Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

"NIMEK" Ltd. is a company specializing in the production of ladies' top clothes.
The present project is aimed at and aims to increase the resource efficiency of NIMEK Ltd. and to have a positive effect on the environment through the implementation of a pilot technological solution for Bulgaria which is a production process innovation aimed at improving the way of production of the products falling within the main economic activity of the company - in line with the purpose of this procedure.
The project will be implemented through the implementation of a set of interconnected and upgrading activities eligible under Elements A and B of the procedure, namely:
1: Implementation of a complex technological solution for changing the process of manufacturing of ladies' garments by purchasing an automated cutting system - 1 pc. and Sheffield pens and base sewing machine - 1, leading to a reduction in raw material cloth, lining, glue and thread, as well as reduction of the use of auxiliary materials plotter paper and degreaser, which has HHW and reduces the generation of waste 19 12 01 Paper and paperboard, 15 01 01 Paper and cardboard packaging and 20 01 11 Textile materials.
2: Develop a resource efficiency audit of the project for the purposes of the Annex F procedure
3: Performance of emission measurements by accredited laboratories
4: Organizing and conducting events to multiply the project results
5: Publications in traditional and digital media to multiply the results of the project (the activity will be implemented through the implementation of 6 publications in traditional and digital media to multiply the results of the project)
6: Project preview
The present project has as its main object the implementation of an initial investment in FTA related to the expansion of the capacity of the existing business site.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Внедряване на комплексно технологично решение за промяна на процеса на изработка на дамски облекла чрез закупуването на автоматизирана система за кроене-1бр. и Шевен автомат за пенсове и басти–1бр.,водещо до намаляване на суровините,както и намаляване използването на спомагателни материали и намаляване образуването на отпадъци: В рамките на дейността е планирана реализацията на първоначална инвестиция в ДМА,свързана с разширяване капацитета на съществуващия стопански обект и представляваща пилотна за България технология,резултираща в реализацията на производствена (процесна) иновация-Внедряване на комплексно технологично решение за промяна на процеса на изработка на дамски облекла чрез закупуването на автоматизирана система за кроене-1бр. и Шевен автомат за пенсове и басти–1бр. Към настоящия момент са налице редица ограничения пред дружеството по линия на осъществяваната от него производствена дейност, породени от използването на морално остаряло оборудване, процес, съпътстван от много ръчни операции, повишаващи риска от грешки, продени от човешкия фактор и ограничаващи постигането на оптимална производителност и ресурсна ефективност на производствения процес. Налице са високи разходи за суровини и голямо количество образувани отпадъци. С оглед ефективното преодоляване на изложените недостатъци на производствения процес, дружеството планира реализацията на инвестиции в комплексно и пилотно технологично решение, резултиращо в процесна иновация по отношение на обединеняване и автоматизиране без аналог на етапите на кроене на производствения процес, свързани с проверка на плата, релаксиране, накатаване, кроене и проверка на детайла за правилно скрояване, отпадане на необходимостта от печатане на капаци и извеждане в процеса на кроене на процеса по производство на свивки, пенсове и басти, осъществяван към момента в шевен участък. Изложеното ще бъде постигнато посредством планираната инвестиция в ДМА - автоматизирана система за кроене и шевен автомат за пенсове и басти, които ще доведат до разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект по линия на произвежданите от дружеството към момента продукти: Сака (без работни), различни от трикотажните или плетените за жени или момичета; Рокли, различни от трикотажните или плетените за жени или момичета и Поли и поли-панталони различни от трикотажните или плетените за жени или момичета. Дейността ще резултира в постигането на ресурсно ефективен производствен процес с грижа за околната среда с оглед на ефекта на инвестицията по отношение намаляване на суровините плат, хастар, подлепващо и конци, както и намаляване използването на спомагателни материали плотерна хартия и обезмаслител, който в състава си има ОХВ и намаляване образуването на отпадъци 20 01 01 Хартия и картон, 15 01 01 Хартиени и картонени опаковки и 20 01 11 Текстилни материали. Стъпки за изпълнение: 1.Съгласуване с УО на график за избор на изпълнители-1ви м. 2.Предоставяне на проект на документация за избор на изпълнител за предварителен контрол-2ри м.; 3.Провеждане на процедура и сключване на договор с избран изпълнител-3-4 м.; 4.Доставка на ДМА и подписване на ППП(4-16ти м.) 826 718.00 826 718.00
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е: Настоящата проектна дейност обхвана изготвянето на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е. Дейността е абсолютно необходима и има пряк принос за изпълнение на проекта с оглед на обстоятелството, че тя представлява предпоставка за допустимост на проектното предложение по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с оглед на изискването проектът да се основава на извършен одит за ресурсна ефективност по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти съгласно Приложение Е към Условията за кандидатстване. Дейността, също така, попада в обхвата на допустимите по настоящата процедура дейности по Елемент В "Други инвестиции, услуги и мултиплициране на резултатите“". В рамките на обследването за ресурсна ефективност на проекта бе обоснован ефектът от реализация на планираната пилотна инвестиция по елемемент А "Внедряване", а именно: Внедряване на комплексно технологично решение за промяна на процеса на изработка на дамски облекла чрез закупуването на автоматизирана система за кроене - 1бр. и Шевен автомат за пенсове и басти – 1бр., водещо до намаляване на суровините плат, хастар, подлепващо и конци, както и намаляване използването на спомагателни материали плотерна хартия и обезмаслител, който в състава си има ОХВ и намаляване образуването на отпадъци 20 01 01 Хартия и картон, 15 01 01 Хартиени и картонени опаковки и 20 01 11 Текстилни материали." Реализацията на проектната дейност обхвана следните стъпки: 1. Избор на изпълнител 2. Извършване на одит за ресурсна ефективност на проекта по образец 3. Подписване на приемо-предавателен протокол. Видно от изложените стъпки за реализация, настоящата проектна дейност, в съответствие с изискванията на процедурата, е извършена след датата на обявяване на настоящата процедура и преди подаване на проектното предложение, като при описание на дейността, в месец за стартиране на дейността е посочена стойност "1", а в продължителност на дейността в месеци е посочена реалната продължителност на дейността. 14 500.00 14 500.00
Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирани лаборатории: Съгласно Насоките за кандидатстване по процедурата , в рамките на одита за ресурсна ефективност, в случаите когато това е приложимо, кандидатите имат ангажимент да заложат базови и целеви стойности на показателя, свързан с количеството емисии, генерирани при производството . Съгласно изискванията на одита за ресурсна ефективност базовите данни за този показател, както и контролните данни, отчетени след въвеждане в експлоатация на активите по проекта, следва да са въз основа на извършени измервания от акредитирани лаборатории. За целта Нимек ООД е предвидила извършването на такива измервания в рамките на периода на изготвяне на одита за ресурсна ефективност, както и в края на първата календарна година, следваща годината на приключване на проекта. Измерването на базовите показатели за емисии е извършено в периода след обявяване на настоящата процедура и преди подаване на проектното предложение и е заложено като дейност по проекта, като за реализацията й от страна на кандидата не се претендира за възстановяване на съответния допустим размер на безвъзмездната финансова помощ по Елемент В от настоящата процедура . Контролното измерване на емисиите ще бъде извършено в края на първата календарна година, следваща годината на приключване на проекта и не се залага като дейност по проекта, защото същата попада извън периода на допустимост на дейностите/разходите по процедурата, но е ангажимент на кандидата. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител 2. Извършване на измервания на базовите показатели за емисии преди подаване на проекта от акредитираната лаборатория - избрана за изпълнител 250.00 250.00
Организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта - дейността ще бъде изпълнена чрез организиране и провеждане на 2 публични събития - 1 кръгла маса и 1 пресконференция : Целта на настоящата проектна дейност е постигане на мултиплициращ резултат на въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения и методи. Целева група на планираните за реализация в рамките на проектната дейност събития са предприятия, осъществяващи същата или подобна дейност и заинтересовани страни от сектора/подобни сектори (работодателски/браншови организации и асоциации), където може да бъде въведена внедрената в рамките на проекта пилотна технология. Целта на тези действия е да се подобри информираността и да се покаже и популяризира ефектът относно въвеждането на подобни пилотни технологии и да се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсноефективни решения. На планираните събития ще бъде представена ползата от пилотната технология, в т.ч. приносът й за устойчиво развитие на предприятията в бранша и икономическата й целесъобразност като фактори за повишаване на мотивацията за внедряване на иновативната технология. С оглед на изложеното в рамките на проектната дейност е планирано организирането и провеждането на следните събития: - 1 кръгла маса, на която ще бъдат поканени браншови, работодателски организации и конкретни предприятия, за които внедряваната по проекта технология би представлявала интерес - планира се провеждане на кръгла маса в наета за целта зала, разполагаща с необходимото оборудване, в т.ч. мултимедиа, прожектор, микрофони и др. Залата е планирано да бъде с капацитет не по-малък от 50 човека, а събитието се планира да бъде еднодневно. - 1 пресконференция, в рамките на която ще бъдат представени постигнатите резултати от проектната реализация пред представители на медиите- планира се провеждане на пресконференция в наета за целта зала, разполагаща с необходимото оборудване, в т.ч. мултимедиа, прожектор, микрофони и др. Залата е планирано да бъде с капацитет не по-малък от 50 човека, а събитието се планира да бъде полудневно. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (12-ти месец) 2. Организиране и провеждане на събитията, в т.ч. таргетиране и информиране на целевите групи с цел привличане на максимално широк кръг заинтересовани страни и участници на събитията. Подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител след провеждане на планираните събития (15-19ти месец) През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. 6 000.00 6 000.00
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (дейността ще бъде изпълнена посредством реализацията на 6 публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта) : Целта на настоящата проектна дейност е постигане на мултиплициращ резултат на въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения и методи. Целева група на планираните за реализация в рамките на проектната дейност публикации в традиционни и дигитални медии са предприятия, осъществяващи същата или подобна дейност и заинтересовани страни от сектора/подобни сектори (работодателски/браншови организации и асоциации), където може да бъде въведена внедрената в рамките на проекта пилотна технология. Целта на тези действия е да се подобри информираността и да се покаже и популяризира ефектът относно въвеждането на подобни пилотни технологии и да се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсноефективни решения. С оглед на изложеното в рамките на проектната дейност е планирано да бъдат направени 6 броя публикации в традиционни и дигитални медии. С цел постигане на оптимален мултиплициращ ефект и достигане на информацията до максимално широк кръг заинтересовани страни, се планира 2 публикации да бъдат извършени в регионални традиционни медии, 2 в дигитални медии и 2 броя публикации - в национални традиционни медии. Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. Всички публикации ще съдържат минимум емблемата на ЕС, Изписване на фразата Европейски съюз, наименование на съфинансираюия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието на финансиращата ОПИК, Наименованието на Бенефициента. Планирано е публикациите да бъдат извършвани в паралелно в периода на изпълнението на проектна дейност 3, свързана с организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите с цел постигане на оптимален ефект от проектните дейности. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (12ти м.) 2. Подготовка на съдържание на всяка една от публикациите (12-19 месец) 3. Извършване на публикациите (12-19 месец) 4. Подписване на приемо-предавателен протокол с избран изпълнител (20ти м.) 3 600.00 3 600.00
Визуализация на проекта: В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на дейността се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация(в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие(ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: -включи на своя уеб сайт, при наличие на такъв на етапа на сключване на ДБФП, подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията, ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването му и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на Оперативна Програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; -постави 2 бр. плакати с минимален размер 50х70 см информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-напр. входа на сградата, в която ще се осъществява проектът.Билбордите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на ДМА (и по-голяма съставна част на актив), закупени по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (1ви месец) 2.Изработка на материалите за визуализация, доставка и подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител (2ри месец) 3.Поставяне на временни билборди и стикери при доставката на ДМА по проекта 4.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. 200.00 200.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).