Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

With this project proposal, the Municipality of Dolni Dabnik intends to provide the elderly unable to provide for themselves and people with disabilities with the provision of mobile integrated health and social services; psychological support; delivery of essential food products to people's homes; paying household bills with consumer funds; provision of information on prevention of health and socially significant diseases.
A priority of the Municipality of Dolni Dabnik, as well as one of the main activities and responsibilities laid down in all plans and programs, is the provision of appropriate social and health services for the population and its protection in crisis situations.
Many people in the municipality, due to poor health and old age, are partially or completely unable to care for themselves. In recent years, with the spread of COVID-19, people from risk groups have increasingly needed support to meet their daily care needs, improve access to social and medical services, and make social contacts.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на подкрепа и грижа в дома на 84 лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижи от община Долни Дъбник.: Целта на дейността е да се осигури на възрастните в невъзможност за самообслужване и хората с увреждания на мобилни интегрирани здравно-социални услуги, психологическа подкрепа и задоволяване на основните жизнени и битови потребности в продължение на 18 месеца на 84 лица от гр. Долни Дъбник и шестте населени места в общината, както и предоставяне на обучение и супервизия на персонала, ангажиран с услугата Дейността е разделена на следните подейности: Поддейност 1: Предоставяне на грижа в дома на 84 лица в невъзможност за самообслужване и на лица с увреждания. Целта е да се осигурят мобилни интегрирани здравно-социални услуги, психологическа подкрепа и задоволяване на основните жизнени и битови потребности. Всяко лице от целевата група ще получава услуги според предварителната оценка на потребностите/ПОП/. На всички кандидат-потребители ще бъде изготвена предварителна оценки на потребностите им и ще се предоставят услуги според потребностите по утвърден график. Оценката на потребност ще се осъществи от външен изпълнител. Социалният работник, ще разяснява и консултира потребителите за техните права, ще информира и съдейства за ползване наличните социални услуги, ще съдейства при попълване и подаване на административни документи към институции, ще поддържа контакт с близки на лицето, ще подкрепя социализацията на лицето, с цел избягване на институционална грижа. Поддейност 2: Доставка на храна и продукти от първа необходимост, осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на потребителите, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите) . С реализирането на тази дейност ще се осигури снабдяване на потребителите от населените места и града с хранителни и продукти от първа необходимост, лекарства(закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги (със средства на потребителите). Доставките ще се предостави на лица със затруднен достъпа заради липса на собствен транспорт или за тези, които имат затруднения да ползват обществен транспорт. В общината няма изградена аптечна мрежа, което затруднява хора приемащи животоподдържащи медикаменти и ежемесечно ги закупуват. Трудности възникват по време на есенно-зимния сезон, когато се увеличава риска за здравето като резултат от вирусни и грипни състояния. Доставката на храна, заплащането на битови сметки и заяваването и получаването на неотложни административни и битови услуги ще се извършва срещу касова бележка за закупените продукти. Лекарства, изписани от личен лекар или специалист, ще бъдат снабдявани от града като на социалните работниците ще се съдейства предоставянето и осигуряването на транспорт. Ще се създаде и поддържа организация по отношение на ползването на автомобила и възникналите нужди на потребителите, снабдяването да е редовно, адекватно на потребностите и навременно. Ще се поддържа ежедневна комуникация между екипа и служителите от община Долни Дъбник. В случай на спешна или неотложна нужда, незабавно ще се осигури организацията за изпълнението й. Поддейност 3: Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания Mедицинската сестра, психолога и социалният работник ще предоставят на лицата от целевата група информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания с цел: изграждане на здравословен начин на живот и здравословна среда (физическа и социална); стимулиране и подпомогане да вземат решения и да правят избори по въпросите за своето здраве и да носят отговорност за себе си; превенция и профилактика са всички мерки, предприемани, за да се предотврати появата и/или развитието на нежелано поведение, състояния или събития в живота на човека. 679 627.62 294 731.87
Дейност 1 - Продължение : Медицинските профилактични дейности ще включват: Начална, първична профилактика - обхваща най-ранните мерки, насочени към намаляване на предразположението към заболяването или на риска от развитието му; Вторична профилактика - нейната цел е ранното откриване на симптомите и лечение. Поддейност 4: Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда Предоставянето на почасови мобилни здравно-социални услуги по домовете за лица с увреждания и хора в невъзможност за самообслужване изисква специфични компетенции и подходи. Целта на обученията е да се повишат знанията и практическите умения на медицинските специалисти и специалистите в областта на социалните услуги, предоставящи грижа в дома. Осигуряването на почасово консултиране от здравен специалист, едновременно с предоставянето на социална и психологическа подкрепа на потребителите, предполага прилагане на нови подходи в работата, по-широко разбиране за смисъла и обхватността на услугата и въвежда изискване за висока професионална компетентност. Супервизията е друг важен компонент от професионалното надграждане на работещите в услугата „грижа в дома“. Чрез супервизията ще се оказва професионална и методическа подкрепа на персонала, с оглед изпълнение на целите на услугата и постигане на по-високо качество, а също така и изграждане на модел за обективно и емоционално, устойчиво, професионално поведение, снемане на напрежението и професионалния стрес. Планираното редовно изпълнение на тази дейност ще създаде устойчиво развитие на качеството на предлаганата социална услуга. Грижата за възрастни хора е свързана с редица непредвидими обстоятелства и нужди. Същевременно много важна професионална компетентност е работниците да успяват да отговарят адекватно на нуждите на лицата, да спазват разписаните норми в Етичния кодекс на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, като същевременно запазят желанието, мотивацията за работа и надграждат компетенциите си за качественото предоставяне на социалните услуги. В хода на реализиране на професията си ще се сблъскат с трудни ситуации, стрес и висока натовареност, с нуждата от специфични умения, за да са полезни. Редовно провежданите надграждащи обучения и супервизии ще им предоставят възможност да повишат квалификацията си. В защитена среда, запазвайки достойнството на лицата и при зачитане на конфиденциалността на информацията, ще споделят притеснения и възникнали предизвикателства, които ще бъдат обсъдени с компетентни и опитни обучители. Освен качествена социална услуга, реализирането на тази дейност ще допринесе за изграждане на мрежа от компетентни и квалифицирани кадри на територията на община Долни Дъбник, които имат нужните качества да се реализират в социалната сфера. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).