Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project "New work places and sustainable employment in BILKI LTD" aims:
"To create conditions for sustainable employment, training and career development of unemployed and / or inactive in the field of trade in herbal products."
Specific project objectives:
 1. To create new jobs for the unemployed and / or inactive persons and young people up to 29 years to work on promising professions and positions in "Herbs" Ltd.
 2. Development of knowledge and skills of newly hired unemployed and / or inactive people and young people under 29 years of effective professional development in the field of trade in herbal products.
3. Ensuring a sustainable and long-term employment of newly hired employees.
These objectives will be achieved through the following activities:
Activity 1: Organization, management and control of project activities;
Activity 2: Publicity and visualization of project activities
Activity 3: Provide equipment for new jobs in "BILKI" Ltd.
Activity 4: Conduct the selection and choice of unemployed and / or inactive to work in "BILKI" Ltd.
Activity 5: Employ selected unemployed / inactive persons BILKI LTD
Activity 6: Conducting training in "Wholesale and retail" of newly hired sales representatives
Through the implementation of these actions will achieve the following measurable results:
- About 20 unemployed / inactive people (half of them young people aged up to 29.) Will provide sustainable employment (for min. 1 year) in Herbs Ltd. in the following positions: 15 sales representatives, 3 office managers, 1 label-printing worker and 1 engineer - technologist in food processing.
- 15 selected from unemployed / inactive people will be trained in the profession of the "Sales Representative" in "Wholesale and retail"
- For the new jobs will be provided equipment and furniture needed for effective implementation of work.
- The delivered equipment will be insured for the duration of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация, управление и контрол на дейностите по проекта;: Тази дейност е основополагаща за цялостното изпълнение на проектните дейности и ефективно постигане на поставените цели. За реализацията тази дейност е избран тричленен екип за организация и управление на дейностите по проекта, съставен от Ръководител на проекта, Координатор на проекта и Счетоводител на проекта. Изборът е направен след предварителен подбор на база необходим опит и квалификация. И тримата членове на екипа са външни експерти, с доказан опит и компетенции по управление на проекти. Ръководителя на проекта Борислав Славчов е сертифициран експерт по управление на проекти с над 10 години опит в разработване, управление и изпълнение на европейски проекти. Като консултант по европейски проекти има успешен опит в управлението на над 20 проекта по ОП Развитие на човешките ресурси. Той има и специфичен опит като ръководител на проект по схема "Ново работно място" на ОПРЧР през изминалия програмен период. Квалификацията му като организационен психолог, и опита му като обучител, също ще бъдат гарант за ефективно и безпроблемно управление и изпълнение на проектните дейности. Координаторът по проекта Мария Янева е с висше икономическо образование, с опит в административна и документална дейност, като понастоящем е бизнес консултант в консултантска компания по европейски проекти. Бранимира Богданова - Григорова, е счетоводител с необходимата квалификация и опит, със специфични познания в финансово планиране и отчетност. Освен това тя води счетоводството на Билки ЕООД (посредством счетоводна фирма), познава добре финансовата и счетоводна политика на фирмата и ще бъде финансово отговорно лице по проекта. И тримата членове на екипа ще бъдат назначени на граждански договор за цялата продължителност на проекта - за обща заетост от 864 часа (средно месечно 54 ч.) за Ръководителя и Координатора по проекта, а за Счетоводителя - 816 ч. ( средно месечно 51 ч.). Всеки от членовете на екипа ще има собствени отговорности, но също така ще има взаимен контрол и взаимопомощ между членовете на екипа по проекта. Екипната работа ще гарантира успешното управление на проекта. Това ще донесе яснота и прозрачност на начина на извършване на дейностите и ясни и конкретни задачи на всеки член от екипа. Екипът своевременно ще планира, подготвя и организира изпълнението на всяка дейност , като ще се грижи за навременното постигане на заложените индикатори и резултати. Също така в рамките на тази дейност екипът ще изготвя междинни и финални отчети, за коректно отчитане на дейностите пред УО и за осигуряване на финансов ресурс за изпълнение на проекта. Тази дейност ще се осъществява на база месечни планове за конкретните задачи и отговорности, които ще бъдат разработвани от ръководителя проекта, съгласувани от другите двама членове и ще бъдат утвърждавани от управителя на фирмата. На база на тези планове ще се осъществяват всички конкретни стъпки по ежедневната организация, контрол и изпълнение на дейностите. Плановете и конкретните действия по тяхната реализация ще бъдат в пълно съответствие с изискванията в ръководството за изпълнение на проекти по схема "Ново работно място" и със всички законови и подзаконови нормативни документи, регламентиращи изпълнението на проекти по ОП РЧР 23 487.04 22 495.17
Дейност 2: Публичност и визуализация на дейностите по проекта: Дейността е свързана с популяризирането и визуализирането на програмата и безвъзмездната помощ, чрез което да се информира целевата група, всички заинтересовани страни и обществеността за приноса на ОП РЧР и ЕСФ. Дейността ще бъде реализирана, съгласно изискванията към бенефициента за информираност и публичност. Тази дейност ще се реализира в две насоки. От една страна ще се визуализира и популяризира програмата и безвъзмездната помощ, а от друга страна посредством това популяризиране ще се стимулират представители на целевите групи - безработни и/или неактивни лица и безработни младежи до 29г. , да участват в проекта. По този начин, освен , че обществеността ще се запознае с проекта, повече безработни и неактивни лица, ще бъдат мотивирани да кандидатстват за осигуряване на заетост по настоящия проект. Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат реализирани на територията на гр. София, Пловдив, Варна, Бургас, Плевен и Благоевград. Те ще бъдат реализирани чрез три групи методи за визуализация и публичност: 1) визуализация на приноса на ЕСФ и ОП РЧР, чрез изготвяне и поставяне на информационни табели, банери и стикери на работните места и ново закупено оборудване и обзавеждане; 2) разпространение на рекламно-информационни материали – плакати, брошури, рекламни химикали сред представители на целевата група, клиенти, партньори и други заинтересовани страни; 3) публично информиране на обществеността – чрез публични презентации в петте града, където ще се извършват дейности; чрез пресконференции, публикации в интернет информационни страници, както и чрез публикуване на текуща информация за развитието на проекта на интернет страницата на фирмата. Самото изпълнение на дейностите ще бъде реализирано от избран външен изпълнител, с необходимия опит и капацитет в провеждане на такива дейности, но с активното участие и съдействие на екипа по управление на проекта. Освен заложените като бюджет дейности по визуализация и публичност, ръководството на БИЛКИ ЕООД и екипът по управление и организация на проекта поемат ангажимент за текущо и своевременно популяризиране на проекта сред свои партньори, клиенти и сред обществеността във всяко от населените места, където ще се реализират проектни дейности - София, Пловдив, Бургас, Варна, Плевен, Благоевград. 2 395.80 2 395.80
Дейност 3: Осигуряване на оборудване за целите на новите работни места във фирма „БИЛКИ“ ЕООД: Дейността има за цел да осигури обзавеждане и оборудване на новосъздадените работни места, спрямо изискванията за съответното такова, за да се създадат необходимите условия за адаптиране към работния процес и ефективност на трудовите задължения на ново наетите младежи. За реализирането на тази дейност освен офиса в София, който разполага с достатъчно празно пространство за нови работни места ще бъдат наети и още пет офиса във Варна, Бургас, Куклен, Благоевград и Плевен позволяващи работа на повече от един служител. Наема на офисите и режийните разходи свързани с тях, ще бъдат за сметка на фирмата. Чрез откриването на нови офиси, Билки ЕООД се стреми да разшири дейността си и да бъде в по директен контакт както с крайни клиенти , така и клиенти - други аптеки и търговци. От друга страна ще се обособят две нови работни места в склада на фирмата в с. Руен, където до момента пакетирането и етикирането на продукцията се извършва от външен изпълнител (на ишлеме). За да подобри контрола върху качеството и за да се създадат допълнителни възможности за заетост в този селски регион, ще се обособят лаборатория - в която да се следят показателите на опакованите билкови продукти и помещение за опаковане (фолиране) и етикиране на продуктите. От тази фирмена концепция произхождат и новите работни места, които ще бъдат създадени и необходимостта за тяхното оборудване и обзавеждане. За всяка от отделните длъжности ще бъде закупено следното оборудване: - Във всеки от градовете ще бъдат закупени по един комплект офис оборудване: включващо функционално офис бюро, ергономичен офис стол, комбиниран офис шкаф, и компютърна конфигурация. Офис оборудването е необходимо както за работните места на офис мениджърите, така и за търговските предствители,които ще идват в офисите и ще се отчитат и организират своята работа с клиенти. - На всеки от търговските представители ще бъдат осигурени мобилни устройства необходимия за тяхната дейност - таблети - за въвеждане на заявки и поръчки, GPS устройства - за откриване на клиентите и по бързо придвижване, и смартфон - за комуникация с колеги и клиенти. За длъжността инженер - технолог ще бъдат закупени 1 таблет, 1 смартфон и Измервателен комплект уреди, включващи рефрактометри-различни видове, влагомери, анализатори за микробиология. За длъжността етикетировач ще бъде необходимо закупуването на Полуавтоматична тунелна фолираща машина и Полуавтоматична маркираща машина ("Разлистващо устройство за маркиране"). Посредством тези две машини, назначеният на тази длъжност ще може да опакова продукцията за експедиране ще може да поставя етикети с дата и партида. Без това оборудване, тази длъжност не може да бъде изпълнявана, а тя е от съществена важност за БИЛКИ ЕООД за подготовката и контрола върху крайната продукция. Предлагането на стоки от страна на търговските представители в съвременните условия изискват добри условия на труд и използване на най-нови технологии , които да позволяват бърз достъп, обработка и мобилност на информация и бързо, гъвкаво и ефективно обслужване на клиентите. За това инвестициите в модерни технически средства и обзавеждане е изключително важно. Обзавеждането и оборудването в офиса в София и в с. Руен е недостатъчно за използване на повече служители, а за планираните нови офиси Бургас, Плевен, Благоевград, Куклен и Варна - неналично. Поради тази причина дейността е необходима, тъй като фирмата не разполага с нужното оборудване и обзавеждане за тези изцяло нови работни места и длъжности. След доставката цялото техническо оборудване ще бъде застраховано за периода на проекта за да се предотврати риска от повреда и техническа неизправност поради грешка в експлоатацията, срив в електрическата мрежа или природно бедствие. При необходимост със собствени средства фирмата ще осигури и допълнително оборудване и обзавеждане, които са недопустими като разход по настоящата програма – софтуер, обзавеждане не пряко свързано с работните места и т.н. 73 323.68 73 323.68
Дейност 4: Провеждане на подбор и избор на безработни и/или неактивни лица за работа във фирма „БИЛКИ“ ЕООД: Дейността цели качествен набор и подбор за назначаване на работа в Билки ЕООД на безработни лица регистрирани в териториалните бюрата по труда, където ще се разкриват новите работни места. ( София, Пловдив, Варна, Бургас, Благоевград и Плевен) Чрез тази дейност ще се предостави възможност за наемане на работа на безработни лица и/или младежи, отговарящи на профила и нуждите на фирмата. Общо ще бъдат подбрани 20 на брой младежи от шестте населени места както следва: 15 на длъжност – търговски представител (София - 3ма, Куклен - 3ма, Варна-3ма, Бургас-2ма, Плевен - 2ма, Благоевград - 2ма) 3-ма на длъжност – офис мениджъри (и тримата в София, тъй като електронната търговия заема голяма част от оборота на компанията, през www.bilki.bg, а тази дейност се извършва само от офиса в София.Електронната търговия е 24/7 дейност и се налага да има седем дена в седмицата и през по-голямата част от денонощието служител, който да обезпечава дейността.), един на длъжност етикетировач и един на длъжност инженер-технолог, хранително-вкусова промишленост (за склада в с. Руен, обл. Пловдив). Разпределението на новите работни места по градове е съобразено с наличните възможности и фирмената стратегия на БИЛКИ ЕООД. Концепцията и стремежа на фирмата е да развие дейността си чрез осигуряване на служители, които да работят директно с клиентите и търговията да се разшири извън интернет страницата bilki.bg. Друга причина за създаването на новите работни места и подбора на голям брой нови служители е социалната отговорност на компанията: осигуряването на заетост на безработни лица (от рискови групи) в няколко населени места и гарантирането на устойчива заетост и след края на проекта, ще бъде акт на социална отговорност за Билки ЕООД, което е част от фирмената култура на компанията. За това ще бъдат създадени тези 6 офиса за директна търговия и ще се назначат служители в склада в с. Руен, които да подготвят продуктите. Основна група клиенти с които ще работят ново подбраните служители ще бъдат аптеки, дрогерии, магазини за здравословни стоки, билкови магазини и др. Всеки един от кандидатите по време на подбора ще бъде детайлно запознат с тази стратегия и със спецификата на дейността, която ще извършва. Така безработните кандидати за работа ще могат да направят информиран избор и ще бъдат мотивирани за дългосрочна заетост и професионална реализация по длъжностите за които кандидатстват. Избора ще бъде направен от комисия на БИЛКИ ЕООД по предварително определени обективни критерии. Тези критерии ще бъдат предоставени на бюрата по труда и от там ще бъде направена връзка с подбраните по първоначалните критерии безработни/неактивни лица, които ще преминат през интервю за избиране за участие в проекта и наемане в “БИЛКИ“ EООД. Целевата група, към която е насочена тази дейност са безработни и/или неактивни лица, като с приоритет ще бъдат избирани продължително безработни/неактивни на възраст от 30 до 54 г. и безработни младежи на възраст до 29г. За да се демонстрира социалната отговорност на компанията, Билки ЕООД си поставя за цел поне 80% от подбраните лица да попадат в една от тези две категории. При избора на лицата няма да се поставят органичения за образование, опит и ценз, като по този начин се цели ефективно трудово и социално включване на неактивни и безработни лица отдалечени от пазара на труда и устойчиво интегриране на пазара на труда на мади хора изложени на риск от социално изключване. 0.00 0.00
Дейност 5: Осигуряване на заетост за подбраните безработни/неактивни лица в БИЛКИ ЕООД: Целта на дейността е да се осигури заетост на двадесет безработни и/или неактивни лица, вкл. безработни младежи до 29г. за срок от 12 месеца. В резултат от гореизброените дейности по проекта ще бъдат създадени необходимите условия за постигането на устойчива заетост на подбраните представители на целевата група. С подбраните кандидати ще бъдат сключени срочни трудови договори (за 1 година) с опция за удължаването им. За всяка от длъжностите ще бъде разработена длъжностна характеристика, с която ще бъдат регламентирани задълженията на новоназначените сужители за периода на заетост. Основните дейности, които ще изпълняват назначените лица и бъдат заложени в длъжностните им характеристики ще бъдат както следва: - Търговските представители (15 на брой) ще предлагат продуктите на фирмата, ще прилагат на практика наученото от проведеното професионално обучение, ще покажат своите комуникационни и организационни умения, ще въвеждат и систематизират информация в компютрите, ще водят отчетност и документооборота. Ще имат възможност да работят с клиенти на фирмата и да придобият комуникативни и презентационни качества, тъй като процеса го изисква. Ще поддържат връзка с настоящи фирми и ще привличат нови клиенти. - Офис мениджърите (3ма) ще кореспондират с клиенти, ще обновяват информация в интернет сайта за търговия, ще подпомагат дейността на търговските представители, ще превеждат етикетите и описанията на продуктите на английски език. - Етикетировачът ще етикетира и фолира продуктите, ще следи за правилното поставяне на дати и партидни номера. - Инженер- технологът по ХВП ще прави предварителни лабораторни тестове, ще извършва измервания и контрол на качеството на билковите продукти. За ефективно изпълнение на трудовите задължения и за гарантиране на устойчива заетост ще бъдат обособени конкретни работни места за всяка длъжност. Ще бъдат обособени 6 офиса и ще бъдат обособени работни места за етикоровача и технолога в производствената база в с. Руен. Транспортът на търговските представители ще бъде обезпечен за сметка на работодателя, за да изпълняват ефективно своята дейност и те основно ще работят "на терен" с клиенти в 6-те области. За осигуряване на нормално протичане на работния процес, ще се осигурят всички необходими материали и консумативи и ще бъде проведен инструктаж за здраве и безопасност при работа. Лицата, които ще бъдат включени в заетостта по проекта ще имат възможността да прилагат своите знания в работния процес, като в процеса нa работа ще се учат допълнително чрез опита си (experiential learning). Екипът на "БИЛКИ" ЕООД ще инвестира и собствено време и усилия да получат назначените необходимите знания за ефективна и качествена работа. По време на дейността ще се гарантира редовно заплащане на възнагаражденията и осигуровките на назначените служители. 125 567.69 126 602.38
Дейност 6 Провеждане на професионално обучение по специалност „Търговия на едро и дребно“ на новонаетите търговски представители: Целта на дейността е придобиване на професионална квалификация за част от професията "Търговски предствител" по трета квалификационна степен по специалност „Търговия на едро и дребно“ на 15-те новонаети лица на длъжност търговски представители. Тази дейност е необходима, тъй като при подбора и избора на безработни/неактивни лица за назначаване на тази длъжност няма да се изисква те да имат професионална квалификация и опит. Така ще се даде възможност на лица със средно или по - ниско образование да се квалифицират/преквлафицират в перспективна специалност, което ще даде възможност да на тези лица, които често са с проблеми и трудности на пазара на труда да получат шанс за професионално развитие. Дейността ще бъде възложена за изпълнение от външна обучаваща организация, която ще бъде избрана в съответствие с чл. 7 ал.2 от ПМС118/21.05.2014 (последно изм. и доп. ДВ. бр.50 от 3 Юли 2015г ). Обучаващата организация, на която ще бъде възложено изпълнението на дейността за повишаване на професионалната квалификация на Търговските представители трябва да бъде лицензирана за съответната професия и специалност и да отговаря на изискванията на НАПОО. С приоритет ще се търси опитна обучителна организация, която да докаже наличието на необходимия капацитет за ефективно и ефикасно провеждане на обученията на заетите лица, вкл. да разполага с платформа и методика за дистанционно обучение по посочената специалност. При избора на обучаващата организация ще се има в предвид и възможността да се организират обученията по начин, който удовлетворява самите обучавани лица, но същевременно не пречи на трудовия процес и изпълнението на професионалните им задължения. Минималното съдържание, което трябва да бъде включено в учебните програми на избраната обучителна организация ще съдържа следните примерни модули: - Обща задължителна професионална подготовка, с теми по Здравословни и безопасни условия на труд, опазване на околната среда; комуникативни умения, работа в екип и предприемачество; информационни технологии – работа с приложения и интернет; - Отраслова задължителна професионална подготовка, включваща основи на маркетинга, икономика на търговията, стокознание; - Специфична за професията и специалността задължителна професионална подготовка, включващ финанси, бизнес логистика, планиране и прогнозиране и управление на продажбите; продуктова политика; умения за продажби; работа с клиенти; водене на търговски преговори и др. - Практика на работните места, където да се отработват специфични техники за продажби и работа с клиенти. Същинската част на обучението ще стартира един месец след встъпването в длъжност на новоназначените служители. През този месец ще се направи оценка на техните конкретни обучителни нужди за професионално обучение по конкретната специалност и специфичните им възможности за ефективно участие в учебния процес. Този индивидуален подход ще гарантира високо качество на постигнатите обучителни резултати. Избраната обучаваща организация ще трябва да предложи подробна програма на обучението, която да бъде съгласувана и при необходимост адаптирана съобразно спецификата на обучаваните лица, работните места и изискванията за длъжността. Учебната програма трябва да бъде утвърдена от НАПОО и да отговаря на държавните общообразователни изисквания за тази професия и специалност. 16 875.00 16 875.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).