Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal of Balchik Municipality under procedure BG05M9OP001-2.037 is related to ensuring access to employment for people with disabilities and overcoming the negative attitude of employers towards their problems as well as increasing the number of members of families with care for people with disabilities to start to look for a job.
Balchik municipality will implement integrated approaches for motivating and encouraging the inactive or unemployed persons to enter the labor market.
Applicants wishing to be included in the Project as carers will be trained. Vocational training will be carried out in compliance with the requirements of the Vocational Education and Training Act.
The project is related to the provision of care to the home by carers of needy persons from the target groups. People with disabilities and adults at risk will also receive psychological support and health-advisory services.
The project will cover people in need from both Balchik and the villages on the territory of Balchik Municipality. The envisaged activities are in accordance with the criteria and standards for adult social services that will be applied to the selection of end users.
The duration of the project is 24 months, with a period for provision of social services for 21 months.
The project will include 13 inactive or unemployed participants and 2 persons with disabilities with a right to work and 35 disabled participants over 18 who receive services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства /възрастни хора, зависими от грижа, пълнолетни лица с увреждания/ - 1-ва част : За изпълнение на дейността екипът на проекта ще реализира интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване на лицата, полагащи грижи за зависими членове на семейството (възрастни хора, зависими от грижи, пълнолетни лица с увреждания) да се включат на пазара на труда. Необходимостта от такъв тип услуга възниква след приемането на Закона за личната помощ, съгласно който в механизма за лична помощ попадат лица на възраст над 18 години с право на чужда помощ с определени 90 и над 90% вид и степен на увреждане или степен на намалена работоспособност, както и деца с право на чужда помощ с определени 50 и над 50% вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност. Голяма част от лежащоболните и възрастните в риск остават без грижа, защото техните близки не могат да им осигурят придвижване за медицински изследвания и документи от институциите, необходими за издаване на експертно решение на ТЕЛК. На сайта на Община Балчик, в дирекция „Социално подпомагане“ – Балчик, в Домашен социален патронаж – Балчик ще се предостави информация за възможностите, лица с увреждания, или хора, отпаднали от пазара на труда, поради необходимостта от полагане на грижа за зависим член от семейството да се завърнат на работа, а техните близки, нуждаещи се от грижи да получават интегрирани почасови услуги в дома. Лицата, полагащи грижи за хора с увреждания и възрастни в риск ще бъдат включени в обучение за професионална квалификация - болногледач. Дейностите, свързани с организирането и контрола по предоставянето на интегрирани мерки за хора с увреждания и техните семейства са основно задължение на екипа на Проекта. 0.00 99 930.79
Реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства /възрастни хора, зависими от грижа, пълнолетни лица с увреждания/ - 2-ра част: Необходими средства за изпълнение на дейността: За изпълнение целите на проекта ще бъдат назначени 13 неактивни или безработни лица, които ще предоставят услуги на хора с увреждания и възрастни в риск. Съгласно заложената мярка в Средносрочната бюджетна прогноза за периода 2020-2022 г. на министерството на финансите минималната работна заплата през 2020 г. ще се увеличи на 610 лв., а от 1 януари 2021 г. тя ще нарасне на 650 лв. Приемаме, че дейността по проекта ще стартира не по-рано от май 2020 г., поради което залагаме следните възнаграждения: За 2020 г.: за 1 предоставящ услуга х 610 лв./м. х 19,22%(осигуровки за сметка на работодателя) = 727,24 лв./м. за 13 предоставящи услуга (11 болногледачи + 2 домашен помощник) х 727,24 лв./месец = 9 454,12 лв./месец за 8 месеца х 9 454,12 лв. = 75 632,96 лв. – общо за 2020 г. За 2021 г. и 2022 г. – общо за 16 месеца: за 1 предоставящ услуга х 650 лв./м. х 19,22%(осигуровки за сметка на работодателя) = 774,93лв./м. за 13 предоставящи услуга (11 болногледачи + 2 домашен помощник) х 774,93 лв./месец = 10 074,09 лв./месец за 13 месеца х 10 074,09 лв. = 130 963,17 лв. – общо за 13 м. за 2021 и 2022 г. Общо възнаграждения за 21 месеца за 13 предоставящи услуга (11 болногледачи + 2 домашен помощник): 75 632,96 лв. + 130 963,17 лв. = 206 596,13 лв. Дейността на психолога ще стартира с предоставянето на услугата „Болногледач“ и ще продължи до приключването на проекта – общо 21 месеца. Разходи за възнаграждения, на база трудов договор, включително осигурителни вноски за сметка на работодателя за психолога: 1 психолог х 80 ч/месец х 6,91 лв./ч. = 552,80 лв./месец 552,80 лв./ 1 м. х 19.22% (осигуровки за сметка на работодателя) = 659,05 лв./м. 659,05 лв./м. х 21 м. = 13 840,05 лв. Забележка: Часовата ставка на психолога е изчислена съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 т. III. 1.1. Определяне на средния размер за почасово възнаграждение. Съгласно данни на НСИ за средно-месечната заплата през 2018 г. в икономическа дейност "Хуманно здравеопазване и социална работа" - тя възлиза на 13 940 лв. ОБЩО ПРЕКИ РАЗХОДИ ЗА ДЕЙНОСТТА: 220 436,18 лв. За тринадесетте болногледачи ще бъде закупено работно облекло и лични предпазни средства. 0.00 92 055.63
Подкрепа за намиране на работа и подобряване достъпа до заетост на хората с увреждания в трудоспособна възраст чрез интегрирани комплексни мерки и предоставяне на подкрепящи услуги, вкл. в общността;: Дейността е насочена към интеграция на хората с увреждания, посредством улесняване достъпа им до заетост. Една от основните пречки за включването им на пазара на труда е тяхната квалификация. Статистическите данни сочат, че около 40% от тях са с основно и по-ниско образование. Дейността на екипа на проекта е свързана с предприемане на мерки за идентифициране на хора с увреждания с право на работа, които да бъдат насочени към осигуряване на подходяща квалификация и преквалификация, и осигуряване на подходящи форми на заетост. Предвидено е да бъде проведено консултиране с лица с увреждания с право на работа и минимум 3 от тях да бъдат насочени към обучение по професия „Болногледач“, а 2 да бъдат включени в заетост. Разходи: Необходими средства за изпълнение на дейността: За изпълнение целите на проекта ще бъдат назначени 2 лица с увреждания, които ще предоставят услуги на хора с увреждания и възрастни в риск. Съгласно заложената мярка в Средносрочната бюджетна прогноза за периода 2020-2022 г. на министерството на финансите минималната работна заплата през 2010 г. ще се увеличи на 610 лв., а от 1 януари 2021 г. тя ще нарасне на 650 лв. Приемаме, че дейността по проекта ще стартира не по-рано от май 2020 г., поради което залагаме следните възнаграждения: За 2020 г.: за 1 болногледач х 610 лв./м. х 19,22%(осигуровки за сметка на работодателя) = 727,24 лв./м. за 2 болногледачи х 727,24 лв./месец = 1 454,48 лв./месец за 8 месеца х 1 454,48 лв. = 11 635,84 лв. – общо за 2020 г. За 2021 г. и 2022 г. – общо за 16 месеца: за 1 болногледач х 650 лв./м. х 19,22%(осигуровки за сметка на работодателя) = 774,93 лв./м. за 2 болногледачи х 774,93 лв./месец = 1 549,86 лв./месец за 13 месеца х 1 549,86 лв. = 20 148,18 лв. – общо за 13 м. за 2021 и 2022 г. Общо разходи за 2 болногледачи за период от 24 месеца: 11 635,84 лв. + 20 148,18 лв. = 31 784,02 лв. ОБЩО ПРЕКИ РАЗХОДИ ЗА ДЕЙНОСТТА: 31 784,02 лв. За двамата болногледачи ще бъдат закупено работно облекло и лични предпазни средства. Ще бъдат направени разходи и по дейността на избрания по процедура по ЗОП Посредник за извършване на подкрепящи услуги за достъп до заетост на хора с увреждания. 0.00 48 836.00
Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето, в т.ч. чрез целеви действия, насочени към уязвими групи: Необходимостта от достъпни интегрирани услуги за възрастни хора и хора с увреждания, и с цел постигането на практически резултат за подобряване на качеството на живот на тези хора налага координиране на социалните услуги със здравни грижи. В рамките на проекта ще бъде избран медицински специалист, който поне 1 път месечно да посещава потребителите на услуги в домашна среда, ще ги наблюдава и консултира съобразно своите компетенции, ще консултира включително и лицата, които полагат грижи за хората с увреждания. Медицинският специалист ще поддържа контакти с личните лекари, а при необходимост и със здравните заведения в Община Балчик. Медицинският специалист ще споделя своите наблюдения за потребителите и предоставящите услугите с предоставящия по проекта мотивационна и психологическа подкрепа за целевата група, с цел гарантиране на по-добри крайни резултати от услугите. 0.00 47 367.26
Местни социални дейности за социално включване: Инициативите за информиране и представяне на възможностите на хората с увреждания и позитивната им роля в обществото ще бъдат свързани с действия за промяна нагласата на работодателите за възможностите на хората с увреждания да работят. При изпълнение на проекта екипът ще предприеме действия, хората с увреждания, които в зависимост от спецификата на техните възможности са изявили желание да работят, и да бъдат подкрепени в стремежа им да водят независим живот според собствените им разбирания и желания да бъдат информирани за възможностите, които има на територията на Общината те да намерят своята реализация. В рамките на проекта се планира да бъде организирана 1 среща между лица с увреждания над 18 г., които са проявили интерес да търсят работа и потенциални работодатели. 0.00 11 826.72

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).