Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Патронажна грижа: По повод на безпрецедентните предизвикателства, свързани с пандемията от COVID 19 на територията на община Долна Митрополия се налага мобилизиране на допълнителни ресурси за превенция и осигуряване достъпа до услуги на уязвими групи хора, които са застрашени в най-голяма степен, както и за лица в карантинен период. В предвид създалата се ситуация е идентифицирана нуждата от предоставянето на следните поддейности: -предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора, -предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране; -доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). -транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа Екипът ще осигурява почасови мобилни интегрирани услуги в домашна среда на 80 потребители на територията на община Долна Митрополия. Ако потребителите са във висок риск и ползват и други услуги,екипът гарантира, че няма дублиране на дейности и услуги. Oбщата продължителност на дейността e за период от 12 м. Дейността ще стартира с възлагане на УОИИ - Патронажна грижа ,съгласно Акт на възлагане, в който ще бъдат включени всички задължителни реквизити. Дейността ще надгради изпълнявания договор от общината по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2, 3 и 4“. Предвижда се услугата да старира от 11.04.2021, с цел непрекъсване на услугата и ще спомогне за превенция и ограничаване на коронавируса. След направена оценка на потребностите (на новите потребители) ще се изготви класиране и ще стартира предлагането на почасови грижи в домашна среда. При изпълнен капацитет от заложени 80 лица, ще се изготви списък с резерви/чакащи, които ще бъдат включвани при освобождаване на място. За реализиране на дейността ще бъде нает екип , които при идентифицирана потребност и по график ще предоставят обслужване на потребителите в домашна среда. Социалната услуга ще се осъществява от екип в състав: -Ръководител услуга ( и диспечър) - 1 бр. на 8 ч. раб. ден; -Сътрудник социални дейности - 1 бр. на 8 часов раб. ден; -Сътрудник здравни дейности - 2 бр. на 4 часов раб. ден; -Психолог - 1 бр. в регл. раб. време за не повече от 20 ч. месечно; - Домашни помощници, вкл. изпълняващи доставка по домовете - 22 бр. лица с различна часова заетост. Всяко лице от целевите групи ще получи здравно – социални услуги до 2 часа на ден. Общината разполага с обучен персонал за предоставяне на услугата. Обученията се реализираха по Компонент 2 – патронажна грижа. При нужда от назначаване на нов персонал, то той ще премине специализирано обучение по разработената по Компонент 1 от МЗ програма. Общината ще осигури квалифициран специалист, които ще предоставят психологическа подкрепа и консултиране на потребителите, които предвид дългият период на изолация имат своите притеснения и трябва да им бъде оказана необходимата помощ. За целта на описаното ще бъде ангажиран психолог, който има опит в сферата на социалните дейности. Лицата, които имат потребност от тази услуга, ще бъдат насочвани към него за оказване на психологическа подкрепа и мотивация. Транспортът на персонала ще се осъществява с превозно средство, закупено по Компонент 2, което ще се ползва по предварително изготвен график. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги ще се координират от Ръководител услуги. С цел спазване на социална дистанция, Общината ще презентира услугата посредством информационни канали - публикации на интернет страницата на Общината, разговори с досегашни потребители и т.н. Целта на подобен подход е популяризирането на интегрираната мобилна услуга при спазване на всички противоепидемични мерки. Предоставянето на услугата ще се осъществява при спазване на всички противоепидемични мерки. 0.00 170 243.20
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейност: На територията на община Долна Митрополия функционира Център за обществена подкрепа и Дома за стари хора - с. Горна Митрополия, като социални услуги, държавно делегирана дейност. Към настоящия момент ЦОП е с капацитет 30 места с общ персонал от 7 души, а ДСХ е с капацитет 20 места с общо персонал 9 души. С цел превенция от заразяване с COVID-19 и в отговор на актуалните нужди, свързани с ограничаване на коронавируса и потребностите на уязвимите групи, в рамките на дейността ще бъдат закупени и осигурени лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите и потребителите на държавно делегираните услуги, като защитни маски за лице, шлемове, ръкавици и др. Осигуряване на мерки за разделяне/изолиране на потребителите при необходимост с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалната услуга, делегирана от държавата дейност в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка. Във връзка със специфичните потребности на лицата /потребители на социалните услуги, делегирани от държавата дейности/ е необходимо да бъдат назначени лица, които да извършват почистване и дезинфекция на сградните фондове на двете институции, с цел защита и предпазване на ползвателите и служителите от COVID -19. По проекта ще бъдат назначени 9 чистач-хигиенисти за двете институции. Наетите лица ще имат задължение да почистват и премахват замърсяванията, в помещенията на ЦОП и ДСХ. Ще се извършва дезинфекция на всички повърхности, като предварително ще почистват всяка една повърхност, със закупени дезинфектиращи средства и препарати, а именно: бюра, чинове, дръжки на врати, прозорци, ръкохватки, ключове за осветление, парапети; сензорни екрани, тоалетни чинии, мивки, кранове и много други често докосвани с ръцете повърхности, в зависимост от спецификата на всеки обект, подови покрития. Критичните точки ще подлежат на неколкократно ежедневно дезинфекциране. Персоналът и потребителите на услугата ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. По проекта ще се поемат разходите за извънреден труд на персонала в социалната услуга при необходимост, съгласно националното законодателство. 0.00 83 602.33

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).