Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Sharon Ltd. was established in 2016 with main activity R amp; D in the field of social sciences and humanities. Since its inception, the enterprise aims to achieve a sustainable business model based on high social responsibility and integrity in business.
In this regard, the development concept of Sharon LTD naturally drawn to social entrepreneurship as reconciliation realization of human cause and pure business method for financing and implementation.
The implementation of this project applicant will satisfy the need for financial support to build a new social enterprise that will operates on retail goods that generate social returns.
The main objective is to provide employment and support for social inclusion of the target group for the project, which includes 11 unemployed people with low competitiveness on the labor market - rather addicted to drugs, narcotics or alcohol by creating suitable conditions for their professional integration in the social economy.
The planned activities that will lead to achieving the main goal are:
- Ensuring employment for up to 12 months, including hiring persons from the target group, head of the social enterprise, rental shops and the creation of internet shop.
- Equipment of newly created jobs specifically provided for in the preceding business outlets.
- Social marketing and promotion of the social economy and social entrepreneurship through marketing campaign primarily on social networks and electronic media.
The project provides activities for organization and project management as well as information and communication.
The expected results are:
- appointment of 11 people from the target group and head of the enterprise;
- providing resources for new jobs;
- promoting social enterprise and economy and ensure financial sustainability.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на заетост за период до 12 месеца.: Дейността ще бъде реализирана на три етапа: ЕТАП 1: Наемане на лица от целевата група за период до 12 месеца След подбор ще бъдат наети 11 безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда - със зависимост към медикаменти, наркотични вещества или алкохол (целевата група е подробно описана в т. 11), които ще определят и целевата група на проекта. Лицата от целевата група ще бъдат наети на трудови договори на пълен работен ден на длъжности съгласно НКПД 2011 г. по описаните по-­долу групи. Длъжностите по новите работни места, които ще заемат представителите на целевата група са изведени след задълбочен анализ на нуждите и стратегията за развитие на дружеството: ­- 1 лице, на длъжност: 35143001 Администратор, уеб сайт; ­- 3 лица, на длъжност: 52232001 Продавач-консултант; -­ 3 лица, на длъжност: 52440002 Продавач, Интернет търговия; -­ 2 лица, на длъжност: 33222007 Търговски сътрудник; -­ 2 лица, на длъжност: 33233003 Изкупчик (търговия на дребно). Дейността предвижда предоставяне на средства за работна заплата под формата на МОД за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както и дължимите от работодателя осигурителни плащания, при наемане на пълен работен ден за 12 месеца. Чрез реализацията на настоящия проект и разкриването на общо 11 работни места, в предприятието ще се изгради необходимата структура за осъществяване на търговската дейност на дружеството. Администратор уеб сайт ще извършва техническа поддръжка на предвидения интернет магазин. Предвидените 3-ма продавач-консултанти ще работят във физическия магазин на компанията, който се предвижда да бъде разкрит специално за осигуряване на заетост на лицата от целевата група. Предвидените 3-ма продавачи-интернет търговия ще обслужват интернет магазина на компанията като организират изпълнението на получени заявки за покупка на стоки и поддръжка на съдържанието на сайта (асортимент, описание на продуктите, актуализиране на цени, снимки и др.). Предвидените 2 лица на длъжност търговски сътрудник ще организират комуникацията и отношенията с чуждестранни търговски партньори, посредници (реселъри) и клиенти. Предвидените 2 лица на длъжност изкупчик ще организират доставките на стоки от страната и внос от чуждестранни доставчици. ЕТАП 2: Наемане на екип на социалното предприятие за период до 12 месеца Предвижда се назначаване на ръководител на социалното предприятие, който ще заема длъжност съгласно НКПД 2011 г. 12216003 Мениджър покупки/продажби. Предвидения мениджър покупки/продажби няма да е част от целевата група, тъй като не се предижда задължително да бъде безработно лице. Съгласно отговора на въпрос 72, т.1 той се предвижда в настоящата дейност. Ръководителя ще организира цялостната дейност на дружеството, включително подбор на лицата от целевата група, разпределяне, контрол и оценка на работните задачи. Основната роля на ръководителя на предприятието е да осигурява адекватно и стабилно функциониране на дружеството, така че да може да се изгради необходимата бизнес среда за разкриването на предвидените 11 нови работни места за лица от целевата група. ЕТАП 3: Осигуряване на помещение и интернет магазин Във връзка с разкриването на планираните 11 нови работни места за лицата от целевата група е необходимо да се обезпечи съответната инфраструктура. Предвижда се наемане на помещение за изграждане на физически търговски обект на дружеството, където ще работят предвидените 3-ма продавач-консултанти. Предвижда се и създаването на интернет магазин, чрез който предвидените 3-ма продавачи-интернет търговия ще могат да изпълняват служебните си задължения. Необходимата работна среда за останалите лица от целевата група (офис, компютри и др.), ще бъдат осигурени от кандидата със собствени средства (това са налични ресурси и не се предиждат разходи по проекта за тях). 0.00 130 465.88
Закупуване на оборудване, свързано с дейността на социалното предприятие и новосъздадените работни места.: Дейността има за цел да обезпечи създаването на новите работни места с необходимото оборудване и активи, като дейността не е задължителна, но е необходима за реализацията на проекта и създаването на устойчива трудова заетост на новоназначените по проекта лица във "Сарон" ЕООД. Подкрепата за придобиване на целево оборудване и инвентар по проекта е изцяло обусловена от анализа и оценката на наличните материални и нематериални активи и технически ресурси, с които компанията разполага и ползва към настоящия момент. За извършване дейността на дружеството се ползват общо 4 компютъра, 1 софтуерна програма и един офис под наем. Компанията до момента не е развивала дейност в сферата на търговията (както е описано в т. 11) и не разполага с обособен търговски обект. В дейност 1 е предвиден разход за наем на търговски обект, който ще е месторабота на мин. 3 лица от целевата група, а именно продавач-консултантите. В настоящата дейност се предвижда оборудването на този търговски обект. Това оборудване ще вклюва различни видове стелажи, конзола/и, шкафове, мека мебел, табуретки/столове, манекени, осветителни тела, огледала и сходно обзавеждане за търговски обект - магазин. Предвиждат се също закупуване на касов апарат, компютър и счетоводна/складова програма. Предвидените активи и оборудване напрактика ще обезпечат функционитрането на предвидения търговски обект, за чието обслужване е необходимо да се разкрият посочените по-горе нови работни места. В дейността не се предвиждат разходи за ремонтни дейности като ще се търси търговски обект с подходящи характеристики, включително с налични разрешителни за функциониране като магазин за нехранителни стоки, така че само чрез предвиденото оборудване да може да функционира по предназначение. Помещението следва да има и сертификат за противопожарна безопасност. В периода на изпълнение на дейността се предвижда и: - регистрация на фискално устройство; - регистрация на работно време на стационарен търговски обект. Така в първите три месеца от изпълнение на проекта ще се извърши цялостна подготовка на търговския обект като реално ще стартира да функционира от 3-тия месец на изпълнение на проекта, когато се предвижда и да бъдат назначени всички лица от целевата група. Важно е да поясним, че част от оборудването може да се достави и в рамките на третия месец (като табуретките и конзолата), след като търговския обект вече е открит. 0.00 53 812.17
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.: Дейността ще се изпълнява от партньора по проекта - Фондация SOS предприемачи. Както е описано в т. 11, фондацията има сериозен опит и познания в сферата на социалното предприемачество и съответно необходимия капацитет за качественото изпълнение на дейността. Дейността предвижда да се популяризират нуждите на целевата група и дейността на социалното предприятие "Сарон" ЕООД. Целта е да се изгради положителен имидж пред обществото както на компанията, така и на лицата от целевата група. Не случайно и проекта се казва "Втори шанс". Основна задача на социалния маркетинг ще е да се покаже, че хората със зависимост също могат да бъдат пълноценни членове на обществото и отлични работници, стига да им се даде възможност да се изявят. Това е много важно в процеса на рехабилитация на тези лица, тъй като липсата на реализация води до депресивни състояния и съответно подтиква започналите лечение на зависимост да се върнат към вредните си навици. Втората задача на социалния маркетинг ще е да популяризира самото предприятие като пример за успешна компания, която е приела обществената отговорност и почтеността в бизнеса като базисни концепции за развитие. Тъй като употребата на социалното предприемачество в последните години често се използва и просто като маркетинг стратегия с цел стимулиране на продажбите и по-големи печалби, много важно е поднесената на публиките информация да е възможно най-пълна. Клиентите често критикуват фирмите и търговците относно подбудите им да подкрепят дадена кауза. Основният аргумент е, че стремежът към печалба, а не този към хуманност ръководи компаниите при организацията на подобни инициативи. Доверието обикновено се губи при съпоставка на размера на покупката с размера на сумата, която отива за печалба на компанията. За пример не е достоверно компания, която отделя само 3% от печалбата си за дадена кауза, а останалите 97% разпределя между акционерите си, да твърди, че е социално предприятие. Тук идва ролята на партньора Фондация SOS предприемачи да реализира прозрачна, лесна за разбиране и богата на съдържание маркетингова кампания, чрез която да пояснява и че най-малко 51% от генерираната от дружеството печалба ще се използва за постигане на основната цел на предприятието - да осигурява възможност за трудова заетост и социализиране на безработни лица със зависимост към медикаменти, наркотични вещества и/или алкохол и измеримо положително социално въздействие (подробно описано в т.11). Важно е да се пропагандира и социалната стойност на предлаганите стоки, които ще са изработени/прозведени/пласирани също от уязвими групи и/или социални организации (подробно описано в т. 11). 0.00 4 064.53

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).