Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The main activity of "GAMMA CONSULT" is the development, implementation, training and support of software systems for hospitals and outpatient care. One of the main barriers to business is a constantly changing and increasing demands of customers for products and services and the need to ensure a large volume of assets to improve business processes.
The overall project objective is to increase competitiveness of "GAMMA CONSULT" through the introduction of advanced technology and software, which will contribute to the strengthening and expansion of the company's national and increasing job opportunities in the international market.
The project will include activities for optimizing the production process, resource efficiency and adding new features to the products through the purchase and installation of hardware and specialized software.
As a result of the project implementation GAMMA CONSULT SD will be able to improve its existing products and services, which will strengthen its position as leading provider of IT solutions for the healthcare sector. The introduction of a modern system of HelpDesk interface in English, and options for incidents management, problems and changes, CMDB, escalation and maintenance of SLA agreements, integration and monitoring devices, remote access etc. will allow us to provide services for foreign customers abroad and enable participation in projects providing support services (Help Desk) and IT Service Management with contractors and partners from abroad.
The project will include activities for publicity and visualization, technical and financial management of the project.
With the implementation of the activities described above will increase production capacity and optimize process in the company and will bring services to the conformity with the new higher customer requirements.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на: Система за HelpDesk - 1 бр; Софтуерен продукт за бързо прототипиране на потребителски интерфейс - 3бр.; Софтуер за специфициране на изисквания, проектиране, моделиране софтуерни системи - 3бр.; 2.Софтуер за контрол на сигурността работните станции - 1 бр.: Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация: с-ма HelpDesk–1бр., SW за проектиране–3бр., SW за интерфейси–3бр. SW за контрол-1бр. Към момента, процесите на разработка и адаптация на прогр.продукти са много бавни и неефективни на базa текстови описания и ER модели на базите от данни. Този начин води до пропуски в етапа на анализ и документиране на изискванията, непълни и неточни проекти и спецификации и като резултат несъответствие изцяло на изискванията и очакванията на клиента.Затруднено е синхронизирането между отделните членове на екипа в общия проект, което води до влошена ефективност, предпоставки за допускане на повече грешки и пропуски и затруднява тестваненето на готовите продукти.Ето защо въвеждането на доказана унифицирана методология е необходима стъпка за постигане на по-ефективен процес на разработка. Средата за проектиране ще: -подобри процеса на анализ, специфициране и управление на изискванията към софтуерните разработки и постигне на по-добро съответствие с изискванията на клиента; -оптимизира процеса на разработка и тестване, чрез подобряване процеса на моделиране и дизайн на програмните продукти предхождащ етапа на програмиране; -създаде възможност за участие в по-големи проекти където методологията е широко прилагана. В допълнение, досегашният начин на разработка на потребителски интерфейс се извършва чрез итеративна разрабоката на няколко верисии които се представят последователно на възложителя. Това значително затруднява, забява и оскъпява процеса на по-нататъшното развитие на продуктите поради необходимостта от разработка и тест на няколко версии, вместо една. За постигане на по-ефективен процес по бързо прототипиране на визуален интерфейс е необходимо да се въведат съвременни средства. Планираният софт. продукт ще : -подобри визуалния интерфейс на програмните продукти и постигане на по-добра ергономичност; -оптимизира процеса на разработка и намаляване на броя разработвани версии, въз основа на по-точни изисквания към визуалния интерфейс на база предварително прототипиране и съгласуване в рамките на екипа, преди етапа на програмиране; -подобри удовлетвореността на клиентите, чрез максимално доближаване на очакванията до крайния резултат от разработката. Отделът по внедряване, обслужване и поддръжка на програмни продукти във фирмата предоставя консултации по възникнали проблеми при експлоатация на продуктите. Съобщените от клиентите – проблеми, грешки, непълна функционалност и искания за нови функции трябва да бъдат своевременно регистрирани, както и да бъде проследено тяхното отстраняване и/или реализация. В настоящият момент, фирмата не разполага с подходящ програмен продукт за автоматизиране на този процес. Дейностите се извършват ръчно в програмна система с отворен код която няма всички необходими функции. За подобряване на процесите се предлага закупуването на с-ма за HelpDesk която да гарантира нивото и непрекъснатостта на услугите предоставяни от фирмата. Тя ще: -даде по-добри възможности за достъп до информация и комуникация между екипа на ГК и потребителите; -подобри проследимостта и изпълнението на нивото на услугата, чрез автоматизираната функция за SLA и сроковете заложени по него; -подобри контрола за обема на предоставяните услуги и събираемостта, чрез по-добра отчетност на броя обслужени инциденти и проблеми и времето за обслужване по всеки от тях; -даде възможност за по-гъвкав модел на предлагане на услугите по поддръжка, чрез възможности за контрол на включения в договора спрямо предоставен обем услуги (тикети). Планираният SW за контрол на сигурността ще гарантира контрол при виртуализацията на работната среда, мониторинг на дейността на потребителите, ограничаване достъпа до УЕБ ресурси нямащи отношение към раб.процес Стъпки за реализация: 1.Избор на изпълнители:1-4 месец 2.Сключване на договори:4-5 м. 3.Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол:6-12 м. 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация:12-ти м. 143 325.00 130 663.53
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсна ефективност и ефикасност в производствения процес. Ще бъде изпълнена чрез закупуване на следните компоненти: o Клъстер с 2 нода за виртуализация - 1 бр; o Работни станции тип „тънък клиент“ - вид 1 - 50 бр. o Работни станции тип „тънък клиент“ - вид 2 - 10 бр. : Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация: клъстер - 1бр., работни станции тип „тънък клиент“ - вид 1 - 50 бр. Работни станции тип „тънък клиент“ - вид 2 - 10 бр. Тънък клиент е компютър или програма-клиент в мрежа с клиент-сървърна или терминална архитектура, който пренася всичката или голяма част от задачите по обработка на информацията на сървър.Планираните работни станции тип "тънък клиенти" на мястото на сега използваните стандартни DeskTop компютри и сървъри за виртуализация които да бъдат разположени в център за данни ще гарантират от една страна непрекъсваемост на услугата, а от друга страна подобряване на енергийната ефективност като намали потребността от охлаждане и консумацията на климатичните инсталации.Интегрирането на енергийно ефективни ИТ системи значително ще намали разходите за електричество с потребяващите значително по-малко енергия тънки клиенти.Закупуването на сървъри с енергийно ефективни процесори, вентилатори и захранващи блокове са подходящи стратегии за намаляване на разходите от ИТ оборудването.Висока ефективност ще бъде реализирана и чрез внедряване на високоскоростни дискови масиви.Съхранението ще бъде рационализирано и в подходящ обем, за да се постигне намаляване консумацията на енергия.Консолидирането на модулите за съхранение в NAS или SAN мрежи ще даде възможност за пренасяне офлайн на данните, които не се използват към момента,което намалява количеството информация и нейните копия в производствената среда. Така остава повече място на сървъра, а процесорът обработва по-малки обеми от данни, което пряко кореспондира с по-ниски потребности от охлаждане и консумация на енергия. В традиционните IT системи за всяка DeskTop или сървърна система се разпределя фиксиран капацитет RAM памет,процесорна производителност и дисково пространство,което често води до лоши коефициенти на утилизация и загуба на енергия.Планираната нова технологията за виртуализация, ще увеличи утилизацията на капацитета на използване на всички тези ресурси и ще осигурят необходимата гъвкавост при потреблението на IT ресурсите.При виртуализацията цялата памет и процесорни ресурси са в общ пул и се използват на принципа на моментната потребност, допускайки, че не всички потребляващи единици ще се нуждаят от цялото пространство едновременно.Внедряването на сървърна виртуализация ще спомогне и за оптимизиране на ресурсната инфраструктурата.Сървърите работят с ниско средно ниво на полезно натоварване (под 15%). Софтуерът за виртуализация увеличава стойността на този показател 4 и повече пъти. Така, с въвеждането на виртуализация за конкретно работно натоварване, компанията може да намали 4 пъти броя на физическите сървъри, а това означава съкращаване на разходите с над 30%. Икономиите при въвеждане на технологии за виртуализация се постигат предимно за сметка на намаляване на разходите за електроенергия, охлаждане и освобождаване на пространство. Можем да оценим и общите икономии от съкращаване на хардуерно оборудване.Всичко това ще доведе до значително подобряване на ресурсната ефективност и ефиканост. В допълнение, виртуализацията ще донесе следните ключови предимства: -възможност за разполагане на виртуализационните сървъри в център за данни където ще се гарантира непрекъсваемостта на работата им и физическата им сигурност, като и двете са необходими за постигане на съвместимост с внедрените стандарти ISO 20000 и ISO 27001 -възможност за достъпването на работната станция от всяка точка и по всяко време при наличие на интернет комуникация -възможност за по-дългосрочно и пълноценно ползване на работните станции (избягване процеса на морално остаряване на хардуера) и възможност за лесно преконфигуриране на виртуалните машини с необходимите за конкретната задача параметри. Стъпки за реализация: 1.Избор на изпълнители:1-4 месец 2.Сключване на договори:4-5 м. 3.Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол:6-12 м. 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация:12 м. 155 610.00 154 422.28
Дейност за добавяне на нови характеристики и подобряване на съществуващите продукти и услуги - ще бъде изпълнена чрез закупуване на следните компоненти: o Пакет за разработка на софтуер PACs за поддръжка на DICOM и HL7 стандарти и протоколи за обмен на информация между системи в здравеопазването - 1 бр; Клъстер с 2 нода и софтуер за виртуализация на DeskTop и сървъри - 1 бр: Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация: o Пакет за разработка на PACs - 1 бр; o Софтуер за контрол на сигурността на работните станции - 1 бр., Клъстер с 2 нода и софтуер за виртуализация на DeskTop и сървъри - 1 бр Предвиденият за закупуване по проекта пакет за разработка на софтуер (Software Development Kit /SDK/) за поддръжка на DICOM и HL7 стандарти и протоколи за обмен на информация между системи в здравеопазването ще позволи добавяне на нови характеристики и надграждане и развитие на продуктите на Гама Консулт. Това има ключово значение в следните аспекти: -постигане поддръжка на HL7 стандарт свързаност с други IT системи в лечебните заведения и здравеопазването като цяло на произвежданата от фирмата болнична информационна система; -възможност за интеграция с диагностични апарати и поддръжка на DICOM Modality Worklist функция; -възможност за съхранение в PACS система на резултати от разчитания (описание на изследването и находките от рентгенолог) на диагностични изображения изготвени в болничната информационна система (БИС); -възможност за достъп до изображенията в PACS системата чрез потребителския интерфейс на БИС; -възможност за мобилен и отдалечен достъп до диагностични изображения в интеграция с досие на пациента чрез WEB браузър и мобилно приложение върху таблет; -разширяване възможностите на мобилното приложение на Гама Консулт за достъп до досие на пациент с паралелен достъп до диагностичните му изображения. При въвждането на вируализирана работна среда във фирмата се създава техническата възможност работните станции да бъдат ползвани от всяка точка и по всяко време. Тази гъвкавост за ползване на работната среда ще носи следните предимства: (1) при работа на място в лечебните заведения клиенти на фирмата, служителите могат да използват (имат достъп) до работните си станции и всички материали на тях; (2) при провеждане на обучения извън офиса отново работните станции за обучение и подготвена върху тях среда могат да се използват без да е недобходимо време и разходи за нови инсталации, достатъчно е само да се достъпят през интернет; (3) създава се възможност за въвеждане на гъвкаво работно време и работа от дома за дейностите които го позволяват; (4) създаване на възможност за обслужване на обаждания извън работното време на фирмата (от 8:30 до 17:30 в официални работни дни) от дома, достъпвайки работната среда по всяко време и от всяко място и т.н. Всички тези предимства са много полезни но при създаването на възможност за достъп до работната среда извън от точки извън офиса се налага да бъдат взети допълнителни мерки за контрол които от една страна да ограничат риска от злоумишлени действия от страна на служителите или лица придобили неправомерен достъп до системите, а от друга страна алтернативен модел за контрол на дейностите изпълнявани ос служителите в средата през работното им време. За постигане на този контрол и ограничаване на рисковете от злоупотреба, в проекта е предвидено закупуване софтуер за контрол на сигурността на работните станции. Предвиденият за закупуване по проекта софтуерен продукт за контрол на сигурността работните станции е важен компонент за гарантиране на сигурността при виртуализацията на работната среда. Най-важните ползи от прилагането на софтуерния инструмент са: - запазване (журнализация) и мониторинг на дейността на служителите ; - контрол и предотвратяване на недобросъвестно поведение и увреждане нематериалните активи и интелектуалната собственост на фирмата; - ограничаване достъпа до УЕБ ресурси нямащи отношение към работния процес; - цялостно подобряване на ефективното използване на работното време. Стъпки за реализация: 1.Избор на изпълнители:1-4 месец 2.Сключване на договори:4-5 м. 3.Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол:6-12 м. 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация:12 м. 32 960.00 32 936.33

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).