Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project is aimed at creating conditions for better reconciliation of professional and personal life of employees in Municipality of Novi Pazar, by establishment a child care center at the the workplace. The project is implemented by Municipality of Novi Pazar. The organization has experience in projects and activities on social issues. In this aspect, the goals and activities set in the project proposal express the consistency and resilience of the applicant in terms of social commitments to its residents.

The focus of the project is focused on creating a child care center for the children of the employees of the Municipality who are under 12 years of age. This will ensure their full care by babysitters and closeness to the parents in the time when there is no opportunity for other people to take care of the kids.

The project activities contribute to overcoming the problems of the target group of employed parents, which problems are related to frequent absences from work, excessive employment and lack of free time, etc. On the other hand, the project creates preconditions for employment of unemployed persons, thus providing prevention of poverty, marginalization and permanent elimination from the labor market.

The applicant intends to achieve the main goal of the project through an approach based on 4 main components - adaptation and equipment of a suitable room for hourly care for children. (Activity 1), selection of unemployed persons registered in the Labor Office to determine their opportunities for inclusion in employment and / or training, (Activity 2) providing training to the unemployed who need it (Activity 3) and including the unemployed in subsidized employment (Activity 4).
The project will be implemented for a period of 12 months and a budget of 118 736,10 leva.
The implementation of the project is expected to achieve the objectives of this procedure.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на социални придобивки в община Нови пазар (кът за деца), посредством адаптиране и оборудване на подходящо помещение за полагане на почасови грижи за деца: Основната цел на дейността се състои в обособяването на подходяща материална база за отглеждане на деца на служители на Община Нови пазар на тяхното работно място. Необходимостта от изпълнението на дейността произтича от факта, че обектът, предмет на адаптиране за детски кът е монтиран с цел да бъде предоставян за търговски базар, но от поставянето му до настоящия момент не е използван като такъв. Монтираните 6 модула разполагат с отвор с търговски капак. За да бъде пригоден за детски кът следва на мястото на търговските капаци да се монтират прозорци от PVC дограма, както и да се обедини площта на 3 елемента, чрез изрязване на отвори с ширина 2.00 м. във вътрешните стени. Отрорите следва да се обрамчат с дървена каса. Монтираният комплекс не разполага със санитарен възел и ВиК инсталация, поради което се налага да бъде обособен такъв. За целта ще бъдат монтирани допълнително два модула с размери 288/415 см. В единия ще бъдат обособени две тоалетни с предверие и мивка с топла вода. Ще бъде изградена външна В и К връзка. Вторият модул ще бъде предназначен за обслужващия персонал. Съществуващите 6 модула ще бъдат преустроени в два детски къта чрез премахване частично на стените между тях, след което ще се обособят зони за различните възрастови групи. Ще бъде монтирана PVC дограма за прозорци 8 бр. с размери 125/125 см. Навсякъде в помещението ще бъде монтирана ударопоглъщаща настилка, за да се осигурят безопасни условия на труд. В този смисъл ще се реализира желанието на кандидата да осигури и гарантира добри, достъпни и безопасни условия в помещенията, в които ще бъде обусловен детският кът. Дейността ще се изпълни в следните етапи: Етап 1: Извършване на следните СМР: - Демонтаж на търговски капаци - 3 бр;. - Доставка и монтаж на прозорец при ремонти, PVC 125/125 - 5 кв. м.; - Настилка от подови керамични плочки на лепило -10 кв. м.; - Шпакловка с шпакловъчна смес; - Грундиране с готов грунд върху гипсокартон при ремонти - 65 кв. м.; - Боядисване с латекс двукратно при ремонти стени - 48 кв. м.; - Боядисване с латекс двукратно при ремонти таван - 17 кв.м.; - Облицовка с керамични плочи по стени - 23 кв.м; - Доставка и монтаж на тоалетна мивка голям формат 2 бр.; - Доставка и монтаж на тоалетна чиния моноблок -2 бр.; - Доставка и монтаж на ръкохватки в тоалетна - 2 бр. - Изрязване отвор в стена 200/200 - 4 бр.; - Доставка и монтаж каса 200/200 - 4 бр.; - Доставка и монтаж модули /павилион/ - 2 бр. Етап 2: Обзавеждане и оборудване на помещението - Доставка и монтаж на материали за под (ударопоглъщаща настилка). - 1 пакет. - Доставка и монтаж на инверторни климатици - 2 бр. - Доставка на материали ( играчки и други пособия) - 1 пакет. С оглед на предприетите дейности и наличните условия на помещението: - подовите настилки в помещението ще бъдат ударопоглъщащи, с нехлъзгава повърхност, устойчиви на дезинфекционни разтвори и удобни за лесно почистване така, че да не се създават условия за развитие на организми, паразити и насекоми; - инсталациите ще бъдат подходящо обезопасени; - ще се обособи санитарен възел; - ще се обособят зони, предназначени за възрастови групи (до 3 г. и от 3 до 12 г.), със съответните за нея занимания и/или пособия за игра - обзавеждането и оборудването на помещението ще бъде съобразено с броя и възрастта на децата, като елементите на обзавеждането няма да бъдат с остри ръбове и стърчащи части, застрашаващи безопасността на децата. - ще се осигури добро и подходящо състояние на стените и подовите настилки; - ще се монтира осветление; - ще се монтират източници на вентилация и на отопление (посредством климатици), - ще се гарантира за качеството и доброто състояние на източниците на естествена на вентилация. 0.00 32 204.26
Подбор на безработни лица, регистрирани в ДБТ, за определяне на възможностите им за включване в заетост и/или в обучение при необходимост, свързано с полагане на грижи за деца: Основната цел на дейността се състои в това да се извърши подбор на безработните лица, регистрирани в ДБТ, с цел включване в заетост за полагане на грижи за деца. По време на нейното изпълнение ще бъдат селектирани 5 лица за позиция "Детегледач/ка" с код по НКПД 53111001, които да бъдат включени в заетост (и в случай че е необходимо за обучение) за полагане грижи за деца в новосъздадения детски кът. Необходимостта от изпълнението на дейността произтича от желанието на кандидата да подбере най-подходящите лица за включване в заетост, които да полагат грижи за деца в детския кът, който Община Нови пазар ще обособи. Дейността ще се изпълни от външен експерт (Специалист, управление на човешките ресурси), нает на граждански договор. Дейността ще се изпълни в следната последователност: 1. Сключване на граждански договор със специалист, управление на човешките ресурси за осъществяване на подбор на персонал за включване в заетост и/или обучение. 2) Публикувaне на информация/обяви за отворените позиции за длъжност детегледач/ка в бюро по труда/специализирани сайтове за намиране на работа. В обявата си, кандидатът ще запознае заинтересованите лица с функционирането и предназначението на детския кът, периода на заетост, характеристики и специфични черти за позицията и др. За да осигури възможно най-широк кръг от хора, кандидатът изрично ще упомене възможността за обучение, с което се очаква да бъдат привлечени и лицата, регистрирани в ДБТ, които нямат специфично за длъжността образование/професионален опит. 2) Преглед документите на кандидатите. След приключването на първия етап от дейността ще се премине към преглед на документите на лицата, които са проявили интерес. В тази част от изпълнението на дейността специалистът за управление на човешките ресурси ще направи анализ на профила на кандидатите, като ще съблюдава за документи, доказващи: 2.1) статут на безработен и регистрация в ДБТ; 2.2) наличие на диплома/сертификати за преминато обучение /курс и др. от които да е видно, че лицата, предмет на подбора притежават професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или са преминали обучение за полагане грижи за деца; 2.3) наличие на трудова книжка/договори за услуги/референции и др. от които да е видно, че лицата, предмет на подбора притежават професионален опит в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или са преминали обучение за полагане грижи за деца. Съгласно условията за кандидатстване документите по точка 2.1 ще бъдат задължителни за всеки участник, за да се удостовери, че попада в целевата група, докато наличието на документи по точка 2.2 и 2.3 няма да бъде задължително, а ще се счита за предимство. Този етап от изпълнението на дейността ще гарантира, че са избрани лица от целевата група, а от друга страна ще допринесе за това да бъдат селектирани най-компетентните и опитни лица, които на база своите умения и квалификация да бъдат в състояние да осигурят максимално комфортен престой на децата, които ще посещават детския кът. 3) Проведе интервю с одобрените участници Одобрените кандидати ще бъдат поканени на интервю за целите на установяването на тяхната мотивация за започване на работа, по-детайлно запознаване с професионалния им опит и познания в областта на длъжността, която ще заемат, а също така ще бъдат направени разяснения, относно спецификата на работата, условия на труд и др. 4) Проведе събеседване и заключителни разговори относно пригодността на кандидатите за заемане на позицията "Детегледач/ка" по проекта. На този етап ще бъдат обсъдени и анализирани всички силни и слаби на всеки участник и на база на преценката на външният експерт ще бъдат изготвени препоръки към кмета на Община Нови пазар за назначаване на 5 служителя на длъжност "Детегледач/ка" за полагане на грижи за деца в детския кът и включване на до 6 служителя в обучение за придобиване на знания и компетенции за полагане на грижи за деца 0.00 0.00
Предоставяне на обучение на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца: С изпълнението на настоящата дейност се цели да бъдат създадени компетенции, знания и умения за полагане на грижи за деца у лица, които ще бъдат въведени в заетост в дейност 4 от проекта. Кандидатът предвижда да изпълни това, като проведе обучение за онази част от служителите, които ще бъдат ангажирани с отглеждането на деца по проекта, която не притежава образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или не е преминало обучение за полагане грижи за деца. Броят на лицата, които ще бъдат включени в дейността е до 5 души. Необходимостта от изпълнението на дейността произтича от амбицията на кандидата да осигури квалифициран персонал, който да предложи качествени услуги в процеса на грижа за децата, които ще пребивават в детския кът. Обучението ще включва всички задължителни теми, посочени в Условия за кандидатстване както следва: 1) Придобиване на познания за развитието на детето (деца със специални нужди); 2) Дневен режим на детето и ролята на игрите в различна възраст; 3) Безопасност на детето и възможности за предотвратяване на критични и опасни за здравето и живота му ситуации; 4) Придобиване на познания за реакция в случай на инцидент, остро заболяване и/или насилие; 5) Дисциплината като средство за защита и възпитание на детето; 6) Придобиване на познания за стандартите за етично поведение на работещите с деца в сферите на образованието, здравеопазването, социалните грижи, правосъдието, вътрешните работи и др., посочени в Етичния кодекс на работещите с деца; 7) Придобиване на познания относно разработени процедури за достъп на външни лица в кътовете и такива за приемане и предаване на децата от и на техните родители. Продължителността на обучението ще бъде в рамките на 5 дни и 42 учебни часа. Предвижда се да бъдат проведени: 1) Лекционни занятия за придобиване на познания по гореописаните теми, в размер на 21 учебни часа, като за всяка тема ще бъдат отделени по 3 астрономически часа. 2) Практически занятия за придобиване на познания по гореописаните теми, в размер на 21 учебни часа, като за всяка тема ще бъдат отделени по 3 астрономически часа. За целите на успешното и организирано изпълнение на дейността, кандидатът ще създаде учебна програма, според която да бъдат проведени обученията. Бенефициентът ще осигури провеждането на обучение на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца, като: 1) Осигури собствена зала с необходимото оборудване за провеждане на занятията; 2) Закупи учебни пособия и материали за провеждане на обучението; 3) Сключи договор с външен изпълнител за провеждане на обучението. Дейността ще бъде в полза на кандидата, доколкото с изпълнението й ще се гарантира, че грижите, които децата, посещаващи детският кът ще следват професионалните стандарти и ще са в полза на специфичните нужди и потребности на децата. При изпълнението на дейността ще бъде нает на граждански договор "Социален педагог", който да проведе обучението. За максимално ефективното на обучението ще бъдат закупени необходимите материали и пособия като тетрадки, химикали и др подходящо. 0.00 0.00
Включване на безработни лица в субсидирана заетост при работодател за почасово или целодневно полагане на грижи за деца за период до 12 месеца.: С изпълнението на настоящата дейност се цели да бъдат включени в субсидирана заетост 5 лица на длъжност "Детегледач/ка", които ще полагат грижи за отглеждането на деца в детски кът в Община Нови пазар. Необходимостта от изпълнението на дейността е породена от потребността на кандидата от присъствието на квалифицирани и подготвени кадри, които да полагат грижи за деца на служители на Община Нови пазар в новосъздадения детски кът. Всяко лице, което ще бъде назначено в рамките на 8 ч. на ден (пълен работен ден). Предвижда се периодът на заетост да бъде 10 месеца за всяко от тях, като ще се грижи за минимум 5 деца. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица, ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство Основни задължения на лицата, които ще бъдат интегрирани в заетост ще бъдат: 1) Осигуряване на информация на родителите за състоянието и поведението на децата по време на престоя йм в детския кът; 2) Споделяне за проблеми или притеснения, касаещи децата пред техните родители; 3) Контролиране за спазването на хранителния и хигиенен режим на децата; 4) Организиране на занимателни игри и занятия в детския кът; 5) Гарантира безопасността на децата по време на престоя им в детския кът; 6) Спазване педагогическо поведение при общуването с децата и изискванията за възпитание за съответната възраст и указанията на родителите; 7) Недопускане децата да останат без надзор; 8) Грижа се за организацията и подреждането на мебелите, играчките и др. материали в детския кът и привеждането му в оптимално състояние от гледна точка хигиена; 9) Предаване на децата на родителите; 10) Други допълнителни дейности, които са необходими в процеса на полагане на грижи за деца. Освен това се предвижда всяко лице, което ще бъде включено в заетост да изготвя ежемесечни отчети за това какви грижи полага за децата, за чиято грижа отговаря, както и доклади за поведението и цялостния престой на децата в детския кът. На база на докладите, родителите ще са в състояние да проследят цялостния престой на техните деца и ще могат да изготвят предписания до детегледачите/детегледачките, относно престоя на децата, а също така ще могат да наставляват и самите деца относно социалните норми, които трябва да спазват в детския кът и цялостното поведение в него. Това ще позволи на родителите да имат по-голям контрол и проследимост над процеса на отглеждане на техните деца при престоя им в детския кът, което ще позволи да бъдат по-съсредоточени и фокусирани по време на работа, в резултат на което ще се повиши тяхната производителност. Дейността ще надгради над постигнатото по дейност 1, дейност 2 и дейност 3 от проекта, като с нейното завършване ще приключи цикълът от дейности за обособяване на детския кът. В резултат на това, в детския кът ще бъдат създадени всички необходими условия за неговото успешно функциониране. Крайните положителни ефекти от обособяването на детския кът в т.ч. от изграждането на материалната база ще създаде условия за това родителите да са близо до своите деца на работното място и ще неутрализира всички негативни ефекти от съчетаването на кариерното развитие и процеса на отглеждане на дете/деца. Интегрирането в заетост ще допринесе за преодоляване на проблемите на другата целева група - безработни лица. Като положителен ефект от това се очаква те да придобият икономическа сигурност благодарение на постоянните доходи, които притежават, да придобият опит и умения, които да са им в полза при последващата професионална реализация, като в същото време ще се неутрализират рисковете от трайното пребиваване на пазара на труда като бедност, маргинализация и други. Дейността предвижда и осигуряването на режийни разходи за помещението и персонала, което да гарантира, че средата за отглеждане на деца ще бъде подходяща, тъй като ще бъде осигурено финансиране за ток, вода и др. необходими режийни разходи за функционирането на детския кът. 0.00 80 510.67

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).