Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The main aim of the project “Opportunity for a new beginning” is to accelerate the transition from unemployment to employment by activating and improving employability of the unemployed and inactive young people up to 29 years.
The specific aims of the project are:
	Enhancing professional qualification and key competencies of 15 unemployed people from the group of the most vulnerable in the labour market – young people up to 29 years.
	Motivation and adaptation of the unemployed  people from the indicated specific target group to the dynamically changing requirements of the labour market
	Sustainable employment of 15 people up to 29 years through providing new quality workplaces in the profession "assistant fitness instructor".
The project activities intend to:
1.	Employ 15 unemployed people up to 29 years for a period of 12 months in quality new-found workplaces ;
2.	Provide professional training for a part of the profession 831090 “assistant fitness instructor”, third-level qualification degree of the employed people and to enhance the occupational skills in a real work environment;
3.	Train 15 of the newly employed young people in digital competence to enhance their knowledge and skills in key competencies and to form active behaviour on the labour market.

Expected results:
	Employment of 15 people up to 29 years for a period of 12 months;
	15 of the newly employed people to have undergone professional training as part of the profession “assistant fitness instructor” ;
	Received certificate for professional training – 15 people;
	Completed a course in “Digital competence” – 15 people;
	Very well-equipped 15 workplaces;
	Kept for 12 more months the workplaces of 8 of the employed people.

The project results aid achieving the aims of OP HRD, priority axes 1 “Improving the access to employment and quality of the workplaces” and mitigating the economic pressure on the unemployed and inactive people in the capital.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Проектният мениджмънт е системата за комплексно, срочно и ефективно постигане на проектните цели при спазване на бюджетните ресурси. Той е систематичен процес, осъществяващ планrране, организация, изпълнение, контрол и завършване на проектните дейности. Тази дейност ще се реализира от екип съставен от Ръководителя на проекта и експерти на организацията изпълнител, избрана чрез спазване изискванията на ПМС №118/20.05.2014г. Целите на мениджмънта на проекта са: 1. Създаване на система за добро управление и ефективно реализиране на проектните дейности. 2. Контрол и мониторинг на изпълняваните дейности, в т.ч. рационално използване на финансовите ресурси. 3. Осигуряване на добри комуникационни връзки с всички участници в проектните дейности и заинтересовани страни Процесът на управление обхваща няколко етапа: А. ПЛАНИРАНЕ Осъществява се конкретизиране на задачите. Създава се проектен план, графици и матрица на отговорностите, в т.ч. планиране на риска, на ключовите постижения , на формиране на индикаторите за успех, създаване на комуникационен план, планиране на разходите и ресурсите. Основно дейността се изпълнява от Ръководителя на проекта. Б. ИЗПЪЛНЕНИЕ Обхваща следните задачи: - изграждане на екипа за управление и определяне на задълженията на всички членове; - провеждане на процедури за избор на външни изпълнители на дейности по изискванията на ПМС №118/20.05.2014г.; - осъществяване на комуникация с всички участници в проектните дейности и заинтересованите страни; - контролиране и документиране на дейностите. - анализ на напредъка В. РЪКОВОДСТВО - координация и субординация на дейностите; - провеждане на 4 работни срещи на екипа с целевите групи, външните изпълнители и заинтересованите страни; - организиране на документооборота и подготовка на отчети. Ключови умения: анализ на процеса; комуникативни умения; ръководене и мотивиране на екипа; управление на конфликти; решаване на възникнали проблеми. Г. КОНТРОЛ Основна задача на ръководителя на проекта. Обхваща: - изграждане на система за контрол и мониторинг и система за управление на риска; - контрол на качеството, постижения и резултати, разходи, срокове; - проучване на евентуални отклонения и осъществяване на мерки за противодействие. Д. ЗАВЪРШВАНЕ - осигурява се запазване на придобития опит; отчита се и се оценява изпълнението на всички договори; - обявяване края на проекта; - изготвя се финален отчет; - оценява се дали критериите за приключване на проекта са изпълнени, - подготвя се документацията на проекта за предаване. - оценка и коментар / оценка на успеха на проекта/; - заключителен доклад; - освобождаване и разпускане на екипа. Концепцията и методът на проектния мениджмънт се синхронизират с действията на кандидата , за по-голяма успеваемост на предприетите задачи. Именно съгласуваните действия на Ръководителя на проекта с управителя на дружеството и фирмата изпълнител ще гарантират по-висока ефективност на резултатите. Практиката показва, че специфичното знание на проектния екип може да бъде от голяма полза и в следпроектната фаза, както за мултиплициране на резултатите, така и при осъществяване на подборът на лицата, оставащи трайно на 8 работни места за още минимум 12 месеца. С особено внимание ще се следи правилното попълване и поддържане на Досието на проекта. Дейността поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Тя ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. Управлението на проекта е сложна и предизвикателна дейност. Тя изисва творчески подходи, но в същото време е трудна и комплексна дейност. Това е процес с неограчен потенциал и като цяло предсказуеми схеми на поведение. 16 687.00 15 000.00
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца : А. Основна цел на дейността: 1. Повишаване на заетостта сред безработни и/или неактивни лица , чрез разкриване на 15 нови работни места за срок от 12 месеца. 2. Мотивиране и насърчаване за трудова реализация на едни от най-уязвимите групи на назара на труда - младежи до 29 г., чрез наемане на 15 лица за устойчива трудова заетост. 3. Подпомагане новонаетите лица за бърза интеграция в корпоративните структури, с цел преодоляване на стреса и повишаване ефективността на усвояване на компетентности и знания в професионалната област. 4.Устойчиво запазване на 8 работни места след изтичане на субсидираната заетост за срок от още минимум 12 месеца. Б. Основни задачи: • Идентифициране на специфичните целеви групи сред безработните и неактивните лица в гр. София; • Реализиране на процедура за набиране на потенциални безработни лица за наемане на работа ; • Сключване на 15 трудови договори с избраните безработни младежи до 29 г. за срок от 12 месеца в професионалната област "поддържане на добро физическо състояние" ; Дейността обхваща следните проектни стъпки: (1). Публично информиране по различни канали за възможностите на проекта да осигури устойчива заетост на безработни и/или неактивни лица от специфичната група на младежите до 29 г. (2). Идентифициране на безработните лица от специфичната група на младежите до 29 г. и създаване на разширен списък на допустимите бенефициенти. (3). Отправяне на покана за среща с лицата от разширения списък за презентиране на възможностите за трудова реализация. (4). Разясняване на безработните младежи длъжностната характеристика на длъжността код. 8310901 "помощник фитнес инструктор". (5) Приемане на молби от кандидатите за наемане на работа по обявената професия и длъжност. (6). Уточняване на минималните квалификационни и образователни изисквания към кандидатите. (7). Създаване на комисия с участието на представители на Бюрата по труда за подбор на кандидатите за постъпване на работа и изготвяне на "къс" списък с кандидати. (8). Провеждане на интервю с лицата от "късия" списък и набиране на крайния брой кандидати за сключване на договори. (9). Подготовка и сключване на трудови договори за срок от 12 месеца, при спазване на трудовото и осигурително законодателство. (10). Наемане на работа и стартиране на трудовата реализация, преминаване на обучение по БТ и запознаване с вътрешните правила на фирмата и корпоративния етичен кодекс. 76 500.00 81 815.64
Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: А. Целта на проектната дейност е: • Изграждане чрез доставка на специализирано оборудване на нови работни места в "ИЗИ Ди Ен Ей" ЕООД; • Повишаване на икономическата активност чрез създаване на функционални и интегрирани работни места за 15 новоназначени лица; • Техническа подкрепа за повишаване на ефективна и конкурентоспособна професионална дейност по професията "помощник фитнес инструктор". Б. Дейността е свързана с доставката и монтажа на специализирано оборудване, свързано със създаването на нови работни места за новонаетите 15 безработни и неактивни лица. Доставчикът осигурява монтажа и пробната експлоатация, гаранционните условия, инструктажите за работа и обучение на персонала. Новите работни места за 15 новоназначени лица са : - по професия 813090 "помощник фитнес инструктор", в специалност 8130901 "фитнес" В. Необходимо оборудване: Специализирано оборудване - Апарати за анализ на основните телесни компоненти с прилежащ софтуер на български език и съвместими мобилни компютри/лаптопи/ - 5 комплекта Г. Обосновка за необходимото специализирано оборудване Посоченото оборудване е необходимо при приложението на специализирани програми за поддържане на добро физическо състояние. Помощник фитнес инструктора трябва да може да следи функционалното и биологично състояние на спортуващия във всеки един момент, за да осъществява ефективна намеса за индивидуално поведение и физическо натоварване. Представеното специализирано оборудване осигурява данни за: - Общо количество на водата; - Вътреклетъчна вода; - Извънклетъчна вода ; - Съотношение между натрий и калий ; - Индекс на Телесната Маса; - Мазнини. Изисквания: Софтуер на английски, френски, руски, гръцки, испански, италиански, български езици; Да се сравняват резултатите от два и повече последователни теста на едно и също лице; Резултати на български език; Специализираното оборудване дава възможност да се осъществява на място във фитнес залата прилагането на индивидуални фитнес програми, да се следи за индивидуалната промяна на биологичния статус и да са разработват конкретни практически планове за реализиране на фитнес програмите. Разработват се алтернативни програми и се оптимизират натоварванията за всеки един посетител. Предвидените по проекта активи ще обезпечат работата на наетите безработни лица, за да могат да извършват здравни тестове на място в училищата. Апаратурата дава бърз, точен и неинвазивен спектрален метод за изпитване и е особено подходящ за сравнение на лечебни ефекти на лекарства и продукти за здравето, както и проверка на ветеринарно-санитарните условия. Основните елементи за анализ са над 30, включително сърдечно-съдови и мозъчно-съдово състояние, костна минерална плътност, микроелементи, олово в кръвта, ревматизъм, бял дроб и дихателни пътища, нефропатия, кръвна захар, стомах и черва, черния дроб и жлъчката, черепните нерви, гинекология, проста, костни заболявания, микроелементи селен, желязо, цинк и калций и др. Всеки комплект ще обслужва по 3 от назначените лица. Чрез наличието на описаното специализирано оборудване ще се гарантира възможност за по-висока конкурентоспособност на наетите лица в бранша и по-висока удовлетвореност от професионалната работа на младите хора. 49 762.28 49 500.00
Предоставяне на професионално обучение по част от професията 813090 "Помощник инструктор по фитнес" по трета квалификационна степен на вече наети по проекта лица: Основна цел на дейността: • Повишаване на професионалната квалификация на наетите лица с цел по-бърза адаптация към задълженията и отговорностите на работното място и осигуряване на ефективна трудова реализация; • Съвместно с избраната обучителна организация да се идентифицират конкретните индивидуални потребности от професионално обучение и изработване на обучителна програма и оценка на приложимостта й за целевата група; • Предоставяне на професионално обучение по част от професията 831090 "Помощник инструктор по фитнес", специалност 8310901 "фитнес" на 15 лица от наетите по проекта безработни и неактивни лица, младежи до 29 г. ; • Постигане на по-висока степен на свързаност между индивидуалните способности и социалните цели на личността чрез придобиване на познания и умения за комуникативност и адаптивност, умение за работа в екип, професионални знания и умения в областта на дейността за физическо здраве и спорт; Основни задачи: • Провеждане на входящ тест с участниците и систематизиране на познанията в професионалната област, с цел допълване формирането на личностните качества; • Споделяне на опит в успешното идентифициране на потребности от професионално обучение и използване на иновативни методи за обучение чрез разработване на актуална програма ; адаптация и успешен трансфер на модели и иновативни практики в сферата на професионалното обучение за младежи в неравностойно положение и отговаряне на реални потребности. Професионалното обучение се осъществява в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО). Обучението ще доведе до придобиване на степен на професионална квалификация по част от професията 831090 "Помощник инструктор по фитнес", която ще бъде удостоверена със съответния документ съгласно чл.38, ал.2. и ал.3 от ЗПОО - удостоверение за професионална квалификация. Информация за професионалното обучение: 1. Обучаващата организация ще бъде избрана по правилата и изискванията на ПМС №118/20.05.2014г. 2. Обучението ще се извършва по част от професията 831090 "Помощник инструктор по фитнес", специалност 8310901 "фитнес" по трета квалификационна степен. 3. Хорариум на обучението - 600 учебни часа, от които: 3.1. Теория - 300 учебни часа; 3.2. Практика - 300 учебни часа; 4. Брой обучавани лица - 15 лица. 5. Документ, доказващ завършено обучение - удостоверение за професионална квалификация Обучението ще се извършва успоредно с изпълнение на трудовите задължения, като всеки ден ще се провежда обучение по 3 учебни часа. Практическото обучение ще се провежда на работните места под формата на производствено-учебна дейност. По време на обучението ще се провежда непрекъснат мониторинг и контрол за присъствие на курсистите и текущо оценяване чрез изпитни тестове. В края на обучението ще се проведе изпит пред комисия, назначена от обучителната организация, с участието и на представител на възложителя. Успешно завършилите курса ще получат документ за професионално обучение. 16 875.00 16 875.00
Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключова компетентност4 "Дигитална компетентност" съгласно Европейската квалификационна рамка: А. Основна цел на проектната дейност: 1. Повишаване на ключовата компетентност на наетите по проекта 15 безработни и неактивни лица в областта на "Дигитална компетентност" съгласно Европейската квалификационна рамка. 2. Постигане на по-висока степен на свързаност между индивидуалните способности и социалните цели на личността чрез придобиване на познания и умения за технологична и компютърна грамотност и компетентности в областта на информационните системи; 3. Придобиване на способности и нагласи за приложение на новостите в информационните технологии в професионалната област на трудовата реализация. Б. Основни задачи: 1. Провеждане на входящ тест с участниците и систематизиране на нивото на познанията в областта на дигиталните технологии, с цел допълване формирането на личностните качества чрез разработването на индивидуални модули за компютърна грамотност. 2. Провеждане на теоретична и практическа подготовка по информационни технологии, компютърна грамотност и ефективно използване на дигиталните практически приложения. 3. Полагане на заключителен изпит и връчване на сертификати. В. Информация за обучението. 1. Хорариум на обучителния курс - 45 учебни часа 1.1. Теория - 20 учебни часа; 1.2. Практика - 25 учебни часа; 2. Брой на обучаваните лица - 15 3. Документ, доказващ завършеното обучение - сертификат. 4. Основно и специално внимание в обучението се отделя на подготовката за технологична и информационна грамотност, изучаване на Работа с MS Word; Работа с MS Excel; Работа с Internet и MS Power Point; Защита на информацията. В края на електронното обучение курсистите ще притежават знания, умения и компетенции за работа с ресурсите в компютърната система като програми, файлове и папки, в средата на операционната система Windows 7 и Windows 10, търсене на информация, оптимизиране и организиране на работата в интернет, ефективно използване на електронна поща, текстообработване с цел създаване, оформяне и отпечатване на професионални текстови документи, включващи таблични и графични обекти, работа с електронни таблици - оформление и управление на клетки, работни листове и книги, използване на формули и функции, визуално представяне, анализиране и организиране на данните. Г. Обучението ще бъде възложено на външна организация, избрана по правилата на ПМС №118/20.05.2014г. Д. Ползи за обучаваните лица 1. Формиране на определени знания и умения в курсистите за това: Как да изготвят презентация на фирмата и на дейност й; Как да организират с помощта на софтуер планове и задачи; Как да следят за изправността на компютърната система и да предприемат необходимите мерки за отстраняване на възникнали проблеми. 2. Личностно развитие за умело и правилно използване на електронни средства в работата, в свободното време и с цел общуване и повишаване на трудовата ефективност 3. Логично и точно мислене, обработване на голям обем от информация и намиране на рационални решения в професионалната сфера, чрез прилагане на дигитални решения. 4. Употребата на мултимедийни технологии с цел да се извлича, оценява, съхранява, създава, представя и обменя информация. Е. За практическото обучение, кандидатът ще оборудва новите работни места за провеждане на ефективно обучение и приложение на научената теория в реални практически решения, с включване и на специализиран софтуер. 3 750.00 3 750.00
Информиране и публичност: Дейността за информиране и публичност подпомага изпълнението на проектните дейности чрез прилагане на актуална, организирана и висококачествена комуникация и информация на всички участници и заинтересованите страни. А. Основна цел на дейността: 1. Да осигури достъпност и прозрачност пред обществеността, заинтересованите страни и УО за изразходването на финансовите ресурси по проекта. 2. Да се реализират изискванията за информация и публичност, съгласно правилата на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби на европейските фондове. 3. Да се повиши обществената осведоменост по отношение на съфинансирането на проекта от ЕС. Б. Специфични цели: 1. Привличане на обществения интерес и повишаване на обществената информираност за обхвата, целите и резултатите на проекта и за приноса на Общността. Стремежът е да се съсредоточи общественият интерес, в частност на безработните лица върху съдържанието на проекта, неговото изпълнение и резултати. 2. Запознаване на целевите групи с възможностите за устойчива заетост чрез професионално обучение и трудова реализация в "ИЗИ Ди Ен Ей" ЕООД. В. Дейността осигурява: 1. Прозрачност при изпълнението на проектните дейности - на всички проектни събития се канят за присъствие заинтересовани страни и медии; 2. Необходимата информация за целевата група, относно обхвата и съдържанието на проекта, обявяването на покани за набиране на участници, критериите за допустимост на етапите за оценка и подбор, срокове, съответните процедури и др.; 3. Повишаване на отговорността и разбирането от страна на участниците, относно задълженията им по изпълнението на проекта. Г. Същностни приоритети на дейността 1. Кандидатът точно ще спазва изискванията за информиране и публичност, които са описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 2. Дейността за публичност и информираност изцяло е в съответствие с Регламент (EС) №1303/2013 по отношение на използваните финансови инструменти, техническите характеристики на мерките за информация и комуникация. Осигуряването на информираност на обществото спомага за публичния контрол върху изразходването на финансовите средства, избягване на нарушения и гарантиране на изпълнението на проектните дейности. Чрез медиите се активират всички заинтересовани страни за включване в проектните събития и изяви. При реализиране на дейността се спазват принципите за публичност, прозрачност, откритост на изразходване на публични средства. Д. Проектът предвижда изпълнението на следните задачи: * Провеждане на начална пресконференция за оповестяване пред медиите и обществеността за стартирането на проекта и промотиране на неговите цели; * Финална пресконференция за приключване на проекта и оповестяване на резултатите от неговото изпълнение и постигнатите ирезултати; * Издаване на рекламни листовки с цел публичност на проекта и неговото финансиране – 1000 бр.; * Изработване на постоянна информационна табела, поставена на видно място пред офиса на фирмата; * Изработване на банери - поставят се в залите, където се провеждат обученията на безработните лица - 2 бр.; * Публикации в медиите - 2бр. * Перманентно предоставяне на актуална информация за изпълнение на проектните дейности на фирмения сайт; * Изработване на стикери за новозакупеното оборудване - 15 броя 3 300.00 4 295.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).