Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The current project aims to provide integrated social services in Tsenovo municipality for people with inability for self-serving and for people with disabilities, through the implementation of complex of activities, providing long-term care, incl. and social and health services in the community or at home.This will provide employment to unemployed people of working age in Tsenovo Municipality, and will make the social services available for users, according to their needs.
The idea to support the activity of a unit "Unit for services at home environment", under "Home social patronage" - Tsenovo, created under procedure "Help at home" for hourly providing of services for social inclusion in the society and in home environment, through enrichment of the assortment and the scope of the provided at the moment services is related to the wish  integration between the two programs, supplementing and upgrading of their impact, and sustainable social policy in Tsenovo municipality.
Within the project "Independent living in the Tsenovo municipality" towards the implementation of the current social services  (personal assistants, social assistants)  another 40 persons will be contracted, according to the assessed needs of the users and their individual plans,after passed training. The scope of services will be expanded by hiring medical personnel in the team and a psychologist to advise and consumers, and the team who will provide the requested services.
Thus quality social services in the community or at home to prevent social exclusion and creating opportunities for independent living of the people with special needs will be provided and will expand the spatial range of services in the "Unit for services at home "  under "Home social patronage" - Tsenovo.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител, координатор, счетоводител с експертен капацитет при изпълнение на проекти. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектната идея. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Конкретните задачи пред екипа по проекта са: • Подготовка длъжностни характеристики, подписване на договори; • Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта; • Провеждане на ежемесечни екипни срещи; • Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители; • Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта; • Технически и финансови отчети за изпълнението на проекта Изпълнението на Дейността се основава на принципа: „добро управление на програми и проекти“. Целта е да се създаде организация за ефективно управление и успешно реализиране на Проекта. 27 967.80 26 519.66
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващото Звено за услуги в домашна среда – предоставяне на услуги за социално включване и в общността: Тази дейност е ключова за осъществяването на подкрепа дейността на „Звено за услуги в домашна среда“ към „Домашен социален патронаж“ – Ценово. Основната цел е подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване, в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, както и с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. Реалното изпълнение на дейността ще бъде в няколко направления: • 1. Ще се организира прием на заявления от кандидати за лични асистенти и домашни помощници и сътрудник, социални дейности, както и от кандидат потребители на интегрираните социални услуги; • 2. Ще бъде извършена оценка на специфичните потребности на хората в неравностойно положение от социални услуги, включително и възможностите за социално включване. За всеки потребител ще се попълни формуляр за оценка на потребностите, който представлява основание за разработване на Индивидуалния план за грижа и определяне на видовете услуги, които ще се ползват в рамките на проекта. Въз основа на извършената оценка ще се предлага броя на часовете и вида на предоставяните услуги. През месец март 2016 г.оценка на потребностите ще се направи и на лицата, които към настоящия момент са потребители на услуги по схема „Нови алтернативи“. • 3. Въз основа на разработена Процедура за подбор на персонала на Звеното ще бъдат подбрани кадри и сключени договори с лица, които да предоставят интегрираните социални услуги и сътрудник, социални дейности, който да подпомага работата на Звеното. През 3 месец ще се изготвят и подпишат договори с 45 или повече одобрени кандидати за предоставяне на услугите личен асистент и домашен помощник и 1 сътрудник, социални дейности. Личните асистенти и домашните помощници ще бъдат назначени на пълно и непълно работно време. Ще се подпишат договори за предоставяне на социални услуги с над 90 потребители. Предоставянето на услугите за потребителите ще стартира през 3 месец. Приемът на заявления от кандидат потребители с нововъзникнали потребности от почасови грижи ще продължи през целия период на реализация на проекта. От натрупания опит на община Ценово при реализацията на проекти за предоставяне на почасови грижи, особено ако са с по-дълъг период на реализация, се установи, че настъпва момент, в които списъка с чакащи кандидат потребители е изчерпан, а същевременно има кандидати с нововъзникнали потребности, които за съжаление не могат да получат така необходимите им грижи. С цел задоволяване на техните потребности от почасови грижи и същевременно осигуряване на заетост на безработни лица, което за нашата община, която е с висока безработица е от голямо значение, ще се проведе и втори прием на заявления от кандидати за предоставяне на почасови услуги, както и от кандидати за потребители, през 11 месец от стартиране на Проекта.. • Ще бъдат наети медицинско лице и/или рехабилитатор /на граждански договори/, което да улеснява достъпа до здравни услуги за потребителите; Специализираните услуги ще се предоставят по 40 часа месечно в рамките на 18 месеца. • 4. Ще бъдат разработени Правила за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, за да се гарантира тяхното качество. • 5. Ще се извършва ежемесечен мониторинг на качеството на предоставяните социални услуги. 435 938.04 435 316.50
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Чрез провеждане на въвеждащо обучение на личните асистенти и домашните помощници, ще се създаде целева група притежаваща знания и практически умения за качествено предоставяне на почасовите услуги в домашна среда. Чрез провеждане на надграждащо обучение на личните асистенти и домашните помощници ще се затвърдят получените знания и умения. Въвеждащо обучение ще преминат всички кандидати, успешно класирани, които не са преминали сходни обучения по други програми и проекти. Преминалите обучение по други програми, при кандидатстването ще прилагат сертификат или удостоверение за преминат курс. 532.92 603.96
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги: СУПЕРВИЗИЯТА е процес на подкрепа на работещите в социални услуги с цел подобряване на работата по отношение на качество на услугите, на професионалното развитие на персонала, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне, както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. Супервизиите могат да бъдат индивидуални (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на клиента, справяне с личните емоции по отношение на клиента или колега, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай), групови (за обсъждане на случай) и екипни (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране). 360.63 360.63
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: На одобрените потребители ще се предоставят комплексни услуги, в зависимост от индивидуалните им потребности. Конкретните нужди ще бъдат идентифицирани първоначално от извършващите оценката и текущо по време на мониторинга или по заявка на потребителя. 14 213.88 14 197.88
Информиране и публичност: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: За популялизиране на проектната инициатива, дейностите, начините за кандидастване и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъдат организирани информационни дни във всички населени места на територията на Общината. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията за визуализация. Провеждане на пресконференция за финализиране на проекта; Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 200 копия и плакат в тираж 30 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС; Изготвяне на информационна табела за Звеното за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ; Безплатни публикации в регионален вестник – 2 броя Периодично публикуване на страницата на Община Ценово и на електронния ежедневник www.ruseinfo.net информация за напредъка на проекта постигане на критериите за резултат 960.00 944.28

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).