Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project aims at providing quality services at home for 92 persons with disabilities and people above working age in Peshtera Municipality. They will be able to use hourly integrated health and social services in family environment in accordance with their individual needs. The services will include assistance in housekeeping, individual hygiene and personal care, supply of food and essential products, ongoing monitoring of key indicators of health status by a medical professional. Activities for the prevention and raising awareness about health and socially significant diseases will also be implemented. Work clothing as well as adequate transportation will be provided for the staff of the integrated medico-social service. Training will be provided for the persons who provide hourly mobile integrated health and socialservices in a home environment, - introductory, before the start of the activities and upgrading aftersix months. Furthermore there will be individual and group supervision for the staff of the service. The project will be implemented on the territory of the municipality and as a result 92 disadvantaged persons will have improved living conditions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на грижа в дома: Дейността има за цел да бъде осигурен достъп до качествени мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете на 92 лица на територията на общината.Ще бъдат реализирани следните мерки: 1.Почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете на 92 възрастни лица в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания. Услугите ще се предоставят от наети за целта 24 дом.санитари и 2 мед.лица,въз основа на предварителна оценка на потребностите на всяко лице от целевата група. Броят часове за всеки потребител и периодът, в които ще ползват услугите, ще бъде определен индивидуално преди започване на дейностите.Дом.санитари ще предоставят подкрепата ежедневно съгл.утвърден график за работа.Посещения по домовете на потребителите ще се извършват и от мед.лица въз основа на предварително утвърден за периода на проекта график. Графикът ще бъде съобразен с индвидулния здравен статус на лицата от целевата група, вкл. наличие на увреждане, хронични заболявания, рискови фактори и др. В рамките на посещенията мед.лица ще извършват проследяване на здр.статус на потребителите и при необходимост ще оказват съдействие при прием на медикаменти и др. За изпълнението на тази част от дейността ще бъдат осигурени 4 комплекта мед.инвентар - лекарска чанта, апарат за измерване на кръвно налягане,оксипулсометър, дистанционнен термометър,глюкомери и тест ленти за тях, както и базов набор от медикаменти и мед.консумативи. 2.Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост за потребителите, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги. Такива дейности ще се изпълняват от наетите домашни санитари при идентифицирана необходимост от страна на потребителя, за негова сметка и в рамките на определените за него часове. 3.Предоставяне на психологическа подкрепа за лицата от целевите групи. В рамките на дейността ще бъдат ангажирани и двама психолози, които ще предоставят психологическа подкрепа на потребителите с особено внимание към самотноживеещите хора и хората с тежки увреждания. Консултациите с психолозите ще бъдат изцяло на доброволни начала и в зависимост от желанието на потребителите, но ще бъде създадена възможност тези експерти да придружават дом.санитари и мед.лица при посещенията в домовете на лицата от целевата група и да оказва съдействие, когато има необходимост. 4.Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и соц.значими заболявания. Тази част от дейностите ще се изпълнява от ангажираните по проекта медицински лица, наети по договор за услуга. Също така, двете мед.сестри ще участват при предоставянето на здравни услуги на потребителите и при необходимост ще бъдат включвани в график, съвместно с двете мед.сестри, наети по трудов договор. По този начин ще бъдат обхванати всички потребители, които имат здравни потребности, с което ще се гарантира качественото изпълнение на интегрираните услуги. Ще бъдат провеждани беседи с потребителите относно рисковете от социално-значимите заболявания включително съобразно индивидуалния здравен статус на лицата. Ще се акцентира върху ползите от здравословния начин на живот, включително избягването на вредни навици, като тютюнопушене и злоупотреба с алкохол, правилно хранене, режим съобразен със здравното състояние на лицата и др. За изпълнението на тези мерки ще бъдат осигурени информационни материали на хартиен носител, които ще бъдат раздадени на всички 92 потребители. За обезпечаване на цялостното изпълнение на дейностите ще бъдат ангажирани и диспечер на трудов договор за 18 календарни месеца, както и двама координатори на договори за услуга за период от 18 месеца. На лицата, наети по трудов договор ще бъде осигурено работно облекло. В допълнение ще бъдат осигурени и два електромобила по договори за оперативен лизинг, които са необходими за своевременното и качествено предоставяне на интегрираните услуги в дома. 744 354.06 371 098.37
Предоставяне на грижа в дома - продължение : 5. Обучение и супервизия на служителите, които предоставят почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда Дейността има за цел да осигури качеството на предоставяните услуги в домашна среда чрез осигуряване на обучение и супервизия на лицата, които са пряко ангажирани в работата с потребителите. В рамките на обучението ще бъдат обхванати всички 27 лица, наети по трудови договори, както и двете медицински сестри, психолозите и координатори на дейностите по предоставяне на здравно-социалната услуга, които са наети по граждански договори. Предвижда се обучението да се реализира на два етапа: - встъпително обучение, което ще се състои след подбора и назначаването на лицата по трудови договори, както и след подбора на медицинските лица, психолозите и кооединаторите и преди да започне същинското предоставяне на услугите. В рамките на обучението ще бъдат поставени акценти върху нуждите на потребителите и спецификата на грижите, които следва да бъдат полагани за всеки от тях; стандартите за качество при предоставянето на услуги в домашна среда; правата и задълженията на домашните помощници, както и на другите специалисти, ангажирани в предоставянето на интегрираната здравно-социална услуга; организацията на работата и взаимодействието между всички ангажирани в дейностите лица. Ще бъдат разгледани и различни ситуации от практиката и действията, които лицата, предоставящи услуги в домашна среда следва да предприемат в такива случаи. - надграждащо обучение след изтичане на 6 месеца от началото на предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги. Целта на надграждащото обучение е да се опреснят основните познания на ангажираните домашни помощници и експерти по посочените теми от встъпителното обучение. На следващо място на база извършен анализ от екипа по проекта и компетентните експерти на Община Пещера, и обратната връзка от потребителите, в рамките на това обучение ще бъдат разгледани натрупания опит от изпълнението на дейностите за първите 6 месеца , най-често допускани пропуски и грешки, както и необходимите мерки за допълнително повишаване качеството на услугата. За всяко обучение ще бъде ангажиран екип от по двама преподаватели. В допълнение за всички ангажирани в изпълнението на дейностите лица с изключение на двамата псхихолози (общо 31 души) ще бъде осигурена и индивидуална и групова супервизия. Индивидуалната супервизия ще бъде с продължителност от 1 ч. за всяко лица. Груповите супервизии ще са в три групи с продължителност от 2 ч. за всяка от групите. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).