Организация и управление на проекта: Целта на настоящата дейност е гарантиране на ефективно управление, организация и координация на дейностите по проекта.
За нейното постигане ще бъде сформиран Екип за управление на проекта, включващ:
Ръководител - 1 бр., с времева ангажираност 24 месеца, 84 часа на месец
Счетоводител - 1 бр., с времева ангажираност 24 месеца, 84 часа на месец
Координатор - 1 бр., с времева ангажираност 24 месеца, 42 часа на месец
Координатор "Човешки ресурси" - 1 бр., с времева ангажираност 24 месеца, 84 часа на месец
Координатор "Обществени поръчки" - 1 бр., с времева ангажираност 6 месеца, 42 часа на месец
Технически сътрудник – 1 бр., с времева ангажираност 24 месеца, 42 часа на месец
Технически сътрудник – 1 бр., с времева ангажираност 16 месеца, 42 часа на месец
Екипът за управление на проекта не само ще координира дейностите му, но ще подпомага екипа на Центъра относно организацията и управлението на услугата чрез методически указания и подкрепа.
Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му; ще следи за пълнотата на документацията по проекта и нейното съхранение, съгласно изискванията на Договарящия орган. Ръководи и организира дейностите на различните участници при изпълнение на проекта. Следи за ефикасното и ефективното разходване на договорените средства. Контролира провеждането на процедури за избор на изпълнители по ЗОП за целите на проекта.
За успешното реализиране на настоящото проектно предложение, от особено значение ще е вътрешния мониторинг върху осъществяваните дейности.
Екипът за организация и управление на проекта ще организира изпълнението на заложените дейности, ще следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори и резултати за изпълнение и целесъобразното разходване на средствата по проекта. Ще осъществява непосредствен мониторинг на качеството на социалната услуга и спазването на всички нормативни изисквания при нейното предоставяне.
За минимизиране риска от съществени отклонения в параметрите на планираните дейности, специално внимание ще бъде отделено на следене на индикаторите за изпълнение на проекта, като при констатиране на съществено разминаване на изпълнена дейност с очакван резултат, екипът за управление на проекта ще прави анализ и ще приеме план с конкретни мерки и срокове за отстраняване на несъответствията.
Дейността ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта. |
49 901.60
|
43 857.65
|
Подготовка и провеждане на процедури за външно възлагане на услуги: Целта на настоящата дейност е осигуряване на публичности и прозрачност при изразходване средствата от безвъзмездната финансова помощ, съгласно българското законодателство.
В тази връзка ще бъдат проведени 6 процедури за външно възлагане на услуги, съгласно изискванията на българското законодателство, чрез които ще бъде възложено на външни изпълнители осигуряването на информираности и публичност при реализацията на проектните дейности; ще бъде доставено оборудване за целите на Центъра като уреди за рехабилитация, 2 преносими компютъра и др.; ще бъдат осъществени обучение, периодична супервизия и консултация на наетия в Центъра персонал; ще бъдат наети 3 външни специалисти, които ще извършват и социални оценки на кандидатите за потребители, когато е необходимо; ще бъдат осигурени и канцеларски материали, необходими за обезпечаване дейността на Центъра. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на информираност и публичност: Осигуряването на информираност и публичност по проекта цели популяризиране на ролята на Европейския съюз и държавата; Европейския социален фонд и възможностите, които той предоставя; популяризиране целите и обхвата на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и Процедурата за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ "Независим живот”; повишаване информираността на обществото за планираните дейности по настоящото проектно предложение и промяна на обществените нагласи към иновативните методи за предоставяне на социални услуги.
За реализиране на дейността се предвижда използването на следните комуникационно информационни средства:
* Периодични съобщения на електронната страница на Община Силистра
* Провеждане на 2 пресконференции в началото и края на проекта
*Изработване и разпространение на флаери
*Изработване и разпространение на плакат
*Изработка и печат на рекламни материали
Ще бъдат изработени различни рекламни материали, съдържащи задължителните елементи за визуализация на проекта: тефтери, папки, химикали, които ще бъдат разпространявани на пресконференциите и по време на изпълнението на дейностите по проекта.
Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта ще се отразява, че проектът ще се осъществява с финансовата подкрепа на ОПРЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. |
3 000.00
|
2 175.60
|
Разработване на Методология за предоставяне на социални услуги в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, както и задължителни документи и процедури за неговото функциониране: Целта на настоящата дейност е гарантиране на ефективна организация, управление и качество на предоставяне на социалната услуга Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
Методологията, задължителната документация и процедури за дейността на Центъра ще осигурят регламентиране на процеса на предоставяне на социалната услуга в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество на социалните услуги; ще дадат указания за тяхното качествено предоставяне в практиката, както и ще предложат инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност; ще подпомогнат специалистите да развият уменията си за предоставяне на социални услуги в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство.
Разработената документация ще съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на социалната услуга „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда” и ще представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугата, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес.
Дейността ще се реализира първите 4 месеца от старта на проекта. |
0.00
|
0.00
|
Извършване на първоначална оценка и подбор на потребители на социалната услуга : Основна цел на настоящата дейност е създаване на условия за удовлетворяването на специфичните потребности на потребителите на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
Оценката на кандидат потребителите ще бъде извършена от 3 външни специалисти, които ще извършат проучване на потребностите от интегрирани социални услуги на вече оценените чакащи кандидат потребители по проект "Нови възможности за грижа" по Схема "Нови алтернативи", както и ще бъдат проучени потребностите на кандидати, които към момента на кандидатстване по настоящия проект нямат валидна социална оценка. Оценките ще се извършват, както по налична документация при кандидатстване, така и чрез посещения на място, при необходимост.
Специалистите извършват индивидуална оценка на потребностите до 5 работни дни след получаване на личните им дела.
Оценката на потребностите на кандидат - потребителите отчита индивидуалната специфика на кандидат - потребителите по отношение на вида и степента на увреждане, необходимите дейности за подкрепа и тяхната интензивност и задължително включва преглед и характеристика на:
• общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител:
- зрение, слух и възможности за комуникация;
- способност за придвижване, необходимост от медицински изделия, технически помощни средства, приспособления или съоръжения;
- психично здраве;
- умствени функции;
• способността му за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи;
• социалната му активност и интереси;
• взаимоотношенията със семейството му;
• други социални контакти;
• битови условия на живот;
• изискванията за медикаментозно лечение и диети;
• допълнителните му потребности, свързани със специфични състояния;
• безопасност и рискове;
• потребност от интегриране в общообразователната система, когато потребителят е дете.
|
2 600.00
|
2 598.60
|
Подбор на персонала в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Целта на настоящата дейност е насочена към осъществяване на подбор на подходящи лица, които ще осигурят по най-добър начин защита на здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугата „Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда”.
Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за асистенти и специалисти в Центъра ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. За осъществяването му ще бъде разработена Процедура за кандидатстване, оценка и класиране на кандидати за предоставяне на социални услуги в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
Кандидатите за асистенти и специалисти в Центъра задължително ще се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа.
Договори ще бъдат сключени с Ръководител на услугата, който ще съвместява и длъжността Социален работник, 59 лични асистенти, 2 социални асистенти, педагог, психолог, 2 рехабилитатори и медицински специалист. |
0.00
|
0.00
|
Обучение, супервизия и психологическа подкрепа на персонала в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Целта на настоящата дейност е осигуряване на персонал със специални умения за задоволяване на специфичните потребности на потребителите на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
За изпълнение на дейността ще се осигури въвеждащо, основно обучение на всички новоназначени членове на екипа на Центъра, които не са преминали такова, преди да започнат работа в дома на потребителя и супервизии – в хода на предоставяне на услугата и по заявка.
Основното обучение въвежда в същността на социалните услуги, предоставяни в домашна среда. То ще трае минимум 3 дни и задължително ще включва следните теми:
• общи познания за домашните грижи и за необходимите на личния асистент знания и умения;
• основни задължения и права на личния асистент;
• етични стандарти в работата на личния асистент (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.);
• права на детето и методи за тяхната закрила;
• специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни;
• разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности;
• умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;
• умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);
• здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги (основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна съобразно изискванията на Закона за здравето и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на рискове от заразяване; ползване на подходящо облекло и обувки, ползване на лични предпазни средства, действия и поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, при случаи на сексуален и/или расов/етнически тормоз; действия и поведение при потребители, пристрастени към вредни за здравето субстанции; опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя, напр. неизправна електрическа инсталация, повредени домакински уреди, др.);
• Методология за предоставяне на социални услуги в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда
През периода на реализиране на проекта на служителите ще бъде осигурено надграждащо обучение чрез съвместна работа с по-опитен и компетентен личен асистент; осигуряване на индивидуални занимания с подходящи наръчници и помагала, консултации с обучител, комбинация от горните форми или други подходящи форми.
За осигуряване подкрепа на персонала се предвижда провеждането на 3 основни групови супервизии, както и консултации и психологическа подкрепа при подадена заявка, през целия период на проекта.
|
2 740.00
|
2 736.00
|
Закупуване на оборудване, обзавеждане, материали и консумативи за осигуряване дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : За осигуряване на дейността на Центъра и гарантиране качеството на предоставяните в него услуги ще бъдат закупени:
2 преносими компютъра и 1 мултифункционално устройство 3 в 1 - принтер, ксерокс и скенер - те ще бъдат използвани от ръководителя, специалистите в Центъра с цел предоставяне на качествена социална услуга. Ще се използват за изготвяне на задължителната документация като планове, оценки, процедури, правилници, графици, информационни материали за потребителите на услугата и др.
1 преносим уред за електростимулация - ще се използват в домовете на потребителите с цел подпомагане рехабилитационния процес и работата на специалиста.
Други механични уреди за раздвижване и рехабилитация: за китка, глезен, терапевтични топки и др.
2 апарата за кръвно налягане, с който медицинското лице ще измерва стойностите на кръвно налягане на потребителите
Консумативи - тонери
Канцеларски материали - ще се използват за обезпечаван дейността на центъра - хартия, папки, кламери, телбод, перфоратор, ножици, линии, химикали, моливи, гуми, органайзери, поставки за документи и др.
За обезпечаване дейността на служителите в Центъра се предвижда закупуване на ръкавици и работно облекло – престилки.
Дейността ще бъде изпълнявана през първите 4 месеца от старта на проекта. |
6 162.00
|
5 058.00
|
Разкриване и предоставяне на социалната услуга Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : Социалната услуга ще се предоставя в период от 21 месеца на 222 потребители при спазване принципите на зачитане на личното пространство и достойнство, самостоятелност и независимост на потребителя; гарантиране на поверителност на личните данни и информация.
Структурата на групата на потребителите ще е следната:
1. Хора с увреждания, включително деца с увреждания - 88 човека;
2. Хора над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване - 134 човека.
Предоставянето на услугата ще се извършва, както следва:
Предоставяне на информация за услугата на всички кандидат-потребители и/или техни близки
Оценка на потребностите на кандидат - потребителите
Сключване на Договор между доставчика и потребителя
Изготвяне на индивидуален план за предоставяне на социални услуги
Осигуряване на гъвкави интегрирани социални услуги в съответствие с потребностите и личния избор на потребителя
Изготвяне на оценка на изпълнение на Индивидуалния план на потребителите и актуализирането му при необходимост
Осигуряване на сигурност, безопасност и зашита правата на потребителите при предоставяне на социални услуги
Осигуряване на възможност за подаване на жалби от страна на потребителите
Осъществяване на контрол на качеството на социалните услуги в Центъра
Предоставяните слуги ще се делят на три основни типа:
- Почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършването на рехабилитационни или други специализирани услуги в дома на потребителя, битова хигиена, придружаване и др., които ще се предоставят от личните асистенти в Центъра.
- Почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на кино, театър, изложби, концерти, социални услуги в общността и други; помощ при писане на писма, жалби, заявления и подаването им до съответните институции и всякаква друга дейност, изразена в социална работа с представителите на целевата група, услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от потребителите, извършване или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение и др., които ще се осъществяват от социалните асистенти.
- специализирани социални услуги - социални, здравни, образователни, рехабилитационии, предоставяни от специалистите в Центъра - социален работник, рехабилитатор, психолог и педагог.
С цел гарантиране по-висока ефективност на предоставяните услуги ще бъде прилаган гъвкав механизъм за съчетано почасово ползване на интегрирани социални услуги, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител. В тази връзка, всеки потребител може да ползва до 4 часа дневно социалните услуги личен и социален асистент, както и до 2 часа дневно специализирани социални услуги.
Социалните услуги ще се предоставят съобразно предпочитанията на потребителите, които се изясняват предварително. Това се отнася в най-голяма степен, когато се оказва помощ при осъществяване на пряк допир, хигиена на помещението, дейности, поддържащи здравето, приготвяне на храна и хранене, боравене с лични вещи и документи, ползване на баня и тоалетна, съпровождане извън дома.
Служителите ще са задължени да се отнасят с разбиране и уважение към възрастовите, религиозните, етническите, културните, физическите, психическите, половите и сексуалните различия на потребителите, техните близки, роднини или законни представители.
Когато потребителят е дете, услугите се предоставят в съответствие с изискванията на Закона закрила на детето и всички подзаконови нормативни документи, регламентиращи предоставянето на услуги за деца и в съответствие със специфичните му потребности. |
810 472.45
|
780 083.93
|
Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на социалните услуги в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : Психологичната подкрепа е от особена важност при подкрепа на хората в неравностойно положение за социално включване.
Целта на настоящата дейност е осигуряване на потребителите на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда психологическа подкрепа, насочена към подобряване психичното състояние на потребителя и стимулиране на неговото развитие - емоционално, личностно,познавателно и социално.
Психологичната подкрепа ще се осъществява на базата на специализирана оценка на потребностите и индивидуалния план за грижа на потребителя, като дейностите за осъществяване на мотивационна и психологическа подкрепа ще бъдат внимателно дозирани и съобразени с личния избор на всеки един от потребителите и ще се реализират чрез психодиагностика, консултиране и различни терапевтични подходи, ориентирани към:
1. Преодоляване на травми от преживяна загуба, раздяла, преместване, отношение към увреждане /етикиране/ или други травматични събития в живота на потребителя;
2. Подобряване на психичното състояние и стимулиране пълноценното развитие и изява на потребителя според собствените му възможности;
3. Развитие на уменията за общуване и създаване на връзки отношения с близки, роднини, институции и др.;
4. Мотивиране за включване в дейности за социална интеграция, личностно, емоционално и познавателно развитие.
5. Помощ при разрешаване на проблеми и взимане на решения. |
0.00
|
0.00
|