Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 106 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

During the project will be created a front-office for information, consultation and directing the citizens when using social services at local level - important step in the process of smooth introduction of the social services and personal assistance reforms, targeted towards the most vulnerable groups of the population. The municipality, as a provider of social and integrated health and social services, and a local authority, has the responsibility to identify, plan, organize and commission activities that meet the needs of its community. It has a fundamental commitment to protect and guarantee the rights of the most vulnerable groups and to create conditions for guaranteed access. The front-office will be the place where the hired expert will perform activities in regard to the implementation of the Social Services Act, the Personal Assistance Act and the Disabled Persons Act – PDA. The main reason for the project implementation is that at the current moment the experts, applying these laws, are located in different administrative buildings and citizens cannot receive timely information about their rights. The project proposal offers adequate measures and activities - the hired expert will provide information according to the specific needs of the person, that will allow the smooth introduction of the social services and personal assistance reforms and will speed up the provision of more effective and quality care to the most vulnerable groups of the population. The project will also involve municipal employees responsible for policies in the social sphere, employees of providers of social and integrated health and social services. They will attend training on how to fulfill the obligations of the municipalities under the Personal Assistance Act and the Disabled Persons Act – PDA, as well as under the Social Services Act in the part related to the municipalities. They will also be provided with supervision in accordance with the Social Services Act.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности насочени към повишаване на общинския капацитет в областта на социалната политика за подобряване качеството на живот на най-уязвите групи от населението на община Лясковец: С реализацията на дейността се цели създаването на фронт-офис, където наетият служител конкретно и детайлно ще запознава представителите на уязвимите групи с видовете социални и здравно-социални услуги, които се предоставят на територията на община Лясковец и на областно ниво. Той ще предоставя информация за възможности по прилагането на Закона за социалните услуги, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, Закона за личната помощ и Закона за хората с увреждания. Провеждане на разговори на достъпен език и предоставяне на необходимата информация, съдействие при подготовка за кандидатстване за ползване на съответна услуга. Прием на заявления и/или декларации за включване в механизма за личната помощ; проверка за съответствие с нормативните изисквания и други. Общинските служители, ангажирани с политиките в социалната сфера, служители на доставчици на социални и интегрирани здравно-социални услуги ще преминат обучения, необходими за изпълнение на задълженията и отговорностите им по Закона за личната помощ и Закона за хората с увреждания, както и по Закона за социалните услуги в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. Ще им се предостави и супервизия , съгласно Закона за социалните услуги. „За обезпечаване на дейностите по проекта в бюджетен ред 2.1. са заложени разходи в размер на: 10 661.94 лв. с вкл. ДДС, както следва: - Разходи за оборудване (компютър и принтер) – 3 200.00 лв. с вкл. ДДС; - Разходи за обзавеждане (климатик) – 1 400.00 лв. с вкл. ДДС; - Разходи за канцеларски материали – 61.94 лв. с вкл. ДДС ; - Разходи за обучения и супервизия на експертите – 6 000.00 лв. с вкл. ДДС. Разходи за възнаграждение за новоназначено лице - 37488.74 лв. (б.р. 1.1. от т. 7 „Бюджет“),а именно:1 лице на длъжност „Специалист информация“ за период от 23 месеца, както следва: 1 лице за 12 месеца - 17 883.00 лв. и 1 лице за 11 месеца- 19 605.74 лв. 52 484.24 20 059.48

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).