This project will be implemented by KASHTA NA KAMAKA EOOD, a company specialising in the processing of natural stone materials. Vratsa limestone is the mostly used product, to the following product groups: architectural details, sculptures and sculpture compositions, public monuments of national importance, fountains and jets, columns, balustrades, fireplaces, barbecues, basins and sinks, pots, garden equipment and decoration, rotundas and park pavilions, tombstones, chapels and mausoleums, stairs and baseboards, countertops, profiles, etc.
The project foresees the implementation of measures aimed to improve the energy efficiency and to increase the capacity of the company:
1. Measure 1 - Working centre with movable head and 5 integrated axes for milling, cutting and shaping of stone blocks;
2. Measure 2 – Delivery and installation of gang saw for marble with open frame.
The specific measures are based on the recommendations included in the Energy Efficiency Audit, approved by the Sustainable Energy Development Agency (SEDA) by Opinion No BG16RFOP - 981/ 18.10.2016.
The realization of the project and the foreseen measures will result in:
* Planned energy savings amounting to 53.71 %;
* Total energy savings ratio (ESR): 55.96 %.
The period of investment repayment is 4,2 years, at an internal rate of return of 22.71 %.
The following activities will be implemented during project realization:
Element A “Investment”:
* Investments aimed to implement the planned energy efficiency measures - supplier selection, supply, installation and commissioning of the equipment.
Element B “Services”:
* Energy efficiency audit;
* Integration and certification of an Energy Management System in accordance with the requirements of the standard BDS EN 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001;
* Publicity and visualization.
Total project budget is 1 315 372.82 BGN, VAT excl. Planned project duration is 18 months.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Дейности по извършване на енергиен одит: В съответствие с Условията за кандидатстване по настоящата процедура, дейността е извършена в подготвителната фаза на проекта. Изпълнителят „Диамант БГ“ ЕООД е вписан в в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, с номер на Удостоверението за вписване 00073.
Извършването на одита включва обследване на предприятието и производствената му дейност, идентифициране на „проблеми“ места и набелязване на мерки за подобряване на енергийната ефективност:
1. Мярка 1 - Машинен център с подвижна глава и 5 вградени оси за смилане, рязане и оформяне на каменни блокове;
2. Мярка 2 - Доставка въвеждане в експлоатация на Начална (встъпителна) режеща станция за варовик и мрамор с открита рамка - Гатер.
Идентифицираните мерки са подробно анализирани, в резултат на което одитът доказва значителни спестявания, които ще се постигнат при реализацията на проекта:
* Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 53.71%;
* Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 55.96%.
Освен енергийните спестявания, одитът доказва и икономическата обоснованост от реализацията на проекта:
* Вътрешна норма на възвращаемост: 22.71%
* Срок на откупуване на инвестицията: 4.2 години.
Извършеното Обследване за енергийна ефективност е одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-981/ 18.10.2016 г.
6 000.00
0.00
Придобиване на нови машини (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на: Машинен център с подвижна глава и 5 вградени оси за смилане, рязане и оформяне на каменни блокове - 1 бр.; Начална (встъпителна) режеща станция за мрамор с открита рамка - 1 бр.): Реализирането на предвидените в Обследването за енергийна ефективност мерки изисква закупуване на следното оборудване:
1. Машинен център с подвижна глава и 5 вградени оси за смилане, рязане и оформяне на каменни блокове - 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност);
2. Начална (встъпителна) режеща станция за мрамор с открита рамка - 1 бр. (Мярка 2 от Обследването за енергийна ефективност).
Машинният център с подвижна глава и 5 вградени оси за смилане, рязане и оформяне на каменни блокове ще е със средна производителност в реални работни условия от 0,12 м3/час, а инсталираната му мощност ще е до 22,5 kW. Работният му плот ще е с размери от 3 500 на 1 970 мм.
Начална (встъпителна) режеща станция за мрамор с открита рамка ще е с полезни размери на рязане от 3 200/1 500/2 000 мм. Ще е оборудвана с минимум 50 броя режещи ножа, с дължина на острието от поне 4 200 мм. Ще е със средна производителност в реални работни условия от 0,48 м3/час, а инсталираната й мощност ще е до 118,5 kW.
1 279 112.82
0.00
Дейности по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по въвеждане на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ), съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в "КЪЩА НА КАМЪКА" ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях:
1. Диагностика:
- Формиране съвместен екип по проекта;
- Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандарта ISO 50001;
- Провеждане на първоначални интервюта;
- Извършване на анализ на настоящото състояние на енергийните характеристики;
- Анализ на документите и записите, свързани с енергийните характеристики, определяне на необходимата документация, средства (включително и за мониторинг), персонал и обучения, произтичащи от изискванията на стандарта.
2. Проектиране и разработка на СЕМ:
- Извършване на енергиен преглед, в който:
* ще се определят настоящите енергийни източници;
* ще се оцени миналото и настоящето потребление на енергия;
* ще се определят областите на значимо използване на енергия;
* ще се идентифицират и определят приоритети на благоприятните възможности, водещи до подобряване на енергийните характеристики.
- Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на СЕМ;
- Разработка на документите, свързани със СЕМ.
3. Внедряване на СЕМ:
- Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандарта ISO 50001;
- Изменения и корекции на СЕМ;
- Провеждане на вътрешни одити на СЕМ.
Между внедряването на СЕМ и стартирането на сертификационния одит, СЕМ ще функционира минимум 6 месеца, като по този начин ще се осигури изискването на сертифициращите органи за наличие на минимална продължителност на работеща Система преди процедура по сертификация от 6 месеца.
15 000.00
0.00
Дейности за услуги по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в "КЪЩА НА КАМЪКА" ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях:
1. Одит на първи етап – преглед и оценка на внедряването на СЕМ на място при "КЪЩА НА КАМЪКА" ЕООД за адекватност с изискванията на стандарта – уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СЕМ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от "КЪЩА НА КАМЪКА" ЕООД, планиране на втори етап на сертификационния одит.
2. Одит на втори етап – оценка на внедрената СЕМ:
- събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СЕМ;
- анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита;
- документиране на несъответствията (ако бъдат установени);
- определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени);
- изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от "КЪЩА НА КАМЪКА" ЕООД.
Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СЕМ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на "КЪЩА НА КАМЪКА" ЕООД.
15 000.00
0.00
Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация.
Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 2 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане.
На мястото на изпълнението на проекта - на входа на фирмената база на предприятието, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности.
Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие.
Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца.
Основните стъпки за реализацията й са следните:
1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация.
2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта.
3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна и 2 бр. стикери.
4. Доставка на средствата за визуализация.
5. Монтиране на временна информационна табела на входа на сградата.
6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности.
260.00
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN