Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project proposal will allow "Triaditza" District of Sofia Municipality to provide users (persons with disabilities and elderly people over 65 years ), with integrated social services for social inclusion. Through the provision of integrated social services on hourly basis, District "Triaditza" will contribute for creation of equal opportunities for independent living of elderly people and disabled persons. The implementation of the project will improve elderly’s and disabled people’s quality of life by creating conditions and support for the effective fulfillment of their right to independent living and social inclusion, respecting their rights and complying with their specific abilities and needs. Providing integrated services at home environment will provide users/consumers with support - on the one hand, and on the other hand – it will support the dependent members of their families, by reducing the risk of dependence on institutional care and by creating a chance for involving family members in a real employment.

For implementation of the project, "Triaditza" District will provide a room where will operate virtual "Center for Independent Living". A methodology, internal rules and requirements will be developed in order to ensure the quality of the social service provided in the Center, as well as the implementation of a multidisciplinary approach to be guaranteed. The Centre's team will include experts with various profiles of competence to ensure an integrated approach - social, medical, health, teacher training, and other forms of vocational training. Personal assistants, home helpers as well as social and health care assistants will provide users with support at home. The users will be given motivational and psychological support, according to their individual needs. In addition, the elderly and disabled users will be provided with specialized transport service "door to door", and for this reason, an adapted van will be purchased. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността по организацията на управлението на проекта е много важна и гарантира качествено изпълнение на дейностите по проекта. Тя включва: 1. Осигуряване и оборудване на подходящо помещение за изпълнение на проекта и създаване условия за работа на екипа по проекта. 2. Сформиране на екип за управление на проекта. Екипът по проекта ръководи, организира и координира изпълнението на дейностите по проекта. Следи и контролира спазването на изискванията на нормативната уредба, изготвя необходимата документация. 3. Информиране на заинтересованите страни и целевата група /администрацията на Дирекция "Социални дейности" към общината и Дирекция социално подпомагане, Дирекция "Бюро по труда"/ с официално писмо за етапите на изпълнение на настоящото проектно предложение. 4. Разработване Правилата/методологията за интегрираните социални услуги на т.н. Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, които включват детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят. 5. Разработване на всички необходими образци, формуляри и други, необходими за организиране подбора на потребителите. Район "Триадица", със заповед на Кмета определя и предоставя подходящо помещение, което да се ползва от екипа по проекта. Помещението се помещава в сградата на общината, по проекта е предвидено закупуване на необходимото оборудване, с цел осигуряване подходящи и нормални условия за работа на екипа по проекта. Предвижда се обособяване на три работни места. Първоначалната среща на екипа се организира и провежда от ръководителя на екипа. Ръководителят запознава членовете на екипа с философията на проекта, дава отговор на въпроса какво е иновативното на това проектно предложение и по какъв начин надгражда досега предоставяните социални услуги в район "Триадица". Разпределят се отговорностите между членовете на екипа. Екипът прави план за организация изпълнението на проектните дейности. На втората среща се одобряват Правилата/методологията за дейността на т.н. Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, които включват детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят. Средствата предвидени в бюджета на ПП 48 900.00 включват разходи за трудови възнаграждения на екипа и всички разходи необходими за администриране на проекта - консумативи и материали - 2 400.00 лв. и средства за оборудване на две работни места 3 900.00 лв. / 2 компютърни конфигурации, скенер и др./ 48 900.00 146 787.77
Информационна кампания: Информационната кампания цели да повиши информираността на заинтересованите страни за комплекса от услуги, които ще се предоставят по проекта и мултидисциплинарния подход при тяхното предоставяне. С тази дейност ще се повиши информираността на местната общност по отношение Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и Процедура "Независим живот". Информационната кампания ще съдейства и осигури достъп на хората с увреждания и възрастните хора над 65 години, с ограничения за самообслужване до интегрирани услуги. Основната цел на тази дейност е да даде информация за проекта, за интегрираните социални услуги, които ще се предоставят и финансовия принос на ОПРЧР за подобряване качеството на живот на лицата с увреждания и хората над 65 годишна възраст. Информационната кампания запознава местната общност и целевите групи с целите на проекта и създава условия за достъп на нуждаещите се до интегрираните социални услуги. Средствата за информационната кампания са разчетени в Раздел 3, т.13 на Бюджета. 1 400.00 1 504.61
Обучение, консултация и супервизия на персонала за предоставяне на услугите: Обучението на персонала в умения в областта на интегрираните грижи се планува като външна услуга. Тази дейност цели повишаване на уменията и капацитета на персонала за предоставяне на качествени, интегрирани грижи. С тази дейност ще се даде възможност за развитие на наетия персонал чрез обучение и обмяна на опит. Планирани са въвеждащо обучение - 1, поддържащи обучения - 3 броя и ежемесечни консултации и супервизия . Тази дейност заема ключово място в предоставянето на качествени услуги. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягване на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супервизията представлява форма на планирана помощ, ще се предоставя от експерт със сходна практика и професия, с цел проследяване и проверяване работата на персонала. Това ще спомогне за предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. Обученията, консултациите и супервизията ще се предоставят от двама експерти, които ще бъдат наети по проекта, на базата на предварително изготвени програми и установени потребности. По време на предоставяне на интегрираните услуги експертите ще предоставят и необходимата консултация и супервизия на наетия персонал. Те ще се провеждат ежемесечно, в рамките на един ден от месец 4 до края на проекта. В обученията няма да бъдат включени тези от наетия персонал, които вече са преминали обучения по други програми и проекти. Предвижда се въвеждащо обучение да преминат 40 човека, което да бъде в рамките на два дена. Поддържащите обучения ще се провеждат в рамките на един ден за 50 човека на всеки четири месеца. Консултациите и супервизията на наетия персонал ще се организират ежемесечно. Средствата от 2 300.00 лв. за обучение на персонала са предвидени в Раздел 3 т.8 от Бюджета. Възнагражденията на обучителите ще бъдат съобразени с изискванията на ОП РЧР, до 10 лв. на лице на ден. В общата сума предвидена в проектното предложение за обучение на персонала влизат както възнагражденията на обучителите, така и разходите за материали и консумативи. Ежемесечно ще се предоставят консултации и супервизия на наетия персонал, като се предвиждат както индивидуални, така и групови консултации. Средно месечно ще бъдат включвани от 15 до 20 човека от персонала. Средствата за консултации и супервизия са предвидени в Раздел 3, т. 12 от Бюджета. 1 110.00 1 103.31
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на лица с различни увреждания и възрастни над 65 години, с ограничения за самообслужване: Това е дейността, която ще създаде необходимите условия и ще осигури на лицата с различни увреждания и възрастните хора над 65 години по качествен живот, ще им осигури по голяма независимост, ще допринесе за тяхното самочувствие, чувство за сигурност и независимост и ще ги подкрепи в ежедневието за преодоляване на своите ограничения. Интегрираните социални услуги ще се предоставят на лица с увреждания и възрастни над 65, с ограничения за самообслужване. Същите ще бъдат предоставяни от мултидисциплинарен екип, предварително подбран с различен профил на компетентност. Персоналът , който ще предоставя услугите ще бъде подбран на конкурсен принцип, с различен профил на компетентност. Същите ще бъдат назначени на трудови договори и ще предоставят услугите почасово. Срокът за тяхното сключване е най-късно 7 дни от началото на предоставяне на услугите. Този иновативен модел на интегрирани грижи, предоставяни почасово в домашна среда дава възможност да отговорим на потребностите на на всеки потребител. Поставяйки във фокуса на своето внимание потребностите на отделния човек даваме възможност той сам да избира кои от предоставяните услуги са необходими за него, колко часа и по кое време на деня. За да бъдат адекватни услугите и да отговорят на потребностите, на всеки потребител ще се направи социална оценка от наети 2-ма социални работници. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от екипа с участието на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Изготвянето на индивидуалния план се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за почасово ползване на интегрираните услуги. Предоставяните интегрирани грижи включват следните социално -здравни услуги : социален асистент, личен асистент, домашен помощник, здравен асистент, психологическа подкрепа. Това са услуги, които се предоставят в домашна среда и са ръководени от следните принципи: 1. Зачитане на личното пространство и достойнство 2. Самостоятелност и независимост на потребителя 3. Поверителност на личните данни За качественото предоставяне на интегрираните социални услуги екипът по проекта ще разработи Правила и процедури за разглеждане на жалби, правила за помощ при прием на лекарства, правила и процедури за своевременно сигнализиране при случай на насилие, правила и процедури за защита на имуществото и финансовите средства на потребителите. Социалните и лични асистенти ще предлагат комплекс от услуги, насочени към подкрепа, грижа и съдействие за самостоятелно справяне с ежедневието, асистенция и придружаване. Помощ при общуване и поддържане на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него - организиране на срещи, придружаване при разходка и посещение на църква и др. Ще съдействат за редица административни услуги, ще предоставят битови услуги. Домашните помощници ще предлагат предимно услуги за поддържане на личната хигиена, хигиената в обитаваното жилище, приготвяне на храна, подготовка на семейната трапеза за празници и др . Поддържане на личната хигиена включва - ежедневен тоалет, къпане, подстригване и др. Хигиената на обитаваното жилище включва текущо почистване на обитаваното помещение и месечно основно почистване. Здравните асистенти ще предоставят здравни грижи, изразяващи се в съдействие при настаняване в болнично заведение, подпомагане на предписано от лекар поддържащо лечение и дейности свързани с това - проследяване на кръвно налягане, превръзки, проследяване приема на лекарства и др. Психологът ще предоставя психологическа подкрепа както на потребителите, така и на техните семейства. Ще работи в случай на криза. Ще се грижи за психологическия комфорт на потребителите. Средствата за възнаграждения на персонала са предвидени в Раздел1, т.1.1 от Бюджета на ПП. 370 150.00 209 720.77
Психологическа подкрепа и консултиране за персонала, предоставящ интегрирани здравно-социални услуги: Тази дейност е насочена към предоставянето на възможност за оказване на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, което би било от изключителна важност за осигуряване на качествени социални услуги. Персоналът, който предоставя интегрираните грижи всеки ден попада в различни по сложност ситуации при общуване с потребителя. Жизненият опит, знанията и натрупаните умения от практиката допринасят за адекватното разрешаване на много от тях. Тъй като човешките взаимоотношения са много специфични, понякога е необходимо да се потърси консултация от външен професионалист. Това ще става на всеки 2 месеца , чрез провеждането на регулярни срещи между персонала и психолог. За изпълнението на дейността ще бъде назначен психолог с опит в работата с хора с увреждания и познания относно нуждите им и спецификата на тяхното състояние. Оказването на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ интегрираните грижи ще спомогне за избягването на кризисни ситуации и значително ще подпомогне социалните, лични и здравни асистенти в общуването им с потребителите, както и при вземането на решения от различно естество в ежедневната им дейност. Доброто психологическо състояние на персонала, както и повишената им чувствителност към разрешаването на ежедневни проблеми е изключително важно условие за предоставянето на качествени услуги. Средствата предвидени за психологическа подкрепа и консултиране на персонала са разчетени в Раздел 1, т. 2.1. тъй като психолога ще бъде нает на трудов договор. 6 800.00 20 875.12
Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на интегрирани грижи: Тази дейност има голямо значение за качеството на предоставяните интегрирани грижи. Стабилното психологическо равновесие на потребителите подпомага процеса на социализация и социално включване. Ето защо същността на настоящата дейност се изразява в предоставяне на индивидуални психологически консултации на потребителите, които ще ползват социалните услуги на Центъра за интегрирани грижи. Това ще става чрез провеждането на регулярни срещи между потребителите с психолог. Чрез индивидуалните консултации се удовлетворяват специфичните потребности от психологическа помощ. Психологическото консултиране ще е съобразено с индивидуалните потребности на потребителите от психологическа подкрепа. Насочено е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. То е изключително важно при деца, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата подкрепа и консултиране са едни от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. В консултациите ще бъдат засягани теми касаещи трудности в ежедневието от различен характер, липса на увереност и нереалистична самооценка, затруднения при вземане на решения и поддържане на междуличностни отношения. Помощта ще бъде насочена към формулиране на проблема с цел да се допринесе за облекчаване на емоционалното страдание и предотвратяване на чувството за безпомощност. Ще се търси подходящо решение за справянето с даден проблем, чрез търсене на алтернативни решения. Индивидуалната психологическата подкрепа на потребителите ще бъде насочена и към някои техни лични затруднения в общуването, ниво на самооценка, усещане за изолация, чувство за безперспективност. Чрез провеждането на индивидуалните психологически консултации с потребителите ще бъде търсено постигането на добра емоционална стабилност и контролиране на нивото на тревожността. Средствата планувани за психологическа подкрепа на потребителите на интегрирани социални услуги са разчетени в Раздел 1, т. 2.1 от Бюджета на ПП 3 654.00 44 829.35
Предоставяне на транспортна услуга "От врата до врата": Услугата специализиран транспорт за хора с увреждания ще се предоставя на принципа "От врата до врата". За целта по проекта ще бъде закупен адаптиран микробус, който ще се ползва от потребителите по заявка и предварително изготвен график. Предоставянето на тази услуга предполага осигуряване в район „Триадица“ на равни възможности за всеки наш потребител по проекта. Закупуването на адаптираното превозно средство ще се осъществи съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Специализираното транспортно средство ще бъде застраховано, съгласно разпоредбите на чл.21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014 г. и за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. Специализираният превоз ще обслужва с предимство лица в инвалидни колички и лица с изключително тежки заболявания на опорно – двигателния апарат, незрящи и други. Това ще са лица, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт. Ще бъде назначен шофьор със съответната категория и ще премине плануваните обучения заедно с персонала. Средствата за възнаграждение са заложени в Раздел 1, т.1.2. на Бюджета. Разходите за гориво на транспортното средство са заложени в Раздел 2, т. 4 по бюджета на Проекта, така че да бъде осигурена непрекъснатост на социалната услуга. Средствата за транспортната услуга са отнесени в Раздел 2 и Раздел 3, т.10 от Бюджета на ПП. 67 936.00 55 349.05

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).