Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Project "Improving the educational infrastructure through reconstruction / repair, renovation and implementation of energy efficiency measures in schools and kindergartens in the town of Haskovo" is part of the investment program and policy of the municipality of Haskovo, in which the improvement of educational infrastructure, improving the quality of life and sustainable development are set as top priorities. The activities to be implemented under the project are:
- Organization, management, and internal monitoring of the project;
- Preparation of documentation for procurement under PPA and implementation of procedures for selection of contractor;
- Construction and repairs. It provides reconstruction, renovation and introducing energy efficiency measures in two primary schools and eight buildings in the United childcare. The main activities to be implemented by types of works are: repair of plumbing, heating, ventilation and electrical installations. Replacement of lighting fixtures with energy. Equipping the new boiler plants and construction gardening gas installations for natural gas. Form new playgrounds and sports in kindergartens and schoolyards. Building accessible architectural environment in childcare and external elevators in school buildings;
- Supervision of proekta.Po during the execution of the construction works will be carried out continuous construction and supervision of the sites to obtain permission to objects or Certificate of commissioning;
- Purchase and implementation of equipment for kindergartens-in childcare facilities will be equipped for fluid and where necessary for the kitchen.
- Publicity and communication project to inform the general public about the contribution of the ERDF;
- Audit of the project- will be carried out independent financial audit of the costs incurred by the project activities, including conducting public procurement.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация, управление, и вътрешен мониторинг на проекта. : Основната цел на тази дейност е да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата, както и да се координира постигането на целите, заложени в проекта. Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителния резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори. В рамките на дейността ще бъде сформиран екип за управление и изпълнение на проекта. Настоящата дейност включва следните задачи: сформиране на екип по проекта; разпределение на задачи и отговорности, както и утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението на дейностите и разходване на средствата; организиране на регулярни срещи на членовете на екипа, както и с избраните изпълнители, за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение. За провеждане на срещите ще се изготвят протоколи , ще се попълват присъствени листове и др. Отчетност, вътрешен мониторинг и контрол, включително проверка на документи на проектните дейности и разходи. Поддържане на постоянна комуникация с УО на ОПРР, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган. Подготовка на междинни и окончателен технически и финансови доклади, искания за плащане. Приключване на проекта и архивиране. 132 575.00 96 786.37
Изготвяне на документация за възлагане на обществени поръчки по ЗОП и провеждане на процедури за избор на изпълнители.: Всички дейности на проекта без дейност "Организация, управление и вътрешен мониторинг на проекта ", ще се изпълняват от външни за Община Хасково изпълнители, коитоще бъдат избрани след провеждане на процедури по реда на ЗОП. Целта на дейността е спазване на изискванията за приложимите процедури за избор на подизпълнители по проекти, финансирани от ЕФРР и Кохезионния фонд на ЕС с цел осигуряване на публичност и равнопоставеност за участниците и прозрачност на избора. Ще бъдат проведени няколко процедури за избор на изпълнители за: • Извършване на СМР по проекта • Доставка на оборудване • Авторски надзор • Строителен надзор • Одит на проекта • Дейности за осигуряване на публичност и визуализация 0.00 0.00
Строително- монтажни дейности по проекта: Реализацията на проекта е свързана с изпълнението на основен ремонт /реконструкция/обновяване/ въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сградите на ОУ „Шандор Петьофи“, ОУ „Иван Рилски", ОДЗ №15 „Слънце"/сграда детска градина и сграда детска ясла/, ОДЗ №19 „Щурче“ /сграда „Усмивка“ и сграда "Щурче"/, ОДЗ №11 „Елхица“ /сграда "Радост" и сграда "Елхица"/, ОДЗ 20 „Весели очички“ /сграда детска ясла и сграда детска градина/. Строителните дейности предвидени с настоящия проект са както следва: Полагане на топлоизолация по фасадите. Покривите се ремонтират основно. Цялостна подмяна на дограмата, вътрешна и външна. За сградите се предвиждат подмяна на Ел и ВиК инсталациите - Ел. табла и захранващи линии; осветителна и силнотокови инсталации; мълниезащитни инсталации; заземителни инсталации; слаботокови инсталации; подмяна на вътрешна и външна ВиК инсталация. Предвижда се изграждане и на пожароизвестителни инсталации. Предвижда се подмяна на остарелите нафто- газови водогрейни котли. Ще се поставят по един брой газов кондензен котел с вградена горелка и по един брой котел на нафта с цел резерв при аварийни ситуации. Всички вътрешни стени и тавани се шпакловат и боядисват. В класните стаи се премахва съществуващия естествен паркет. Прави се нова циментова замазка с дебелина около 30-35мм и след това се изпълнява саморазливна замазка. Финишното покритие се предвижда от PVC настилка. Подиумите пред учебните дъски се премахват. Всички настилки вътрешни и външни се подменят. Изграждат се санитарни възли за инвалиди по всички етажи. В детските градини и ясли се предвижда ново оборудване за разливни помещения и кухненско оборудване в ОДЗ 15 "Слънце" . Дворното пространство на образователната инфраструктура се благоустроява и ремонтира основно. Предвижда се подмяна на всички тротоарни плочки, бордюри , изграждане на нови алеи , подпорни стени и рампи с нови спортните игрища и детски площадки. Премахват се старите спортни съоръжения и се монтират нови - баскетболни кошове, футболни врати и др. Върху старият асфалт се полага трошено каменна фракция с два размера, след което специализирана спортна настилка – три слоя. Предвиждат се нови огради с височина 6 метра. Спортните зони ще бъдат осветени с нови осветителни стълбове и е оборудвани с фитнес уреди за открито и пейки. Ще се монтира мрежа от високо плътен полиетилен с дебелина 2мм над игрищата и растер 130мм/130мм чиято единствена цел е да пази високо ритнати топки да не напускат пределите на игрището. Ремонтните дейности в сградата и вътрешните дворове включват следните видове работи: демонтажни, кофражни, армировъчни, бетонови, зидарски, покривни, тенекеджийски, облицовъчни, мазачески работи, подмяна на настилки, бояджийски работи, подмяна на дограми, монтаж на стоманени конструкции, хидроизолационни, топлоизолационни, ВиК , електроинсталации, отопление и вентилация, газификация и озеленяване. Предвижда се изграждане на достъпна архитектурна среда чрез изграждане на нови стоманобетонни рампи и нови външни асансьори с метална конструкция в училищата. Предвижда се ново осветление в дворовете и ново озеленяване. В детските градини и ясли се оформят нови кътове за игра с нови настилки по дворното пространство, Предвиден е достъпен маршрут до площадките и съоръжения за деца в неравностойно положение. Предвижда се запазване на почти всичката съществуваща дървесна растителност, като ще се премахнат само тези дървета, които са в лошо състояние, силно повредени, или представляват опасност за хората, които са в близост. Обемно- пространствената композиция на растителността ще се допълни и с нова храстова растителност представена от цъфтящи широколистни храсти, катерливи и увивни храсти, както и стелещи се почвопокривни растения. Предвидено е и озеленяване с многогодишни цветя. 15 781 216.29 15 794 247.20
Закупуване и внедряване на оборудване за детските градини.: Дейността включва доставка на оборудване за кухни и разливни на детските градини. Оборудване на детските помещенията отговаря на стандартните изисквания за функционалност, хигиена и безопасност, гарантира личното пространство на обитателите и осигурява атмосфера, комфорт и уют. В седем сгради на детски заведения ще бъдат обзаведени помещения за разливни. В ОДЗ №15, сграда на детска градина се предвижда кухненски блок в който ще се приготвя топла храна и закуски. В разпределенията на сградите е показана разстановката на оборудването в помещенията, като са разработени подробни технически спецификации на оборудването. Доставката на оборудването и избора на помещения за разливни и кухня отговорят на изискванията на Наредба 6/2011 г. за „Здравословно хранене на децата от 3 до 7 год. в детски заведения”, Наредба №26 от 18 ноември 2008 год. за устройството и дейността на детските ясли и детските кухни и здравните изисквания към тях. 305 901.62 348 020.40
Авторски надзор по проекта: През целия строителен процес ще се извършва авторски надзор. Целта на дейността е осъществяването на авторски надзор на обекта съгласно изискванията на чл. 162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/ 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/ 31.07.2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивите – изготвени от строителя. Успешното реализиране на проект "Подобряване на образователната инфраструктура чрез реконструкция/ремонт, обновяване и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в училища и детски градини в град Хасково" се гарантира с издаване на Разрешение за ползване на обекта или въвеждането на строежа в експлоатация. За целта е необходимо през целия период на строителството и до неговото завършване да се осъществи координация между строител, надзорник и проектант, изразяващо се не само в проследяване и контролиране на изпълнението на строително-монтажните работи (СМР), но и в съвместно подписване на строителната документация (протоколи, актове, Заповедни книга, екзекутивна документация и т.н.), включително и при нужда промяна в работните проекти, което може да се осъществи само от проектанта на обекта. Проектантите осигуряват: • Упражняване на авторски надзор и вписването на констатации, забележки със Заповеди от него в Заповедната книга на обекта; • Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете, съобразно Наредба № 3 /31.07.2003.г за съставяне на актове и протоколи по време на строителството след покана от Възложителя; • Обсъждане и промяна на конструктивните решения при нужда; • Изготвяне на ревизирани чертежи/проекти при нужда; • Изменение на проектни части по време на работа при нужда; • Изпълнява дейността по авторски надзор до получаване на Разрешение за ползване на обектите. 190 000.00 205 174.06
Строителен надзор по проекта: Целта при осъществяването на строителния надзор е обектът да бъде построен в съответствие с всички нормативи, касаещи качеството му и бъдещата му експлоатационна дълготрайност. Строителният надзор ще приема всички скрити строително-монтажни работи и оформя съответните документи. Избраният строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение по всички части. Услугата за упражняване на строителен надзор цели качествено изпълнение на СМР контролирано от квалифициран консултант. По време на изпълнение на услугите се очаква Консултантът да работи в тясно сътрудничество със съответните представители на строителя и възложителя. Консултантът е отговорен за прилагане на всички изисквания на българското законодателство по отношение строителния надзор на извършените видове СМР. След приключване на строително-монтажните работи, строителният надзор ще изготви окончателен доклад за изпълнение на работите в съответствие с изискванията на приложимите нормативни актове, както и да оформи цялостната техническа документация на обекта. При изготвянето на необходимите документи заедно с доклада на строителния надзор, те ще се изпратят в Община Хасково. Подготвяната документация следва да бъде надлежно разгледана от приемателна комисия в органа, който да издаде разрешение за ползване на обновените обекти. 280 000.00 123 547.52
Дейности по осигуряване на Публичност и визуализация по проекта: Целта на дейността е информация и публичност за проектните цели и резултати, както и приноса на Европейския съюз. За осигуряването на публичност на проектните дейности и на помощта на Общността ще се приложат следните мерки: 1. Стартова пресконференция по проекта – при старта на реализация на проекта - 1 бр.; 2. Официална церемония за ефективния старт на проекта "първа копка" и за откриване на обекта - 2 бр.; 3. Изработване и монтаж на временни билбордове - 10 бр.; 4. Публикуване на информация за проекта на официалната страница на Бенефициента - периодично; 5. Публикации в медиите - 3 бр.; 6. Брошури, представящи проекта и финансовата помощ от ЕФРР, Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 – 1000 бр.; 7. Изработване и монтаж на постоянни разяснителни табели -10 бр.; 8. Заключителна пресконференция по проекта- при приключване на проекта - 1 бр.; Организирането и провеждането на предвидените информационни събития и дейности за публичност и визуализация ще бъдат съобразени с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 година и Указанията за изпълнение на договорите по ОП "Региони в растеж" 2014-2020. 42 500.00 23 280.00
Одит по проекта: Одитът на проекта ще се извърши с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата по проекта и изпълнението на бюджета, както и да се потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. Одитът на проекта ще бъде осъществен от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, които ще осъществяват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на проекта. Одиторският доклад ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Дейността ще се осъществява текущо, като в последния месец от изпълнението на проекта ще се изготвят финални одиторски доклади – т.нар. „Доклад за фактически констатации по проекта” по образец на Договарящия орган. С изготвянето му одиторите трябва да проверят дали декларираните от Бенефициента по договора за безвъзмездна финансова помощ – община Хасково - разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора. 40 000.00 5 878.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).