Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project aims to provide employment, income and social integration of disadvantaged persons on the labor market and other socially excluded persons from the munic. of Momchilgrad and the other municipalities. It provides for the establishment and operation of the ERNAY social enterprise in Momchilgrad, offering a complex of services for the elderly and disabled with limited mobility and social contacts who wish to improve their quality of life in their usual social and domestic environment and other specialized services against payment. The SE will be an innovative structure for ERNAY EOOD. The aim of the project is to achieve a sustainable and lasting effect of the created business activity guaranteeing employment for 12 persons from the target group. A package of measures will ensure a lasting labor and social integration of the target group, while at the same time supporting the work of the specialists in the SE and stabilizing its organizational, functional and financial structure.
The target group subject to intervention under the project is: disadvantaged persons on the labor market and other socially excluded persons.
The project activities:
1.Psych. support and motivation of persons from vulnerable groups for inclusion in employment;
2.Procedure selection and recruitment of staff in the JI
3.Social and profess.integration of the newly appointed team of target group through vocational training and supervision.
4. Recruitment of SP customers and provision of a package of integrated services at home.
5. Market research, social marketing and promotion of the social economy and the SP.
Results:
1. Established and legalized new social enterprise.
2. Provided psychological support and motivation activities and integration of at least 12 persons from the target group.
3.Integrated in the work environment 12 persons from the target group.
4. Provided employment for 12 persons from the target group.
5.Prepared market research and marketing of SP and JI
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1.Създаване на Социално предприятие: Целта на дейността е инициирането и ситуирането на ново Социалното предприятие, действащо в рамките на съществуващо ЕООД, което само по себе си не изисква специална регистрация, а ще следва общия регистрационен режим, установен за правноорганизационна форма, в рамките на която ще осъществява дейността си, а именно в структурата на „ЕРНАЙ“ ЕООД. След подписване на Административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 ще се разработи Методология с детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят от социалното предприятие. Целта на документа ще бъде да опише правилата, според които осигуряването на подкрепа за уязвимите групи да се прилага при реално отчитане на техните специфични особености и съчетанието на разнороден по характер мерки и да се осъществява интегрирано и в координация, за да гарантира преодоляване на изолацията на целевите групи, реален достъп до необходимите им услуги и изграждане на достъпна среда. Социално предприятие „ЕРНАЙ” със своята дейност ще предлага услуги в две направления: 1. Услуги, предлагани от “Домашни помощници” включващи услуги: за лична помощ; за социална подкрепа и социално включване; за комунално-битови дейности; за текущо почистване и др. 2. Услуги за поддръжка на автомобили, вкючващо: контрола на техническото състояние на автомобилите; контрол на състоянието на превозните срества след извършване на сервизни дейност, текуща поддръжка на автомобили, монтаж и демонтаж на автомобилни гуми; баланс и вулканизация; Дейността включва още: Разработване на Методология и вътрешни правила, регламентиращи дейността на социалното предприятие - извършва се от ръководителя на проекта.Разработване на методика за предоставяне на услуги. Целта е да даде указания за качествено предоставяне на услугите, както и да предложи на инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност. Методиката ще подпомогне специалистите да развият уменията си за предоставяне на услуги в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. Тя ще съдържа подробно описание на различните дейности и ще има за цел да представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугата, като същевременно формулира и специфичните права и отговорности на всички участници в този процес.Изпълнението на тази дейност ще бъде възложена на Ръководителя на СП, с подкрепата на консултант и екипа за управление на наетите на трудов договор експерти. 0.00 0.00
2.Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвими групи за включване в заетост.: Дейността има за цел да се улесни достъпа до заетост и да се осигури подкрепа за социалното включване на уязвими групи и индивиди, чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция, в сферата на социалната икономика. Голяма част от тези хора са в безработица поради ниско ниво на квалификация, ниска самооценка, чувство за безнадежност, слаба мотивация за учене и труд, отсъствие на жизнени планове, липса на доверие в институциите. Повишаването на личната и професионална самооценка е много важно за да се овластят индивидите за преодоляване на проблемите от това естество. Това може да стане, чрез усвояване на нови знания, жизнени, социални и професионални умения, които индивидът да практикува и да сподели с общността. Мотивирането е свързано със стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване/повишаване на професионална квалификация и/или заетост. За целта ще бъде ангажиран психолог с опит в дейности по мотивиране и професионална подкрепа. Основната цел на работата му е лицата от целевата група да придобият необходимите умения за адаптиране към работна среда, справяне с поставени задачи и продължаващо личностно усъвършенстване. Ще се проведат дейности по идентифициране, групови и индивидуални сесии/ обучения за обучение, подкрепа и консултиране. Индивидуалната работа и Мотивационното обучение ще бъдат проведени, така че безработните да добият информация и да развият умения за адекватно ориентиране на пазара на труда, гъвкавост и адаптивност към неговите изисквания. Ще се овластят за търсене и избор на подходяща заетост. Обучението ще бъде насочено към усвояване на умения за подготовка на автобиография и други документи необходими при кандидатстване за работа, умения за успешно представяне пред работодател и др. Необходимост и изисквания за екип от експерти с нужните квалификация и опит за провеждане на конкретните дейности минимум: 1.Ръководител екип (организация и управление); 2.Експерт " "Психолог" за психологическа подкрепа 3 месеца по 80ч., кат.Консултант , с Висше образование в конкретната експертна област и над 6 години релевантен опит; 3.Координатор (организация и управление), Материално обезпечаване на планираните дейности с необходимите за целта помещения (зала за срещи и обучение), оборудване(мултимедийно), учебни материали. 0.00 5 998.61
3. Подбор на персонала в социалното предприятие: Тази дейност има за цел да осигури условия за стимулиране на социалната и професионална интеграция на представители на уязвими групи в сектора на социалната икономика. Социалните ползи в индивидуален, групов, общностен и национален формат се измерват с интеграцията и заетостта на хора в неравностойно положение. Най-разпространеният модел за създаване на заетост и развиване на работна сила е стопанската дейност, при която се създават работни места предимно за хора в неравностойно положение. Социалното предприятие се явява работна среда за хора в неравностойно положение, като подпомага процесите на интеграция на лицата с намалена адаптивност и конкурентност на пазара на труда и осигурява по-добро качество на живот. Дейността ще бъде реализирана чрез: Подбор и наемане на следния персонал в социалното предприятие: • 1 Ръководител – ръководи и представлява социалното предприятие, съгласно изискванията на нормативната база на РБ; решава всички ръководни въпроси по дейността на дружеството, ръководи и контролира работата на служителите, утвърждава графици за работа на персонала, контролира състоянието на финансовата отчетност, на качеството и същността на предлаганите услуги и други; • 1 Счетоводител– отговаря за пълното, вярно, точно и своевременно осчетоводяване на всички първични счетоводни документи в съответствие с нормативните изисквания, като спазва хронологична и аналитична отчетност по съответните счетоводни сметки; отговаря за комплектоването и съхранението на всички счетоводни документи и приложенията към тях и предоставя необходимата счетоводна информация, свързана с отчетността и изготвянето на справките.; • 1 Технически организатор– отговаря за лицата от целевата група, следи за изпълнението на техните графици и задължения; координира информационния поток между служители, клиенти и ръководителя, извършва координация и планиране на офис услуги; • 9 Домашни помощници– Доставяне и/или приготвяне на храна, помощ при хранене; пазаруване; помощ за поддържане на лична хигиена; поддържане на хигиената в жилищните помещения ; помощ при вземането на лекарства, придружаване до личен лекар, при настаняване в болница и др. извършване на плащания за битови услуги; помощ при общуването и подържането на социални контакти в дома или извън него; съдейства за социалната интеграция • 1 Хигиенист – цялостното почистване и поддържане на помещенията на Социалното предприятие; почистване в домове при заявена услуга; • 1 Техник - механик– Посещение на клиенти, подпомага контрола на техническото състояние на автомобилите; контрол на състоянието на превозните срества след извършване на сервизни дейност, текуща поддръжка на автомобили, организира и реализира представянето и приемането на автомобилите в специализиран сервизза ремонт при възникнали повреди; • 1 Монтажник гумаджия–монтаж и демонтаж на автомобилни гуми, изправяне на джанти; баланс и вулканизация; текуща поддръжка на автомобилите Подборът ще бъде извършен, при спазване на утвърдена процедура. 0.00 0.00
4. Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната и кономика, чрез обучение и консултиране.: Дейността цели: да се стимулира социалната и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика. Моделът в ЕС на социалната икономика е един от ключовите инструменти за постигане на социално значими цели в рамките на един устойчив и приобщаваш растеж; социалните ползи се измерват с интеграцията и заетостта на хора в неравностойно положение, с приноса към процеса на социално включване на други хора в уязвимо положение. Най-разпространеният модел е този, който създава заетост и развива работната сила. Чрез стопанската дейност се създават работни места предимно за хора в неравностойно положение. Най-често социалното предприятие се явява работодател на хора в неравностойно положение с цел да се осъществи интеграция на лицата с намалена конкурентноспособност на пазара на труда и се създадат условия за по-добър живот. В рамките на тази дейност ще бъдат включени мерки насочени към поощряване участието на наетите в бюджетен ред 1 лица в социалния и професионалния живот съобразени със спецификите на всеки отделен случай. Това ще бъде постигнато чрез : 1. Развитие на умения за общуване и работа в екип - насочено към развитие на ефективни умения за комуникация, превенция на конфликти и екипно взаимодействие. Проведени минимум 12 срещи-беседи на които са разисквани конкретни казуси и сценарии от реалната работа на лицата от целевата група, както и се споделят конкретни проблеми , свързани със спецификата на работата ; 2. Развитие на различни навици и умения за живот - включва трудова социализация, правилно разпределение на времето, съчетаване на работно с лично време ; 3. Придружаване и подкрепа в процеса на обучение и/или по време на работа - обясняване процеса на "учене през целия живот", насочване и подкрепа за включване различни обучения; 4. Професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици,съдействие за намиране на подходяща работа - съдействие за правилно и ефективно търсене на работа, съдействие с документални и комуникатори форми при контакт с потенциален работодател (при нужда) ; 5. Разработванене на индивидуални трудови и/или интеграционни програми за хората от целевите групи и тяхното прилагане - изготвяне на лични програми за развитие на 30 лица и изготвяне на план за тяхното изпълнение. 6.. Включване на лица от целевите групи в обучения за предоставяне на специфични услуги - предвижда се предоставяне на обучение за работа със специфичните групи хора и процеси, съобразно приетите правила за функциониране на социалното предприятие , включително и подходи при предоставяне на услуга "Домашен помощник", Обученията ще бъдат насочени към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на нуждаещите се представители на целевата група, включващо следните задължителни теми; етични стандарти в работата на помагащите професии; процедури за осигуряване качеството на услугата; разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя, както и нововъзникнали потребности; умения за подкрепа, изискващи физически контакт. За целите на всички под-дейности, ще бъдат избрани и договорени, съгласно ЗУСЕСИФ/ПМС №160, експерти "Човешки ресурси". Ако е физическо лице, трябва да е с висше образование в конкретната експертна област и над 6 години релевантен опит, включително опит в социални предприятия, кариерно и социално подпомагане, и обучение свързани с предоставяне на социални услуги. 0.00 0.00
5. Функциониране на Социалното предприятие и предоставяне на услуги: Целта на дейността е насочена към осигуряване на заетост за период до 12 месеца на лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица от община Момчилград както и съсъдните общини. Участниците в целевата група, ще бъдат назначени на трудови договори, съгласно българското законодателство. През периода на заетост, участниците ще придобият различни знания и умения за работа. Оперативната отговорност за процеса на организация и контрол на дейността ще бъде на екипа за управление на проекта, съставен от Ръководител и Координатор. Дейността включва: Осигуряване на заетост на 12 лица от целевата група, включително и устойчива заетост на част от тях. Фактическо предоставяне на услуги от социалното предприятие, чрез влагане на труда на заетите лица от целевата група, базирани на методология и стандарти определени в дейност 1. Предоставянето на услуги в дома няма да е обвързано с регистриране на кандидата в АСП , като доставчик на социални услуги , съгласно ЗСП и ППЗСП, при спазване на утвърдителен стандарти и правила за това и ползването на публични средства за тяхното финансиране, след края на проекта. Социалното предприятие ще осъществява своята дейност в две направления: 1. Направление услуги в домашни условия за възрастни хора и хора с ограничена мобилност поради увреждане, което включва: 1.1 Лична помощ 1.2. Социална подкрепа и социално включване 1.3. За комунално-битови дейности Услугите ще могат да бъдат ежедневни, краткосрочни, дългосрочни и/или грижи в дома по конкретен повод -самостоятелно или в обособени клиентски пакети. Клиентски сегменти, които ще ползват тези услуги: - хора с трайни увреждания - самотно живеещи възрастни хора нуждаещи се от постоянна грижа/обслужване; - семейства, които изпитват затруднения да се грижат за възрастните си родители и/или близки и възрастни, с ограничена мобилност и социални контакти, които искат да подобрят качеството си на живот. 2. Направление „ Авторемонти и монтажни услуги” което ще предоставя следните услуги: - контрол на техническото състояние на автомобилите; - контрол на състоянието на превозните срества след извършване на сервизни дейност; - текуща поддръжка на автомобили; - монтаж и демонтаж на автомобилни гуми; - стенд и изправяне на джанти; - баланс и вулканизация; Човешки и материални ресурси: Екип на социалното предприятие: Управител Счетоводител Технически организатор Оборудване и обзавеждане Материали и консумативи 0.00 190 950.90
6. Пазарно проучване, социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Целта на дейността е популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество, чрез осъществяване на пазарно проучване и онлайн социален маркетинг. Пазарно проучване, ще включва: Общо състояние на пазара в региона; Прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за дадена услуга и др.; Обем на пазара.; Изследване на ценовите равнища; Профил на основните потребители/потребителските потребности и нагласи; Основни конкурентни. Предлагани параметри за доставка, срок и качество на обслужване. Анализ на възможните начини за продажба. Други специфични изисквания – нормативна уредба. Приложими стандарти и др. В същото време оптимизацията за социални мрежи е все по-значима дейност, защото само чрез активна маркетингова политика в социалните мрежи, могат да се промотират дейности пред широк кръг, таргетирана аудитория и да се реализират повече резултати. Във връзка е това и е оглед необходимите ИТ компетентност и опит, се предвиждат за изпълнение следните под-дейности, които ще се реализират от експерт като външна услуга , съгласно приложимите разпоредби, включващи: 1. Изграждане и развитие на соц. профили в социални мрежи на СП. Потенциалът и изключителната популярност на социалните мрежи е предпоставка за реализиране на успешен дигитален маркетинг. Социалното предприятие ще се възползва от възможностите на социалните платформи, за да осъществи комплексни маркетинг дейности в социалните медии, а именно: Създаване и управление на социални профили в основните платформи - минимум 2бр.;Изграждане на идентичност и на положителна репутация; Ангажиране на потребителите е нашата дейност; Създаване на социални групи - разрастване на таргет аудиторията - минимум 2 бр.; Използване на модерни софтуерни инструменти за оптимизация в социалните мрежи; Публикуване на постове, е качествено и таргетирано съдържание - минимум 5 бр.; Обратна връзка с потребителите - минимум 2 анкети; Ангажиране на интереса на потребителите е различни социални кампании - минимум 2 бр.кампании; Анализ на конкуренцията - изготвен доклад със статистика; Увеличаване на последователите - доклад със статистика. Целенасочено промотиране и налагане на бранда. 2. Оптимизация на сайт за: Facebook Създаване и настройка на Facebook страница на СП - 1 бр.; Оптимизиране на Facebook страницата: създаване на дизайн (профилма снимка, кавър изображение и др.) - минимум 5 снимки; Поддържане на профила: публикуване на качествено, силно таргетирано съдържание, събития,]споделяне на видео, изображения и др., е с цел ангажиране вниманието на потребителите - качени инимум 5 информационни материала; Реализиране на рекламни кампании във Facebook - минимум 2 кампании; Обратна връзка от потребителите (Feedback) - минимум 1 анкета; Прилагане на стратегии за увеличаване на аудиторията. 3. You Tube Създаване и настройка на You Tobe канала на СП -1 бр.; Качване на видео съдържание - минимум 1 бр. видео клип; Оптимизиране на клиповете Добавяне на Play Lists Добавяне на описание; Разпространение на видеосъдържанието по всички рекламни канали - минимум 100 гледания; 4. Създаване и поддържане на интерет страница, Изготвяне на лого на СП. 5. Създаване на видеосъдържание и визуализация Изготвяне на информационен/рекламен видеоклип за дейността на СП е продължителност минимум 1 минута (без заставките), със субтитри на Английски език -1 бр.Изготвяне на снимков материал за дейностт ана СП е професионално качество за нуждата от визуализация на каналите в социалните мрежи - минимум 20 снимки; За целите на дейността ще бъде избран и договорен, съгласно ЗУСЕСИФ/ПМС№160, Експерт "Бизнес планиране". Ако е физическо лице, трябва да е с висше образование в конкретната експертна област и над 6 години релевантен опит, включително опит в социални предприятия, кариерно и социално подпомагане, и обучение свързани с предоставяне на социални услуги. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).