Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The company "ECON-91" Ltd was established in 1996 and operates in two production lines / S20.30 and S31.03 /
located on two sites:
 Ruse town- Manufacture of paints and varnishes and painting materials - paints, plasters, primers for all surfaces, varnishes and lacquers for wood, adhesives, alkyd resins, PVA dispersions; solvents and specialty products.
 Byala town-Production of latex - mattresses, pillows and more.
The activities envisaged in this project are related to:
1.Improving and optimization of working conditions to prevent occupational accidents and diseases contributing to improving the health of employees and to reduce material costs with less absenteeism and higher productivity.
2.Encouraging measures to improve safety and working environment / Directive 89 / 391 EU /;
3. Enhancing the capacity of human resources;
Project: Putting health and safety at work based on the quality of labor; Recognizing the contribution of safe and healthy working conditions for achieving good quality will stimulate economic growth and employment; upgradable EU initiatives to ensure the well-being at work, into account changes in the workplace and the emergence of new occupational risks; upgradable results of the company's policy to develop human resources.
In developing the project are:
1. Unscrew the priorities for ongoing, sustainable and uniform reduction of occupational accidents and diseases, taking into account the legislative, organizational and technical, health and other preventive measures to ensure health and safety in the workplace.
2.Introduction of measures to extend the working lives of older employees and workers. In "ECON-91" Ltd work 235 people, of which 189 are over 54 years old i.e. 80.43% of the employees and workers over 54 years.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1: Развитие на човешките ресурси и подобряване на организацията и условията на труд: "ЕКОН-91"ООД предвижда закупуване на софтуер за информационна система за управление на ЧР – HRMS (Human Resource Management Systems) с модули за планиране, наемане, организация, здравеопазване, развитие на човешките ресурси и други необходими. В тях ще има възможности за: във всеки момент да се знае кой служител къде е, по какво работи, дали е присъствал на работното си място съответният брой часове, кой би могъл да го замести в случай на нужда, каква квалификация има и дали са му необходими образователни курсове и др.HRMS прави възможно стриктното спазване на работното време, с детайлна информация за всички закъснения, отсъствия, почивки, пътувания и работа. Софтуера,който ще бъде внедрен ще подпомагат ръководство в дейностите свързани с ефективната организация на труда, проследяването на ключови индикатори за производителност. Наличието на интегрирана система за управление на човешките ресурси осигурява прецизиране на всички дейности и данни за този основен актив за компанията.  организиране подбора, оценката, квалификацията и административното обслужване на персонала  поддържане графици за работа, адекватни на потребностите на производството и бизнеса, съобразени с нормите на труд  оперативно отчитане на труда като време и количество  анализиране многофакторно на Човешките ресурси Системата за управление на човешките ресурси е съставена от модули и приложения, тематично обособени за различните роли по обслужване на Човешките ресурси:  Организацията на персонала създава вътрешно фирмена нормативна уредба, адекватна на действащото законодателство, щатно разписание - като основен конструкт за планиране на човешките ресурси , трудови норми - като графици за работа, длъжностно характеристики и основно се обслужва от ТРЗ.  Проследяващото кариерно развитие е свързано с поддържане на квалификацията чрез планиране и реализация на обучение.  Чрез модул Кадри, служителите от Личен състав поддържат картотеката на служителите, с необходимата кадрова информация, документално обслужват персонала, с поддържане на документи и регистри. Предвидения софтуер за внедряване,допринася за комплексно и ефективно управление на ЧР.Включва дейности,касаещи мениджмънта и документооборота на фирмения ресурс. Тъй като 80% от заетите лица в "ЕКОН-91"ООД са над 54 год. с цел удължаване на техния професионален живот и съвместяването му с личният им такъв,част от тях ще бъдат включени в гъвкави форми на заетост - ротация на работното място и плаващо работно време.За целта ще бъде изготвен списък,като в него ще бъдат включени лица над 54 год и такива с увреждания .По този начин ще се обвържат личните цели на работещите и желанието им за активно участие в трудовия живот, с бизнес целите на работодателя. 21 500.00 21 000.00
ДЕЙНОСТ 2: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд,подобряване професионалния и здравен статус на работниците и служителите,чрез закупуване и доставка на средства за колективна защита: Целта на тази дейност е да осигури безопасни и здравословни условия на труд в работния процес и да подобри професионалния и здравен статус на работниците и служителите в "ЕКОН-91" ООД,в производствено направление "Изделия от пенолатекс"-гр.Бяла,на първо място и в производствено направление "Бои и лакове"-гр.Русе. Предвидени са следните колективни предпазни средства: 1.Защита от прах и други вредни вещества По проект с договор № BG161PO003-2.3.02-0040-C001-"Конкурентоспособни чрез въвеждане на енергоспестяващи мерки и закупуване на оборудване за производство на нови изделия"-беше доставена “Автоматична линия за производство на вложки и матраци от латексирани иглонабити кокосови влакна“,като предварително беше изграден нов цех. Обособени са два участъка - участък "Разплитане" и участък "Иглонобиване". При "разплитането" от дараците се отделят къси влаканца от кокос - 5-15 мм,а в участък "иглонабиване" се отделя т.н. "син" прах /кокос на прах/,ведно със завишено количество топъл въздух. Прахът е универсален фактор на работната и окол­ната среда. Проблемът за борбата с производствения прах и пра­ховите заболявания заема важно място в подобряване на условията на труд и безопасността на работа.Задържането на праха в организма, в дихателната система се определя преди всичко от големината на праховите частици и от анатомо-морфологичните особености на различните раздели на тази система. Общото задържане на праха в дихателната система нараства с увеличаването на големината на праховите частици, и то главно за сметка на задържането им в горните дихателни пъ­тища, които са надежден и ефективен филтър на организма. С намаляване на големината на праховите частици общата задръжка в организма намалява, но се увеличава количеството на праха, който се задържа в алвеолите на белите дробове. От изложеното до тук става ясно, че праха има много изявено въздействие върху човешкия организъм. Най-засегнати са кожата, очната лигавица и дихателните пътища, най-вече поради анатомичното си разположение и функцията си.Това налага осигуряването на добра и надеждна система за прахоулавяща аспирация, гарантираща поддържането на необходимата чистота на въздуха и да се запази здравето и работоспособността на работещите.Основната функция на системата за аспирация,предвидена за изпълнение по настоящия проект е ефективно и надеждно обезпрашаване и очистване на въздуха в работната зона на производственото помещения и опазването на околната среда от замърсяване с прахови частици при минимални капитални и експлоатационни разходи.Към тази функция ще бъде прибавена и функцията за рециркулация на въздуха за зимните месеци.Това означава,че засмукваният от помещението замърсен въздух, след очистването си не се изхвърля директно в околната среда, а напълно или частично се връща в производственото помещение. Това позволява значително да се съкратят загубите на топлина през студените месеци в годината и да се подобрят условията на работа. Въвеждането в експлоатация на тази система ще изпълни и препоръките към "Оценка на риска"на цеха от 2016 год - "да се осигури високоефективна вентилационна прахоулавяща аспирация".Препоръката е в резултат от Протокол №1-96-1,2,3 и 4/2015 год . за замерване на контролирани параметри: "4.4.Концентрация на прах - твърди видове частици и техни смеси с други видове -инхалабилна фракция - не съответства на изискванията на Наредба 13 за защита на работещите от рискове свързани с експозиция на химични агенти при работа." Предвидени са доставка на 2 броя прахоулавящи аспирационни системи за всеки един участък в цеха. В стойността на дейността са включени и техните застраховки. 154 561.00 137 234.49
ПРОДЪЛЖЕНИЕ-ДЕЙНОСТ 2: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд,подобряване професионалния и здравен статус на работниците и служителите,чрез закупуване и доставка на средства за колективна защита: 2.Средства за защита от неблагоприятен микроклимат:  Климатици - за постигане на подходящ микроклимат за работа и на добри и безопасни условия на труд ще се закупят 2 броя инвенторни климатици, с висок клас на енергоспестяване, регулируема температура, антибактериални, контрол на въздушния поток, интелигентно око за следене на движението в стаята, намаляващи вредното въздействие над околната среда с 68%, измерено като потенциал на глобално затопляне (GWP). Тези климатици дават възможност за значително понижение на потреблението на електроенергия и едновременно с това намаляват вредното въздействие върху околната среда, както и осигуряват комфорт на работното място, тъй като притежават функции за предпазване от изсушаване на въздуха, ниско ниво на шум в работен режим, филтър за улавяне на прах и абсорбатор на бактерии и вируси, с възможност за автоматично насочване на въздушната струя в страни от засечените лица в помещението, като се избягва всяка възможност за чувство на дискомфорт , причинен от въздушен поток директно към тялото. 5.Ергономия на работното място За служителите,работещи ежедневно с компютри и в седнало положение,се предвижда закупуването на 12 стола,на основание Наредба №7/15.08.2005 и Норми за ФН на работниците и ХФ и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 05. Столовете за постигане на ергономия при работа ще предотвратят появата на професионални заболявания.Едни от най-важните здравословни проблеми, произтичащи от работа,свързана с продължителна седнала поза, са увреждания на стойката, стрес, умора на зрението,неефективност.При използването на регулируем стол всичко това се предотвратява и се опазва здравето на работещите. Той осигурява добра опора в областта на кръста, прав ъгъл в колянната става и опора с цялото стъпало на пода. Така кръвта в тялото ще се движи по-добре. Столът трябва да е с мека седалка, без твърди ръбове, за да не се притискат долните крайници и да не се затруднява кръвоснабдяването, за да се предотврати появата на отоци на долните крайници. В програмата за минимизиране на риска от СТМедицина също е дадена препоръка за закупуване на ергономични столове за служителите,прекарващи работното си време седнали и работещи с компютри. Постоянната поза на работещите зад компютър води до мускулно-ставни увреждания,които в течение на годините се задълбочават и могат да доведат до необратими последици. Ръководството на "ЕКОН-91"ООД винаги е осъзнало необходимостта от инвестиране в подобряване работната среда на работещите. 0.00 12 951.66
ДЕЙНОСТ 3: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд,чрез закупуване и доставка на ЛПС: Целта на настоящата дейност е да се намалят рисковете за здравето на заетите лица в „ЕКОН-91” ООД, които не могат да бъдат избегнати или намалени в достатъчна степен чрез мерките за колективна защита или мерки, методи и процедури при организация на работата.Ще се подсигурят ЛПС, от утвърдения списък с по-добри технически параметри, по-голям коефициент на ефективност срещу риска, с по-добра съвместяемост и комфорт при използването им, от подсигурените към момента, с по-висок клас на сигурност.При работа с риск за здравето и безопасността, който не може да се отстрани по друг начин,с цел предпазване на работниците ще се закупят специфични предпазни средства на всички работници. Личните предпазни средства/ЛПС/ са различни приспособления и предмети, които работниците използват за индивидуална защита от отделни професионални вредности, присъстващи в работната среда. Значението на личните предпазни средства е особено голямо за тези видове дейности, за които не са осигурени технологични и технически средства за вредно въздействащите фактори върху работещите.ЛПС не премахват професионалните вредности, но отстраняват възможността за тяхното неблагоприятно въздействие.ЛПС трябва да отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасността и опазване на здравето на работещите. Личните предпазни средства трябва: 1. да осигуряват защита от рисковете, при които се прилагат, без те самите да водят до увеличаване на който и да е риск; 2. да отговарят на условията на съответното работно място; 3. да са съобразени с ергономичните изисквания и здравословното състояние на работещите, които ги използват; 4. да съответстват на размерите на използващия ги; При избора на специфични ЛПС ще се вземат под внимание резултатите от направената оценка на риска, както и направените препоръки от Службата по трудова медицина. Характерните опасности в „ЕКОН-91"ООД се обуславят основно от следните фактори: 1.Работа в запрашена среда /Приложение 1, т. 4.1. към чл.17 от Наредба № 3/2001/. ЛПС утвърдено в списъка за ЛПС е полумаска с капаче (Приложение 2, т. 4.1. към чл.17 от Наредба № 3/2001), с цел защита на дихателнитте органи. 2.Работа в запрашена среда /Приложение 1, т. 4.1. към чл.17 от Наредба № 3/2001/. ЛПС утвърдено в списъка за ЛПС е прахов филтър (Приложение 2, т. 4.1. към чл.17 от Наредба № 3/2001), с цел защита на дихателнитте органи. 3.Работа в среда наситена с органични пари /Приложение 1, т. 4.1. към чл.17 от Наредба № 3/2001/. ЛПС утвърдено в списъка за ЛПС е химически филтър (Приложение 2, т. 4.1. към чл.17 от Наредба № 3/2001), с цел защита на дихателнитте органи. 4.Работа с видеодисплеи и монитори / Наредба № 7 от 15.08.2005 год./ ЛПС утвърдено в списъка за ЛПС са Очила «открит тип» за работа с видеодисплеи и монитори/Приложение 2, към чл.17 от Наредба № 3/2001/,с цел защита на очите. С изпълнението на тази дейност се предвижда подсигуряване на ЛПС, от утвърдения списък с по-добри технически параметри, коефициент на ефективност срещу риска, с по-добра съвместяемост и комфорт при използването им, от подсигурените към момента. 20 008.00 19 442.80
ДЕЙНОСТ 4: Осигуряване на социални придобивки за работещите: В обособените за храна и почивка помещения няма необходимото обзавеждане по предназначение.Има напукани стени и тавани.Едното помещение е в гр.Русе,а другото в гр.Бяла.За тях се предвижда боядисване на тавани и стени и шпакловка на напуканите места. СМР ще бъдат извършени върху 104.38 кв.м. площ. След извършване на СМР,ще се пристъпи към закупуване и обзавеждане с мебели Така вече двете помещения след СМР, ще бъдат оборудвани със съответното обзавеждане. С реализацията на тази дейност ще се постигнат пряко важни социални придобивки за работниците и служителите и директно ще се допринесе за постигането на общата цел на настоящата схема - подобряване условията на труд. 29 404.00 27 204.20
ДЕЙНОСТ 5: Визуализация и публичност на проекта: Целта на дейностите по визуализация е осигуряване на широка публичност и промотиране на резултатите от проекта,както и да бъде осведомена обществеността относно предоставянето на безвъзмездна финансова помощ на "ЕКОН-91" ООД . По време на реализация на настоящия проект се предвижда да се проведат разнообразни дейности за осигуряване на информация и публичност.В реализацията на настоящата дейност ще се направят две публикации в пресата-встъпителна и заключителна.За оповестяването и популяризирането на проекта ще бъдат изработени 100 броя листовки,а в допълнение ще се поставят 2 информационни табели и 6 броя плакати.Ще бъдат поставени стикери върху аспирационните системи и закупеното обзавеждане. "ЕКОН-91"ООД ще прилага подходящи мерки за информиране и публичност,които са съобразени с "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 год.".Този наръчник е общ инструмент за задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС,начините и методите за тяхното изпълнение на ниво конкретен проект. Предвидените единни мерки се основават на Регламент/ЕС/№ 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 год. за определяне на общоприложими разпоредби за ЕФРР,ЕФС,Кохезионния фонд,ЕЗФРСР и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за ЕФРР,ЕФС,Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за отмяна на Регламент/ЕО/№ 1083/2006 год. на Съвета. С прилагането на мерките ще се информира обществеността за финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма "РЧР 2014-2020 год. и същевременно ще се мотивират други дружества да кандидатстват със свои проектни предложения. 2 469.00 2 469.00
ДЕЙНОСТ 6: Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е осигуряване на подготовката на проектното предложение,правилното му изпълнение и постигане на заложените резултати. Дейностите по организация, управление и отчетност на проекта имат за цел да обезпечат ефективното изпълнение на проектните дейности. “ЕКОН-91”ООД се ангажира да осигури постоянен контрол и координация в хода на тяхното предпроектно и проектно реализиране. Дейностите по организация, управление и отчетност по проекта включват прилагането на система за наблюдение, контрол и вътрешна оценка, която включва: 1.Изготвяне на план график за изпълнение на проекта, с ясно разпределени ангажименти и отговорности на членовете на екипа. 2.Навременно идентифициране на възникнали проблеми и евентуални трудности в хода на подготовката и изпълнението на проекта и тяхното своевременно преодоляване 3.Гарантиране принципите на равнопоставеност и прозрачност при избор на изпълнители по проектните дейности, съобразно правилата, регламентирани по настоящата Процедура за предоставяне на БФП, ПМС № 118 от 2014 г. и ЗУСЕСИФ за определяне на изпълнител от страна на бенефициента 4.Осигуряване на отчетността на проекта пред АВ и УО по ОП “Конкурентоспсобност”, което включва изготвянето на технически и финансови отчети по проекта съгласно Общите условия и ДБФП. 5.Осигуряване на мониторинга на проектните дейности. Като основни инструменти за вътрешната оценка на изпълнението на проекта ще бъдат използвани методи за мониторинг и отчитане напредъка на целите на проекта . Ефективността и качеството на извършваните по проекта дейности зависи в най-голяма степен от нивото на вътрешен контрол. За изпълнение на дейностите по настоящия проект качествено, в срок и съобразно заложените в бюджета стойности се предвижда провеждането на вътрешен мониторинг, извършван от членовете на екипа, които ще следят за коректността на реализацията на дейностите по проекта и законосъобразността на извършените разходи. Елементът, които осигурява доброто и навременно извършване на дейностите според заложения план за действие е екипът за управление на проекта, с ясно зададени права и отговорности, които дават възможност за цялостно следване на дейностите по проекта и осъществяване на права и обратна информационна връзка. Структурата на екипа е заложена с професионален подход и ще може да предвижда появата на евентуални проблеми и начините на тяхното своевременно отстраняване. Това води до гъвкав подход в механизма на вземане на управленски решения и спазване на правилото на субординация между отделните участници в проекта (екип по проекта, изпълнители). Стриктно спазване на план – графиците и изпълнение съдържанието на дейностите. Провеждане на тръжните процедури за подбор на изпълнители. Проверка на документооборота и първичните счетоводни документи, отразени надлежно по съответния ред в счетоводните регистри. Ще се води точно и съобразено с националното и международно законодателство счетоводно отчитане,което ще служи за своевременна корекция на механизмите за реализация на проекта. Изготвяне на ежемесечни отчети за извършените дейности по проекта и съгласуването им. Контролът ще се оказва и чрез законовите и подзаконови нормативни актове на действащото законодателство за дейностите, където това е приложимо. Отчитането на дейностите по проекта ще се случи след неговото приключване и ще включва изготвянето на технически и финансов отчет за реализираните дейности, постигнатите резултати и изразходваните средства. Предвидените часове за работа по проекта на членовете на екипа са разпределени както следва: - ръководител проект - 576 часа - координатор проект - 576 часа - счетоводител проект - 560 часа 19 704.48 19 642.48

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).