Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The building of the municipal administration of Byala Municipality has no thermal insulation, the joinery does not meet the current legal requirements and the heating and ventilation system is too energy-intensive.
The building of the Town Hall in the village of Lom Cherkovna was built in 1970. The main reason for the low indoor temperature in the building during the winter season, even when it is heated by a fireplace, is the lack of thermal insulation. The joinery of the building is mixed - wooden single and glued, metal single and PVC, which, however, does not meet the current normative requirements.
The building of the Town Hall in the village of Koprivets was built in 1938. It has the status of an architectural and building cultural value. One of the main reasons for the low indoor temperature in the building is the lack of thermal insulation of the floor, walls and roof. The joinery of the building is mixed - wooden and metal, which does not meet the modern legal requirements.
As a whole, the buildings in which the municipal administration of Byala Municipality and the mayoralties of the village of Lom Cherkovna and the village of Koprivets do not meet the requirements for modern office space to provide comfort both for the employees of the municipal and the mayoral administrations, users of the services provided by the administration.
The repair and rehabilitation of the aforementioned administrative buildings under the project  including the laying of thermal insulation on the floors, the walls and the roofs of the buildings, replacement of the current joinery with modern PVC joinery and replacement of the heating installation of the municipal administration building of Byala Municipality will result in an increase of the average indoor temperature in the buildings in the cold days, improving the working conditions of the local administration and hence improving the quality of the services offered.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Ремонт на общинска административна сграда в град Бяла: Административната сграда се състои от три тела – административна част, едноетажно тяло и топла връзка между тях. Построени са през 1963 год. Административната част представлява четириетажна сграда с частичен сутерен с разгърната застроена площ 998,00 кв. м. Конструкцията й е монолитна. Покривът е двускатен, с въздушна възгланвица около 0,30 m, като над таванската стоманобетонова плоча е изпълнена дървена конструкция обшита с дървена обшивка и покривно покритие от поцинкована ламарина. Отводняването му е външно. Фасадите са изпълнени преобладаващо с облицовка от русенски камък. На лицевата фасада откъм главния вход са изпълнени облицовки от керамични плочки между прозорците във вертикално отношение. Цокълът е от мита мозайка. В тази част на партера са разположени входно фоайе и стълбище, както и една стая за домакина, а на останалите три етажа са обособени работни помещения. Такива помещения са обособени и в частичния партер. Граничните подове са под на отопляем сутерен с настилка от гранитогрес и под към отопляем етаж.Едноетажното тяло е монолитно изпълнение, с конструктивна височина 3,80 m. Покривът е двускатен, плосък, с външно отводняване. Върху покривната плоча са изпълнени циментова замазка и хидроизолация. Фасадите са изпълнени от тухлени зидове и пръскана мазилка. В това тяло са разположени заседателна зала и сървърното помещение. Граничния под е над отопляем сутерен. Топлата връзка е едноетажна, със сутерен. Монолитно изпълнение, с конструктивна височина 3,60 m. Покривът е двускатен, плосък, с външно отводняване. Върху покривната плоча са изпълнени циментова замазка и хидроизолация. Фасадите са изпълнени от тухлени зидове и пръскана мазилка. В това тяло са разположени по едно складово и работно помещения и две тоалетни. Граничния под е над неотопляем сутерен, с настилка от мозайка. Сградата се обитава 8 часа на ден, 5 дни в седмицата, средно от 62 човека персонал. Дограмата на сградата е смесена –трикамерна PVC, която е монтирана 2005 год. и не отговаря на сегашната нормативна уредба, дървена единична и слепена, метална единична и алуминиева стъклопакет. Отоплението и охлаждането на сградата се осъществява с един термопомпен агрегат вода-въздух, присъединен към сградната инсталация чрез двутръбна схема. Агрегата е с мощност на отопление 43,90 kW и охладителна - 33,9 kW, които са недостатъчни за поддържане на необходимия микроклимат в сградата. В сградата не се ползва топла вода за битови нужди. Според изходните данни, получени от разпределителното дружество за 2017 година, която е избрана за представителна, консумацията на електроенергия възлиза на 89 751 kWh. Съгласно Приложение №10 към чл. 6, ал. 3, т. 1 от Наредба 7 за енергийна ефективност на сгради (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2015 г., в сила от 14.04.2015 г.) сградата попада в клас Е от скалата на енергопотребление. 117 340.70 2 115.30
Извършване на дейности по демонтаж на съществуващи термопомпен агрегат и вентилаторни конвектори и доставка и монтаж на нови на подобект: общинска административна сграда в гр. Бяла: Отоплението и охлаждането на сградата се осъществява с един термопомпен агрегат вода-въздух, присъединен към сградната инсталация чрез двутръбна схема. Водоохлаждащият агрегат е монтиран на покрива на едно от ниските тела. Вътрешните терминални тела са вентилаторни конвектори за открит таванен монтаж. Термостстатното управление на вентилаторните конвектори е стенно с функции режим on/off, зим/лято и управление на трискоростен вентилатор. Тръбната разводка е топлоизолирана. Водоохлаждащият агрегат е морално и технически амортизиран, с нисък коефициент на КПД и нисък сезонен коефициент. Той е с мощност на отопление 43,90 kW и охладителна - 33,9 kW, които са недостатъчни за поддържане на необходимия микроклимат в сградата. Съгласно Приложение №10 към чл. 6, ал. 3, т. 1 от Наредба 7 за енергийна ефективност на сгради (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2015 г., в сила от 14.04.2015 г.) сградата попада в клас Е от скалата на енергопотребление. 72 706.80 0.00
Ремонт на общинска административна сграда в с.Лом Черковна: Сградата се състои от две тела долепени едно до друго. Едното е двуетажно със сутерен, а другото е едноетажно също със сутерен. Построена е през 1970 год. Сградата е монолитна – ивични и единични фундаменти, околовръстни бетонови стени в сутерените, а над кота 0,00 стоманобетонови колони, греди и плочи. Околовръстните стени са от тухли с дебелина 0,25 m. Конструктивната височина на първия етаж е 3,20 m, а на втория 3,10 m. Едноетажното тяло е с конструктивна височина 3,20 m. Покривите на двете тела са едноскатни, като над таванската стоманобетонова плоча са изпълнени дървени конструкции обшити с дървена обшивка и върху нея обшивка от поцинкована ламарина. Водоотвеждането на двете тела е външно. Фасадите са с пръскана външна мазилка. Цокълът е с мита мозайка. Граничния под е под над неотопляем сутерен с настилки от мозайка. Сградата се обитава 8 часа на ден, 5 дни в седмицата, средно от 5 човека. Дограмата на сградата е смесена - дървена единична и слепена, метална единична и PVC. Отоплението на сградата се осъществява с камина с водна риза 20 kW. Отоплителните тела са панелни радиатори. За осигуряване на циркулацията на топлоносителя в отоплителната инсталация е монтирана една циркулационна помпа. В по-студените дни се използват и една конвекторна електрическа печка. Електропотреблението на обекта е предвидено в зависимост от спецификата на неговото предназначение и инсталираните вътре консуматори. Според изходните данни, получени от разпределителното дружество за 2017 година, която е избрана за представителна, консумацията на електроенергия възлиза на 3 507,00 kWh. Съгласно Приложение №10 към чл. 6, ал. 3, т. 1 от Наредба 7 за енергийна ефективност на сгради (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2015 г., в сила от 14.04.2015 г.) сградата попада в клас Е от скалата на енергопотребление. 47 781.90 40 671.22
Ремонт на общинска административна сграда в с.Копривец: Сградата е двуетажна, със сутерен. Монолитна конструкция – колони, греди, плочи и носещи тухлени зидове. Построена е 1938 год. Конструктиваната височина на първи етаж е 3,60 m, а на втория е 3,45 m. Покривът е четирискатен, с лежаща носеща дървена конструкция, покрит с керемиди. Отводняването е външно. Околовръстните стени на сградата са от плътни тухли с дебелина 0,30 m. Фасадите са оформени с влачена мазилка. По цоклите е изпълнена каменна облицовка върху стоманобетонови стени с дебелина 0,40 m. И на двата етажа са обособени работни помещения. Граничният под е под над неотопляем сутерен с настилки от мозайка. Съгласно писмо № 0800-2820/18.06.18 год. на НИНКН към Министерството на културата, сградата е архитектурно-строителна недвижима културна ценност. При този вид сгради са недопустими намеси по фасадите, а при подмяна на дограмите следва да се спазва оригиналния растер на старата дограма. Сградата се обитава 8 часа на ден, 5 дни в седмицата, средно от 3 човека. Дограмата на сградата е смесена - дървена единична и слепена, метална единична и алуминиева стъклопакет - врати. Отоплението на сградата се осъществява с камина с водна риза 20 kW. Отоплителните тела са панелни радиатори. За осигуряване на циркулацията на топлоносителя в отоплителната инсталация е монтирана една циркулационна помпа. В по-студените дни се използват и две конвекторни електрически печки. Електропотреблението на обекта е предвидено в зависимост от спецификата на неговото предназначение и инсталираните вътре консуматори. Според изходните данни, получени от разпределителното дружество за 2017 година, която е избрана за представителна, консумацията на електроенергия възлиза на 5 478,00 kWh. Съгласно Приложение №10 към чл. 6, ал. 3, т. 1 от Наредба 7 за енергийна ефективност на сгради (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2015 г., в сила от 14.04.2015 г.) сградата попада в клас D от скалата на енергопотребление. 60 458.20 0.00
Осъществяване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР на обекта предмет на инвестицията: Дейността изисква: 1. Упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на строително– монтажните работи, съгласно одобрените технически проекти, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове за неговото прилагане; 2. Подписване на всички актове и протоколи по време на изпълнение на строително–монтажните работи, съгласно ЗУТ и Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 3. Посещение на обекта (строежа) по време на упражняване на авторския надзор; 4. Експертни дейности и консултации и съдействие на Възложителя при реализацията на проекта, в рамките на компетенциите на Авторския надзор; 5. При упражняване на Авторски надзор, предписанията на Проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него технически проект, се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството. 2 700.00 2 541.62
Предоставяне на консултантски услуги при управлението, изпълнението и отчитането на проекта: Дейността изисква:Предоставяне на консултантски услуги в процеса на управление, изпълнение и отчитане на проекта. Ефективното управление, изпълнение и отчитане на проекта несъмнено ще допринесе до постигане на заложените индикатори за въздействие и резултат. Следва да бъдат предоставени консултантски услуги, свързани с управление, изпълнение и отчитане на проекта в съответствие с изискванията на Възложителя, както следва: - Подпомагане процеса на документиране на изпълнението на проекта, вкл. комплектоване на пакета от документи към заявки за плащане, в т.ч. осъществяване на предварителен преглед на актовете, изготвяни по време на строителството и изискуема документация при подаване на заявки за плащане и предоставяне на препоръки относно оформянето и съдържанието им; проверка и корекция, при необходимост, на приемо-предавателни протоколи за извършени СМР между строителя и изпълнителя; предварителна проверка на проформа фактури и издадени разходооправдателни документи в изпълнение на проекта; проверка на извършени плащания по проекта и коректното им документиране; - Подготовка на необходимата кореспонденция между Възложителя и ДФ „Земеделие” по повод изпълнението и отчитане дейностите по проекта, в т.ч. уведомителни писма, отговори на такива, изготвяне на искания за анекси към сключения с ДФ „Земеделие” договор за финансово подпомагане и други свързани с цялостното изпълнение на проекта; - Осъществяване на сътрудничество и координация между всички заинтересовани страни в рамките на проекта – Възложител, ДФЗ, изпълнители на договори; - Изпълнение на ежедневните дейности, свързани с отчитане изпълнението на проекта. Избраният изпълнител следва по поставени от възложителя въпроси по изпълнението на проекта да дава отговори след получаване на съответния въпрос, възникнал в хода на изпълнение на проекта; - Изготвяне на справки във връзка с изпълнение на договора, при писмено искане от страна на Възложителя; - Подготовка и представяне на отговор на въпроси и питания от и към ДФ „Земеделие” по време на изпълнение на проекта. Консултиране на Възложителя относно изпълнение на препоръки, дадени от страна на Управляващия орган, получени в резултат на проведени проверки на място и одити на изпълнението на проекта; - Участие при осъществяване на проверки на място от страна на ДФ „Земеделие” по изпълнение на договора, след писмена покана от страна на Възложителя; - Окомплектоване на изискуемата документация към заявки за плащане (фактури, платежни нареждания и др. разходооправдателни документи), свързани с отчитане на дейностите по проекта по отпуснатата безвъзмездна финансова помощ за входиране в ДФ „Земеделие“; - Отчитане на дейностите по проекта от извършване на цялата инвестиция по съответния проект до окончателно отчитане в ДФ „Земеделие”. Предоставянето на консултантски услуги при управлението, изпълнението и отчитането на проектното предложение в случай на сключен договор за отпусната финансова помощ по ПРСР 2014-2020 г. следва да се извършва в срок до получаване на окончателно плащане по проекта от Държавен фонд „Земеделие“. 2 900.00 847.03
Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на СМР на обекта предмет на инвестицията: От Изпълнителя ще се изисква: Упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР съгласно одобрения инвестиционен проект и изискванията на нормативните актове; Проверка на изпълнените СМР по количества и цени и подписване на протоколи за приемане на изпълнените СМР; Осигуряване съставянето на актовете и протоколите, в съответствие с изискванията на Наредба № 3, преди, по време на строително-монтажните работи и след тяхното завършване; Контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на СМР, в съответствие със ЗООС и ЗУО и наредбите към тях; Контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, съгласно изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти. В тази връзка Извършва контролни проверки по чл. 169б, ал. 2 от ЗУТ, на доставените на строежа строителни продукти (вкл. продукти, които представляват система от компоненти), които се влагат в отделните обекти от строежа, за да се осигури спазването на изискването на чл. 169а, ал. 1 и на наредбата по чл. 169а, ал. 2 от ЗУТ, вкл. извършва проверки за съответствие на: техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от Изпълнителя на СМР сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в одобрения инвестиционен проект технически показатели характеристики, както и с техническата документация за продуктите от офертата на Изпълнителя на СМР (ако е приложимо) и от подробните количествено-стойностни сметки за обектите/обекта в състава на строежа; Актуализиране и/или изготвяне на нов технически паспорт на строежа, съгласно изискванията на Наредба № 5/28.12.2006 г. Техническият паспорт се предава на Възложителя на хартиен носител в 3 (три) екземпляра, всеки от които е придружен с електронен носител във формат “doc“ и „pdf“, съответстващ на хартиения. Електронното копие се представя на CD или друг електронен носител: Осъществяване на контрол на качеството на извършваните СМР и предотвратяване с действията си по компетентност нарушаването на технологичната им последователност, чрез издаването на предписания и заповеди, които вписва в заповедната книга на строежа; Постоянно следене относно спазване на графиците за изпълнение на СМР (вкл. приложенията), както и следене за отклонения от тях и своевременно докладване на Възложителя относно всякакви отклонения, възникнали в процеса на изпълнение на работите. Изискване на мерки от страна на изпълнителя по договора за СМР за коригиране на отклоненията, както и контрол върху спазването на тези мерки и при необходимост докладване относно последното; Предварително подробно запознаване със съдържанието на предложените от страна на Изпълнителя на СМР графици, както и в случай на приложимост – актуализираните такива; Контрол върху спазването им съобразно реалния прогрес на СМР и при необходимост информиране на Възложителя. 5 800.00 847.02

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).