Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal aimed at facilitating access to employment and support for social inclusion of vulnerable groups through the creation of appropriate conditions for their professional integration in the social economy, including reduction of poverty and promotion of social entrepreneurship and vocational integration in the social enterprises and the social and solidarity economy in order to facilitate access to employment, increase the number of people employed in social enterprises. The purpose of this proposal is the creation and development of social enterprise through the following activities: A1: Social and professional integration of members of vulnerable groups in the social economy sector. A2: Support with equipment. A3 Support for employment for a period of up to 12 months; A4 Study of demand and opportunities for marketing of services provided; A5 Social marketing and promotion of the social economy and social entrepreneurship. The execution of the project of NGO Seafarers' Professional Development Cluster is based on the objectives of the OP” Development of Human Resources” and the strategy “Europe 2020” and aimed at reaching planned and intended results, namely increase the number of employees in a social enterprises, providing support for social inclusion and professional integration of vulnerable groups through creation of suitable conditions for professional integration in the sphere of social economy.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Д1 Социална и професионална интеграция на представители на уязвими групи в сектора на социалната икономика; : В рамките на тази дейност Ръководството на Сдружението предвижда да включи мерки, насочени към поощряване на участието на наетите в б.п.1.1 лица в социалния и професионалния живот съобразени със спецификите на всяко отделно лице от ЦГ. Това може да бъде постигнато чрез: -Развитие на умения за общуване и работа в група; -Развитие на различни навици и умения за живот; -Развитие на различни професионални и трудови навици и умения; -Придружаване и подкрепа в процеса на обучение и/или по време на работа; -Организиране на свободно време, отдих и развлечения, включително организиране за намиране на подходяща работа; -Насоченост към задържане продължително време на една и съща работа; -Развитие в професионалния живот; -Дейности, които поощряват автономността и независимостта; -Разработване на индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевата група и тяхното прилагане; -Включване на лицата от целевата група в обучения за производство/предоставяне на специфични стоки или услуги; Целта на тази дейност е подпомагане на включването на заетост на 6 броя лица от уязвимата целева група в социалното направление на СНЦ „Клъстер за развитие на морски специалисти“, по конкретно в дейности свързани с подпомагане социалната интеграция и личностната реализация на лицата заемащи длъжностите: Дизайнер; Уеб дизайнер; Художник и Мениджър покупко-продажби. Дейността е тясно свързана с Д3, а ефекта от двете дейности съвместно ще бъде основополагащ за функционирането на социалното направление в Клъстера. Дейността ще бъде реализирана в две направления: (1)В помощ за изпълнението на дейността ще бъдат привлечени 2бр. експерт-консултанти, заемащи позициите „Консултант проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предлаганите услуги“ и „Консултант социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество“ с необходимите компетенции за: -предоставяне на компетентен съвет; -актуална информация, споделяне на опит; -знания и умения, спрямо конкретните потребности на всеки един индивид поотделно от целевата група за определена област, като: начин на работа; подход към клиенти; планиране на производство; изработка на стоки; търсене на пазара и предлагане; изготвяне на промоции и социален маркетинг и др. Двамата консултанти ще помагат чрез идентифициране, обмяна на опит, предоставяне на препоръки, предложения и др. Лицата, които ще заемат длъжността консултант следва да притежават висше образование в съответната конкретна област и релевантен професионален опит. (2)Разработване на методика за развитие на различни навици и умения за живот на представителите на целевата група. Като минимум тази методика следва да отчита: индивидуални особености на личността; практически умения и знания на всеки един от целевата група, ниво на познания и умения; възприятия, познавателни потребности и възможности. (3)Подкрепа за формиране на трудови навици при работа с представители на различни уязвими групи от целева група на проекта и разработване на индивидуална трудова програма за всяко назначено лице в б.п.1.1. от целевата група вкл.и нейното прилагане. Индивидуалната трудова програма следва да отчита "Синдромът на ”професионално изчерпване”, който е състояние на физиологично, емоционално и умствено изчерпване, характеризиращо се с хронична умора, чувство за безпомощност и безнадеждност, развитие на негативно себевъзприятие и отношение към работата, живота и другите хора. Етапи на дейността: 1.Подбор на подходящи консултанти за реализиране на дейността; 2.Идентифициране на нуждите, потребностите на назначените лица по б.п.1.1.; 3.Разработване на модели на работа за 6-те души назначени по б.п.1.1 от целевата група; 4.Прилагане на разработените модели за работа и мерките, които са изписани по-горе в дейността; 5.Оценка на резултатите от свършената работа. 0.00 0.00
Д2 Оборудване на новосъздадените работни места : В настоящата дейност се описват материалите, консумативите, стопанския инвентар и оборудване, както и наем на помещение необходими за нормалното протичане на работния процес на лицата от целевата група назначени по проекта. Закупуване на оборудване, свързано с дейността на социалното предприятие, както и на новосъздадените работни места. Дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител за доставка / закупуване на материали, консумативи, ДМА, стопански инвентар нужно за изпълнението на социалното направление/ предприятие, по конкретно за лицата включени в б.п.1.1.; 2. Избор на изпълнител за предоставяне/ отдаване под наем на помещение за 12 месеца, позволяващо изпълняване на проектните дейности и производствените дейности в социалното направление на Клъстера; При избора на помещение под наем за изпълнение на произ. дейности ще бъдат съобразени всички нормативни изискванията. Наемът на производственото помещение ще включва и режийните разходи за период от 12 месеца. Изборът на помещението ще бъде съобразен с изисквания и нуждите на целевата група. Изпълнението на проектните дейности, по конкретно Д3 се нуждае от оборудване на раб. места, предназначени за лица от уязвимите групи, по конкретно за лицата включени в бюджетно перо 1.1. Необходимо оборудване за длъжностите: (1) Дизайнер за изработка на дизайнерски проект - 2 бр.; (2) Уеб дизайнер, който ще разработи и поддържа функционален сайт, за разпространението на подаръчните сетове – 1бр.; (3) Художник за приложното изработването на апликацията върху текстилното изделие - 2 бр.; (4) Мениджър покупки/продажби - 1 бр. Необходимо оборудване и материали и консумативи за работните места на назначените лица от целевата група: - Лаптоп за дизайнери. - Лаптоп за web-дизайнер. - Инструментален комплект за художник Закупуване на материали /консумативи, необходими за производствените нужди социалното направление в Клъстера: - шалове нерисувани; - палитра бои за текстил; - хартия за подаръчни кутии; - етерични масла; Чрез закупуването на изписаните материали, консумативи ДМА и стопански инвентар ще се допринесе за ефективното изпълнение на проектните дейности и ще се осигурят оборудвани работни места за лицата от целевата група. Разходите за наем, материали, консумативи, ДНА и стопански инвентар са част от разходите в раздел „Единна ставка“ които сумарно не надвишават 40% от допустимите преки разходи за персонал. 0.00 18 590.27
Д3 Подкрепа за осигуряване на заетост за период от 12 месеца: Клъстерът с изпълнението на проекта цели създаване на социално направление в посока производство на „Подаръчни сетове за здраве и красота“, включващо подаръчни сетове, които ще бъдат ръчно рисувани шалове и опаковани с етерични масла. В социалното направление е предвидено да бъдат назначени на работа лица от уяз.ЦГ, с което задание ще изпълним заложените цели по проекта. В изпълнението на дейност 3 е предвидено осигуряване на заетост за период до 12 месеца, на 6 бр. лица от допустимата уяз.ЦГ на проекта а именно: -Хора с увреждания, с трайна физическа, психическа, интелектуална и сетивна недостатъчност, която при взаимодействие с различни пречки може да възпрепятства тяхното пълноценно и ефективно участие в обществото; -Лица в неравностойно положение на пазара на труда и др. соц. изключени лица, безработни лица с ниска конкурентоспособност на пазара на труда, в които се включват: (1) безработни младежи до 29 годишна възраст вкл.; (2) безработни младежи с трайни увреждания; (3) безработни младежи от соц. заведения, завършили образованието си; (4) продължително безработни лица, по-дълъг от 12 м. период; (5) безработни лица с трайни увреждания; (6) безработни лица–самотни родители/или майки с деца до 5г ; (6) безработни лица над 54-г.; Лицата ще бъдат назначени на ТД съгласно КТ и КСО. По настоящата дейност е предвидено осигуряване на заетост по следните длъжности: (1) Дизайнер за изработка на дизайнерски проект - 2 бр.; (2) Уеб дизайнер, който ще разработи и поддържа функционален сайт, за разпространението на подаръчните сетове – 1бр.; (3) Художник за приложното изработването на апликацията върху текстилното изделие - 2 бр.; (4) Мениджър покупки/продажби - 1 бр. Продължителността на назначените лица ще бъде до 12 месеца. Лицата заемащи длъжностите Уеб дизайнер, художници и мениджър покупко-продажби ще бъдат назначени на ТД на пълно работно време, докато дизайнерите ще бъдат назначени на половин работен ден. В допълнение към дейността , извън целевата група е предвидено назначаване на двама експерт-консултанти, на ТД съгласно КТ и КСО на половин работен ден, за следните длъжности „Консултант проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предлаганите услуги“ и „Консултант социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество“. Лицата ще бъдат назначени за период до 12 месеца. Етапите на дейността включват: 1.Разработване на обява; 2.Провеждане на интервю и подбор на кандидати за описаните длъжности от допустимата целева група по документи; 3.Оценяване на база подадени документи и проведено интервю; 4.Класиране и обявяване на резултатите; 5.Сключване на ТД и ДХ. Осигурените в заетост лица от уязв. ЦГ ще могат да се включат в каузата ни да бъдем социално насочени целейки да задоволим потребностите на пазара и на крайните потребители, с изработването на подаръчни сетове, достъпни за хора с различни нива на доходите, за социални заведения и др. желаещи предлаганите от социалното предприятие продукти (стоки и услуги). 0.00 46 475.64
Д4 Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните продукти: В рамките на дейността следва да бъдат включени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за съответните стоки и/или услуги, анализ на възможните начини за продажба, изследване на ценовите равнища, прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за дадена стока/ услуга и др. В тази дейност е предвидено въвличането на двама души: Консултант в областта на търсене, проучване и възможности за пазарни реализации по конкретни стоки и предоставяни услуги и Мениджър покупко-продажби. Двамата следва да притежават висше образование в съответната област или релевантна, също така да притежават релевантен професионален опит, най-вече задължително условия за консултанта. Етапите на дейността ще преминат по следният ред: (1) Събиране на данни; (2) Обработка на данни; (3) Анализ и оценка на данни. В рамките на дейността следва да бъдат включени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за съответните стоки и/или услуги, които кандидатът предоставя. Анализ на възможните начини за продажба. Изследване на ценовите равнища. Прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за дадена стока/услуга и др. Продуктовата стратегия включва група от дейности, които са насочени към определяне вида на стоките, които ще се произвеждат, съобразно изискванията на пазара с оглед осигуряване производството и реализацията на конкурентоспособни продукти, а също и с оглед на удовлетворяване на основните цели на Сдружението, и в частност - маркетинговите цели. Продуктовата политика може да се раздели условно на няколко потока от дейности. Основният поток от дейности е свързан с планиране асортимента на продукцията, а вторият по значение - със създаване на нови стоки. “Продуктова стратегия” е: 1. Информационно-проучвателни дейности. Свързани са както с чисто маркетингови проучвания, така и с проучвания в областта на научно-техническото развитие, производството, материално-ресурсното осигуряване, проучванията по повод на конкуренцията и законодателството в съответната страна и т. н. 2. Дейности по планиране асортимента на стоките, в т.ч. кои стокови групи следва да се развиват, в какви основни модификации, кои продукти трябва да отпаднат от производствената програма и кога, тяхното количество, мероприятия в областта на обслужването на клиента, диференцирано по стокови групи. 3. Дейности, свързани с планиране на новите стоки. 4. Дейности, свързани с координация и контрол в областта на продуктовата стратегия. Конкурентоспособност на продукта: Конкурентоспособността на продуктите винаги е свързана с наличие на търсенето и предлагането. При нейното определяне изделието се съпоставя със същите или аналогични изделия на конкурентните, които задоволяват фиксираната потребност. Сравнението се прави по няколко групи показатели: - Потребителско свойство (качество); - Икономически характеристики на изделието и условията на неговата реализация. - Наличие на наситен пазар; - Лоялна конкуренция; - Реализиране на конкуренцията от страна на държавата. - Комплексно изучване на търсенето на вът. и на вън. пазар, като преди всичко се анализира динамиката на качеството на изделията, като се реализират на тези пазари; - Определяне на основните насоки за създаване и изработване на продукцията, която се търси на пазара; - Оценки на перспективните за продажба на конкретни изделия и формирането на структурата на продажбите; - Определяне на цените на продуктите; - Реализиране на продукцията, предлагане на пазара. 0.00 0.00
Д5 Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество : В рамките на дейността следва да се реализират мерки, свързани и насочени към популяризиране на социалното предприемачество и социалната икономика и популяризиране на социалния ефект от дейността на кандидата и предоставяните стоки и/или услуги. За целите на изпълнението може да се използват различни комуникационни канали – интернет, електрони и печатни издания и др. В тази дейност се предвижда изработката на уеб сайт, в който да се промотира и популяризира социалното направление/ предприятие в Сдружението. Предвижда се уеб сайта да е изработен в две направления: (1)Първо направление популяризиране на социалния маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество в посока развитие – разширяване на дейността на Сдружението. a.Секция, в която ще има описание за екипа на Сдружението, за социалните дейности, които извършваме за нашите служители и работници. b.Описание на проекта, как постигаме резултатите по него и очакваните резултати и тяхното устойчиво поддържане; c.Чрез това направление ще използваме възможността за по-голяма гласност сред уязвимите групи (лицата от допустимата целева група) за включване заетост; мотивиране, психологическо подпомагане; d.Уебсайтът ще бъде нашето огледало и информационно табло сред по-голяма група хора. В днешно време интернет комуникацията е най-широко разпространена и предпочитана във всички възрастови групи. Лицата от уязвимите групи също предпочитат интернет комуникацията, избягвайки директният контакт. По този начин ще направим връзката с нас като имат възможността да ни опознаят. e.В тази секция ще протомираме работата на Експерт-Консултанта. (2)Второто направление е пряко свързано с разработването на социално направление/ предприятие и по конкретно създаването на производствено социално направление в направата на подаръчни сетове "За здраве и красота". В тази секция се предвижда възможности: a.За каталог на произвежданите стоки (продукти) – подаръчни сетове и от подобен характер изделия от назначение по проекта уязвими група лица; б.Галерия даваща информираност за условията на труд/ снимки от екипни мероприятие и др. в.И др. секции подходящи за социални маркетинг и даване на гласност на социалната икономика и социалното предприемачество. За изпълнението на дейността ще бъде необходим Експерт-Консултант в областта на социалния маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество, който заедно с екипа на Сдружението ще работи в посока за правилен и ефективен социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество. Целта е Експерт-Консултанта по социален маркетинг, социална икономика и социално предприемачество да работи по осем стъпковият модел на социален маркетинг, а именно: (1) Анализиране на средата на социалния маркетинг; (2) Избор на целева общност т.е. уязвимите групи лица включени в проекта, но не само заетите като служители и персонал; (3) Поставяне на цели и задачи; (4) Разбиране на целевата общност т.е. уязвимата целева група по отношение на нейните потребности и очаквания и конкуренцията в областта; (5) Определяне на стратегии за работа и промотиране и популяризиране; (6) Изготвяне на оценка и стратегия за мониторинг; (7) Стратегия за поддържане на разработения уебсайт и предоставяне на съвети и принципи на работа; (8) Изпълнение. Експерт-Консултата следва да притежава висше образование в съответната област или релевантна както и мин. 2 години релевантен професионален опит. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).