Д1 Социална и професионална интеграция на представители на уязвими групи в сектора на социалната икономика; : В рамките на тази дейност Ръководството на Сдружението предвижда да включи мерки, насочени към поощряване на участието на наетите в б.п.1.1 лица в социалния и професионалния живот съобразени със спецификите на всяко отделно лице от ЦГ. Това може да бъде постигнато чрез:
-Развитие на умения за общуване и работа в група;
-Развитие на различни навици и умения за живот;
-Развитие на различни професионални и трудови навици и умения;
-Придружаване и подкрепа в процеса на обучение и/или по време на работа;
-Организиране на свободно време, отдих и развлечения, включително организиране за намиране на подходяща работа;
-Насоченост към задържане продължително време на една и съща работа;
-Развитие в професионалния живот;
-Дейности, които поощряват автономността и независимостта;
-Разработване на индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевата група и тяхното прилагане;
-Включване на лицата от целевата група в обучения за производство/предоставяне на специфични стоки или услуги;
Целта на тази дейност е подпомагане на включването на заетост на 6 броя лица от уязвимата целева група в социалното направление на СНЦ „Клъстер за развитие на морски специалисти“, по конкретно в дейности свързани с подпомагане социалната интеграция и личностната реализация на лицата заемащи длъжностите: Дизайнер; Уеб дизайнер; Художник и Мениджър покупко-продажби. Дейността е тясно свързана с Д3, а ефекта от двете дейности съвместно ще бъде основополагащ за функционирането на социалното направление в Клъстера.
Дейността ще бъде реализирана в две направления:
(1)В помощ за изпълнението на дейността ще бъдат привлечени 2бр. експерт-консултанти, заемащи позициите „Консултант проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предлаганите услуги“ и „Консултант социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество“ с необходимите компетенции за:
-предоставяне на компетентен съвет;
-актуална информация, споделяне на опит;
-знания и умения, спрямо конкретните потребности на всеки един индивид поотделно от целевата група за определена област, като: начин на работа; подход към клиенти; планиране на производство; изработка на стоки; търсене на пазара и предлагане; изготвяне на промоции и социален маркетинг и др.
Двамата консултанти ще помагат чрез идентифициране, обмяна на опит, предоставяне на препоръки, предложения и др. Лицата, които ще заемат длъжността консултант следва да притежават висше образование в съответната конкретна област и релевантен професионален опит.
(2)Разработване на методика за развитие на различни навици и умения за живот на представителите на целевата група. Като минимум тази методика следва да отчита: индивидуални особености на личността; практически умения и знания на всеки един от целевата група, ниво на познания и умения; възприятия, познавателни потребности и възможности.
(3)Подкрепа за формиране на трудови навици при работа с представители на различни уязвими групи от целева група на проекта и разработване на индивидуална трудова програма за всяко назначено лице в б.п.1.1. от целевата група вкл.и нейното прилагане. Индивидуалната трудова програма следва да отчита "Синдромът на ”професионално изчерпване”, който е състояние на физиологично, емоционално и умствено изчерпване, характеризиращо се с хронична умора, чувство за безпомощност и безнадеждност, развитие на негативно себевъзприятие и отношение към работата, живота и другите хора.
Етапи на дейността:
1.Подбор на подходящи консултанти за реализиране на дейността;
2.Идентифициране на нуждите, потребностите на назначените лица по б.п.1.1.;
3.Разработване на модели на работа за 6-те души назначени по б.п.1.1 от целевата група;
4.Прилагане на разработените модели за работа и мерките, които са изписани по-горе в дейността;
5.Оценка на резултатите от свършената работа.
|
0.00
|
0.00
|
Д2 Оборудване на новосъздадените работни места : В настоящата дейност се описват материалите, консумативите, стопанския инвентар и оборудване, както и наем на помещение необходими за нормалното протичане на работния процес на лицата от целевата група назначени по проекта. Закупуване на оборудване, свързано с дейността на социалното предприятие, както и на новосъздадените работни места.
Дейността ще премине през следните етапи:
1. Избор на изпълнител за доставка / закупуване на материали, консумативи, ДМА, стопански инвентар нужно за изпълнението на социалното направление/ предприятие, по конкретно за лицата включени в б.п.1.1.;
2. Избор на изпълнител за предоставяне/ отдаване под наем на помещение за 12 месеца, позволяващо изпълняване на проектните дейности и производствените дейности в социалното направление на Клъстера;
При избора на помещение под наем за изпълнение на произ. дейности ще бъдат съобразени всички нормативни изискванията. Наемът на производственото помещение ще включва и режийните разходи за период от 12 месеца. Изборът на помещението ще бъде съобразен с изисквания и нуждите на целевата група.
Изпълнението на проектните дейности, по конкретно Д3 се нуждае от оборудване на раб. места, предназначени за лица от уязвимите групи, по конкретно за лицата включени в бюджетно перо 1.1.
Необходимо оборудване за длъжностите:
(1) Дизайнер за изработка на дизайнерски проект - 2 бр.;
(2) Уеб дизайнер, който ще разработи и поддържа функционален сайт, за разпространението на подаръчните сетове – 1бр.;
(3) Художник за приложното изработването на апликацията върху текстилното изделие - 2 бр.;
(4) Мениджър покупки/продажби - 1 бр.
Необходимо оборудване и материали и консумативи за работните места на назначените лица от целевата група:
- Лаптоп за дизайнери.
- Лаптоп за web-дизайнер.
- Инструментален комплект за художник
Закупуване на материали /консумативи, необходими за производствените нужди социалното направление в Клъстера:
- шалове нерисувани;
- палитра бои за текстил;
- хартия за подаръчни кутии;
- етерични масла;
Чрез закупуването на изписаните материали, консумативи ДМА и стопански инвентар ще се допринесе за ефективното изпълнение на проектните дейности и ще се осигурят оборудвани работни места за лицата от целевата група.
Разходите за наем, материали, консумативи, ДНА и стопански инвентар са част от разходите в раздел „Единна ставка“ които сумарно не надвишават 40% от допустимите преки разходи за персонал.
|
0.00
|
18 590.27
|
Д3 Подкрепа за осигуряване на заетост за период от 12 месеца: Клъстерът с изпълнението на проекта цели създаване на социално направление в посока производство на „Подаръчни сетове за здраве и красота“, включващо подаръчни сетове, които ще бъдат ръчно рисувани шалове и опаковани с етерични масла. В социалното направление е предвидено да бъдат назначени на работа лица от уяз.ЦГ, с което задание ще изпълним заложените цели по проекта. В изпълнението на дейност 3 е предвидено осигуряване на заетост за период до 12 месеца, на 6 бр. лица от допустимата уяз.ЦГ на проекта а именно:
-Хора с увреждания, с трайна физическа, психическа, интелектуална и сетивна недостатъчност, която при взаимодействие с различни пречки може да възпрепятства тяхното пълноценно и ефективно участие в обществото;
-Лица в неравностойно положение на пазара на труда и др. соц. изключени лица, безработни лица с ниска конкурентоспособност на пазара на труда, в които се включват: (1) безработни младежи до 29 годишна възраст вкл.; (2) безработни младежи с трайни увреждания; (3) безработни младежи от соц. заведения, завършили образованието си; (4) продължително безработни лица, по-дълъг от 12 м. период; (5) безработни лица с трайни увреждания; (6) безработни лица–самотни родители/или майки с деца до 5г ; (6) безработни лица над 54-г.;
Лицата ще бъдат назначени на ТД съгласно КТ и КСО.
По настоящата дейност е предвидено осигуряване на заетост по следните длъжности: (1) Дизайнер за изработка на дизайнерски проект - 2 бр.; (2) Уеб дизайнер, който ще разработи и поддържа функционален сайт, за разпространението на подаръчните сетове – 1бр.; (3) Художник за приложното изработването на апликацията върху текстилното изделие - 2 бр.; (4) Мениджър покупки/продажби - 1 бр.
Продължителността на назначените лица ще бъде до 12 месеца. Лицата заемащи длъжностите Уеб дизайнер, художници и мениджър покупко-продажби ще бъдат назначени на ТД на пълно работно време, докато дизайнерите ще бъдат назначени на половин работен ден.
В допълнение към дейността , извън целевата група е предвидено назначаване на двама експерт-консултанти, на ТД съгласно КТ и КСО на половин работен ден, за следните длъжности „Консултант проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предлаганите услуги“ и „Консултант социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество“. Лицата ще бъдат назначени за период до 12 месеца.
Етапите на дейността включват:
1.Разработване на обява;
2.Провеждане на интервю и подбор на кандидати за описаните длъжности от допустимата целева група по документи;
3.Оценяване на база подадени документи и проведено интервю;
4.Класиране и обявяване на резултатите;
5.Сключване на ТД и ДХ.
Осигурените в заетост лица от уязв. ЦГ ще могат да се включат в каузата ни да бъдем социално насочени целейки да задоволим потребностите на пазара и на крайните потребители, с изработването на подаръчни сетове, достъпни за хора с различни нива на доходите, за социални заведения и др. желаещи предлаганите от социалното предприятие продукти (стоки и услуги).
|
0.00
|
46 475.64
|
Д4 Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните продукти: В рамките на дейността следва да бъдат включени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за съответните стоки и/или услуги, анализ на възможните начини за продажба, изследване на ценовите равнища, прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за дадена стока/ услуга и др. В тази дейност е предвидено въвличането на двама души: Консултант в областта на търсене, проучване и възможности за пазарни реализации по конкретни стоки и предоставяни услуги и Мениджър покупко-продажби. Двамата следва да притежават висше образование в съответната област или релевантна, също така да притежават релевантен професионален опит, най-вече задължително условия за консултанта. Етапите на дейността ще преминат по следният ред: (1) Събиране на данни; (2) Обработка на данни; (3) Анализ и оценка на данни. В рамките на дейността следва да бъдат включени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за съответните стоки и/или услуги, които кандидатът предоставя. Анализ на възможните начини за продажба. Изследване на ценовите равнища. Прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за дадена стока/услуга и др. Продуктовата стратегия включва група от дейности, които са насочени към определяне вида на стоките, които ще се произвеждат, съобразно изискванията на пазара с оглед осигуряване производството и реализацията на конкурентоспособни продукти, а също и с оглед на удовлетворяване на основните цели на Сдружението, и в частност - маркетинговите цели. Продуктовата политика може да се раздели условно на няколко потока от дейности. Основният поток от дейности е свързан с планиране асортимента на продукцията, а вторият по значение - със създаване на нови стоки.
“Продуктова стратегия” е:
1. Информационно-проучвателни дейности. Свързани са както с чисто маркетингови проучвания, така и с проучвания в областта на научно-техническото развитие, производството, материално-ресурсното осигуряване, проучванията по повод на конкуренцията и законодателството в съответната страна и т. н.
2. Дейности по планиране асортимента на стоките, в т.ч. кои стокови групи следва да се развиват, в какви основни модификации, кои продукти трябва да отпаднат от производствената програма и кога, тяхното количество, мероприятия в областта на обслужването на клиента, диференцирано по стокови групи.
3. Дейности, свързани с планиране на новите стоки.
4. Дейности, свързани с координация и контрол в областта на продуктовата стратегия.
Конкурентоспособност на продукта:
Конкурентоспособността на продуктите винаги е свързана с наличие на търсенето и предлагането. При нейното определяне изделието се съпоставя със същите или аналогични изделия на конкурентните, които задоволяват фиксираната потребност. Сравнението се прави по няколко групи показатели:
- Потребителско свойство (качество);
- Икономически характеристики на изделието и условията на неговата реализация.
- Наличие на наситен пазар;
- Лоялна конкуренция;
- Реализиране на конкуренцията от страна на държавата.
- Комплексно изучване на търсенето на вът. и на вън. пазар, като преди всичко се анализира динамиката на качеството на изделията, като се реализират на тези пазари;
- Определяне на основните насоки за създаване и изработване на продукцията, която се търси на пазара;
- Оценки на перспективните за продажба на конкретни изделия и формирането на структурата на продажбите;
- Определяне на цените на продуктите;
- Реализиране на продукцията, предлагане на пазара.
|
0.00
|
0.00
|
Д5 Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество : В рамките на дейността следва да се реализират мерки, свързани и насочени към популяризиране на социалното предприемачество и социалната икономика и популяризиране на социалния ефект от дейността на кандидата и предоставяните стоки и/или услуги. За целите на изпълнението може да се използват различни комуникационни канали – интернет, електрони и печатни издания и др.
В тази дейност се предвижда изработката на уеб сайт, в който да се промотира и популяризира социалното направление/ предприятие в Сдружението. Предвижда се уеб сайта да е изработен в две направления:
(1)Първо направление популяризиране на социалния маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество в посока развитие – разширяване на дейността на Сдружението.
a.Секция, в която ще има описание за екипа на Сдружението, за социалните дейности, които извършваме за нашите служители и работници.
b.Описание на проекта, как постигаме резултатите по него и очакваните резултати и тяхното устойчиво поддържане;
c.Чрез това направление ще използваме възможността за по-голяма гласност сред уязвимите групи (лицата от допустимата целева група) за включване заетост; мотивиране, психологическо подпомагане;
d.Уебсайтът ще бъде нашето огледало и информационно табло сред по-голяма група хора. В днешно време интернет комуникацията е най-широко разпространена и предпочитана във всички възрастови групи. Лицата от уязвимите групи също предпочитат интернет комуникацията, избягвайки директният контакт. По този начин ще направим връзката с нас като имат възможността да ни опознаят.
e.В тази секция ще протомираме работата на Експерт-Консултанта.
(2)Второто направление е пряко свързано с разработването на социално направление/ предприятие и по конкретно създаването на производствено социално направление в направата на подаръчни сетове "За здраве и красота". В тази секция се предвижда възможности:
a.За каталог на произвежданите стоки (продукти) – подаръчни сетове и от подобен характер изделия от назначение по проекта уязвими група лица;
б.Галерия даваща информираност за условията на труд/ снимки от екипни мероприятие и др.
в.И др. секции подходящи за социални маркетинг и даване на гласност на социалната икономика и социалното предприемачество.
За изпълнението на дейността ще бъде необходим Експерт-Консултант в областта на социалния маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество, който заедно с екипа на Сдружението ще работи в посока за правилен и ефективен социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество. Целта е Експерт-Консултанта по социален маркетинг, социална икономика и социално предприемачество да работи по осем стъпковият модел на социален маркетинг, а именно: (1) Анализиране на средата на социалния маркетинг; (2) Избор на целева общност т.е. уязвимите групи лица включени в проекта, но не само заетите като служители и персонал; (3) Поставяне на цели и задачи; (4) Разбиране на целевата общност т.е. уязвимата целева група по отношение на нейните потребности и очаквания и конкуренцията в областта; (5) Определяне на стратегии за работа и промотиране и популяризиране; (6) Изготвяне на оценка и стратегия за мониторинг; (7) Стратегия за поддържане на разработения уебсайт и предоставяне на съвети и принципи на работа; (8) Изпълнение. Експерт-Консултата следва да притежава висше образование в съответната област или релевантна както и мин. 2 години релевантен професионален опит.
|
0.00
|
0.00
|