Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The main objective of the investment implementation proposal (IIP) corresponds to the objective of the procedure - to implement measures for sustainable urban mobility in a partnership between the municipalities of Vratsa and Montana and the operators of a public service for the transport of passengers, with the aim of improving the transport system and connectivity between them.
The implementation of the IIP will contribute to meeting the needs of the target groups in the municipalities of Vratsa and Montana for modern, ecological, safe, functional and energy-efficient urban and interurban transport.
The delivery of 6 electric buses for the municipality of Vratsa and 6 for the municipality of Montana is planned. In the implementation of the IIP, accompanying measures will be implemented to provide charging stations for the new electric vehicles for the municipalities, as well as general plans for the organization of traffic (GPOT) will be developed.
The main target groups within the scope of the proposal are the population of the municipalities of Vratsa and Montana (including settlements), guests of the municipalities and the region in need of transport - urban and interurban, tourists, groups of potential passengers of mass urban and/or interurban transport , including disadvantaged people.
With the implementation of this IIP, the following results are expected to be achieved: stimulation of low-emission transport; replacing the use of diesel fuel public transport vehicles with electric ones; development of sustainable, modern and ecological urban and interurban transport.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Доставка на нови електрически превозни средства за община Враца: Община Враца ще закупи 6 броя електрически автобуси, всеки с дължина 8.50 м ± 0.50 м и брой на седящите места мин. 20 броя, общ брой с правостоящи мин. 50 броя. Придобиването на нови електрически автобуси ще допринесе за намаляване на разходите за електроенергия, намаляване на експлоатационните разходи и подобряване на пътната сигурност и комфорта на пътниците. От огромно значение е подмяната на дизеловите превозните средства, обслужващи междуселищните линии на община Враца, с цел подобряване на услугите на обществения транспорт с по-екологичен подвижен състав. Новият подвижен състав - 6 броя електрически автобуси, ще отговаря на всички стандарти. Превозните средства (електрически автобуси) ще бъдат нископодови, соло /8,5-+/-0,5 м./, с две оси, категория M3, отговарящи на изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2019/2144 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 27 ноември 2019 година. Всеки електрически автобус ще бъде климатизиран, оборудван със система за видео наблюдение на салона и мястото на водача, в включено допълнително оборудване за първа помощ, комплект инструменти, резервна гума, пожарогасители (съгласно изискванията). Подът в салона на автобусите ще е с противохлъзгащо покритие. Всяко превозно средтсво ще притежава монтирана рампата за инвалидни колички, както и обособено място с салона за колички за трудно подвижни лица и за детски колички: оборудвано съгласно изискванията по отношение на автобусите, определени в Регламент (ЕС) 2019/2144 на Европейския парламент и на Съвета от 27 ноември 2019 година. Автобусите ще останат собственост на Община Враца, те ще бъдат представени за ползване на "Тролейбусен транспорт - Враца" ЕООД - 100 % общинско дружество, което е оператор както на градските линии, така и на линиите за междуселищен транспорт. 5 874 360.00 1 023 842.88
Доставка на нови електрически превозни средства за община Монтана: Тази дейност е свързана със закупуването и доставката на 6 броя електрически автобуси, всеки с дължина 6.00 м ± 1.00 м и брой на седящите места мин. 10 бр. Новите превозни средства са предназначени за осигуряване обслужването на най-натоварените трасета от вътрешноградската транспортна схема на град Монтана, покриващи 4 градски линии №1, №2, №5 и №10, които са с най-голям годишен пробег, като преминават и покриват територията на голяма част от града. В допълнение част от тези линии осигуряват връзка с възлови градски места като автогарата и ЖП-гарата, а оттам и с населени места извън територията на общината, което ги прави ключови за качественото транспортно обслужване на населението. По този начин се постига една от целите на ПИИ за реализиране на ефективна, бърза и безопасна свързаност между градските и селските райони. Годишно изминатите километри по линиите, които ще бъдат обслужвани от новите електробуси възлизат на 542 411 км. Общият брой превозени пътници по тези линии за 2021 г. е 59 000, а през 2022 г. той вече е увеличен с 30% и достига 78 000. Вътрешноградската транспортна схема на гр. Монтана включва тринадесет автобусни линии, които обслужват населението от всички квартали на града, свързват ги с част от промишлената зона и централната градска част. Автобусите ще останат собственост на Община Монтана. С тази дейност и инвестиция Община Монтана започва първия етап от подмяна на подвижния състав за обществен транспорт. Общината не разполага със собствени превозни средства, както и не притежава общинско дружество, което да е специализирано в услугата обществен транспорт, поради което изпълнението на тази услуга е възложена на „Монтана АТ“ ЕООД. Градските линии се изпълняват изцяло с дизелови автобуси, които не отговарят на последния стандарт Евро 6, ето защо максимален екологичен ефект по отношение на обществения транспорт ще бъде постигнат чрез поетапната им подмяна. 4 268 760.00 0.00
Съпътстващи мерки за осигуряване на зарядни станции за новите електрически превозни средства за за община Враца: Дейността е разделена на три поддейности: Поддейност 1: Подготвителни дейности Проектиране на новоизградени точки за зареждане - зарядните колонки/станции (зарядните точки) за ЕПС и съпътстващата ги инфраструктура са определени като строежи по смисъла на § 5, т. 38 от Допълнителните разпоредби (ДР) на Закона за устройство на територията (ЗУТ), строежът е определен като "шеста" категория на основание чл. 147, ал. 1, т.2 от ЗУТ, изготвен е технически проект и е издадено разрешение за строеж. Поддейност 2: Изграждане на инфраструктура за зарядните станции Строително-монтажните работи за изграждане на инфраструктурата за зарядните станции за зареждане на новите електрически автобуси, предназначени за междуселищния транспорт на община Враца, ще стартират след подписване на Акт образец 2. За обособяване на площадките за зарядните станции е предвидено изграждане на необходимата инфраструктура – изкопи, кабелни трасета, фундаменти, електрически табла. Зарядните станции ще бъдат монтирани на мястото на домуване на превозните средства - депо на "Тролейбусен транспорт - Враца" ЕООД. Строежът е "шеста" категория и не се изисква упражняване на авторски и строителен надзор. Поддейност 3: Доставка и монтаж на зарядни станции За обслужването на новопридобитите превозни средста ще бъдат доставени и монтирани 3 броя зарядни станции със следните специфични изисквания: - Зареждане на батерията/ батериите на автобуса за не повече от 6 /шест/ часа; - Мощност на всяка зарядна станция - минимум 40 kW, но не повече от 50 KW; Удобното място за разполагане на зарядните станции е на територията на обособената точка задомуване - депо на "Тролейбусен транспорт - Враца" ЕООД. Това ще позволи зареждане на новите 6 бр. автобуса през периодите, в които не се изпълняват курсове по съответната линия, на ротационен принцип в зависимост от нуждите от заряд. Зарядните станции ще бъдат собственост на Община Враца. Изградените по процедурата зарядни станции ще обслужват само новите превозни средства – електрически автобуси за междуселищния транспорт закупени и доставени в изпълнението на Дейност 1. 235 488.40 35 561.20
Съпътстващи мерки за осигуряване на зарядни станции за новите електрически превозни средства за община Монтана: Дейността е разделена на tri поддейности: Поддейност 1: Подготвителни дейности Проектиране на новоизградени точки за зареждане - зарядните колонки/станции (зарядните точки) за ЕПС и съпътстващата ги инфраструктура са определени като строежи по смисъла на § 5, т. 38 от Допълнителните разпоредби (ДР) на Закона за устройство на територията (ЗУТ), строежът е определен като "шеста" категория, изготвени са 3 технически проекта и са издадени 3 бр. разрешение за строеж. Поддейност 2: Изграждане на инфраструктура за зарядните станции Строително-монтажните работи за изграждане на инфраструктурата за зарядните станции за зареждане на новите електрически автобуси, ще стартират след подписване на Акт образец 2. За обособяване на площадките за зарядните станции е предвидено изграждане на необходимата инфраструктура – кабелни трасета, фундаменти, електрически табла. Строежът е "шеста" категория и не се изисква упражняване на авторски и строителен надзор.. Поддейност 3: Доставка и монтаж на зарядни станции За експлоатацията на електрическите автобуси е необходимо изграждането на 8 бр. зарядни станции, представляващи задължителна съпътстваща инфраструктура, като се предвижда 6 от станциите за зареждане в депо да бъдат с мощност от мин. 20 kW, а 2-те станции за зареждане на крайна спирка да бъдат с минимална мощност 80 kW. Най-целесъобразното местоположение на зарядните станции е в мястото за домуване на автобусите, извън централната градска част. Съгласно изискванията обектът трябва да е с ограничен достъп, да е общинска собственост, като следва да се предвиди зарядна станция за всеки автобус. За линии №5 и №10, които са със среднодневен пробег съответно от 245 и 326 км, ще се инсталират и 2 бр. зарядни станции в крайната спирка на бул. „Монтана“, кв. „Младост 2“. Зарядните станции се предвижда да бъдат изградени на 3 различни локации: 4 бр. зарядни станции с мощност от мин. 20 kW ще се монтират в района на Регионална служба „Пожарна безопасност и защита на населението“, гр. Монтана; 2 бр. зарядни станции с мощност от мин. 20 kW ще се монтират на ул. „Васил Левски“, в района на Автогарата и 2 бр. зарядни станции с мощност от мин. 80 kW ще се монтират по бул. „Монтана“ до кръстовището с ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в района на последната спирка в кв. „Младост 2“.Това се налага поради факта, че всяка от тези линии се обслужва от по 1 бр. автобус и гарантираният от производителите пробег с нощно зареждане на електробусите е по-малък от разстоянието, което автобусите ежедневно изминават. Зарядните станции ще бъдат собственост на Община Монтана. Изградените по проекта зарядни станции ще обслужват само новите превозни средства – електрически автобуси, закупени и доставени в изпълнението на Дейност 2. 314 530.26 55 078.41
Разработване на генерален план за организация на движението (ГПОД) на Община Враца: ГПОД на община Враца се бъде разработен съгласно Наредба №1 от 17 януари 2001 г. (посл. изм. и доп. ДВ. бр. 20 от 08.03.2019 г.) за организиране на движението по пътищата, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството. ГПОД на община Враца е основен документ, с който се уреждат редица принципни въпроси като: организация на транзитното движение, маршрутите на линиите от обществения транспорт, посочност и предимства на движението, скоростни режими, пешеходно и велосипедно движение, режими на престой и паркиране. С него се представят още обобщена схема на пътните знаци и списък с организационни и инженерно-технически мероприятия, с които се регулира организацията на движението в населеното място за постигане на безопасни условия за придвижване на всички участници в движението. ГПОД е основен документ за община Враца, с който се уреждат редица принципни въпроси като: 1. Максимална безопасност и сигурност на всички участници в движението при тяхното придвижване във и извън населените места; 2. Устойчивост на пътната безопасност; 3. Оптимални възможности за развитие на различните видове придвижване във и извън населените места при осигуряване на следния приоритет: - пешеходно движение; - обществен транспорт; - велосипедно движение, както и движение на индивидуални електрически превозни средства; - движение на леки автомобили; - движение на товарни автомобили; - транзитно движение на автомобили; 4. Условия за опазване на общественото здраве чрез намаляване на шумово натоварване, вибрации и вредни емисии чрез подобряване на устойчивата мобилност; 5. Безопасни, бързи, удобни и икономични транспортни връзки; 6. Оптимална пропускателна способност на пътищата, улиците или отделни участъци от тях; 7. Пълна, ясна и неподвеждаща информация за участниците в движението по отношение на пътнотранспортната обстановка. Важен аспект при разработването на ГДОП е определянето на конфликтните точки в движението и изследването на причините за възникването им, с цел отстраняване на рискове за безопасността на движението. Генералните планове за организация на движението се възлагат от общинските администрации администрации и се изпълняват в две фази – предварителен и окончателен проект. 120 000.00 0.00
Разработване на генерален план за организация на движението (ГПОД) на община Монтана: Генералният план за организация на движението (ГПОД) на Община Монтана се разработва съгласно Наредба №1 от 17 януари 2001 г. (отм.) и заменена от Наредба № РД-02-20-2 от 24.10.2022 г. за организиране на движението по пътищата, отворени за обществено ползване. ГПОД е основен документ за съответното населено място, с който се уреждат редица принципни въпроси като безопасност, развитие на различни видове придвижвания, устойчивост. По-конкретно той урежда: 1. максимална безопасност и сигурност на всички участници в движението при тяхното придвижване във и извън населените места; 2. Устойчивост на пътната безопасност; 3. оптимални възможности за развитие на различните видове придвижване в и извън населените места при осигуряване на следния приоритет: а) пешеходно движение; б) обществен транспорт; в) велосипедно движение, както и движение на индивидуални електрически превозни средства; г) движение на леки автомобили; д) движение на товарни автомобили; е) транзитно движение на автомобили; 4. условия за опазване на общественото здраве чрез намаляване на шумово натоварване, вибрации и вредни емисии чрез подобряване на устойчивата мобилност; 5. безопасни, бързи, удобни и икономични транспортни връзки; 6. оптимална пропускателна способност на пътищата, улиците или отделни участъци от тях; 7. пълна, ясна и не подвеждаща информация за участниците в движението по отношение на пътнотранспортната обстановка. Важен аспект при разработването на ГПОД е определянето на конфликтните точки в движението и изследването на причините за възникването им, с цел отстраняване на рискове за безопасността на движението. Генералните планове за организация на движението се възлагат от общинските администрации и се изпълняват в две фази – предварителен и окончателен проект. Генералният план за организация на движението на цялото населено място или на част от него се изготвя за период на действие от 5 години. Съществено за документа е, че в обхвата му попадат всички комуникационно-транспортни площи, обслужващи движението на пътни превозни средства (ППС), превозни средства от редовните линии за обществен транспорт за превоз на пътници (РЛОТПП), пешеходното и велосипедното движение, както и паркирането. 120 000.00 0.00
Организация и управление, информация и публичност : Дейността включва следните 2 поддейности: Поддейност 1.Организация и управление: Поддейността има за цел да допринесе и осигури ефективното, ефикасно и навременно изпълнение на проекта, в съответствие с изискванията на Процедурата, Договора за БФП, както и с принципите за добро управление. Екипът по управление (ЕУП) на ПИИ ще бъде съставен: За община Враца от външни за организацията служители. ЕУП ще се състои от следните експерти: Ръководител проект, Координатор проект, Счетоводител и Юрист. За община Монтана - смесено: експерт „Обществени поръчки“, експерт „Финансово отчитане“ и експерт „Техническо отчитане“. ЕУП ще има следните задължения: -упражнява контрол върху изпълнението на дейностите; -предава информация от Бенефициента за СНД; -организира и провежда обществени поръчки за избор на изпълнители съгласно ЗОП; -контролира под-договарянето; -контролира навременното изпълнение на ангажименти от страна на доставчици; -провежда контролни срещи със СНД за текуща проверка по изпълнението на проекта; -организира и координира дейностите по информация, комуникация и публичност; -контролира първичните счетоводни документи; -следи за спазване на установените срокове; -следи за изпълнение на заложените индикатори по проекта; -съхранява документация и кореспонденция в архив на проекта. В хода на изпълнение на ПИИ ще бъдат въведени механизми за контрол при извършването на мониторинг, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг ще се придържа към принципите за съвместна работа между експертите; събиране и анализиране на входящата информация; преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. Поддейност 2. Информация и публичност Партньорите ще оповесят произхода и ще осигурят видимост на финансирането от ЕС, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза на подходящо място. ЕУП ще има ангажимент да предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. ЕУП ще бъде организира встъпителна пресконференция за анонсиране на проекта и заключителна за обобщаване резултатите. По проекта ще бъдат изработени следните информационни изделия: - 2 бр. билборд 3 м х 4 м: 1 за Враца и 1 за Монтана; - 2 бр. постоянна обяснителна табела с размери 50х70 см: 1 за Враца и 1 за Монтана; - 12 бр. перфо фолио за брандиране на нов подвижен състав 6 за Враца и 6 за Монтана; - 11 бр. инф. стикера върху зарядните станции 25x35 см: 3 за Враца и 8 за Монтана; - 300 бр. спортна бутилка (с надпис): 150 за Враца и 150 за Монтана; - 200 бр. флаш памет 128GB (с надпис): 100 за Враца и 100 за Монтана. 180 091.31 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).