Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Social entrepreneurship at EU policy level is identified as a key instrument for innovation and tackling poverty and social exclusion and identified as an instrument for achieving the Europe 2020 strategic goals. The idea of creating a new social enterprise will serve as a bridge for successful integration of vulnerable groups and provided administrative support to the NGO sector. The planned project activities will provide conditions for adaptation through psychological and educational counseling to support the employment of 6 disadvantaged persons on the labor market - unemployed youths up to 29 years of age - 4 and 2 long-term unemployed / unemployed - single parents / unemployed over 54 years old. There will be a suitable room, furnished and equipped with reliable computer and office equipment for creating new jobs and starting an administrative team to help the NGO sector and start-up entrepreneurs. An internet site will be developed and materials and consumables will be delivered to ensure that the newly recruited professionals are involved. Employees assigned to the program "Development of programs and projects" will be assisted by a team of managers and accountants, providing them with permanent working conditions, training them and introducing them in the field of development, management of projects under national and European programs, the search for partnerships and donor organizations to fund social causes. Newly recruited staff will be involved in CC6 training "Public and Civil Competencies" to reinforce horizontal principles and acquire skills in European integration. The sustainability of the social enterprise will be assisted by a formed organization and management team that will keep track of progress at every stage. An effective campaign will be organized to promote the project with visualization tools to reflect the received contribution of the EU and ESF to the realization of the project idea.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Основната цел на дейността се състои в създаване на условия за психологическо и професионално подпомагане на социално-уязвими лица за встъпване в трудова заетост чрез осигурени текущи консултанции от психолог и консултант професионално ориентиране. Ще бъдат назначени на трудов договор 2 лица на длъжностите психолог и консултант професионално ориентиране за период до 12 месеца. Допустимо е психологът и консултантът да не попадат в дефинициите за неактивни и безработни лица. Консултантите ще бъдат назначени в периода 1-ви-7-ми месец на проекта, тъй като се предвижда те да подпомагат поетапно включването на младежите в проектните дейности и да проведат процеса по подбор на кадри за новосъздаваното социално предприятие. След окончателно назначаване на лицата от целевата група, психологът ще направи психологическо обследване. Обследването ще включва провеждането на индивидуални и групови консултации, както и специализирани тестове на база, на които ще се изготвят индивидуални оценки на потребностите на съответните лица. Психологът ще предложи различни мерки за ориентиране на пазара на труда на лицата като ще се включва индивидуална работата с всяко едно от лицата от уязвимите групи. Психологическо подпомагане включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Социалната подкрепа е важен ресурс за предпазване на индивидуалното здраве и поддържане на добро равнище на психичното благополучие. Консултантът по професионално ориентиране ще окаже подкрепа на лицата от целевата група в развитие на умения за общуване и работа в група; подкрепа в процеса по време на работа; професионално ориентиране; подкрепа за формиране на трудови навици. Чрез съвместни срещи под формата на тренинги и терапевтични методи ще се разиграват казуси с цел мотивация на лицата от целевата група към придобиване на знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за адаптиране към условията на вече заето работно място. Етапи: - 1-ви – 15-ти месец - избор на дипломиран психолог и консултант професионално ориентиране с висше образование в съответната област /бакалавър, магистър, доктор/ и минимум 2 години релевантен опит. Ще бъдат подготвени обява за работа според изискванията на програмата за избор на подходящи лица, които пряко ще подпомагат целевата група. След направения подбор ще бъдат назначени две лица на трудов договор за период до 12 мес., като се предвижда психологът да работи до 50 часа месечно (според работните дни за месеца), а консултантът професионално ориентиране ще бъде назначен на 8 часов работен ден. Ще се подготвят и длъжностни характеристики на лицата с подробно разписани отговорности и задължения за работа във фирмата и по-специално с целевата група по проекта; – участие в подбора на целевата група на лицата назначени на длъжностите психолог и консултант професионално ориентиране; – психологически обследвания на лицата от целевата група, индивидуални и групови психологически консултации, развитие на умения за общуване и работа в група, подкрепа в процеса по време на работа, професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици. 0.00 7 407.34
Предоставяне на обучение по ключова компетентност 6 "Обществени и граждански компетентности": След набиране на конкретни участници в проектните дейности – 6 представители на целевата група - Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица – безработни младежи до 29 г. – 4 лица и 2 лица продължително безработни лица и/или безработни лица - самотни родители (осиновители) и/или майки (осиновителки) с деца до 5-годишна възраст и/или безработни над 54-годишна възраст , ще се създадат условия за включването им в целенасочено обучение за придобиване на ключова компетентност КК6 „Обществени и граждански компетентности“, където в рамките на 30 уч.ч. ще получат познания за пълноценно участие в обществения живот на базата на познание за основните социални и икономически структури, толерантност и общочовешки принципи. КК6 ще спомогне на лицата за справяне с конфликти в обществения живот и да бъдат подготвени за условията на очакваната работна среда. В рамките на 30 уч.ч. всички обхванати в проектните дейности лица - 6 Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица - ще преминат през КК6 на тема: “Познания за европейската интеграция и структурите на ЕС”. Целта на обучението по ключови компететнтности КК6 “Обществени и граждански компетентности” е свързана със запознаване на спецификата и структурата на ЕС, тенденции и влияние на нормативи и европейски регламенти, свързани с членството на България. В рамките на обучението лицата ще получат познания за европейските права на човека в ЕС, за справяне с професионалния живот и реализация извън страната, съблюдавайки основните изисквания за кандидатстване по проекти на ЕС и страните членки, за това какво трябва да подготвят като набор от документи, активни мрежи и платформи за търсене на партньорства, за работата в екип и усъвършенстване на способи, заложени в нормативите на отделните страни. Ще се отдели внимание на специфичните изисквания на ЕС относно конфликт на интереси и постановленията за разходване на средства от безвъзмездна помощ. След приключване на обучението по ключови компетентности, обучаващата организация или обучителят ще удостовери завършването му със съответен документ - Сертификат, удостоверяващ придобитите знания и умения по тема “Познания за европейската интеграция и структурите на ЕС” с хорариум от 30 уч.ч. 0.00 0.00
Оборудване на новосъздадените работни места във връзка с дейността на социалното предприятие: Основната цел на дейността се състои в оборудване и обезпечаване на новосъздадените работни места, както и осигуряване на материали и консумативи в административно звено, за да се организира качествен работен процес с преки отговорности в създаването на услуги в социалното предприятие. Ще бъде наето помещение, където да се обособи дейността на новосъздаденото социално предприятие в централната част на гр. Варна. Във връзка с обособяване на нови работни места в новосъздаденото социално предприятие към „Евроконсулт 2014-2020“ ЕООД, ще бъде закупено следното оборудване: - 3 бр. Компютри с включени операционни системи и офис пакети, които ще се използват от лицата назначени на длъжностите: Експерт “Програми и проекти“. Конфигурациите ще се използват от назначените лица във връзка с работа с клиенти от офиса. Съответните дълготрайни активи ще се използват за въвеждане на бази данни, онлайн кореспонденция с клиенти, участие в разработване, изпълнение и мониторинг на проектни предложения, консултантски услуги, подготовка на документи и др. Предприятието ще осигури за собствена сметка още 2 бр. преносими компютри при необходимост. - стопански инвентар за обезпечаване на работните места в социалното предприятие - ще се закупят: 4 бр. офис стола и 1 бр. модулна система с шкафове за съхранение на документация. Съответният инвентар е необходим за обособяване на 3 нови работни места, които ще се използват от лицата от целевата група. Фирмата ще осигури собствено оборудване за останалите 3 работни места, които ще бъдат създадени по проекта. - материали и консумативи – ще бъдат закупени канцеларски материали и консумативи във връзка със спецификата на работа на експертите по отпечатване, размножаване на документи, формуляри и представяния. По проекта се предвижда изработка на уеб сайт, който ще е пряко свързан със оперативната дейност на наетите лица. Част от техните задължения ще са свързани с публикуване на информация в интернет за обявени и предстоящи програми и схеми за финансиране към ЕС, предоставяне на онлайн консултации и отговаряне на запитвания чрез специална секция за целта. Цялото оборудване ще бъде застраховано с цел гарантиране на неговата цялост и наличност. Етапи на дейността: - 1 -ви месец - 2-ри месец - проучване на наемите на помещения в централния район на гр. Варна; Подготовка за доставка на оборудване, материали и консумативи и изработка на сайт, както и застраховане на оборудването - проучване на оферти, изпращане на запитвания към фирми. - 3ти - 15-ти месец - Доставка на заложеното оборудване, материали и консумативи, изработка на уеб сайт и застраховка на оборудването. - 4-ти- 15-ти месец - сключване на договор за наем с физическо или юридическо лице за период от 12 месеца за обособяване на новото социално 0.00 20 301.08
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Дейността има за осн. цел постигането на Целта на процедурата за създаване на работни места за представители от уязвимите социални групи с ниска конкурентоспособност на пазара на труда. Поставеният проблем сред широк набор от НПО и млади организации, е трудностите в осигуряване на достачъчно капацитет за участие в различни форми за финансиране, за които се изискват специфични знания и умения. Чрез новосъздадено социално предприятие към „Евроконулт 2014-2020“ ЕООД ще се сформира млад екип от експерти, които след достатъчно встъпителен и обучителен период, ще подпомагат успешно кандидатстването на стартиращи бизнеси или фондации, сдружения от социалния сектор в Програми за реализиране на техните идеи. Ще се организира качествен подбор на желаещи и ще се предприемат дейности по набирането им от уязвимата социална група – Лица в неравностойно положение на пазара на труда – безработни младежи до 29 г. – 4-ма и 2-ма продължително безработни лица и/или безработни лица - самотни родители (осиновители) / майки (осиновителки) / безработни над 54-г., които да вземат участие в проекта и да бъдат назначени на трудово правоотношение с възможност за трайна заетост. Дружеството ще подаде заявка към Дирекция Бюро по труда гр. Варна за наемането на подходящи кандидати, като предварително ще бъдат посочени и минималните изискванията за заеманата длъжност. Ще се обхванат 6 представители от целевата група. Осигурявайки гъвкавост, водещата организация ще назначи общо 6 лица- 4-ма на 8-ч. ТД и 2-ма на 4-ч. ТД на следната длъжност: - Експерт програми и проекти НКПД 24226004 - общо 6 лица на длъжност с ангажименти за пряк контакт с клиентите на консултантската фирма. Тяхната задача ще бъде да намират и посрещат нови и бъдещи клиенти, консултантски услуги, извършване на всякакъв тип дейности свързани с представянето на продуктите, създаване на клиентска и партньорска мрежа с бълг. и чуждестранни партньори, както и осъществяването на различни видове споразумения. Фирмата кандидат е определила работните позиции, съгласно потребностите от административни дейности в региона и на база създадени контакти с различни търговски, производствени или неправителствени структури, които биха били подпомогнати при кандидатстване по национални и европейски програми и разработване на проекти. Новоназначените експерти ще участват в набирането, обработването и оценката на информация за възможностите за финансиране на проекти на клиенти по европейски програми, в разработването на цялостни проектни предложения на клиентите за кандидатстване по Европейски програми. Новите лица ще се обучат последователно в качественото да управляват проекти, финансирани по европейски програми, да подбират, набират, обработват и оценяват информацията за участие на дружеството в конкурси и търгове. Постепенно ще се въвлекат в подпомагането участия в различни търгове, конкурси и др., чрез попълване на административни документи. Новоназначените специалисти програми и проекти ще бъдат подкрепяни и наблюдавани, обучавани от сформиран функционален екип от административен отдел на социалното предприятие, състоящ се от ръководител и счетоводител. Ръководителят ще менаджира дейността на социалното предприятие в рамките на 4/8 ч. ТД, ще подсигурява условия, ще взема решения за стартиране на отделни поддейности, инициативи, промоционални сесии, ще разработва методики и вътрешни правила за осигуряване на достатъчно клиенти, така че стартът на дейността да е успешен, ще договаря условия за доставки, ще назначава и ще разпределя задължения и отговорности. Назначеният на непълен работен ден счетододител ще поддържа данъчно и социалното отчитане на дейността, връзките с институции и агенции, с оглед нормативната уредба на страната, ще съблюдава изискванията по назначаване на персонал, поддържането на офиса и материалната обезпеченост. Ще бъде назначен и офис-мениджър на 8 ч. ТД към екипа на СП, който ще отговаря за приемане на обаждания, посрещане на клиенти, както и водене на кореспонденция на СП. 0.00 43 345.36

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).