Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project under OP "Human Resources Development" 2014-2020, which is a procedure for selection of projects BG05M9OP001-2.007 "Development of Social Entrepreneurship", aims to facilitate access to employment and to provide support for social inclusion of vulnerable groups by creating appropriate conditions for their professional integration in the social economy in Ardino municipality, Kardzhali province. The project activities are aimed at expanding the existing municipal enterprise "Service Center at home environment" in the Ardino municipality to provide employment through:
- Psychological support and motivate individuals from vulnerable groups for inclusion and employment;
- Social and professional integration of vulnerable groups in the social policy;
- Equipping of workplaces created in the building representing municipal property, provided for the project in the city Ardino;
- Support the employment in a period of 12 months;
- Survey of demand and the market facilities for the manufactured goods and provided services;
- Social marketing and promotion of the social economy and social entrepreneurship;
The project proposal is aimed at people with disabilities and disadvantaged in the labor market and other socially excluded people in the territory of Ardino municipality. Through social economy and social entrepreneurship will be resolved part of the existing acute problems of the unemployment and employment of vulnerable groups in the municipality. The project implementation will contribute to the practicing of the Strategy for development of social services in the municipality of Ardino 2016-2020, adopted by Decision №172 / 10.26.2016.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Психологично подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: За изпълнение на тази дейност ще бъде привлечен психолог, който ще организира срещи с лицата от уязвимите групи. Срещите ще бъдат групови и индивидуални, в зависимост от възрастовите особености, здравословното и психологично състояние. Дейността основно ще бъде насочена към психологическо подпомагане и прилагане на техники и подходи за справяне със стреса и повишаване на самооценката на лицата от целевата група. Придобиване на умения за успешно справяне на работното място и адаптиране към работните условия. Мотивирането ще бъде свързано със стимулиране и насочване на лицата към определени дейности в зависимост от знанията и уменията им. Ще придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда, адаптиране към неговите изисквания за търсене на избор за подходяща заетост. 0.00 3 232.29
Социална и професионална интеграция на представителите на уязвимите групи в сектора на социалната политика: В тази дейност ще се включат мерки за поощряване участието на лицата в социалния и професионалния живот със спецификите на всеки отделен случай. Това ще се постигне чрез: - Развитие на умения за общуване и работа в група; - Развитие на различни навици и умения за живот; - Организиране на свободното време, отдих и развлечение; - Професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици, съдействие за намиране на подходяща работа; - Дейности, които поощряват автономността и независимостта / помощ за лицето да поддържа личната си автономност, помощ за осъзнаване на индивидуалните си способности, да намира собственото си жизнено пространство/; - Разработване на индивидуални трудови терапевтични и интеграционни програми за хората от целевата група и тяхното практическо приложение. 0.00 10 832.44
Общинско предприятие "Център за услуги в домашна среда": Създадено с Решение №94/09.05.2012 г. на Общински съвет - Ардино и приет Правилник за дейността му. Структурата, управлението и числения състав са определени, съгласно насоките за кандидатстване по Схема за безвъзмездна финансова помощ "Помощ в дома" по бюджетна линия BG051PO001-5.1.04, Приоритетна ос 5 "Социално включване и насърчаване на социалната икономика" по ОП "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 г. Състои се от управител и касиер-домакин. Основните отговорности и задължения на общинското предприятие са: - Осигурява текущото изпълнение на проекта по отразените дейности; - Организира привличането на наставници и други специалисти, чрез които ще се реализират дейностите; - Организира набиране на целева група от 32 души, на които ще се създава заетост в срок от една година; - Планира и координира с общината разработването на програми, вътрешни отчети, индивидуални работни планове; - Организира и следи за навременното и правилно попълване и съхранение на документацията; - Отговаря за ефективното разходване на материалите. Води строга отчетност на предоставените материали, изработените стоки, в съответствие с Закона за счетоводството. - Идентифицира и уведомява ръководителя на проекта за изготвяне на месечни отчети, критични проблеми. При формиране на трудовото възнаграждение на касиер-домакина е заложен резерв от 9% . 0.00 15 295.45
Подкрепа за осигуряване на заетост за период 12 месеца: На 32 души от целевата група ще бъде осигурена заетост. В дейността ще бъдат включени единствено новонаети лица, като трудовите и осигурителните отношения ще се уредят при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Трудовата дейност ще се реализира в помещенията в сградата, представляваща общинска собственост /бивше БКС/ гр. Ардино, а някои от дейностите ще бъдат в домовете на наетите лица. Лицата ще извършват същите и сходни дейности, по които ще бъдат назначени. Ще бъде създадена трудова заетост в изработването на стоки и услуги, ще бъдат обявени за продажба, с което ще се реализира социалната им възвръщаемост и екологичност, както следва: - Приготвяне на сладка и конфитюри от билки и диворастящи плодове с органичен характер и продажбата им, съгласно изискванията на Закона за безопасност на храните; - Събиране, сушене и пакетиране на билки и диворастящи плодове; - Приготвяне и предлагане в заведенията за хранене на ястия от традиционното кулинарно наследство/баклава, къпана баница и др./; - Изработване на плетива от вълна - ръкавици, чорапи, шапки и др.; - Изработване на гоблени пана; - Изработване, чрез бродерия от плат на шалове, кърпи, шапки, ръкавици, с реклама на общината; - Изработване на стелки от картон и хартия за обувки; - Изработване на торби от плат за търговия за многократна употреба; - Изработване на предмети за бита - саксии, поставки, сувенири и други за пълноценното оползотворяване на полиетиленовите туби за вода с различни размери; - Изработване на детски играчки от естествени материали - растения, дърво, плат, тъкани; - Изработване на сувенири от естествени природни материали /камък, дърво/ и придаване на художествен вид; - Изработване на поздравителни картички по годишния празничен календар; - Ръчна изработка на празнични изделия; - Изработване на различни изделия от дърво - дръжки, рамка, кошчета за смет, кутии и др.; - Изработване от хартия и картон на различни изделия - торби, пликове, папки, подвързии за книги и др.; - Изработване на артчанти; - Изработване на кошничарски изделия от слама и други материали за плетене; - Пакетиране на органична тор; - Услуга по събиране и депониране с цел продажба на хартия от домакинствата за намаляване на ТБО. - Изкопаване и засаждане на растения, озеленяване; - Услуги в дома - пренасяне на покъщнина, дърва, товаро-разтоварни работи и др.; - Чистене на комини; - Нарязване и цепене на дърва; - Ремонтни работи в дома С Решение на Общински съвет-Ардино, ще се актуализира Правилника за дейността на общинското предприятие "Център за работа в домашна среда". Ще бъдат определени цени на изработените стоки, както и на услугите, които ще се предоставят. Стоките, които ще се изработват по време на заетостта са в обхвата на Заповед №РД-05-926 от 01.11.2016 г. на Националния статистически институт за утвърждаване на Номенклатурата на промишлената продукция-2016, издадена на основание на Закона за статистиката /ДВ бр.91/2016г./ 0.00 244 297.13
Осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица: Наставникът ще подпомага новоназначените лица за период от 6 месеца. Всеки наставник отговаря за минимум 1 и максимум 7 души-представители на целевата група. Общо ще бъдат привлечени 6 наставници за 32 души бенефициенти. Те ще отчетат своята дейност до минимум 40 ч. месечно. Наставниците ще бъдат опитни специалисти от Общинска администрация или новонаети такива и ще бъдат назначени на същите длъжности с минимум 3 месеца съответен професионален опит в същите или сходни дейности, по които ще бъдат наставници. Отношенията между работодателя и наставника ще се уредят с нов трудов договор/заповед или допълнително споразумение към съществуващ такъв. 0.00 8 833.61
Оборудване на новосъздадени работни места, адаптирани за лица с увреждания и извършване на ремонт на помещенията: Новосъздадените работни места ще бъдат в помещенията на Първия етаж, където ще се обособи "Ателие за заетост", представляващи санитарни възли, салон, кухненски блок /бивша столова на БКС гр. Ардино/. За целта са наложителни основни строителни-ремонтни дейности, които включват: - Ремонт на салон /зала/- кърпежи, боядисване, смяна на дограма - 101 м2; - Подмяна на врати с нови за адаптиране за лица с увреждания - 3 бр.; - Цялостен ремонт на санитарните възли - 15 м2; - Подмяна на подова настилка - 101 м2; - Кухненски блок - 70 м2; С решение на Общински съвет - Ардино, помещенията са предоставени за нуждите на проекта. Необходимото оборудване за реализиране на дейностите по проекта са: - Кухненско оборудване /Кухненски печки, Хладилник и др./ - Оборудване на работния салон / Маси, столове, дърводелски инструменти и др. / Тук ще бъдат реализирани основните дейности по проекта. В самата зала ще се обособи кът за Базар на стоките, произведени, чрез предприемачеството от целевата група. 0.00 112 996.36
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработените стоки и предоставените услуги: В рамките на тази дейност са включени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, проучване на съществуващия пазар на стоките, анализиране на възможните начини за продажба, изследване на ценовите равнища. В тази връзка ще бъдат предприети следните действия: - Проучване на наличието на стоките, които ще се произвеждат в търговската мрежа на територията на общината; - Провеждане на разговори с отговорните лица в търговската мрежа за търсенето на подобни стоки; - Анализиране на цените на стоките, тяхната себестойност и печалба, на стоките, които ще се произвеждат, както и на наличните в търговската мрежа; - Прогнозиране на търсенето на стоките, които ще се произведат и тяхната реализация в срок от една година; - Анализиране на възможните начини за продажба - на дребно, на едро, чрез доставка в домовете, покупки от специално пригоден щанд за целта, съчетана продажба с бонуси и др. 0.00 0.00
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното включване: В рамките на тази дейност ще се реализират мерки, свързани с организиране и участие в събития, свързани със социалното предприемачество и популяризиране на социалния ефект. За целта ще се използват различни комуникационни канали - интернет, печатни издания. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).