Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The proposed project solves a series of challenges which Intelday has been facing primarily due to the accelerated pace of doing business and of global digitization, resulting in a fundamental change of the functions and the business model of the company, having transformed it from a pure PR agency into a strategic communications consultancy and a one-stop-shop required to perform the entire mix of data processing services, information and media monitoring, provision of digitla analyses, digital marketing and other knowledge-intensive information and communication services (sector J). These recent changes in the business of the company provoke the need to fundamentally change the internal management and production processes in Intelday. They have to undergo a radical reorganization and to be heavily technologically supported.
The main objective of the project is therefore to improve the management capacity of Intelday Solutions and the adaptability of the company to the changing business requirements to achieve higher growth, more efficient use of resources and improved export positions.
This will be achieved by
- Employing specialized external expert services for reengineering of the internal processes to achieve a high level of optimization, utilizing the existing potential to grow and to increase the overall competitiveness of the company
- Providing access to information and communication technologies - an integrated BI system employed under an SaaS model to improve certain monitoring processes, to ensure sustainability and to multiply the benefits of the process reorganizations
- Implementing CSR management practices and standardization in addition to the existing ISO 9001: 2008 compliant QMS to improve the export potential, access to new market segments and the overall integrity and sustainability of Intelday's growth.
The project will be implemented in the city of Sofia and will be the first in which the company becomes a beneficiary under the OPs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Визуализация на проекта (чрез услуга по предоставяне на 1 бр. визуализационна табела): Интелдей ще се съобрази с пълния набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти финансирани от ЕСИФ съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и според описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Интелдей ще упоменава финансовия принос на ЕФРР чрез ОПИК в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дейностите по проекта - съобщения, доклади, договори, обяви и т.н. Информацията ще бъде оповестена най-малко чрез следните механизми: а) включвайки информация за проекта на интернет страницата на дружеството, с кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, и откроява финансовата подкрепа от ЕС б) поставяйки един плакат с информация за проекта (размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място със следната текстова и визуална информация: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. в) Чрез поставянето на информационна табела със същите реквизити (с бюджетиран разход за нея) Дейността е с продължителност 14 месеца, тъй като създадените в началото на проекта материали и образци ще бъдат използвани във всички останали дейности до (и след) приключване на проекта. 430.00 150.00
Ползване на специализирани консултантски услуги за реинженеринг на процесите в предприятието (чрез възлагане на услуга за реинженериг): През последните няколко години Интелдей създаде стратегия за преминаване от сферата на чистия ПР, към управлението и предоставянето на цялостни услуги, обслужващи пълния диапазон от дейности, необходими на клиентите. Днес в портфолиото на дружеството попадат услуги като цифрови комуникации, дигитален дизайн и разработване, създаване и управление на съдържание и т.н. Дигитализацията на съвременния бизнес се отрази първо на комуникациите, което доведе до значителен ръст на дейностите на дружеството в сферата на информационните услуги - като измерване и анализ на репутацията (в печатни електронни, онлайн и социални медии), медиен мониторинг и анализ на съдържанието и др.п. Всъщност, приходите от този тип услуги нарастна толкова, че те вече определят и основния код на икономическата ни дейност. Днес Интелдей все по-често осигурява знание-интензивни информационни решения, данни и уеб-базирани услуги, отколкото "традиционни" ПР консултации. Например, ако преди съветвахме клиентите да създават и поддържат актуални уебсайтове като част от общия комуникационен микс, днес в голяма степен сме ангажирани и със създаването, дизайна и управлението им - включително със създаването на съдържание за него. По същия начин, следим за имиджа на клиентите си онлайн, ангажирани сме със създаването на дигитални игри и страници в социални мрежи, с управлението на т.нар. онлайн репутация, с креативния аспект по създаване на онлайн съдържание и дори с разработката на микросайтове и апликации. В този смисъл, се наложи дружеството скоростно да премине през преоценка на своя бизнес модел и промяна на пазарните си предложения, като това се случи изключително бързо - буквално за по-малко от последните две години. Успехът на предложения подход се вижда ясно от значителното увеличение на приходите от продажби на дружеството и на ръста в пазарния ни дял. Липсата на достатъчно вътрешни компетенции в тези "нови" за ПР професията сфери доведе и до значителен ръст на разходите за външни услуги, като основен принцип на работа стана "да не се отказват поръчки". Това се налага от нарастващите очаквания на клиентите които все повече търсят интегрирани решения и възможности за управление на пълния ИКТ микс от едно място (one-stop shop). С други думи, пазарът наложи скоростна трансформация на ПР бизнеса в цял свят като го превърна стратегическите консултанти в доставчици на информационни и комуникационни решения. Докато останалите ПР агенции губят пазарни позиции и отказват да се адаптират, Интелдей прие, че трябва да се промени бързо и да се съобрази с пазара, за да има шанс за устойчиво развитие и растеж. Нещо повече, в това ние виждаме шанс да разгърнем потенциала си на пазара - като едновременно станем най-добрите комуникационни специалисти сред информационните и технологични доставчици и най-добрият технологичен доставчик сред комуникационните агенции. В момента постигаме това основно чрез постоянно обучение на персонала и чрез превъзлагане на технически и инженерни работи към външни доставчици - например следенето и събирането на данни от социални мрежи, които след това детайлно обработваме и анализираме. Неминуемо, това скоростно разширяване на портфолиото от дейности и доставчици доведе и до редица предизвикателства в управлението на веригата от доставки, в управлението на финансово-паричните потоци и дори в загубата на възможности за постигане на по-висока добавена стойност и проактивно подобрение на решенията за клиентите. Водещ принцип на ефективния мениджмънт е фокус върху ключови компетенции и превъзлагане на неприсъщи задачи ("Do what you do best and outsource the rest"). На този принцип, докато се превръщаме в "дейта и информационен център" за всеки клиент, самите ние трябва да намалим аутсорсинга на дейности, които стават вече ядро на функциите ни. Това налага коренна реорганизация на процесите в дружеството и промяна на системата и организацията на работа. Това е и основната причина да предвиждаме изпълнението на посочената дейност. 76 350.00 75 850.00
Осигуряване използването на софтуер за управленски системи като услуга - Business Intelligence SaaS (чрез възлагане на услуга за достъп до BI SaaS): В рамките на дейността се предвижда закупуването на софтуер за бизнес интелиджънс под формата на услуга - модел на доставка, при който софтуерът и асоциираните данни са хоствани централно и са достъпни за с използване на уеб браузър през интернет. Потребността от въвеждането на подобна BI система произлиза от очакваните промени по отношение на групата от процеси, свързани с продажбите и интернационализацията им (група 2 съгласно описанието в т.11). Най-общо системата следва да осигури достъп до информация, позволяваща анализ и оценка на пазара или съответни сегменти от пазара, анализ и проучвания на корпоративни клиенти, достъп до актуална бизнес информация и данни. BI системата може да се използва успешно и като инструмент за точно идентифициране на времето за извършване на продажби. Нека отново приведем примера с "радара за кризи при клиентите". Ако разполагаме с достъп до подобна информация, ние ще съумеем да адаптираме сейл-процесите, като ги синхронизираме със случващото се в бизнеса в реално време. Например, идентифицирането на ПР криза за даден настоящ или потенциален клиент би позволило да се определи и точният момент, в който съответното предложение за продажба или upsale да бъде направено. Шансът дадена компания да се съгласи да получи (и плати за) съдействие би бил много по-голям ако получи предложението в хода на някакво кризисно за нея събитие, отколкото ако предложението за стратегическа подкрепа в областта бъде получено в "спокоен" за нея момент. Системата трябва да способства и за - Проучвания и анализи – изследване на партньори, анализ на отрасли, региони, идентифициране на възможни доставчици – листване на компании по определени критерии, управление на доставчиците, анализ на финансовото състояние, управление на риска - Идентифициране на клиенти – създаване на таргетирани списъци, проследяване на промени при клиенти, управление на отношенията с клиенти, кредитен контрол - Мониторинг на определени юридически/физически лица – следене на конкуренти, промени по партидата, регулаторни отношения, автоматично известяване Информацията следва да се предоставя в удобен за търсене и ползване вид, да съдържа регистрови данни, данни за съдружници, финансови данни и друга релевантна информация, по възможност с опции за нейното ранкиране и подреждане за специфични бизнес/продажбени цели. Селектираните потенциални клиенти ще трябва да могат да бъдат анализирани по отношение на исторически сведения, медийно отразяване, история на споменавания в регистри с отворени данни и др.п. Системата следва да позволява изследване на конкуренцията и постоянна съпоставка спрямо релевантни дружества. Допълнително, подобна система би могла да подобри възможностите за мониторинг на уеб комуникациите с оглед въвеждане постоянно учене и подобрение на постигнатите резултати, както се изисква съгласно въведения по ISO 9001:2008 базиран PDCA подход и базирано на факти управленско вземане на решения. Т.е., дружеството най-накрая ще разполага с механизъм за проследяване на ефективността на собствените си комуникационни решения, ще може да подобри процесиите по измерване и подобрение, ще разполага с реални данни (не само с интуиция) за вземане на оперативни, тактически и стратегически решения, ще може ретроспективно да анализира взети решения и да прилага подхода на постоянно подобрение. От така направеното описание е видно, че предвидената бизнес интелиджънс система би била изключително ценна за подобряване на процесите по продажби, анализ на конкуренцията и възможностите за по-бързо и по-гъвкаво пазарно позициониране за дружеството. Всъщност, най-голямата сила на предвидената за ползване система - актуалността, обхвата и възможността за филтрация на данните, е и основна причина защо е необходимо закупуването и да става под формата на SaaS модел. Противното - например разработка или закупуване на система сама по себе си (без необходимата централизирана поддръжка и постоянно захранване с данни), би редуцирала значително полезността и. 332 600.00 331 200.00
Услуги по въвеждане на системи за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти (чрез ползване на 1 бр. услуга по внедряване на система съгл. ISO 14001 и 1 бр. услуга по внедряване на система съгл. SA 8000): Досега описаните дейности резултират в съществени организационни и процесни промени за Интелдей в много направления и гарантират оптимизация, по-висока ефективност и по-висока ефикасност на процесите. Но тези изменения са основно "вътрешни" за фирмата, като проявлението им под формата на "конкурентно предимство" е най-забележимо за вече обслужваните клиенти. За тези, които тепърва ще бъдат привлечени, обаче, е необходимо предоставянето и на някакво допълнително доказателство, което да гарантира, че вътрешните системи във фирмата оперират съгласно предоставените описания. Подобно доказателство са сертификатите за въведени системи за управление. Доскоро наличието на валиден сертификат за управление на качеството например (ISO 9001:2008) се възприемаше като конкурентно предимство. Днес той е толкова разпространен в сектора, че е по-скоро минимално задължително условие и административно изискване, отколкото видимо предимство за подобряване на пазарните позиции. Затова дружеството възнамерява не само да продължи поддържането на текущия си сертификат за управление на качеството, но и да го разшири с други сертификати, каквито все още не са налични при много от конкурентите на националния и на международния пазар. Направеният предварителен анализ показа, че в бизнеса с комуникационни и информационни услуги, корпоративната социална отговорност е много важен, но често подценяван от конкурентите ни фактор за навлизане на нови пазари. КСО (CSR) в комуникационните стратегии и политики на компаниите има нарастващо значение, защото е източник на конкурентни предимства за самите компании като медиатор между социалния и репутационния капитал на организациите. КСО е нещо много повече от PR и осигурява дългосрочна устойчивост на посланията. Интелдей е известна с това, че е силно ориентирана към КСО компания и че подпомага много неправителствени организации и цели, както и че предоставя широк набор от услуги и проекти за дружества със CSR насоченост. Възнамеряваме да се възползваме от натрупаната дотук история в областта, като се сертифицираме за прилагането на стандарти, свързани с корпоративната социална отговорност. Това ще позволи да изведем опита и уменията си в областта като доказуемо конкурентно предимство при търсенето на нови партньори и клиенти, както и ще ни отвори възможността за навлизане на нови пазарни сегменти у нас и в чужбина. Така например, един от много сериозните източници на проекти с добра финансова и мотивационна възвръщаемост са проектите, изпълнявани за международни неправителствени организации, включително дъщерни на UN, Световна Банка и др. Вярваме, че при наличието на подходящите сертификационни доказателства, ще съумеем да увеличим и броя на обслужваните международни клиенти от този ранг, което ще оползотвори натрупаната вече експертиза и потенциал за по-бърз и целенасочен растеж. КСО обикновено се разделя на две главни групи - екологичен аспект и етичен/социален аспект на дейността на компаниите. Ето защо, следвайки предписанията от реинженеринга на процесите в компанията, Интелдей ще предприеме стъпки за внедряване на системи в двете групи - за контрол на околната среда в съответствие БДС EN ISO 14001 и за КСО съгл. SA 8000. Сертификатите не са самоцел. Важно е да въведем по-ясно разписани правила и норми на поведение, за да гарантираме интерес на клиентите без да накърняваме този на обществото. В този смисъл, основната цел на тази дейност е да се въведат такива системи (модели) за управление, че да се гарантира ниско въздействие върху околната среда, пълноценно използване на природните ресурси, подобрено рециклиране, прилагането на подходящи технически, технологични, организационни и други мерки, за да се ограничат рисковете или опасностите за околната среда или за обществото. 18 750.00 17 250.00
Услуги по сертификация на въведени системи за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти (чрез провеждане на сертификация по ISO 14001 и SA 8000): Дейност 5 е логично продължение на дейност 4. Обособена е като отделна, защото целта е привличането на експертна външна организация/и, които са специално акредитирани да извършват съответните сертификационни одити и да издават валидни сертификати по двата стандарта. Освен това, дейност 5 трябва да се осъществи от оргтанизация, която е различна от тази, подпомогнала изпълнението на дейност 4, а и крайният резултат от двете дейности е различен. Ако дейност 4 цели въвеждане на системи, които да подобрят начина на еко-съобразно и социо-отговорно управление с оглед на процесните и организационни ползи за Интелдей, то в дейност 5 целта е тези системи да бъдат сертифицирани, за да се подобрят пазарните възможности и позиции на дружеството. При сертифицирането дружеството ще успее да получи позитивен обществен отзвук поради доказаната си социална отговорност, включително и към опазване на околната среда. Все по-често големите компании поставят изискване към своите доставчици да имат сертификация по ISO 14001, а клиентите със социално-отговорни каузи и дейности (например НПО сектора) изискват и възможност да се докаже и демонстрира социалната отговорност със сертификацията по SA 8000. И двата стандарта заедно ще повишат нашата корпоративна социална отговорност (КСО) и доверието във фирмата сред служителите, клиентите и широката общественост. 12 850.00 12 750.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).