Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project addresses intentions for initiatives in the context of the set objectives and priorities of the HRD OP and The strategy LIG ,2014-2020  aimed at facilitating easy access to employment and integration of vulnerable groups with low competitiveness in the labor market, places, income, training and sustainable employment.
The project generates ideas and mechanisms to support unemployed / inactive people seeking different forms of employment, including self-employment, by providing entrepreneurship and business training and providing consultancy services related to the development of entrepreneurial thinking and entrepreneurial thinking and business ideas and support development of business plans for business activities - according to their interests in their chosen field of realization.
Main activities included in the project initiative:
-Information and motivation to provide opportunities for independent business development;
-Providing specialized training related to the development of entrepreneurship, business management and knowledge and skills to develop business plans;
-Provision of consultancy services for preparation and start-up of independent economic activity;
-Training on key competence;
-Hiring unemployed / inactive people from disadvantaged groups on the labor market and unemployed / inactive youths;
-Information and communication;
-Organisation and project management.
Activities are aimed at reaching different risk groups on the labor market and providing equal opportunities for training, training and support to start up their own businesses.
The main objective of the project is to integrate unemployed and / or inactive persons into employment with an employer in the real business through training tailored to the individual needs of work. job placement and subsidy, as well as assistance with training and counseling of persons willing to develop their own business, respectively, to provide employment
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за предоставяне на възможност за развитие на самостоятелна стопанска дейност: С дейността се цели, Кандидатът да популяризира и представи възможностите за планиране, създаване, реализация на бизнес идеи и устойчиво развитие на стопанската дейност на бъдещи предприемачи сред уязвимите групи на пазара на труда: безработни и неактивни лица - младежи до 29 годишна възраст, които желаят да стартират самостоятелна стопанска инициатива и самонаемане. В изпълнение на дейността , безработните и неактивни младежи, останали по някаква причина отдалечени от трудовия пазар ще се информират, мотивират и подпомогнат от експерт/и във вземането на решение за реализация предприемаческите си идеи за създаване на самостоятелен малък бизнес и придобиване на знания и умения по предприемачество и управление. Дейност 1 се състои от два основни компонента: информиране и мотивиране. С информирането се цели запознаване на обществеността- безработните и неактивни младежи до 29 годишна възраст с възможностите за търсене на нови възможности за дългосрочна заетост, чрез предприемачество, самоинициатива, креативни бизнес идеи и самонаемане. С мотивиране се цели създаване на увереност в собствените възможности за професионална реализация; придобиване на знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост, включително чрез самонаемане, ориентиране към инициативи за предприемачество. Дейност 1“Информиране и мотивиране за предоставяне на възможности за развитие на самостоятелна стопанска дейност“ ще се осъществи от експерт/и, наети по трудово правоотношение в организацията на бенефициента. Експертът/тите ще се отличават с богат професионален опит и отлични комуникационни, лидерски и мотивационни умения. Мотивацията ще се дефинира като система от стимули, с които ще се подкрепят и агитират младите хора за включване в проектната инициатива. Чрез информирането и мотиварането се цели създаване на вътрешна подбуда към действие за заетост, чрез самонаемане и развитие на креативни бизнес идеи. С помощта на настоящата процедура кандидатът ще информира и мотивира безработните и неактивни младежи до 29 годишна възраст за възможностите за развитие и самостоятелна стопанска дейност на територията на МИГ- Троян, Априлци, Угърчин, за "възраждене" и спиране на "обезлюдяването", както и повишаване на социално-икономическо развитие на територията на МИГ и осигуряване на предпоставки за създаване на устойчиви работни места за безработните и неактивни младежи. С Дейност 1 се цели повишаване на увереността на незаетите младежи и превръщането им в бъдещи предприемачи, което индиректно ще доведе до намаляване на безработицата, повишаване на качеството им на живот, устойчивост на заетостта и устойчиво развитие на съответното населено място. Етапи на изпълнение на дейността от 1 до 3 проектен месец. Дейността е насочена към целевите групи младежи до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование. При организиране и провеждането на информационните и мотивационни срещи, експертът/тите предварително ще подготвят анкетен въпросник, който ще предоставят на лицата с цел събиране на информация, която ще даде ясна визия за очакванията и търсенията на представителите на целевите групи, към които пряко е насочена дейността. Успешната реализация на Дейност 1 ще бъде добра основа и гаранция за изпълнение на индикаторите . Колкото повече младежи до 29 г. информираме и мотивираме, толкова повече ще обучим, консултираме успешно и ще стартират самостоятелна стопанска дейност, ще се създаде заетост в дългосрочен план за повече хора, което ще допринесе за устойчиво развитие на населеното място, където живеят. 5 722.73 5 722.73
Предоставяне на специализирано обучение, свързано с развитието на предприемачество, управление на бизнес и знания и умения за разработване на бизнес планове: Дейността е насочена към придобиване и повишаване на знанията и уменията, свързани с развитието на предприемачеството, управление на бизнеса, реализиране на самостоятелни бизнес идеи и умения за разработване на бизнес планове за стартиране и управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения). Дейността е насочена към целевата група по проекта: Търсещи работа безработни младежи до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование. Целевата група е с доста различна структура, степен на образование и ценз, професионална квалификация и т.н. Някои от лицата няма да притежават никакви познания по бизнес управление и предприемачество, а за други знанията им няма да са достатъчно ефективни и ефикасни за да успеят да възпламенят своята инициативност, креативно мислене и да успеят да формират своите предприемачески идеи, да ги облекат в рамката на оптимално разработен и обоснован бизнес план и да започнат реална стопанска дейност, с която да си осигурят заетост чрез самонаемане и активно поведение на пазара на труда. Целта на обучението е да бъдат обхванати младежите до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование, представители на целевата група по проекта, да бъдат формирани групи и да се проведе обучение по "Инициативност и предприемачество", с цел повишаване на знанията и уменията на лицата в областта на предприемачеството, управлението на бизнеса и създаване на база за инициативност, реализиране на собствени идеи, стартиране на самостоятелна стопанска дейност и постигане на заетост чрез предприемачество. Обучението ще е основа за потенциалните предприемачи да се развиват според интересите си, да обогатят знанията и уменията си в избраната от тях област за реализация, да си сътрудничат с организации и други фирми, дава им възможност за професионално интегриране и социално включване, ще вземат самостоятелни управленски решения в практически реални ситуации, ще се разгърне тяхната находчивост и инициативност. Обучителен план/програма по "Инициативност и предприемачество" ще включва: Модули: 1.Пазарно стопанство: 8 уч.ч. 2.Предприемачество. Вие като предприемач: 8 уч.ч. 3.Форми на търговска дейност: 8 уч.ч. 4.Капитал и видове източници: 8уч.ч. 5.Финансово планиране: 8 уч.ч. 6.Персонал, правни отговорности и застраховка: 8 уч.ч. 7.Организация на трудовия процес: 8 уч.ч. 8.Маркетинг. Маркетингов план: 8уч.ч. 9.Стартиране на бизнеса: 8 уч.ч. 10.Бизнес план и бизнес идея:8 уч.ч. ОБЩО:80 уч.ч. Обучителната програма е разработена от учител/методист, модулите са подредени в логическа последователност и взаимовръзка, включени са ключови теми за инициативност; как работи човешкия ум; предприемачество; стъпка по стъпка от идеята за бизнес към реализация; откриване и оценка на бизнес идеята; дефиниране същността на бизнес-плана, структура, изпълнение и т.н. Ще бъде организирано и проведено обучение по "Инициативност и предприемачество". Предвидени са 80 уч.ч. Учебните ч. са по 45 минути, а документът доказващ преминатото обучение: Удостоверение за преминато обучение по "Инициативност и предприемачество"-обучение на 30 лица, представители на целевата група по проекта - безработни участници на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование . Обученията ще се извършат от обучител/и притежаващи релевантно висше образование и опит, назначен/и на трудов договор в организацията на кандидата. Дейността цели да повиши достъпа до качествено специализирано обучение по бизнес управление и предприемачество, като ще се засили социализацията, интеграцията, адаптивността и конкурентоспособността на лицата в рискови групи на пазара на труда-младежи до 29 г. Лицата от целевата група преминали обучението ще бъдат по-уверени в своите знания и способности, ще се справят по лесно с протичащите динамични процеси на развитие на бизнеса и ще предприемат действия за реализиране на собствените си бизнес идеи, осигуряване на заетост чрез самонаемане и отпадане от рисковите групи на пазара на труда. 11 829.68 11 829.68
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка и стартиране на самостоятелна стопанска дейност: В рамките настоящата дейност Кандидатът планира да предостави следните консултации в направления: 1.Консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група ; 2.Преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите (Обсъждане реални възможности и пазарна приложимост на идеите за осъществяване на бизнес намеренията стъпка по стъпка); 3.Консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. : -Подготовка на управлението на дейността чрез пряка подкрепа в изготвянето на бизнес план, планиране на производствени, човешки ресурси, материални и нематериални дълготрайни активи, суровини, материали и консумативи, външни услуги, административни разходи и т.н.; -Планиране на продуктовия и стоков асортимент и ценовата политика.; -Насърчаване към партньорства, създаване на бизнес контакти и участие в браншови организации. Запознаване с възможностите за участие в специализирани и общи форуми и изложения за представяне на продуктите и услугите на фирмите, промотиране, реклама и т.н.; -Структура на човешките ресурси във фирмата, условия на труд и почивка, ЗЗБУТ, трудово законодателство и т.н.; -Менторство по базисни счетоводни, данъчни и осигурителни консултации, разяснение на нормативната уредба, вкл. формиране на приходите и разходите, печалба/загуба, данъчни и осигурителни задължения и т.н. - Консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР (С оглед отворените и подходящи мерки по различните програми, включително и подходящи процедури включени в СВОМР -МИГ-Троян, Априлци, Угърчин и ОП РЧР ще се презентират възможностите за кандидатстване. Ще се представят продуктите на банкови и небанкови финансови институции с опит във финансирането и кредитирането на стартиращи бизнеси.) 4. Консултации и подкрепа при подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Консултиране по отношение на кандидат-предприемачите по отношение на правноорганизационната форма на фирмата (на лицата, които желаят да им се изготвят документи за регистрация на фирма ще им се подготвят нужните документи) На всеки участник ще се окаже подкрепа за изготвяне на индивидуален план, а консултациите с кандидат-предприемачите ще се осъществяват по гореописаните направления по отношение на вече конкретизираните им желания и намерения в конкретната област, в която биха искали да се развиват, както и по-конкретни въпроси свързани с бизнес идеите им и реализирането и управлението на бизнеса. Консултациите и съдействието ще се осъществяват чрез методите за активна комуникация, представяне на информация за процеса на стартиране на самостоятелна стопанска дейност, включително показване на образци на документи, необходими за регистрация на стопанските субекти в Агенция по вписвания, документи свързани с НАП, НСИ, Инспекция по труда и др. Комуникацията на представителите на целевите групи с експерт-консултантите ще се осъществява чрез всички средства за комуникация, с цел удобство и гъвкавост при консултирането, като ще бъде съобразена с индивидуалните нужди на всеки "прохождащ" предприемач. Консултирането е планирано за 68 лица: -Неактивни участници на възраст до 29 г. вкл., извън обучение или образование; -Безработни участници на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование; -Неактивни участници на възраст от 30 до 54 вкл. извън образование и обучение; -Безработни участници, вкл. продължително безработни, или неактивни участници извън образование и обучение, над 54 г. Етапи: -Изготвяне на документация за избор на изпълнител, съгласно ПМС 160, обявяване на процедурата и сключване на договор с избрания изпълнител:от 1 до 2 м. -Предоставяне на консултантските услуги и менторство от 3 до 14 м. 77 295.60 70 200.00
Организиране и предоставяне на обучение по ключова компетентност: Дейността има за цел да осигури включването на 3 лица , целева група по проекта в обучение за придобиване на ключови компетенции по "Дигитална компетентност", според необходимостта и изискванията на работодателя, съобразени с предмета и работните длъжности на предприятието. В рамките на тази дейност Бенефициентът ще организира и проведе обучение по KK4 "Дигитална компетентност", с продължителност 45 уч. ч. Конкретната обучителна програма ще се разработи, като се вземат предвид резултатите от попълнените от лицата входящи тестове за определяне на нивото на познание. В обучението са предвидени възможности на лицата да получат обучение от квалифицирани преподаватели. Превръщането на информационните и комуникационни технологии в ключов лост за по-ефективна и ефикасна трудова дейност, за креативно мислене, за иновативно и ангажирано поведение на работното място при решаване на проблеми, извършване на рутинни операции с компютърна и информационна техника, за достъп до по-широки и по-актуални знания променя изискванията на работодателите към работниците, заемащи длъжности свързани с работа с техника и оборудване с дисплеи, програми и софтуерни продукти. Целевата група е с доста различна консистенция, предполага се, че лицата нямат нужното качество на притежаваните от тях компетенции за работа с технологично оборудване с включени компютри, дисплеи, програми и софтуерни продукти. За тези лица е от изключително значение да притежават дигитални компетенции за работа с цифри, информация и база данни и софтуерни програми. Бенефициенът разкрива нов офис на територията на МИГ-Троян, Априлци, Угърчин, което е свързано с разкриване и на нови работна места и предлагане на трудова заетост. Дейността на кандидата е в сферата на счетоводни и данъчни консултации; организиране и провеждане на обучения по определени професии (към "Палде Корект" ЕООД има разкрит Центъра за професионално обучение ), ключови компетентности, обучения по ЗЗБУТ, както и консултации по администриране и управление на проекти със собствено, външно и Европейско финансиране. Работодателят изисква от служителите да притежават умения за владеене на цифровата информация, способност да се намира, разбира, оценява и използва информацията ефективно, да работят с цифри, информация и база данни и т.н. Предвидената дейност е изцяло насочена към постигане на целите: -Повишаване способността на безработните/неактивни лица да посрещат бързите и динамични промени на пазара на труда; -Повишаване адекватността на дигиталните им умения, с оглед повишаване на качеството на работа и производителността на труда интегриране на пазара на труда и постигане на устойчивост на заетостта им; -Повишаване на тяхната конкурентоспособност и покриване изискванията на работодателя към работната сила по отношение на работата, включително и работа с компютърна, копирна и офис техника. Ще бъдат избрани 3 лица, представители на допустимите целеви групи по проекта и ще бъдат включени в обучение за придобиване на КК4 "Дигитална компетентност". След приключването на обучението лицата ще държат изпит и при успешно преминаване ще получат Удостоверение за КК4 "Дигитална компетентност". За тези 3 лица, кандидат по настоящата процедура предвижда осигуряване на заетост в реалния бизнес. Общата цел на предвиденото обучение е да се предостави възможност за повишаване адекватността на уменията и познанията на безработните/неактивни лица, съобразено с актуалните нужди на бизнеса и изискванията на работодателя. В същото време се цели създаване на условия за по-устойчива заетост, както и повишаване на способността на лицата за посрещане на динамичните промени на пазара на труда. Повишаването на уменията на лицата по КК4 "Дигитална компетентност" е база за креативно мислене, повишено качеството на труда, повишени умения за работа със съвременно технологично цифрово и компютърно оборудване и засилване на конкурентоспособността им, отговаряща на технологичните и информационни промени на пазара на труда. 750.00 750.00
Наемане на безработни/неактивни лица от групите в неравностойно положение на пазара на труда и безработни/неактивни младежи: Дейността е насочена към осигуряването на заетост на 6 лица, представители на целевите групи -безработни и неактивни лица от групите в неравностойно положение на пазара на труда и безработни и неактивни младежи. Дружеството на кандидата има възможност да предложи подходящи работни места и добри условия на труд за представителите на целевата група безработни и/или неактивин лица. Работните места ще бъдат разкрити на територията на МИГ-Троян, Априлци, Угърчин (в новоразкрит офис на дружеството)- за осъществяване на трудовата дейност, насочена в сферата на счетоводни и данъчни консултации; организиране и провеждане на обучения по определени професии (към "Палде Корект" ЕООД има разкрит Центъра за професионално обучение ), ключови компетентности, обучения по ЗЗБУТ, както и консултации по администриране и управление на проекти със собствено, външно и Европейско финансиране. Ще бъдат наети 6-ма души персонал в това направление, с ефективна организация на труда и по-висока и качествена заетост. Ще се предоставят работни места за следните длъжности: --5 лица, представители на целевата група (безработни и неактивни лица от групите в неравностойно положение на пазара на труда и безработни и неактивни младежи) с планирана 6 м. заетост по проекта. --1 лице, представител на приоритетни целеви групи (Безработни или неактивни лица над 30 годишна възраст (продължително безработни (с регистрация в ДБТ над 12 месеца) или хора над 54 год. възраст или хора с трайни увреждания) с планирана 12 м. заетост по проекта. Длъжностите, които ще се бъдат предоставени за заетост на 6-те лица са "Административен секретар" и "Организатор". Длъжностите попадат в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. Двете длъжности "Административен секретар" и "Организатор" са в единична група клас - 3. Организатора ще извършва дейности по организиране и логистично обезпечаване на дейността на дружеството, ще контактува с контрагентите на дружеството, ще работи с фирмена документация и ще извършва дейности за налагане и развитие на услугите, които дружеството предлага. Административния секретар ще извършва административна дейност, техническо обработване на документи, документооборот, работа с институции и т.н., свързани с предмета на дейност на кандидата. Новонаетите по проекта лица ще работят в сфера, посрещаща настъпващите бързи промени на икономиката. Бенефициентът е анализирал възможностите си за осъществяване на стопанска дейност с характеристиките на района. Заетостта ще бъде предоставена на 3-те лица, успешно преминали обучение по КК 4 "Дигитална компетентност" (Дейност №4 от проектното предложение) и на още 3 лица които няма да преминат това обучение. Етапи на изпълнение на дейността: -назначаване на лицата/ включване в заетост - от 2 до 14 м. (възможно е поетапно назначаване на лицата, в зависимост от това кога са приключили обучението си по КК4 ) -осигуряване на заетост от 3 до 14 м. (възможно е поетапно осигуряване на заетост, с макс. продължителност от 12 м.) Осигуряването на заетост на тези 6 лица представлява възможност за реализация в дългосрочен план, защото осъществяваната стопанска дейност в това икономическо направление в този район на територията на МИГ има перспектива, което е основа за постигане на целите за осигуряване на възможности за заетост, цялостно и хармонично развитие на хората , качество и устойчивост на работните места, намаляване на бедността, социална и професионална интеграция и инвестиране в местния потенциал. След приключване изпълнението на дейността на 1 лице, представител на приоритетните целеви групи ще се осигури минимум 6 м. последваща заетост. Дейността изцяло кореспондира с целта на процедурата, насочена към осигуряване на предпоставки за създаване на устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица. С изпълнение на дейността ще се постигне интеграция на безработни/неактивни лица, в заетост при работодател в реалния бизнес. 31 348.61 30 579.31

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).