Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The current project aims to train 60 unemployed/inactive disadvantaged persons from Pazardzhik and the region in soft skills and guide them to the furniture manufacturing sector. In Pazardzhik there are 8 furniture factories with traditions and 18 private social services, of which 3 are for persons with disabilities of working age.
The activities of the project provide for: selection, psychological support and motivation for a restart, acquisition of "soft" skills for work with mentoring and directing them to employment through meetings with employers. Our intention is dictated staff turnover in the industry and the often sought assistance of colleagues from the region for staff motivation, mentoring and introduction to the profession.
The ultimate goal is organizational change towards sustainability combined with the acquisition of knowledge and skills for work with subsequent development.
Erenji Group Ltd. has experience in informing, consulting and psychologically supporting staff to acquire soft skills - it has two implemented projects for staff training and has its own internal company system for this, created under OP HRD. It is important to note that after the implementation of the system, there is no turnover in the company, and productivity has increased 3 times.
Under the project, Erenji Group Ltd. applied as a social provider of 3 types of services: Community support, Training for the acquisition of skills, Support for the acquisition of labor skills.
It will build on good practice and multiply valuable experience with the support of 60 disadvantaged and vulnerable participants suffering or at risk of poverty, social exclusion or discrimination in its various dimensions for a dignified life.
At the end of the project activities, 10% of the persons trained in soft skills will be included in the employment of tr. contract.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 „Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите“ / обвързва се с б.р. 1.1: 1.1. Селектиране и назначаване на екип Дейността включва пряко в заетост 14 л. С всички тях ще бъдат сключени тр. договори, които ще бъдат регистрирани в НАП в законоустановения срок. Работната седмица на лицата ще е 5-дневна, до 40 ч. Тр. и осиг. отношения ще бъдат уредени при условията на бълг. тр. и осиг. законодателство при условията на вр. тр. договор по чл. 61 - 114 от КТ. При назначаването на лицата ще се спазват принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация. I. Разходи за тр. възнаграждения: 1.1 Социален работник - 2 л. / Организиране на дейноситите по психологическо подпомагане, цялостния обучителен процес и наблюдения на работата с лицата от целевата група. В работа в екип с психолога се изготвя оценка на възможностите и потребностите на всяко лице, както и индивидуален план. Води се лично дело за всеки участник, в което се събират материали за изготвяне на оценките. Съвместно с психолога, соц. работник организира подходяща по вид мотивация, съобразена с възможностите и потребностите на потребителите и насочена към развитие на способностите им за независим живот. Социалният работник ще поддържа регулярни контакти с останалите членове на екипа като ги информира за напредъка на работата с лицата от целевите групи, координира изпълнението на индивидуалния план, консултира за използването на различни техники. 1.2 Социален психолог - 2 л. / Изготвя становища и програми за терапия и емоционално развитие и баланс организира подходяща по вид терапия, съобразена с възможностите и потребностите на потребителите и насочена към развитие на способностите им за независим живот. Осъществява психологическо подпомагане на целевите групи и мотивирането им към нова заетост. 1.3 Социален педагог - 4 л. / Осъществява обучителните дейности. 1.4 Ментори / трудотерапевти - 4 л. / Подпомагат лицата с въвеждане в същността на тр. процес конкретно за мебелното производство, разясняват особеностите на тр. процес, работата с машини, работата в екип, йерархичността в организацията, възможностите за творчество, израстване в професипта и др. 1.5 Технически сътрудник - 1 л./ координира дейностите по проекта. 1.6 Еерготерапевет - 1 л. / Работи с лица с физ. увреждания и ментални проблеми в търсене на решения за преодоляване на затрудненията и подобряване качеството на техния живот. Основната роля на ерготерапевта е да оцени затрудненията в изпълнението на ежедневните дейности, свързани със самообслужването. * Задачи на експертите, които ще обучават: да подпомогнат участниците от целевата група в осъзнаване, приемане и подкрепа на индивидуалността им; да съдействат за премахване на пречките в неформалната среда; да предоставят компетентен съвет, актуална информация, опит, знания и умения; да взаимодействат с целевите групи спрямо конкретните й нужди. * В изискванията за заемане на длъжностите са заложени специални умения, като: умения за водене на случай; умения за работа с уязвими групи; умения за бърза, адекватна реакция и вземане на решение в ситуация на криза, емоционален конфликт, осъществяване на кризисни интервенции, умения за адекватно поведение при работа с лица с агресивно/автоагресивно поведение и други; добри комуникативни умения и умения за работа в самата услуга и при междуинституционално сътрудничество и взаимодействие. При първоначалния подбор на екипа, ще се вземе под внимание предишна им работа и професионален опит - участия в проекти и други инициативи, през време на които специалистите са осъзнали, че подобряване на качеството на живот на личностите с проблеми в развитието се е превърнало в тяхна кауза. Подборът ще се осъществява под формата на свободен разговор. 102 229.12 0.00
Дейност 2 - "Единна ставка - дейности свързани с извършване на разходи по единната ставка" / обвързана с б.р. 2.1: Дейности „Планирани дейности от група единна ставка" Единна ставка - в размер на 40 % от допустимите преки разходи за персонал за покриване на останалите допустими разходи по дадена операция, съгласно чл. 56 параграф 1 от Регламент 2021/1060. 1. Единна ставка по проиекта включва всички присъщи разходи, свързани с изпълнение на проектните дейности, а именно: - разходи за закупуване на материали и консумативи - принтерна хартия, тонери, офис консумативи, хигиенни консумативи и др. - разходи за оборудване и обзавеждане - модулно офис обзавеждане, което да обезпечава работата на екипа с условия за това; мутифункционално устройство - принтер, скенер и копир; - разходи за наем на помещенията; - режийни разходи и разходи за поддръжка на помещенията, в които се предоставя услугата (разходите са допустими, при условие, че същите не са включени в наема на помещенията); - разходи за трудова медицина; - разходи за организация и управление; - разходи за видимост, прозрачност и комуникация; - разходи за социален маркетинг; - разходите за логистика (осигуряване на кафе-паузи, кетъринг и материали) за участниците при изпълнение на съответната дейност „Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата от целевите групи" - други разходи, свързани и необходими за изпълнението проектните дейности. 40 891.65 0.00
Дейност 2 - "Планирани дейности": (1) Идентифициране на лица от целевата група и определяне на индивидуален набор от мерки (план) за тяхното активно приобщаване, вкл. и по отношение на достъпа до и предоставяне на социални услуги; (2) Психологическо подпомагане на лицата от целевите групи.: I. ЕТАП 1 - Идентифициране и подбор на лицата от целевата група, както и разработване на индивидуален набор от мерки/план за действие за тяхното активно приобщаване. Включването в дейностите по проекта ще става след попълване на заявление. 1. Идентифицирането на лица от целевата група ще се извършва по няколко начина: 1.1. След обявление за старт на проектните дейности в социалните мрежи и бюрата по труда. 1.2. За старта на проектните дейности и намерението на екипа на проекта, ще бъдат информирани по и-мейл и по телефон всички доставчици на социални услуги от Велинград, Пазарджик и региона, за да могат да информират семействата на своите потребители, в случай че са безработни или неактивни и имат желание да получат нови умения за нова заетост, да се включат. Специално внимание ще бъде отдадено на социалните услуги за младежи предвид ноу-хауто, което притежава кандидатът: за Производствена трудотерапия за ресоциализация на лица с увреждания. Посредством услугата „Подкрепа за придобиване на трудови умения“ може да осигури подготовка на пълнолетни лица за придобиване на умения за самостоятелност, независим живот, самостоятелно справяне с проблеми и затруднения; умения за труд в зависимост от възможностите и способностите на лицата, съобразено с конюнктурата на пазара на труда. Дейностите за “Подкрепа за придобиване на трудови умения“, които ЕРЕНДЖИ ГРУП ООД ще профитира чрез социалната услуга за лица с увреждсния повече от 50% ще включват: (1)Производствена трудотерапия за ресоциализация. (2)Менториране и внедряване на добри социални практики в производствения сектор. 2. Съществен и ключов момент в реализацията на проектните дейности е психологическото подпомагане и мотивацията на целевите групи за гъвкава заетост, промяна на възгледите, повишаване на самочувствието и нагласите за учене през целия живот. Мерките и дейностите, които предвиждаме се основават на принципите на "Образование през целия живот" и стратегията за гъвкава заетост на Европейската комисия. II. ЕТАП 2 - Същинска работа на терен: 1./ С бюрата по труда и институциите, ще работи социалният работник. Той ще се занимава и с обработването на заявленията за включване и организирането на последващите дейности за дефиниране на потребностите на лицата от целевите групи и изработването на Индивидуални програми за подкрепа за всяко от тях. 2./ Психолозите ще работят по мотивирането на целевите групи за включване в проектните дейности - на всяко лице ще бъде изготвен личностен профил. * Дейността на терен на екипа на проекта попада в обсега на услугите, за които кандидатът следва да притежава лиценз от АКСУ (имаме лицензи за "Обучение за придобиване на умения", "Подкрепа за придобиване на трудови умения" - за хора с ТЕЛК над 50%, и "Общностна работа".) * Ще се води регистър на потребителите. III. ЕТАП 3 - Психологическо подпомагане: ще се извършва от психолозите на проекта, които ще работят индивидуално и групово с целевите групи неактивни лица / разработване на планове за методическа подкрепа; прилагане на техники за справяне със стреса и повишаване самооценката; помощ за лесно адаптиране към работните условия работодателите от мебелния производствен сектор в районите на проекта. Важно: целта на дейностите по идентифициране и последващо психологическото подпомагане, е да насърчи и подкрепи активното включване на лицата от целевите групи в дейностите за осъществяване на социално включване и последваща заетост на групите лица, с които ще работим. 0.00 0.00
Дейност 2 - "Планирани дейности" - продължение / Включване в обучения за предоставяне на „меки“ умения (1) за личностно развитие и (2) за въвеждане в професията на мебелиста.: Кандидат-бенефициентът е лицензиран доставчин на социалната услуга "Обучение за придобиване на умения" и "Подкрепа за придобиване на умения" за лица с 50 и над 50% ТЕЛК и предвижда по проекта да се организират обучения в смесени групи до 10 човека през модерни подходи, използвайки иновативни методи като: учене чрез добри практики, споделяне на опит и менторство. Всичко ще се реализира чрез активна комуникация и работа с оценка и самооценка. I. Дейността предвижда всички лица от целевите групи да преминат обучения в два вида "меки" умения: 1.1. Умения за независим живот свързани с възможността за взимане на решения, правене на избори, поемане на отговорност - умения за учене през целия живот - насърчаване и развиване на творчески умения - умения за работа и изпълняване на задачи - умения за взаимопомощ - умения за комуникации с институции – на живо и в дигитална среда 1.2. Умения за самостоятелно справяне с проблеми и затруднения / Стъпки за справяне и разрешаване на проблеми: (1) Идентифициране на проблем; (2) Разработване на възможни решения; (3) Визуализиране на последици от изборите; (4) Избор на решение; (5) Апробиране. Модули - умения за самостоятелност: - работа в екип и самостоятелно - дърводелство и творчески професии - семейство и работа - планиране на времето и резултати II. КЛЮЧОВ ПРИНОС НА ДЕЙНОСТТА ЗА ОБЩНОСТТА: менториране на социални услуги и внедряване на добри социални практики в производствения сектор. Видове менторство, които ще се използват: - по-опитни хора помагат на по-млади и неопитни по подходяща система за менторство с въвеждащи знания за професията на мебелиста; - опитни работници споделят опит с хора без работа и разказват за страховете и грешките си; - прилагаме опита на Да Винчи - изследване през работа * "Преди около 500 години Леонардо се е опитал да разкрие тайната на гравитацията и връзката ѝ с ускорението чрез поредица от гениални експерименти, ръководени единствено от неговото въображение и майсторски експериментални техники", пишат изследователите. "Единственото нещо, което е попречило на експериментите на Леонардо да обяснят окончателно гравитацията, са били ограничените инструменти, с които е разполагал - липсвали са му средства за точно измерване на момента, в който обектите падат. Скиците показват експерименти, демонстриращи, че гравитацията е форма на ускорение." Процесът включва: преподаване, обучение, коучинг и помага да се изгради висока степен на доверие и увереност. Но това, което носи пълната магия на наставничеството, е чувството на привързаност и топлото приятелство, което се изгражда. III. В частта придобиване на трудови умения. лицата с увреждания от целевите групи ще се запознаят с основни задължения на общия работник - мебелист и ще имат възможност за създадат шкаф: - мебелиста следва стриктно получените указания, съществуващите политики и процедури касаещи сглобяване на мебелите; - извършва коректно повърхностна обработка на изделието, като нанася ръчно защитно декоративни покрития съобразно предназначението им; - обработва дървесина с ръчни инструменти и извършва ръчно шлифоване, като следва стриктно технологичните изисквания и указанията; - извършва първично разкрояване на дървесина и плочи, като спазва правилата и изискванията за безопасна работа; - извършва отговорно и надлежно спомагателни дейности с дървообработващи машини; - извършва сглобяване на несложни мебелни детайли и агрегати като следва приетата практика; - прилага различни техники за обработка на материалите според вида, състава и свойствата им. Обработва материалите като избира най-подходящия и ефективен начин според очаквания резултат и следва стриктно технологичните изисквания и инструкции за работа и обработка. 0.00 0.00
Дейност 2 - "Планирани дейности" - продължение / Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата. Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата.: Дейността предвижда да се работи активно с всички работодатели от сектора на мебелното производство от Пазарджик и региона с цел преодоляване на дискриминационните нагласи и даване на шанс за нова заетост с едномесечни тр. договори предвид образованието върху, което натрупваме меките умения и нови знания. В Пазарджик има 8 мебелни производства с традиции и 18 частни социални услуги, от които 3 са за лица с увреждания в трудоспособна възраст. Фокусът ни ще бъде върху достъпността и устойчивостта на работното място, формиране на съзнание за проблемите на хората в неравностойно положение и възможно най-ранното им включване в трудовия процес за преодоляване и превенция на зависимостта от конюнктурата на социалната ни икономика, която е в стагнация и застой. Етапи: 1./ Създаване на график и подготовка за провеждане на работни срещи с работодатели, за да се даде гласност с похватите на директния маркетинг на дейностите по проекта. 2./ Организиране на 2 бр. уебинари (в началото и в края на проекта) с работодатели и институции за: нуждите на потребителите, които те трудно удовлетворяват, предизвикателства, с които се налага да се борят ежедневно; възможности за организиране на демонстрации за нов подход в социалната работа през профитиране на добри практики за меки умения. 3./ Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата - работа в мрежа. * В тази връзка предвиждаме разходи за социален маркетинг в дейност "Единна ставка". 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).