Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Standard Profile Bulgaria EAD is a large enterprise for production of rubber seals for cars, with nearly 1,200 workers and employees. The production base is located in the city of Stara Zagora. The company is developing rapidly and expanding its staff annually, which is the most valuable resource. Therefore, it is particularly important to create a favorable and safe working environment for employment. For the health of  workers have undertaken a number of measures that are outlined in this project. Its main objective is to improve the working environment by putting in place effective and flexible forms of work organization and management of human resources and improving the quality of jobs by providing good and safe working conditions, leading to increased productivity. This objective can be achieved through the implementation of four specific objectives: 1) Introduction of innovative models of work organization through the use of ICT for development and management of human resources; 2) Promoting geographical mobility of the workforce and maintain employment; 3) Improve the quality of jobs for the health and live protection of employees; 4) Creating conditions for increasing productivity through of care for the physical condition of the workers. For their achievement will be implemented four main activities: 1. Development of new modules and add functionality to the electronic system for HRD; 2. Providing organized transport for workers from other places to work; 3. Provide collective and personal protective equipment and special
clothing as well to create good and safe working conditions; 4. Providing an opportunity for active sport of workers; and 2 auxiliary activities: Information and Publicity, and Organization and management of the project. The result will be upgraded existing HRD system, will be provided transportation, personal protective equipment and special clothing to target groups and will be provided opportunities for physical activity of workers.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване на нови модули и добавяне на функционалности към електронната система за развитие на човешките ресурси на Стандард профил България ЕАД: Дейността е насочена към решаване проблемите на целевите групи 1) и 3). Стандард Профил България ЕАД е сред водещите предприятия в Европа за производство на каучукови уплътнители за автомобилостроенето. Развитието на автомобилната индустрия е предпоставка за експанзивното развитие на компанията. Разширяващите се производствени мощности създават условия за разкриване на нови работни места. В тази връзка, фирмата започва реализацията на проект по пр. „Ново работно място 2015“, свързан с наемане на 43 безработни лица, организиране на проф. обучения и оборудване на нови работни места. Нарастващият ежегодно персонал изисква сериозни мерки за неговото управление. Във фирмата има внедрена система за РЧР, която е разработвана поетапно през годините, в зависимост от потребностите. Към настоящия момент тя може да регистрира работещите и да съставя досиета, да изчислява заплати, има разработена и бонусна система, с което се изчерпват нейните функционалности. За да направи справка за собствения си статус, един работник трябва да обиколи няколко отдела и да изчаква за всяка една справка. Създават се проблеми в комуникацията между работниците и администрацията. Софтуерът не може да проследява и да дава обобщена информация за стаж, пол, възраст, длъжности, кариерно израстване, основни заплати, отсъствия, преминати обучения, оценки, бонуси и т.н. Нужната информация се събира от различни хора, губи се време, трудно се обобщава и в крайна сметка това бави вземането на важни решения от ръководството. Обикновено, собствениците на фирмата в Турция изискват в кратки срокове различни видове справки, вкл. и такива свързани с човешките ресурси, и то на англ. език, които трудно могат да бъдат подготвени за това време, и за да се спазят сроковете, трябва да се ангажират повече хора. Хабят се човешки и материални ресурси, организацията на труда не е достатъчно ефективна, производителността не е на нужното ниво. Системата не е в състояние да генерира индивидуални работни графици, което създава неудобства при промяна на работната смяна или когато се налагат отсъствия. Работи се на трисменен режим, по 8 или 12 часа, като смените са най-разнообразни. Не могат да се извършват автоматично пренастройки на присъствените форми, което води понякога до разминавания и несъответствия при калкулирането на отработените дни и часове. Не могат да се използват до край възможностите за въвеждане на гъвкави форми на заетост, което от друга страна е пречка за съвмествяването на професионалния с личния живот. Във фирмата има въведен пропусквателен режим, като при всяко влизане в завода или излизане, работниците се чекират с карти. Чекиращата система обаче не отчита часа на влизане или излизане. Това прави трудно проследими закъсненията или ранните тръгвания от работа. Не може да се проследява реално прекараното в завода време, а това е пряко обвързано със системата за заплащане и бонуси. Хората над определена работна възраст попадат в една особена категория - от една страна притежават достатъчно знания, опит, умения и сили, за да работят, а от друга - започват да чувстват по-осезаемо психическите и физически натоварвания. Започва да се появява перманентна умора, която все по-трудно може да бъде преодолявана. Това прави хората на възраст над 54 години крайно уязвими на пазара на труда. Пролемът е, че техният капацитет не се използва достатъчно ефективно, не се извличат докрай натрупаните знания и ценен опит. В същото време, младите кадри, които започват работа в предприятията нямат нужната практическа подготовка и изпитват затруднения при вписването си в работната среда, нуждаят се от въвеждащи обучения на работното място и напътствия по време на трудовия процес. Всичко това налага разработването на нови модули и добавянето на нови функционалности към съществуващата СРЧР. Ще има възможност за съставяне на индивидуални работни графици, с цел въвеждане на гъвкава заетост. Ще има модул за обучения с включени менторски програми. Ще се създаде връзка със системата за чекиране 4 982.88 4 982.88
Осигуряване на организиран транспорт за работещите от други населени места до работното място: Мобилността на работната сила е една от основните теми във фокуса на европейските политики. В контекста на Европейската стратегия по заетостта за намаляване на диспропорциите на пазара на труда следва да се прилагат мерки за насърчаване на трудовата и професионалната мобилност и отстраняване на пречките пред географската и териториалната мобилност. Предприемат се различни мерки на национално и транснационално равнище за насърчаване географската и секторната мобилност на работната сила, с цел да се повишат нивата на устойчива заетост и за по-равномерно и балансирано разпределение на специалистите по региони и сектори. Насърчаването на мобилността на работната сила – както географската, така и професионалната, също е част от стратегията на ОП РЧР за повишаване нивата на заетост и качеството на работните места като мярка за повишаване гъвкавостта на българския пазар на труда. Мерките, които се предприемат в тази насока са за предоставяне на стимули за работодателите за наемане на лица от населени места и региони, различни от местата, в които извършват дейност, както и стимули за лицата да търсят подходяща работа, и в случаите, в които тя е далеч от дома им. Дейността е насочена към решаване на проблемите и задоволяване потребностите на целевата група 2) живеещите в други населени места - 154 човека. Стандард Профил България ЕАД възприема организираният транспорт на работниците от други населени места като един от инструментите за осъществяване на своята корпоративна социална отговорност като работодател. Поради тази причина осигурява ежедневно транспортирането на общо 154 човека, живеещи в близки до Стара Загора населени места, до работното им място и обратно. Работниците, които живеят в селище, различно от местоработата са както следва: - в Нова Загора - 34 човека; - в Раднево - 39 човека; - в с.Караново - 1 човек; - в с. Хрищени - 8 човека; - в с. Дълбоки - 37 човека; - в с. Странско - 24 човека; - в с. Ястребово - 8 човека; - в с. Средец - 1 човек; - в с. Сърнево - 1 човек; - в с. Могила - 1 човек. Работниците се превозват с големи автобуси, осигурени от транспортна фирма, с която Стандард Профил България ЕАД има сключен договор. За да се мотивира работотдателят да наема на работа лица от други населени место и в същото време, за да не се натоварват допълнително финансово работещите, които живеят в населени места, различни от местоработата, е необходимо да бъдат осигурени средства за тяхното придвижване. Това до голяма степен ще насърчи трудовата мобилност на населението и ще допринесе за запазване на заетостта на хората в активна трудова възраст. 45 360.00 45 360.00
Осигуряване на колективни и лични предпазни средства и специално работно облекло за създаване на безопасни и здравословни условия на труд: В Стандард Профил работят 1176 човека, в 13 различни отдела и заемат 94 вида длъжности. От тях общо 137 човека са на възраст над 54 години, като във "Верига доставки" работят 5, в осигуряване на качеството - 2, основни работници в производството - 118, в отдел "Техника" - 11 и в отдел "Развитие на проекти" - 1. Лицата с увреждания над 50% са общо 26, като в отдел "Верига доставки" работи 1, в осигуряване на качеството - 2, основни работници в производството - 21 и в отдел "Техника" - 2. Лицата с длъжности оператор, механик, машинен инженер, водач на мотокар и др., изискващи носенето на защитни очила, са общо 97 човека. Дейността е насочена към решаване проблемите на целевите групи 3), 4) и 5). Предприятието има въведени добри практики и е пример в създаването на безопасни условия на труд. В изпълнение на утвърдената фирмена политика и следвайки изискванията на въведения стандарт „ОHSAS 18001”, Стандард Профил България ЕАД се стреми към непрекъснато подобрение на условията на труд, като отчита нуждите и потребностите на персонала си. От извършената оценка на риска на работните места, базирана на измерени фактори на работната среда, е видно, че в цех „Производствен” работниците работят в условията на прегряващ микроклимат. Към настоящия момент работниците използват плътни работни обувки от изкуствена кожа, с устойчиви на действието на минерални масла подметки и устойчиви на подхлъзване. Многократно са постъпвали сигнали за дискомфорт при употребата на работните обувки, изпотяване на ходилата на краката, появи на гъбички и неприятни миризми, тежест в долните крайници при продължително стоене. Тези сигнали са разглеждани на заседания на Комитета по условия на труд, като е взето единодушно решение за замяна на сега използваните работни обувки с нови, по-добри, осигуряващи по добър комфорт при осем часово носене. Вземайки предвид тези две обстоятелства замяната на сегашните работни обувки с нови, по-качествени ще премахне съществуващите неудобства у работещите и най-вече ще способства за запазване на тяхното здраве. Замяната на употребяваните към настоящия момент обувки с нови, които да съчетават олекотеност, естествени материали, динамична пета и стабилна подметка, ще създаде достатъчен комфорт на работещите. За представителите на целевите групи 3) и 5) - общо 163 човека ще бъдат закупени специални обувки - половинки, от естествена кожа, с предпазно бомбе, с противохлъзгаща се подметка. В производството, използването на предпазни очила е от съществено значение. Съществуват опасности от наранявания, предизвикани от различни видове частици, стърготинки, прах, камъчета, капки, отровни газове и изпарения. За да предпазват напълно зрението, защитните очила трябва да са леки, комфортни, незапотяеми, недраскаеми, ударозащитни, да са с широко зрително поле и с олекотени елементи в чувствителни зони около носа и ушите. След проведени разговори с представителите на работниците е установено, че са налице проблеми с нивото на защита на досега използваните очила и че те създават дискомфорт при носене, поради прекомерната твърдост на рамките. За представителите на целевата група 4) ще бъдат закупени защитни хибридни очила, проектирани за използване с лента за глава или дръжки, изработени от висококачествен поликарбонат. Над 85% от персонала в цех „Производствен” работи в правостояща работна поза през цялото работно време (изисква се от технологията на работа), което създава опасност за опорно-двигателния апарат. За работещите във фирмата лица с увреждания са идентифицирани рискове, свързани продължителното стоене в изправена поза, което води до умора на крайниците и се налагат по-чести краткотрайни почивки. Има възможност край машините да бъдат поставени специални работни столове, които биха облекчили чувствително физическото натоварване на тези хора. Съгласно решение на Комитета по условия на труд, е необходимо за представителите на целевата група 5) - общо 26 човека, да бъдат закупени ергономични столове. 9 823.95 9 744.88
Осигуряване на възможност за активно спортуване на работещите: Дейността е насочена към задоволяване нуждите на целевата група 1) всички заети лица в предприятието - 1176 човека. Физическата активност обикновено се определя като „всяко движение на тялото, свързано със съкращаване на мускулите, което увеличава разхода на енергия над нивото при покой“. Това общо определение включва всички ситуации, в които е налице физическа активност - в свободното време, по време на работа, в или около дома и такава, свързана с транспорт. Физическата активност, здравето и качеството на живот са тясно свързани. Човешкото тяло е създадено да се движи и поради това се нуждае от редовна физическа дейност, за да функционира оптимално и за да се избегнат заболявания. Доказано е, че заседналият начин на живот е рисков фактор за развитието на много хронични заболявания, включително сърдечносъдови заболявания, една от основните причини за смъртност в съвременния свят. Освен това, активният живот води до много други социални и психологически ползи и съществува пряка връзка между физическата активност и продължителността на живота. Производителността на труда до голяма степен зависи от физическото състояние на работещите. Необходима е промяна в начина на живот на хората в трудоспособна възраст. Човек по никакъв начин не може да бъде работоспособен на работното си място, ако не се занимаваме със спорт. По данни от Националното представително изследване за физическата дееспособност, което обхваща трудоспособното население на страната на възраст между 18 и 65 години, към днешна дата едва 6% от работещите българи практикуват спорт, при 45% спортуващи българи в миналото. Констатирано е, че други 45% от трудоспособното население на България пушат, 40% употребяват алкохол, а 20% употребяват сол над нормалното. Анализът показва още, че 57% от работещите българи извършват физическа активност на работното място, 39% работят предимно седнали, а 4% - прави. По време на работа 68% от хората са подложени на стрес, а 72% от анкетираните признават, че изпитват умора на работното място. Социологическото изследване дава представа и за здравословното състояние на работещите у нас. 13% от тях споделят, че имат оплаквания от медицински характер. 17% страдат от заболявания в момента, а 9% са имали сериозни заболявания в миналото. Едва 4% от трудоспособните българи са с телесна маса под нормата, а 39% са с нормални показатели на ръста спрямо теглото си. Фитнесът е един от най-модерните спортове през последните години, защото е ефективен, модерен и е подходящ за градския начин на живот. Съвременните спортни зали са изключително добре обзаведени, с разнообразни видове уреди, предназначени за всякакъв вид упражнения и трениране на всички мускулни групи. Редица танцови школи също дават възможност за активни физически занимания. Част от работещите се нуждаят от спортни занимания и имат желание активно да спортуват, но не могат да си позволят да заплащат скъпите абонаментни карти или такси за танцови курсове и спортни клубове. Поддържането на добро физическо здраве не е по финансовите възможности на всеки. Поради тази причина и в синхрон със социалната си програма, ръководството на Стандард Профил България ЕАД осигурява безплатен достъп за своите работници до спортната зала "Берое" в Стара Загора, където всички желаещи имат възможност 1 път седмично да се занимават активно със спорт, в рамките на 1 час. Към момента от тази опция се възползват около 100 човека. От анкетните карти, които се попълват ежегодно от персонала, става ясно че желаещите да спортуват са много повече, което дава мотивация на ръководството да продължи с поддържането на абонамента за ползване на спортната зала и да популяризира още по-добре тази възможност сред работещите в завода. Това налага в рамките на проекта да бъде осигурено ползването на спортна зала, като се повиши броят на дните за тренировка и броят на часовете, за да бъдат обхванати повече от желаещите да спортуват. 7 200.00 7 200.00
Информиране и публичност: Дейностите по информация и публичност ще съпътстват цялостното изпълнение на проекта. Стандард Профил България ЕАД ще уведомява периодично обществеността за целта на изпълнявания от фирмата проект и за получената подкрепа от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, както и Единният наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Широката общественост ще бъде информирана за предоставената помощ чрез табели, поставени на видно място на производствените и административна сгради, с информация за проекта - цели, дейности, период на изпълнение, бюджет. Визуализацията на помощта ще се осигури и чрез табелки, поставени върху предвиденити за закупуване ергономични столове. За онагледяване на помощта ще бъдат изработени указателни табели по работните места, показващи чрез снимков материал: - изискванията и последователността на технологичния процес, - изискванията за безопасността при работа, - изискванията за опазването на околната среда. Допълнителна информация за хода на проекта и неговите резултати ще се разпространява чрез онлайн портали и социални мрежи. При всички изявления ще бъде подчертавана ролята на Общността за реализацията на проекта чрез ОПРЧР. 1 300.00 355.20
Организация и управление на проекта: Дейността е спомагателна и тя съпътства изпълнението на основните дейности през целия проектен период. Основна цел на управлението на проекта е ефективно и ефикасно планиране, изпълнение и контрол при реализацията на дейностите, което да доведе до постигане на заложените цели на проекта в частност, и на програмата като цяло. За целта ще се сформира екип за управление, състоящ се от ръководител, координатор и счетоводител. От всеки член на екипа ще се изисква професионално отношение, точност, лоялност и отговорност при изпълнението на поставените задачи. Проектът ще се управлява от ръководител, който ежемесечно ще следи хода на проектната реализация, ще планира следващи стъпки, ще анализира съвместно с екипа възникнали проблеми и ще търси начини за тяхното преодоляване. Ръководителят ще отговаря изцяло за организиране и провеждане на процедури за избор на изпълнители при спазване на изискванията, заложени в ПМС 118 от 20.05.2014 г. и ЗУСЕСИФ. При провеждане на тръжни процедури ръководителят на проекта ще следи те да са в съответствие с действащото законодателство и с принципите за прозрачност и равнопоставеност на потенциалните изпълнители, като съблюдава да се избягва всякакъв конфликт на интереси. Той ще разработва проектната документация и ще изготвя междинни технически отчети, а в края на проекта – финален отчет. Ръководителят ще осъществява връзката с Управляващия орган. Координаторът на проекта ще осъщеставява и връзката с доставчиците на работно облекло, лични предпазни средства, както и с доставчикът на колективни предпазни средства. Ще осъществява връзка с целевите групи. Ще изгради подходяща система за документиране, отразяваща изпълнението на проекта. Ще състави архив на проекта от документи и снимки. Счетоводителят ще води точна и редовна документация, както и ясни и прозрачни счетоводни отчети относно изпълнението на проекта, спазвайки изискванията за одитна следа и използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство. Системата за счетоводно отчитане ще се прилага в съответствие с националното законодателство. Счетоводителят ще изгради система за документално архивиране, която да позволява лесно проследяване на проектните дейности и свързаните с тях документи. Всички разхооправдателни документи и други документи с доказателствена стойност ще се съхраняват три години след закриване на Оперативната програма. Представителите на УО ще проверяват периодично финансовите документи и ще изготвят доклади от проверката на разходите по проекта. Ще следят за действителността, точността и допустимостта (целесъобразността) на разходите, в съответствие с подписания договор за безвъзмездна помощ. По време на изпълнението, експерти от УО ще извършват проверка за напредъка на проекта, чрез посещения на място, като проверяват предварително заложените количествени и качествени индикатори. Ще се провеждат интервюта с участниците в проекта, с цел да се оцени ефекта от реализираните дейности и степента на постигане на поставените цели. 7 000.00 6 340.92

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).