Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The implementation of the project ‘Independent living support in the municipality of Strazhitsa’ will be an opportunity to build on the results achieved under the scheme ‘Alternatives’ funded by the Operational Programme ‘Human Resources Development’ by providing wider scope and range of activities aimed towards providing integrated social and health services and others according to the specific needs of the individuals.
 In the settlements in the Municipality of Strazhitsa the number of elderly people and those with disabilities who cannot organize their own living is gradually rising, which raises the need for care. Due to the migration of young people in the big cities, where they can more easily find a job, most of the elderly people are living alone. In the town and especially in the villages of the municipality, the number of lonely elderly people who need help in organizing their life, daily activities and social contacts is growing every year.
This project proposal aims to improve the quality of life and access to services for people with disabilities and people over 65 with an inability to take care of themselves, development of a new type of services in the Municipality of Strazhitsa and also to ensure employment of people in working age.
A Center for hourly servicing at home will be created under the project. Two persons will be employed as managerial staff in the center for the administration of the project. For the provision of services will be employed 57 personal assistants, 8 domestic workers, 1 nurse, 2 supervisors and a psychologist. The project’s duration will be 21 months, and the services will be provided for 18 months. The implementation of the activities under the project will improve the access to basic social and health services, will expand the volume, diversity and targeting of the social services provided in the community for the achievement of independence and social integration of the elderly people and those with disabilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 "Организация и управление на проекта": С тази дейност се цели осигуряване на качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта. Сформираният екип ще разработи задължителните документи по проекта и ще води надлежна документация и кореспонденция. Ще организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, ще изготвя отчети, ще отчита индикаторите, ще организират дейностите по проекта, ще осъществяват контрол върху изпълнението на работата, ще организират и контролират изпълнението в срок на графика за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки и плана за действие на проекта, ще изготвят междинни и окончателни технически доклади и искания за плащане, ще осигуряват достъп на представители на Управляващия орган и одитиращи и контролни органи до всички документи и информация по проекта, ще провеждат поне два пъти месечно екипни срещи за разпределение на отговорностите и задачите между членовете на екипа, ще извършват мониторинг на услугите, ще участват в популяризирането на проекта на местно и регионално ниво, като работят активно с местите институции и медии, ще извършват счетоводната дейност по проекта. 22 054.70 22 032.99
Дейност 2 "Информиране и публичност": С реализацията на дейността се цели информиране на целевата група, потенциалните потребители на услугите, техните близки и обществеността за проекта и източниците на финансиране. По проекта ще се публикуват три обяви в регионален вестник, обяви в сайта и бюлетина на Община Стражица. Ще се изработи и разпространи информационна брошура в тираж от 400бр., ще се изработи една информационна табела за Центъра., ще се проведат две пресконференции една в началото и една в края на проекта. 2 268.00 2 148.00
Дейност 3 "Текущ ремонт, обзавеждане и оборудване": С тази дейност се цели създаване на необходимите условия за нормалното функциониране на Центъра за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. За нуждите на проекта община е предоставила 3 стаи в административно стопанска сграда - частна общинска собственост, която се намира в гр.Стражица на ул."М.Друмев" № 10. Сградата е стомано бетонова конструкция, на три етажа. Предоставените стаите ще се ползват за нуждите на центъра, като в две от тях ще се помещават от административното ръководство на центъра, а едно от предоставените помещения ще се използва за организиране на обучения, групови супервизии, мотивационна и психологическа подкрепа на персонала предоставящ услуги. Предоставените стаи за функционирането на Центъра не са помещавани от години и не им е правен ремонт, поради което има нужда от боядисване на стените и таваните, поставяне на ламинат, смяна на вратите. Поради това, че помещенията не са обитаеми от години в тях липсва оборудване и обзавеждане нужно за функционирането на Центъра. 30 211.20 30 211.15
Дейност 4 "Подбор и назначаване на персонал в Центъра": С тази дейност се цели да се осигури персонал, който ще работи в Центъра за почасово предоставяне на услуги в домашна среда и лицата за предоставяне на почасови услуги. Обявяване на работните места на сайта на общината и Дирекция "Бюро по труда" филиал Стражица. Приемане и разглеждане на документите на кандидатите за работа в Центъра и тези които ще предоставят почасовите услуги. Интервю с кандидатите. Класиране и определяне на най-подходящите лица съгласно разработените от екипа за организация и управление на проекта процедури. Сключване на договори с одобрените кандидати. 0.00 0.00
Дейност 5 "Подбор на потребители и осигуряване на достъп до интегрирани услуги": С реализацията на тази дейност се цели да се определят нуждаещите се лица от предоставяне на почасовите услуги, планиране на услугите според индивидуалните потребности на потребителите и подобряване качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 г. с ограничения и невъзможност за самообслужване . Приемане на заявленията на желаещите да ползват услугите, изготвяне на оценките на потребностите. Оценката на потребностите ще се извърши от административния персонал на Центъра за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Оценката на потребностите ще се извърши съгласно утвърдена Методиката. В резултат на извършената оценката на потребностите наетите супервизори, които ще се лица със специалност "Социални дейности" ще изготвят индивидуални планове за всеки потребител съгласуван с тях. Сключване на договори /между община и потребител/, в които ще са посочени правата, задълженията на страните.Почасовите услуги ще се предоставят в продължение на 18 месеца, като се дава възможност на хората с увреждания да избират желания и необходимия асистент и ще им вдъхне увереност за контрол на средата. Всеки човек с увреждания съобразно нуждите си може да ползва различни услуги според необходимостта и вида помощ. Това е в зависимост от решението на потребителя. Целта е да се осигури на представители на целевата група достъп до дългосрочна здравно- социална грижа.След сключване на договор за ползване на услугите ще се разработи график за предоставяне на социалната услуга домашен помощник. На потребителите на услугите и персонала предоставящ услуги ще се оказва психологическа подкрепа от наетия по проекта психолог. На персонала предоставящ социални услуги ще се оказва мотивационна подкрепа чрез групова и индивидуална работа от наетите по проекта супервизори. 426 282.30 425 187.47
Дейност 6 "Обучение на персонала за предоставяне на услуги": С тази дейност се цели усъвършенстване на знания и умения на наетите лица за предоставяне на качествени услуги. През първия месец от назначаването на личните асистенти и домашни помощници ще организира двудневно надграждащо обучение. Обучението ще се извърши при спазване изискванията на Методиката за предоставяне на услугата в общността „Домашен помощник” и „Личен асистент”. 1 171.20 1 171.20
Дейност 7 "Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала предоставящ услуги": С тази дейност се цели повишаване на качеството на работата на лицата предоставящи услуги чрез подобряване на работната ситуация, което включва: подобряване организацията на работа; подобряване на работната атмосфера; нарастване на специфичната компетентност в социалната работа, психо - хигиенна превенция и развиване на способността за справяне с вътрешните проблеми, развиване на способността за съвместна работа. Супервизията ще се провежда в две форми индивидуална и групова. Супервизията на личните асистенти и домашни помощници ще осигури достъп до ефективни форми за координация на действията, насочване към по- добри решения, допитване до професионален авторитет при затруднения, осмисляне и развитие на опита. Чрез супервизията личните асистенти и домашни помощници ще имат възможност да получат информация и запознаване с различни гледни точки, възможност за изразяване на различни чувства, помощ за преодоляване на емоционалното натоварване в работата. Чрез консултирането ще стимулираме използването на професионалните знания в областите, в които консултанта е вещ. Консултирането ще помогне за справянето с проблемите възникнали по време на предоставяне на услугите. Чрез консултирането ще се постигне реинтеграция и социално включване, социална закрила, повишаване стандарта и качеството на живот и повишаване на социалната адаптация и намаляване на риска от социална изолация. Психологическата подкрепа ще помогне да се формулират проблема, който стои за разрешаване, ще се получи повече разбиране, за мисли, чувства и поведение, които пречат за постигане на определени цели, ще помогне да се открият и използват ресурсите, да се експериментират нови модели на поведение, да се научи да се разпознават истинските чувства и да се вземе най - доброто решение. 13 542.53 12 987.96
Дейност 8 "Психологическа подкрепа за потребителите на услугите": Целта на дейността е оказване на психологическа подкрепа на лицата с увреждания и лица над 65 години, които не мога да се самообслужват. Психологическа подкрепа ще се реализира чрез индивидуално консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугите. Тя ще е насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Тя е изключително важна при хора с увреждания, когато е наложителна промяна в нагласите и мотивацията. Чрез психологическата подкрепа ще се подпомагане процеса на социализация и социално включване. Срещата с психолога ще помогне на потребителите да преодолеят липсата на интерес към каквото и да било, както и ще им даде възможност да споделят билките и страховете си.Ще спомогне за преодоляване на враждебността, а с това и ще се подобри отношението към работещите с тях. 4 430.47 4 971.56

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).