Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project aims to facilitate access to employment and to provide support for social inclusion of vulnerable groups through the creation of appropriate conditions for their professional integration in the social economy, create a new Social Enterprise with Support Center, in which to develop, approve and disseminate a comprehensive model for sustainable integration into the labor market.
Specific objectives:
- Establishment of a functioning Social Enterprise in the consultancy sector through a new Support Center in Sofia, including a newly registered Job Intermediary and a web-based platform for demand and supply of labor, products and services.
- Consolidate and develop local capacity to secure the new social enterprise by setting up an Expert Board, a broad network to support and popularize the social enterprise.
- Providing a complex of integration services for 30 persons from vulnerable groups, including motivation, counseling and training, as well as providing employment and mentoring to 12 persons.
As a result, the target groups will receive a complex of integration services included in a new social enterprise, which will create employment on the labor market of persons from vulnerable groups and on the other - create conditions for self-financing of the applicant's social activities by generating of revenue. Complex approaches, combining professional development with social development, are implemented through: acquiring social skills by individuals, stimulating their inclusion and integration through specialized services and training for 30 persons and employment of 12 persons. This responds to the identified needs of vulnerable groups of psychological support, increased motivation, self-confidence, key competences, labor market integration, employment and social inclusion.
The new model-social enterprise with a Support Center contributes to the growth of social capital and the development of the social economy.
Duration of the project: 19 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост.: Цел: Устойчиво интегриране на пазара на труда на лицата от уязвимите групи, които са изложени на риск от социално изключване чрез мотивиране, индивидуални оценки и психологическо подпомагане. Понастоящем в национален мащаб и на местно ниво липсва надеждна единна система, която поддържа информация за броя и социално-демографския профил на икономически неактивните, а данни за уязвимите групи се поддържат от АЗ и АСП по различни показатели. Неактивните лица остават извън обсега на местните институции и организации. Малко са специализираните услуги от комплексен тип, съобразени с индивидуалните характеристики на хора от целевата група. В отговор на тези предизвикателства при осъществяване на дейността се прилага иновативна методология - действия от комплексен тип за идентифициране, активиране и интегриране на пазара на труда, съобразен с индивидуалните нужди. Етапи: 1. Проактивни действия за Изграждане на мрежа от заинтересовани страни, експертно осигуряване на дейността и проекта и набиране на целевите групи Стъпка 1. Информиране на широката общественост, представителите на целевите групи и заинтересованите страни. Изпращане на писма с описание на целите и дейностите по проекта и поставяне обяви на информационните табла в поделенията на АСП, АЗ, общините от София-столица и област, институции, НПО и организации, ангажирани с проблемите на уязвимите групи. Ще се проведат срещи за сътрудничество и активен обмен на информация. В резултат ще се изгради регионална подкрепяща мрежа от представители на заинтересованите страни. Ще се извършат проактивни действия за достигане, идентифициране и активиране на лицата от целевата група чрез ангажиране на заинтересованите страни и провеждане на групово информиране на лица от уязвимите групи, в т.ч. безработни лица включени в Ателиетата за търсене на работа на ДБТ - 3 групи с по 20 лица. Стъпка 2. Осигуряване на човешки ресурс: Професионален консултант - 1 л. и Психолог - 1л., които ще се назначат по трудов договор и ще бъдат ангажирани и в други дейности от проекта. Сключване на трудов договор с лице, избрано от управителя на дружеството за длъжността Директор социални услуги в общността. 2. Мотивиране и психологическо подпомагане (ПП) Стъпка 1. Индивидуална работа с целевата група за тяхното активиране и интегриране на пазара на труда. Предварителна оценка на потенциалните участници, отговарящи на условията за включване и набрани на етап 1. Планираме индивидуални срещи-интервю с лицата, проведени от Професионален консултант. Интервюиращият ще попълни анкетна карта, събирайки информация и от други източници. За включване в мотивационни мероприятия и в Дейност 2 ще се подберат 30 л., останалите ще останат в резерв. Стъпка 2. Психологическо подпомагане. Психологът провежда регулярни индивидуални срещи с лицата и ще окаже подкрепа при прилагане на техники за справяне със стреса и повишаване самооценката. Ще се направи представяне на дейността на социалното предприятие и работните места в него. Ще се проведат индивидуални мероприятия за придобиване на умения за успешно справяне на бъдещото работно място и приемане и адаптиране към работните условия чрез ролеви игри и демонстрации. Стъпка 3. Групово мотивиране на 3 групи по 10 лица по 10 часа на група. Мотивирането ще се извърши от Психолог с ко-лектор Професионален консултант. Стимулиране на участниците за придобиване на активно поведение на пазара на труда и повишаване на пригодността им за заетост. В мотивационните тренинги ще придобиват знания и умения за ориентиране на пазара на труда, усвояват ефективни стратегии за търсене и избор на подходяща заетост, при използване на различни източници за информация за свободни работни места, умения за подготовка на документи при кандидатстване за работа и представяне пред работодател. В дейността се прилага механизъм и последващи действия за наблюдение и проследяване на постигнатите резултати на ниво участник. Извършва се от новоназначените експерти и директора. 0.00 10 840.49
Дейност 2 - Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика.: Цел: Осигуряване комплекс от мерки насочени към поощряване участието на идентифицираните 30 лица от целевите групи (бюджетен ред 1) в социалния и професионалния живот, съобразени със спецификите на всеки отделен случай, насочени към създаване условия за трудова реализация на лицата в социалното предприятие или при друг работодател. Етапи: 1. Оценка на случаите и индивидуални интеграционни програми. Ще се направи изследване на 30 лица с подходящ инструментариум от тестове и въпросници, социална анкета, структурирани интервюта. Ще се извърши оценка, с информация относно личността и социалния статус на лицата. Ще се съставят Индивидуални планове, с мерки и график за специализирани услуги за лицата и индивидуални интеграционни програми. Прилага се механизъм и последващи действия за наблюдение и проследяване на постигнатите резултати на ниво участник. 2. Работа по социалните случаи, чрез експериментално въвеждане на методика за работа по случай към новата социална услуга и подкрепа в периода на заетост в социалното предприятие. Мерките за професионалното ориентиране и придобиване на трудови навици в близки до реалния работен процес условия в проекта ще се съчетават с постоянна психологическа подкрепа, мотивационно интервюиране, социална работа със семейството/обкръжението. За да се постигне пълно обгрижване на лицата ще се създаде Експертен съвет, който ще включи: постоянни членове - директора, психолог, професионален консултант, а по време на заетостта и наставник; и временни членове, в зависимост от случая: напр. кметски наместник, значим роднина, терапевт и пр. Екипът ще планира всеки случай, на база индивидуалния план, който е вид договор с с лицата. Използвайки резултатите от социалната и психологическа оценка, ще бъде направен индивидуален план за работа, в който ще се определят постижимите цели и мерки, включващи участието на членовете на екипа. На всяко лице ще бъде определен водещ на случая. Експертният съвет ще заседава редовно веднъж месечно и ще проследява изпълнението на плана. В случай на нужда или напредък ще се правят актуализации. 3. Подкрепа и насочване към обучение и заетост. На всяко лице от целевата група ще се осигури индивидуално професионално ориентиране по 6 часа, както и групови тренинги и мероприятия насочени към: - Развитие на умения за общуване и работа в група - 20 часа - Развитие на различни навици и умения за живот - 20 часа - Групово професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици - 20 часа Участниците ще се разпределят в 3 гр. по 10 л. със сходни характеристики и нужди, съгласно изготвените индивидуални панове и оценки. При реализацията на първите три етапа ще се идентифицират 12 лица, които да бъдат включени в обучение по ключови компетентности и в заетост в социалното предприятие. 4. "Представяне пред работодател". Новото социално предприятие ще осигури заетост на 12 от включените в дейността лица. Същевременно придобитите мотивация и изграждане на трудови навици от останалите лица трябва да бъдат използвани. Затова ще се проведе и еднодневно групово представяне пред работодатели. На представянето ще присъстват лицата от целевата група, работодатели и представители на формираната мрежа от заинтересовани страни. Мероприятието включва: представяне на проекта, социалното предприятие и резултатите до момента; представяне на работодателите и търсенето на работна сила; представяне на лица от уязвимите групи, включени в дейностите; демонстрация на уменията придобити от груповите мероприятия и индивидуалната подкрепа и от тренингите. С груповите мероприятия ще се постигне ангажиране на всички страни в процеса на подобряване качеството на работната сила, заетост, интегриране и социално включване на лицата от целевата група. 0.00 14 682.17
Дейност 3 - Предоставяне на обучения на лицата, за които е осигурена заетост в бюджетен ред 1 в социалните предприятия, специализираните предприятия и кооперациите на хора с увреждания.: Цел на дейността: Повишаване пригодността за заетост чрез осигуряване на знания и ключови компетентности, съдействащи за интегрирането на трудовия пазар и необходими за работата в социалното предприятие. Предвижда се новото социално предприятие да функционира като център за подкрепа, което ще се развие нова дейност в дружеството и ще се отворят нови работни места за 12 лица на позиции: - Професионален консултант, код 33333002 - 5 лица; - Оператор, въвеждане на данни, код 41321001 - 7 лица. Необходимо е да се проведе обучение по ключова компетентност (КК) 4 „Дигитална компетентност” за всички лица, защото в дейността си ще оперират с база данни на групите в неравностойно положение, ще въвеждат данни в уеб-платформата, ще изготвят документи и досиета, ще информират и насочват като отразяват в електронно досие на клиента, ще комуникират по ел. поща; ще работят с Интернет и др. Етапи: 1. Организиране на обученията Стъпка 1. Сформиране на 2 учебни групи по 6 лица, от подбраните в предходната дейност 12 лица, които ще започнат работа в социалното предприятие. Запознаване с учебната програма и методи за постигане на максимална ефективност от обученията. При разговора консултантите ще се съобразят с идентифицираните в индивидуалните планове нагласи, в т.ч. с нивото на формално и неформално придобити знания и умения, образование и на желанието за заемане на една от двете различни длъжности в предприятието. Ще се направят входящи тестове, от вътрешния експертен екип и избраната на стъпка 2 обучаваща организация, които подпомагат разпределението на лицата в малки групи за индивидуална работа. Това ще се води до равнопоставеност на лицата и планиране начина на протичане на обученията. Ще се изготвят списъци. Стъпка 2. Възлагане на изпълнител с опит в провеждането на подобни обучения. Осигуряването на обученията, в т.ч. учебните зали и оборудване и учебни материали ще се възложи на изпълнител ри спазване на действащото ПМС. Кандидатът ще подготви задание и ще го публикува на сайта на дружеството. Ще се сключи договор с ясно определени задължения. Изпълнителят ще проведе обучението съгласно изискванията на кандидата, базирани на нуждите на лицата от целевата група по учебна програма и график на обучението, които ще са част от договора. 2. Провеждане на обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, с продължителност не по-малка от 45 учебни часа, с превес на практическите занятия за 2 групи с общо 12 участника. Обучението ще се провежда по график, в подходящо оборудвани помещения, от квалифицирани и опитни лектори. Формата на обучение е дневна, присъствена, по 6 часа на ден. На обучаемите ще се раздадат учебни материали и пособия, осигурени от изпълнителя на стъпка 2, етап 2. Ще се водят ежедневни присъствени списъци с подписи на обучаемите и лекторите. Обучението ще завърши с удостоверение за придобита ключова компетентност, издадено от изпълнителя, с визуализация съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-­2020 г. Дейността стартира след приключване и в резултат на индивидуални оценки на лицата от Дейност 1 и 2. Вътрешно наблюдение и оценка ще се извършва от екипа и се установява с протокол от проверка на място. 0.00 0.00
Дейност 4 - Осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица.: Цел: Подпомагане за придобиване на трудови навици от новоназначените работници в социалното предприятие. Подготовка и въвеждане на социалното предприятието в реална дейност. Етапи: 1. Подбор (мес.5) и назначаване по трудов договор за срока от 6 месеца на 2 лица наставници, със средно-специално или висше образование и минимум 3 месеца съответен професионален опит в същите или сходни дейности, по които се предвижда да бъде наставник. Необходими са двама наставници, тъй като целевата група ще бъде назначена за 12 месеца на две различни длъжности. Това ще стане след публично обявяване на вакантните позиции в jobs.bg и на сайта на кандидата. Подборът се извършва чрез селекция по документи и събеседване от комисия, назначена от директора на социалното предприятие. 2. Сключване на трудови договори с наставниците, в които се определят разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на наставничеството, съответно на позиции: - Професионален консултант, код 33333002 (в социално предприятие) - 1 лице. - Оператор, въвеждане на данни, код 41321001 - 1 лице. Ще се изготвят и подпишат от работодателя трудови договори, длъжностни характеристики, уведомления в НАП, ще се направят необходимите инструктажи по ЗЗБУТ. Новоназначените лице ще изпълняват основните си задължения в социалното предприятие, а след назначаване на целевата група ще поемат допълнителни задължения в рамките на работното време като наставници. Назначените наставници ще преминат тридневно обучение за прилагане на методите, инструментариума и критериите за качество, проведено от Директора. Обучението е в рамките на ангажиментите им и не се бюджетира извън предвиденото възнаграждение. Всеки наставник ще отговаря за, представители на целевата група, назначени на същите позиции, както следва: - Професионален консултант, код 33333002 - 1 лице наставлява 5 лица от целевата група. - Оператор, въвеждане на данни, код 41321001 - 1 лице наставлява 7 лица от целевата група. Наставникът ще подпомага новоназначените хора за период от 6 месеца. Всеки наставник, съвместно с екипа ще разработи учебна програма, по която ще извършва наставничеството, като отчита минимум 40 часа месечно като наставник. Това е задължително условие, за да получи съответно възнаграждение. Отношенията между работодателя и наставника ще се се уредят с допълнително споразумение към съществуващия трудов договор, в което се определят разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на наставничеството. Проявените трудови качества на лицата от целевата група ще бъдат оценени по методика, с която те ще бъдат предварително запознати. Оценката ще се извърши от наставниците и от директора и ще послужи като междинно оценяване при вземане на решение относно оставането на половината от лицата на работа в социалното предприятие след изтичане на 12 месечния срок на заетост по проекта. Наставниците ще продължат работа в социалното предприятие и след изтичане периода на наставничество. Дейността ще стартира през месец 5 за подбора на наставниците. Те ще бъдат назначени през месец 6, когато стартира и заетостта на лицата от целевата група. 0.00 7 818.52
Дейност 5 - Закупуване на оборудване, свързано с дейността на социалното предприятие, както и на новосъздадените работни места: Целта на дейността е ресурсно обезпечаване на новоразкритите 12 работни места с необходимото оборудване и обзавеждане и осигуряване дейността на социалното предприятие с човешки ресурс и нова комплексна услуга в Центъра за подкрепа. Дейността на социалното предприятие ще е насочена към изграждане на комплексна услуга - Център за подкрепа, на която ще се включват: посредническата дейност, за която дружеството предвижда да регистрира Трудов посредник в МТСП и изграждане на уеб-базирана платформа за търсене и предлагане на работна сила към социалното предприятие. Новите работни места се разкриват предвид доброто развитие на дейността на дружеството, в т.ч. налични нови и дългосрочни договори. Работните места следва да са модерно оборудвани, което ще привлече и създаде ангажираност на новия персонал и ще носи удовлетвореност в клиентите на социалното предприятие. В рамките на социалното предприятие ще стартират дейност Трудов посредник и уеб-базирана платформа за търсене и предлагане на работна сила. Тези дейности ще се развият, като се осигурява професионално ориентиране, тренинги и обучения на лица от уязвимите групи, безработни и заети лица чрез кандидатстване по действащите програми и ваучерни схеми на ОП РЧР, за което са предвидени редица мерки. Това ще се осигури допълнителна ангажираност на новите работници. Предвиденото за закупуване на оборудване е необходимо за работа на новите работници в дружеството на длъжности „Професионален консултант” – 5 работни места (РМ) и „Оператор, въвеждане на данни” – 7 РМ. Към момента целият производствен цикъл е обезпечен, но за нуждите на новите работни места е необходимо закупуването на допълнително оборудване и обзавеждане, както следва: по 12 броя бюра, офис столове, компютри. Дейността на социалното предприятие ще бъде обезпечена и със закупуване на 1 бр. мултифункционално устройство, NAS-мрежово устройство за съхранение на данни, бяла дъска и проектор с екран, както и външен хард диск. Това оборудване е нужно за ефективно осъществяване на дейността на комплексния Център за подкрепа на социалното предприятие. С оборудването ще работят и новоназначените лица и експертите на социалното предприятие. Така ще се обезпечат мероприятията по професионално ориентира и мотивиране на клиентите. По този начин в социалното предприятие ще се осигури възможност за централизирано съхранение на информация, ще се създадат нови работни места за всички 12 лица. Те ще могат да поддържат картотеката на клиентите, да изготвят документи, да извеждат необходимите данни от картотеката на клиентите и да поддържат базата данни на Центъра за подкрепа, да въвеждат и отчитат проведените консултации, тренинги и обучения в платформите на Агенция по заетостта (за обучения по ваучерните схеми) и на Националната агенция за професионално образование и обучение. Тази техника е от непосредствено значение за изпълнение на ежедневните трудови задачи от новоназначените лица. От осигуряването на посоченото оборудване зависи разкриването на 12 работни места и бъдещата дейност на социалното предприятие. Дейността ще се реализира през първите 8 месеца след стартиране на проекта и оборудването ще приключи преди началото на заетостта. В дейността са предвидени мерки за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност, като се осигури енергоспестяваща техника. 0.00 34 438.29
Дейност 7 от указанията - Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Цели на дейността: - Увеличаване броя на лицата от уязвимите групи, в т.ч. икономически неактивни, безработни, младежи извън образование и обучение на възраст до 29 г., майки с деца, самотни майки и др., на територията на София област и столица, които са получили предложение за работа и заетост. - Увеличаване капацитета на новосъздаденото социално предприятие и създаване условия, то да се превърне в Център за подкрепа, със защитени работни места за лица от уязвимите групи и предоставяне на посредничество, специализирани услуги и обучения на други лица от същите целеви групи. Етапи: 1. Наемане и заетост на лицата. Дейността е насочена към осигуряването на 12 месечна заетост в рамките на проекта на 12 лица, представители на целевата група, в т.ч. младежи до 29г., вкл. от социални заведения, завършили образованието си; безработни лица - самотни родители (осиновители) и/или майки (осиновителки) с деца до 5-годишна възраст; безработни над 54 г., неактивни и др. лица от уязвимите групи. Те са предварително идентифицирани, активирани и преминали обучение по Ключова компетентност 4, съгласно изискванията за упражняване на професиите. Социалното предприятие е работодател на тези лица в рамките на проекта, като чрез предоставената финансова помощ по процедурата ще осигури по-добри възможности за заетост на лицата от целевата група в София. Дружеството предлага подходящи работни места в нает офис с площ над 80 кв.м. и добри условия на труд за новонаетите лица, които са материално осигурени по проекта. Ще се разкрият работни места, в съответствие с предмета на дейност на дружеството и на новосъздаденото социално предприятие на длъжности: - Професионален консултант, код 33333002 за 5 лица от целевата група. - Оператор, въвеждане на данни, код 41321001 за 7 лица от целевата група. Преди заетостта лицата са завършили обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”. 2. Наставничество. В рамките на дейността всяко лице ще получи подкрепа от назначените по проекта 2-ма наставници. Лицата ще учат и работят едновременно, като наставниците ги насочват, поправят и изграждат като добри и съвестни работници, които спазват трудовата дисциплина и изпълняват трудовите си задължения качествено и в срок. Новонаетите работници ще се запознаят с системите за междинна оценка, която ще се извърши от наставниците и експертите по проекта в края на 6-тия месец от заетостта. Така се гарантира прозрачност при оценяването и равнопоставеност на лицата, тъй като в края на 12-месечната заетост оценката ще послужи за подбора на 50% от целевата група, на която ще се осигури устойчива заетост. Лицата ще бъдат наставлявани през първите 6 месеца на заетостта. Наемането на хора от уязвимите групи в новото социално предприятие добавя стойност към мерките за повишаване икономическата изостаналост на тези лица, борбата с безработицата, социалната изолация и бедността. Това, че хора от уязвимите групи ще работят за хората от уязвимите групи като персонал в едно ново социалното предприятие, развиващо Център за подкрепа, е иновативен подход гарантиращ успеха и социалната насоченост на дейността. Дейността стартира от мес. 6 с продължителност на заетостта 12 месеца и обща продължителност 14 месеца, в т.ч. времето за изплащане на последното възнаграждение в рамките на проекта и назначаване на 6 лица на постоянни трудови договори след подбор и оценка. 0.00 101 822.08
Дейност 9 от указанията - Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.: Цел: Да се популяризират целите, идеите на новото социално предприятие чрез комбинация от подходи, гъвкави и ефективни техники за ефективно присъствие на компанията в социалните мрежи, срещи, дискусии и семинари насочени към популяризиране социалното предприемачество. Като нова инициатива социалното предприятие се нуждае от подкрепа. За да се постигне необходимото ниво на доверие е необходимо най-малкото общността да бъде запозната с целите, дейностите и очакваните резултати. В противен случай може да се създаде впечатление, че отново е използвана в нечий интерес, което да я направи резистентна и да провали усилията. Проектът се нуждае от реклама сред местния бизнес, за да може моделът да се мултиплицира, както и по-широка обществена информираност, предвид публичния характер на инвестираните средства. Социалният маркетинг се превръща във все по-голям фактор за успех на различни кампании, благодарение на разрастващата се популярност на социалните мрежи в последните няколко години. Социалните мрежи имат огромни предимства за изграждане на брандинг, популяризиране на идеи, създаване на позитивна репутация и т.н. Те са инструментът, който най-ефективно ще спомогне за изграждане обликът на социалното предприятие и представянето на неговите цели, идеи и продукти. Чрез социалните мрежи и различни подходи в социалния маркетинг успешно се достига голям брой хора и се таргетира подходяща публика за продуктите. Етапи: 1. Провеждане на дискусия "Социалното предприемачеството - пътища за успех", мес. 6 на проекта. В дискусията ще се включат представители на заинтересованите страни, с които е сключено споразумение в Дейност 1, на местната власт, социалните партньори и други социални предприятия и НПО ангажирани с проблемите на уязвимите групи. Ангажиране на общността и заинтересованите страни чрез разгласа на дейностите на социалното предприятие и обсъждане на пътища за разширяване на социалното предприемачество, за намиране пазари на действащото предприятие и нови клиенти и партньори. 2. В рамките на дейността ще се възложи на изпълнител, избран по ПМС да изработи допълнение към маркетинговата стратегия на предприятието, насочена към развитие на социален маркетинг. Изпълнителят ще доразвие сайтът на дружеството, като разработи модул за дейността и услугите на социалното предприятие и ще популяризира продукта и създаде и поддържа блог и страница във Facebook. 3. В края на проекта ще се организира кръгла маса "Добри практики за маркетинг и реклама на социални предприятия". Целта е да се генерира обществен интерес към социалното предприемачество и да се популяризират продуктите и услугите със социална добавена стойност, които са ключов елемент на социалната икономика, както и да се рекламира създаването на марка „Продукт на социално предприятие” и се представят услугите на новото социално предприятие, в т.ч. дейността на Центъра за подкрепа. В нея ще вземат участие и новоназначените лица. Дейността ще се организира от екипа на социалното предприятие и стартира от мес. 4 до края на проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).