Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The activities that are planned to be carried out within the framework of the project are related to implementation of construction activities and supplying equipment and furniture with a view to bringing the existing material base of the object of intervention under the project in full compliance with the quality standards of residential care for the elderly people over working age in relation to the specialized environment for the provision of the service.
It is planned to carry out the SMP for the internal reconstruction of the existing building, as well as the construction of a completely new annex in which the users of the benefit will be accommodated, in accordance with the process of bringing the existing specialized environment of the service into accordance with the requirements of the Ordinance on the Quality of Social Services.
The project includes the construction of an installation for the use of an alternative source of energy - solar energy for heating, lighting, ventilation and cooling. Activities for the improvement of the yard space, measures to ensure an accessible architectural environment are also planned.
It is planned to purchase new equipment and furniture, meeting the modern requirements for energy efficiency and adequate to the needs of the target groups and the specifics of the provided social services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на СМР: Изпълнението на СМР е основната проектна дейност, чието изпълнение ще доведе до постигане на дефинираните цели на проекта. Предложението за инвестиция включва преустройство на съществуща двуетажна сграда (със ЗП от 290,83м2 и РЗП от 581,66м2) и пристрояване към нея на едноетажна сграда за разширение на съществуващия Дом за стари хора гр.Г.Делчев (ДСХ). Сградата и имота са публична общинска собственост. Предвид промените в Условията на кандидатстване относно максималната стойност на проекта на общината, след извършено обсъждане е взето решение за преработване на инв.проекти и изменение на Разрешението за строеж на обекта, чрез въвеждане на етапност на изпълнение на новопроектираната пристройка. Предвидената за изграждане нова пристройка е разделена на: - Първи етап /811.57м2/ за 24 потребителя - включена в настоящото ПИИ; - Втори етап /304,15м2/ за 10 потребителя, като втория етап ще се реализира при евентуално бъдещо разширяване на капацитета на услугата. Дом за стари хора е разположен в двуетажна общинска сграда със застроена площ 290,83 кв.м. Сградата е част от бивше военно поделение с предишно предназначение за лечебица. През периода 2009-2011г. с финансиране от Проект "Красива България" и общинско съфинансиране е преустроена в ДСХ с утвърдени 24 места за настаняване. Помещенията, с които разполага институцията в момента са недостатъчни за да отговори на стандартите и критериите за качество на РГВХ. ДСХ разполага с 9 бр. спални помещения, в т.ч. 3 бр. с по две легла и 6 бр. с по три легла. Броят на леглата е съобразен с утвърдения максимален брой места за настаняване. На всеки етаж има по три санитарни помещения, едно от които е приспособено за потребители, ползващи инвалидна количка. Достъпната среда е осигурена посредством рампа (неотговаряща на норм.изисквания) и асансьор, който не е пригоден за самостоятелно ползване /без придружител/. Съгласно изготвените доклад за обследване на техническите характеристики на сградата, конструктивно становище е видно, че сградата не позволява никаква възможност за вътрешно преустройство за да отговори на изискванията на реформирането на ДСХ. Към инв.проект е приложено Становище от м.12.2022г. с анализ и преценка за икономическа целесъобразност за възможни проектни решения с цел изпълнение на стандартите и критериите за РГВХ за обекта на интервенция по проекта - ДСХ гр.Г.Делчев. Становището съдържа описание на съществ.положение, ограниченията на съществ.материална база и препоръки за проектиране и изпълнение. Становището съдържа ясна обосновка, че няма други възможности съществ. материална база на ДСХ да може с по-малко средства от тези, необходими за ново строителство, да се ремонтира, преустрои и/или реконструира, по начин, че да се приведе в съответствие с изискванията на Наредбата за качеството на социалните услуги. За обекта на интервенция по проекта е изготвен работен проект в пълно съответствие със ЗУТ и Наредба № 4, надлежно съгласуван е с всички експл.дружества и други органи, съгласно действащата норм.уредба и одобрен от гл.архитект на Общината с издадено разрешение за строеж. Изготвените инв.проекти включват и мерки, свързани с подобряване на достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба №РД-02-20-2/26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията. Основните СМР включват: изкопни работи за подравняване на терена; изграждане на подпорни стени; ново строителство за пристройка, вкл.изграждане на вътрешни инсталации - Електро , ВиК, ОВК, слаботокови инсталации, ФЕЦ за собствени нужди, благоустрояване на дворно пространство и др. Съгласно одобрения инв.проект, след изпълнението СМР, новоизградената пристройка ще отговаря на изискванията за клас "А" на енергопотребление. 2 228 887.94 0.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: В рамките на дейността се предвижда доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане, като част от цялостното обновяване и модернизация на обекта на интервенция по проекта. Видът и количеството на предвидените доставки са подробно посочени в техническата спецификация, която е част от проектното предложение и е изготвена в съответствие с изготвените от проектантите отделни части на инвестиционен проект. Към момента съществуващото оборудване и обзавеждане в Дома за стари хора е остаряло, амортизирано и не предлага необходимите условия за стандарт и качество. Необходимо е да се закупи ново обзавеждане и оборудване, отговарящо на нуждите на възрастните хора и работещите в услугата. В изготвената техническа спецификация, приложена към проектното предложение са посочени съответните видове и количества артикули. Техническата спецификацията е изготвена по образец, като е съобразена с приложената към обяснителната записка по част Архитектура разстановка и спецификация на подвижното обзавеждане по видове помещения: здравен кабинет, склад и гардеробно персонал, кухненско обзавеждане на 2 бр.стаи тип боксониери, стаи за обитаване единични и двойни, трапезария, кухненски бокс, разливно, миялно, съществуваща сграда втори етаж, дневни, офис социален работник, стая за гости и др. Остойностяването на артикулите от техническата спецификация е извършено по пазарни цени, към момента на кандидатстване, като са съпоставени единичните цени от получени три независими оферти от доставчици. Предвиденото оборудване и обзавеждане ще се изисква да отговаря на съвременните изисквания за енергийна ефективност и да бъде адекватно на потребностите на целевите групи и спецификата на предоставяните социалните услуги. Всички помещения за живеене ще са обзаведени, съобразно индивидуалните нужди на настанените потребители. Материалната база, както и предвиденото за доставка и монтаж ново и оборудване и обзавеждане ще гарантират безопасна и сигурна среда за лицата в надтрудоспособна възраст и хората с увреждания. 175 143.60 0.00
Организация и управление на проекта: Дейността по управление е необходима за успешната реализация на проекта, като за тази цел Община Гоце Делчев ще предприеме действия за осигуряване на адекватен експертен екип и организация на дейността му. Екипът за управлението на проекта ще бъде сформиран след одобрението на проекта и сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ - през първия месец от неговото изпълнение и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Екипът ще се състои от членове на следните длъжности: ръководител екип, координатор, счетоводител, инженер, експерт "Обществени поръчки". Екипът за управление на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта съобразно графика за изпълнение, включително ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите, възложени на външни изпълнители. Екипът ще изготвя междинните и окончателните технически доклади и финансови отчети, искания за плащане. Ще отговаря за изготвяне на необходимите документи за осигуряване на мостово финансиране от банки или фондове/кредитни институции, ако това се налага, прогнози за плащанията, график за провеждане на процедурите за определяне на изпълнители, както и други документи, свързани с изпълнението на проекта и изисквани на финансиращата програма. Експерт "Обществени поръчки" ще е отговорен за подготовката на документациите за възлагане на обществени поръчки по проекта и провеждането на процедурите за възлагане. Инженерът по проекта който ще разработва техническите спецификации по поръчките за строителство, авторски и строителен надзор, като по този начин ще се осигури необходимата експертиза за качествено изпълнение на дейността. Останалите членове на екипа също ще подпомагат разработването на документациите, в съответствие с квалификацията и опита си. Екипът за управление на проекта ще бъде длъжен да въведе система/механизъм за водене на кореспонденцията и архивиране на цялата документация по проекта, съгласно изискванията на програмата. Това ще позволи документацията да е лесно достъпна и налична при извършване на проверка на място от компетентните контролни и одитни органи. Екипът за управление на проекта ще бъде отговорен за изпълнението на всички мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, а именно: - в уеб сайта на общината ще бъде включено кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от ЕС; - монтиране на временен билборд по време на строителството на обекта; - монтиране на постоянна обяснителна табела (плакат) след приключване на проекта; - организирани и проведени 2 публични инф.събития - в началото и края на проекта; - посочване на финансовата подкрепа на ЕС във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта; 38 160.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).