Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The implementation of this project will contribute to solving the identified employment problems associated with the high level of unemployment among people with disabilities and those disadvantaged in the labor market. According to NSI data in the Second quarter of 2017 the total number of unemployed in Bulgaria is 214 000 people, among them is extremely high number of lasting unemployment - 55%, people with primary or lower education - 38% of unemployed young people under 29 - over 9,5%. To overcome the front, fighting unemployment among vulnerable groups in the labor market is a key priority of the National Reform Programme 2012-2020. In parallel, the inclusion of people with disabilities in the labor process is essential for their employment and social integration into society and to improve their quality of life.
In terms of the above, the project provides for measures to promote the social economy by providing access to employment and improve the active involvement of the furthest from the labor market. To realize this purpose the company plans to provide support towards social inclusion through the formation of social enterprise in its structure and providing employment for 19 persons from the target groups of the project. Thus the project will be a direct investment in human capital aimed at acquiring new knowledge and skills and ensuring the right to work and decent pay.
With this project, the company aims to expand its activities by providing professional cleaning services for homes and cars.
The activities and their temporal range bound with underlying project objectives and necessary for their implementation, ensuring expected results. They provide for the formation and function of the social enterprise, technical and functional ensuring for the provision of jobs, created employment for 19 persons from the target group.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и функциониране на социално предприятие в структурата на дружеството: Период на изпълнение на дейността: от месец 1 до месец 17. Цел на дейността: Създаване и функциониране на социално предприятие в структурата на дружеството, съответстващо на принципите отговарящи на дефиницията за "социално предприятие" и насочено към предоставяне на професионални услуги по почистване. Описание и обосновка на дейността: Развитието и утвърждаването на устойчив сектор на социална икономика може да бъде постигнато, чрез прилагане водещите принципи на доброто управление и специфичните принципи, свързани с осъществяване на добри практики и модели на социални предприятия. В рамките на настоящия проект "Зора-ЕС" ЕООД предвижда да обособи в своята структура "социално предприятие" за извършване на услуги по почистване на домове, офиси, сгради и автомобили - "Център за автокозметика и почистване". Необходимостта от създаване на социалното предприятие в структурата на кандидата е възникнала в следствие на изготвен от него анализ и оценка свързани с настоящото и бъдещо развитие на дружеството, както и на намерението да надгради дейността си с разширяване на предоставяните от него услуги. Към настоящия момент компанията разполага с богат опит в предлагането на услуги по автокозметика, който желае да надгради с навлизането в нови сфери на дейност, а именно професионално почистване на домове, офиси, сгради. Стъпвайки на вече натрупаният опит в управление на два обекта за автокозметика, обслужване на клиенти и познаване на техните нужди, кандидата желае с настоящото, да разшири дейността си в посока създаване на цялостен обслужващ комплекс предлагащ разнообразни услуги по почистване. Той ще включва освен измиване и почистване на автомобили, също почистване и пране на килими, на домове, офиси и сгради. Целите, които ръководят кандидат в тази негова инициатива са насочени към подобряване на общественото здраве, чрез повишаване равнището на хигиена в трудовата и обществена среда. Последното е неразривно свързани с предоставяне на услуги с високо качество, за което е необходимо назначаване на мотивирани служители и адекватна техническа обезпеченост. Чрез създаденото социално предприятие ще се диверсифицира дейността на кандидата с предлагане на услуги, които да придадат добавена стойност към развитието му и да позволят навлизането му в нови за него сектори и пазари. По този начин дружеството ще повиши конкурентоспособността си, което ще доведе до подобряване качеството на работните места и ще рефлектира положително върху производителността на труда. Формираното социално предприятие ще отговаря на даденото в Условията за кандидатстване определение за „социално предприятие“ като съответствието на дейността с обхвата на посочената дефиниция ще бъде постигнато чрез: - постигане на положително социално въздействие за лицата от целевите групи, чрез поставянето им в различна социална среда, която им създава усещане за принадлежност към общност; - дейността ще има социално отражение, тъй като периодично ще се предоставят безвъзмездни автокозметични и почистващи услуги на автомобили и сгради на местни и регионални институции, работещи в сферата на предоставяне на социалните услуги; - използване на по-голяма част от печалбата от дейността (ако има такава) за инициативи по социална възвращаемост - ще се използва за организиране на публични кампании свързани с поддържане на обществената среда и хигиена в град Благоевград. Ангажираността си да създаде социално предприятие в своята структура кандидата е поел с Декларация за Социално предприятие – Приложение VI, в която декларира, че ще създава ново социално предприятие, за което към момента на изпълнението на административния договор ще представи и съответните документи, удостоверяващи, че чрез настоящия проект е създадено социално предприятие. За дейността на социалното предприятие в рамките на дружеството ще бъде обособена самостоятелна аналитична сметка. Кандидата ще запази функционирането на социалното предприятие за период от 12 месеца след приключване на проектните дейности. 0.00 0.00
Закупуване на оборудване за дейността на създаденото социално предприятие: Период на изпълнение на дейността: от месец 1 до месец 5. Цел на дейността: Техническо и функционално обезпечаване функционирането на социалното предприятие и на назначените в него лица. Описание и обосновка на дейността: За изпълнение на посочената цел, в рамките на тази дейност кандидата е предвидил закупуване на оборудване, необходимо за нормалното осъществяване на дейността на формираното социално предприятие, както и за обезпечаване изпълнението на професионалните задължения на назначените в него лица. Сферата, в която социалното предприятие ще развива дейността си изисква необходимата техническа и функционална обезпеченост, която да гарантира наличие на по-добра работна среда и да позволи на назначените служители - представители на целевата група, да изпълняват своите задължения ефективно и на нужното професионално ниво. Необходимостта от предвиденото за закупуване в рамките на проекта оборудване произтича от спецификата на дейността, в която ще се развива социалното предприятие, а именно - извършване на услуги по почистване на домове, офиси, сгради и автомобили. Поради това и планираните за закупуване активи са в тази насока, като по този начин ще се подпомогне реализирането на поставената цел - повишаване равнището на хигиена в трудовата и обществена среда. Част от оборудването е съобразено и с факта, че услугите на Центъра ще се предоставят както там където той ще извършва своята дейност, така и на мястото при съответния клиент при заявена необходимост за това. В рамките на тази дейност се предвижда закупуването на следното оборудване, което да осигури техническото и функционално обезпечаване на дейността на "Център за автокозметика и почистване" и на създадените към него новите работни места: 1) Машина измиване автомобили - 3 броя: Те са необходим за обезпечаване на предлаганите от Центъра автокозметични услуги. Това е професионално оборудване за измиване под високо налягане и е специално предназначено за измиване на различни типове превозни средства (в това число и товарни МПС), които не могат да се измият със стандартен модел четкова машина. Ще позволяват изминаването на до три автомобила едновременно. 2) Прахосмукачка за автомобили - 1 брой: Необходима е за обезпечаване на предлаганите от Центъра автокозметични услуги. Това е професионално оборудване, което ще позволи да се извърши дълбоко и цялостно почистване на тапицериите и меките части от вътрешността на автомобилите. 3) Машина за пране и почистване на килими - 1 брой: Необходима е за обезпечаване на предлаганите от Центъра услуги по почистване и повишаване на битовата хигиена. Оборудването е професионално и е специализирано в пране и почистване на килими, пътеки и подобни настилки, като същото има възможност да бъде пренасяно от едно място на друго, тъй като центъра ще предоставя възможност за пране на килими, както в собствената си база, така и на място в дома или офиса на съответния клиент. 4) Центрофуга за килими - 1 брой: Необходима е за обезпечаване на предлаганите от Центъра услуги по почистване и повишаване на битовата хигиена. Професионално оборудване, което се използва за разделяне твърди частици от течността. Ще се прилага при изпирането на килими с цел по-качественото им почистване. 5) Прахосмукачка за почистване на домовете - 2 броя: Необходима е за обезпечаване на предлаганите от Центъра услуги по почистване и повишаване на битовата хигиена. Професионално оборудване, което е предназначено да бъде използвано за почистване на място, при посещение в домовете или офисите на клиентите. Предвиденото оборудване е предназначено за работа на назначените лица на длъжности "Мияч на превозни средства ръчно", "Работник чистач на килими" и "Чистач хигиенист". Закупуването на посочените по-горе активи е основна предпоставка за постигане на устойчивата заетост, висока производителност, създаване на допълнителна добавена стойност и устойчив растеж на социалното предприятие на сектора на социалната икономика. 0.00 57 704.26
Осигуряване на заетост за период до 12 месеца на 19 лица от целевата група: Период на изпълнение на дейността: от месец 6 до месец 17. Цел на дейността: Осигуряване на 19 работни места в сформираното социално предприятие и създаване на условия за заетост, подкрепа за социално включване и насърчаване на социалната икономика. Описание и обосновка на дейността: Съгласно Член 1 от Хартата на основните права на ЕС „Човешкото достойнство е ненакърнимо. То трябва да се зачита и защитава.“ Член 26 пък гласи, че „Съюзът признава и зачита правото на хората да се ползват от мерки, които осигуряват тяхната автономност, социалната и професионалната им интеграция и участието им в живота на общността“. Чрез осигуряване на заетост за уязвимите групи в обществото социалната икономика спомага за обединяване на икономическия и социалния ресурс за преодоляване на социалната изолация и води до намаляване на риска от бедност и социално изключване, до устойчивост на мерките в сферата на социалната политика. Социалните ползи от това се измерват с интеграцията и заетостта на хора в неравностойно положение, с приноса към процеса на социално включване и създаване на социален капитал. В изпълнение на предното кандидата ще допринесе за интеграция на лица от уязвимите групи с осигуряване на условия за трайна заетост чрез разкриване на 19 нови работни места в рамките на проекта, които са пряко свързани с дейността на формираното социално предприятие. В социалното предприятие ще бъдат обособени следните работни места в съответствие с длъжностите посочени в НКПД-2011 г.: 1) "Управител, продажби маркетинг", код съгласно НКПД: 12216002 - 1 брой: Ще управлява и организира дейността на Центъра. Ще осъществява контакти с потенциални клиенти и ще отговарят за разширяване на дейността му. 2) "Мияч на превозни средства ръчно", код съгласно НКПД: 91220001 - 6 броя: Ще изпълняват функции по представяне на автокозметични услуги. 3) "Работник чистач на килими", код съгласно НКПД: 91290001 - 2 броя: Ще изпълняват функции по представяне на услуги по почистване. 4) "Мияч прозорци и витрини", код съгласно НКПД: 91230001 - 2 броя: Ще изпълняват функции по представяне на услуги по почистване. 5) "Чистач хигиенист", код съгласно НКПД: 91120004 - 4 броя: Ще изпълняват функции по представяне на услуги по почистване. 6) "Касиер", код съгласно НКПД: 52301001 - 2 броя: Ще приема плащанията за изпълнените услуги. 7) "Телефонист", код съгласно НКПД: 42232002 - 2 броя: Ще приема заявки от клиенти свързани с предлаганите услуги. За разкритите работните места Кандидатът е предвидил осигуряване на заетост за период от 12 месеца. Назначените 19 лица от допустимата процедура целева група ще включват 1 лица с увреждане и 18 лица представители на групата "Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица" - младежи до 29 г., лица над 54 г. възраст и продължително безработни лица. Съгласно предвидените нови длъжности, които ще бъдат разкрити в социалното предприятие е формиран и бюджета на дейността, включващ разходите за възнаграждения за всяко лице включено в заетост в размер на Минималния осигурителен доход (МОД) за описаните по-горе длъжности, както и всички дължими вноски за сметка на работодателя за период от 12 месеца. Същевременно, като е взета предвид възможността от покачване на МОД през 2018 и 2019 г. (през които ще бъдат заети лицата в рамките на проекта), както и предвиденото в Закона за държавния бюджет покачване на осигурителните вноски за следващата година, кандидата е предвидил резерв в рамките на 10% спрямо настоящия МОД. Подробно начина на формиране на възнагражденията за посочените длъжности е представен в раздел "Начин на изпълнение". С извършената инвестиция дружеството ще създаде условия за социално включване на уязвими за пазара на труда лица, като същевременно допринесе и за насърчаване на социалното предприемачество. След приключване на дейностите по проекта Кандидата в качеството си на работодател, ще запази работните места за минимум 6 месеца на минимум 50% от наетите по проекта лица. 0.00 144 260.65

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).