Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project is implemented in implementation of Art. 6 of Regulation 1304/2013 and is a joint action of the social partners (trade unions and employers' organizations).

This proposal was developed entirely within the target area "improving the social audit, social dialogue, improved working conditions and collective bargaining." The project responds to the labor market challenges posed by the development of economic processes and directly contributes to raising the skills and adaptability of the workforce, also reflecting the specific needs of target groups.
The project has a national reach and addresses the problems of adaptability, flexibility and security of the employees in terms of needs and commitments in the field of collective bargaining, which contributes to flexibility and security in the implementation of policies that work simultaneously in the modern labor markets, improved organization of work and labor relations and modernization of social security and employment security. In shaping national policy in this area, CITUB actively supports the achievement of flexibility and security, which in this project is characterized by involvement of the social partners as well as taking into account specific national circumstances and needs in anticipating concrete, joint actions and proposals of social partners.

Co-ordination of consultations on economic, social, environmental, labor and other issues by the project partners (CITUB, CEIB, BIA and BICA) and development of the scope and thematic content of collective agreements is a guarantee for the practical applicability of results to employers . The participation of the largest representative organizations of employers and employees in a joint project is also a guarantee of the sustainability of the results, as well as a high effect of multiplication of the achieved results.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Развитие на партньорски взаимоотношения между организации на работниците и служителите и организации на работодателите на национално ниво: Реализацията на дейността включва следните под-дейности: 1.1. Анализ на процесите на договаряне и на сключените отраслови/браншови колективни трудови договори (О/БКТД); 1.1.1. Разработване на критерии и разпределяне, групиране на основните членове на КНСБ и браншовите им партньори, на база следните критерии: • Браншови структури на БСК, КРИБ и АИКБ, страна по действащи О/БКТД със страна основни членове на КНСБ (основен критерий) Допълнително, в критериите ще се включат и: • Устойчивост на двустранния диалог и партньорството, както и добри традиции в колективното трудово договарянето в отраслите/браншовете, по предприятия/; • Проблемни сектори, без О/БКТД, но с изградени структури на партньорите; • Иновативни сектори, без представителство на интереси и структури на партньорите; • Наличие на специфични равнища на договаряне в отделни сектори с изградени структури на партньорите; • Постигане на максимално сходство на браншовете и предприятията вътре в секторите, с оглед създаването на ефективно партньорство за колективно договаряне и • възходяща конвергенция на заплатите. Определените целеви отрасли/браншове обхващат следните сектори: Сектор "Бюджет" 1 средно образование 2 държавно управление 3 здравеопазване 4 селско стопанство 5 култура и изкуство Сектор "Услуги" 6 транспорт - воден транспорт, въздушен транспорт, железопътен транспорт, ж.п. строителство, пътен транспорт, логистика и пътно строителство, градски транспорт 7 водоснабдяване 8 енергетика 9 търговия, туризъм и услуги 10 строителство Сектор "Индустрия" 11 машиностроене 12 електроника 13 металургия 14 лека промишленост 15 химия и индустрия 16 добивна промишленост 17 хранителна промишленост 1.2. Анализ и обобщаване на опита от прилагане на Европейските секторни споразумения /ЕСС/ в България; • Анализ на добри и на негативни практики: координация на действията с европейски секторни федерации; анализи за установяване на несъответствията и дисбалансите в заплащането и на възможностите за координиране процеса на договаряне на работните заплати в поделенията на МНК; създаване на информационни база данни за целите на координиран процес на договаряне на работните заплати; разработване на варианти за действие, проекти на рамкови споразумения; тактика и стратегия за преговори. 1.3. Анализ на проблемите на тристранен и двустранен диалог и колективно трудово договаряне по сектори и браншове, в това число и по общини, за дейности, финансирани от общинските бюджети; 0.00 166 551.96
Дейност 1. Развитие на партньорски взаимоотношения между организации на работниците и служителите и организации на работодателите на национално ниво (продължение): Продължение: 1.4. Обсъждане и подготовка на консенсусни за партньорите предложения за законодателни промени: • Подготовка на предложения за промени в законодателството по отношение процедурите на функциониране на органите на двустранен диалог и преговорите за сключване на О/БКТД; - Подготовка на анализ на нормите на Конвенция № 151 на МОТ от 1978 г. за защита на правото на организация и процедури за определяне на условията на заетост в държавната администрация и Конвенция № 154 на МОТ от 1981г. за колективното договаряне с цел: - ускоряване на процеса по ратификацията им от Република България; - внедряването и усъвършенстване на националното законодателство в областта на колективното трудово договаряне. - развитие и надграждане на идеи и предложения за промени в правната рамка на секторното колективно договаряне и легално определение на понятия „отрасъл/бранш”, „сектор – икономическа дейност, група икономически дейности”, за целите на договарянето; - изследване съответствието/несъответствието на сключваните и действащите О/БКТД и икономическите дейности/ групата от икономически дейности, за които те се отнасят, със секторните граници по КИД 2008.; - изследване на субектите в процеса на договаряне – на въпроса „Кой, кой е” на това равнище на договаряне; ясно идентифициране, „диференциране и интегриране”, „подреждане” на партньорите за целите на диалога и договарянето на секторно равнище; - Уреждане на процедури, срокове, информационно осигуряване и логистична подкрепа от страна на държавата на това равнище на договаряне; - Договарянето на специфични равнища и уреждане на въпроса за „браншовото” договаряне в структурите на държавната администрация; - Разрешаването на споровете и конфликтите по повод колективното трудово договаряне; - Актуализация на конкретни предложения за разпростиране и разширение на О/БКТД. Преосмисляне на постигнатото и реалния наш опит - анализ и оценка на въздействието от разпростирането на О/БКТД. Разработка на типови процедури. Обсъждане предметното поле от договорени клаузи за разпростиране, на база на секторни и браншови анализи, балансиращи интересите на страните с обществения интерес. - Обогатяване на предмета на преговорите,(с предвиждане включване на нови аспекти, в т.ч. и породени от интелигентно производство и дигитализация); - Възстановяване на отпаднали или предвиждане на нови равнища и механизми, в т.ч. регионални или общински преговори за бизнес-организации, преговори за групи предприятия, преговори за професионални групи и групи с особен трудов статус –работещи от разстояние, надомни работници, работещи чрез АВР, (за рамкови споразумения); - Рамкови споразумения за работещи в компании на общ собственик/собственици , в т.ч. и МНК, без статут на КТД; - Нормативни механизми за по-добро приложение на транснационалните споразумения в компаниите и европейските секторни / меж • Развитие и надграждане на идеи и предложения за промени в правната рамка на секторното колективно договаряне; • Предложение за промяна на правната рамка, уреждаща КТД по предприятия и КТД по общини; • Подготовка и обсъждане със социалните партньори на Проект на концептуално предложение за Европейска Директива за развитие на колективното трудово договаряне; 0.00 0.00
Дейност 2. Развитие на партньорски взаимоотношения между организации на работниците и служителите и организации на работодателите на секторно и браншово ниво: Целта на дейността е: - Преодоляване на кризата в диалога и предприемане на реални стъпки за сключване на О/БКТД в конкретни сектори - лека промишленост, хранително-вкусова промишленост, химическа промишленост и др.; - Овладяване и управление от браншовите социални партньори на естествените процеси на децентрализация на КТД от секторите и укрепване на договарянето на равнище предприятие, с особено внимание в критични сектори, с тенденция за намаляване на КТД на равнище предприятие; - Транспониране на добрите практики на „продуктивно” договаряне в по-малко успешните сектори и предприятия, с цел формиране на нагласи и мотиви за подновяване на „замразени” преговори; - Възможностите за договаряне в нови, специфични равнища на договаряне: икономически обвързани субекти – холдинги, група предприятие с единна собственост и управление и др.; - Повишаване на качеството на КТД. Разширяване на предметно поле на договаряне с гъвкави иновативни решения в КТД за обсъждане на фирмени стратегии за цифровизация и обучения по дигитални умения, др. - Сближаване на позициите на браншовите партньори относно споровете по разпростиране и разширение на О/БКТД. Обсъждане предметното поле от договорени клаузи за разпростиране, на база на секторни и браншови анализи, балансиращи интересите на страните с обществения интерес. - Идентификация на необходимата институционална и логистична подкрепа от страна на Държавата на двустранния социален диалог и колективно трудово договаряне на секторно равнище. 2.1. Разработване на инструментариум и методология за обработка и анализ на данни Продължава в следващото поле. 0.00 279 760.91
Дейност 2. Развитие на партньорски взаимоотношения между организации на работниците и служителите и организации на работодателите на секторно и браншово ниво (продължение): Продължение: 2.2. Разработка на Секторни анализи на действащи О/БКТД, с релация КТД в предприятия (в т.ч. и поделения на МНК) от селектираните браншове, за добри практики в областта на договарянето по: - условия на заетост, работното време, безопасността и здравето при работа; - работни заплати, (в т.ч. допълнителни възнаграждения по нормативни актове, бонуси и други допълнителни възнаграждения, съществуващи практики на „продуктивно” договаряне); - допълнително доброволно социално осигуряване и други социални придобивки, спазване на индивидуални трудови права; - иновативни системи за управление на ч.ресурси и др.; - анализ на договорените специфични условия на заетост, работно време, безопасност и здраве при работа, заплати, социални придобивки, индивидуални права и други за наетите, чрез атипични и нови форми на заетост/работа. - социалният диалог в контекста на производителността на труда, в т. ч. анализ на съществуващи практики на „продуктивно” договаряне (както от България, така и чужд опит), при които има ясни и максимални ползи и за двете страни. (Преговори, обвързващи при ясни и справедливи условия работниците и синдикатите в процеса на сключване на КТД и договаряне ръст на работните заплати, като ги ангажират с по-голяма активност и действия за подобряване производителността, дисциплината, качеството и др).; - въведени иновативни системи за управление на човешките ресурси, в т.ч.: добри практики, засягащи действия на партньорите относно квалификация и заетост в контекста на адаптация към новите технологии(дигитализация, автоматизация, роботизация и др.), промени в организация на труда и работно време и последици за квалификацията, уменията и БЗУТ; обвързване на заплатите с новите изисквания към работните места и залагането на такива мерки в КТД; - проблеми, породени от промяна на собствеността, работодателя, сливане и поглъщане на предприятия, разделяне, аутсорсване на дейности; взаимоотношения с доставчици и подизпълнители; - работодателска инициатива за въвеждане на нови стандарти в областта на антидискриминацията, равенството на половете, съвместяване на семейния и трудовия живот; - програми и действия на партньорите на секторно и фирмено равнище за превенция на стреса и насилието на работното място; подготовка на предложения към проект на Национално споразумение между социалните партньори за съвместни действия относно стреса и насилието на работното място. 2.3. Дълбочинно изследване на бипартитния социален диалог и колективното трудово договаряне на отраслово/браншово равнище - добри практики и основни проблеми и тенденции, очертаващи кризата на това равнище на партньорство и договаряне в определени сектори. Извършва се на базата на подготвените секторни анализи, като се извеждат основните положения, принципи на работа и проблеми. 0.00 0.00
Дейност 3. Подобряване на социалния диалог и изработване на общи стратегии за секторни споразумения и колективно трудово договаряне: В рамките на дейността се извършва (1) подготовка на проекти на КТД на отраслово/браншово и на равнище предприятие и (2) Консултации по подписване на КТД на отраслово/браншово и на равнище предприятие, чрез: 1.Изследване/анализ на КТД на равнища предприятие и сектор за включването в КТД на клаузи свързани с недопускане на дискриминация в рамките на трудовите правоотношения. 2.Разработка на модел от въпроси и примерни клаузи за КТД, свързани с възможността чрез КТД да се провежда антидискриминациионна съвместна с работодателите дейност. 3. Предоставянето на консултации на МСП, в това число работници и служители в тематичните области на КТД: 1. Икономически аспекти на управлението на предприятията: 1.1. Възможности за финансиране на бизнеса: програми и проекти, свързани с развитието на МСП, специализирани кредитни линии, оптимизация на разходите, търсене на пазари за продукцията на МСП; Общи икономически аспекти на управление на предприятията. 1.2. Управление на специфичните икономическите процеси в предприятията, в т.ч. отраслови/браншови стандарти по качеството; Спазване правилата на добро фирмено управление. 1.3. Икономически и организационни измерения на управление и развитие на човешките ресурси и трудовите отношения, в т.ч.: •Осигуряване, заетост и рационално използване на компетенциите и качествата на персонала; •Достъп до програми за подкрепа квалификация и преквалификация на работниците и служителите; •Добри практики в поделенията на многонационалните компании и големи български предприятия. 1.4. Управление на трудовите възнаграждения, системи по заплащане на труда, въпроси,свързани с оценка на изпълнението и обвързване заплащането производителността на труда; 2. Социални аспекти на управление на предприятията и трудовите отношения: 2.1. Трудово-правни аспекти на заетостта: •Общи въпроси на индивидуалните трудови правоотношения, включително защита от дискриминация в трудова среда; •Привличане на чуждестранни работници; •Гарантирани вземания на работниците. 2.2. Развитие на мерки, подобряващи условията и безопасността на труд в МСП: •Оценка на риска на работното място; •Оптимизация на работните процеси - гъвкави форми на заетост, ЛПС и др; •Обучения по безопасност и здраве при работа; •Безплатна храна и добавки към нея. 2.3. Социално-защитни аспекти: •Осигуряване на работниците/служителите; •Обезщетения и помощи от Държавното обществено осигуряване; •Въпроси, свързани с правата на осигурените работници/служители; •Задължително и доброволно осигуряване и възможности за избор. Продължава в следващото поле. 0.00 493 268.32
Дейност 3. Подобряване на социалния диалог и изработване на общи стратегии за секторни споразумения и колективно трудово договаряне (продължение): Продължение: 3.Екологични аспекти на дейността на предприятията и защита на потребителите. 3.2. Допълнително, с цел осигуряване реализацията на самите консултации в МСП, ще се разработят и подкрепящи материали: отпечатване на хартиен носител базов набор от разработените в рамките на дейността, спомагателни печатни материали (въпросници за МСП, дипляни за подготовка, презентационни материали, анкетни карти на всички включени в консултациите лица и др.), размножаване на въпросници, анкетни карти, комплекти за консултираните лица (програма на консултацията, листа за писане, химикалка) когато е приложимо. 3.3. Провеждане на надграждащо/въвеждащо обучение на експертите, работещи по дейността Организиране на 1 брой обучение на експертите, включени в дейността. Обучението ще осигури единен подход и методика при осъществяване на консултациите, както и спазване правилата на комуникация и публичност при осъществяване на дейности, финансирани по ОП РЧР. 3.4. Провеждане на национална кампания за подпомагане партньорите в процеса на договаряне и предоставяне на конкретни консултации целта е да се популяризира дейността по проекта, чрез серия от прес-конференции, срещи с различни целеви групи (представители на регионални, местни власти, браншови и секторни организации на партньорите) 3.5. Провеждане на секторни, регионални и национални дискусионни форуми на партньорите Провеждане на секторни, регионални и национални дискусионни форуми на партньорите за обсъждане на направените анализи и подготвените препоръки: - Възможностите за единен, за конкретни сектори координиран процес на договаряне, в това число и по отношение обогатяване на съдържателната страна на договорите с приложими добри практики от ЕСС; - Общи за браншовите социални партньори стратегии и конкретни стъпки, за разширяване на представителството на интереси, двустранния диалог и покритието с КТД в традиционни сектори и в конкретни иновативни сектори; - Възможностите за договаряне в нови, специфични равнища на договаряне: икономически обвързани субекти – холдинги, група предприятие с единна собственост и управление и др.; - Създаването на специфичен за отделните сектори между отраслов /между браншов координационни механизми за подкрепа на КТД на равнище предприятие (напр. енергетика, въгледобив и др.) , при наличие на специфични равнища на договаряне и криза в отношенията на диалог между партньорите; - Повишаване на качеството на КТД. Разширяване на предметно поле на договаряне с: механизми за посредничество при КТС с генезис КТД; гъвкави иновативни решения в КТД за обсъждане на фирмени стратегии за цифровизация и обучения по дигитални умения, др. - Овладяване и управление от браншовите социални партньори на естествените процеси на децентрализация на КТД от секторите и укрепване на договарянето на равнище предприятие, с особено внимание в критични сектори, с тенденция за намаляване на КТД на равнище предприятие; - Преодоляване на кризата в диалога и предприемане на реални стъпки за сключване на О/БКТД в конкретни сектори - лека промишленост, хранително-вкусова промишленост, химическа промишленост и др.; - Сближаване на позициите на браншовите партньори относно споровете по разпростиране и разширение на О/БКТД и увеличаване на покритието на наетите с КТД на секторно равнище; - Обсъждане проблемите и конкретни мерки за информационно осигуряване и повишаване капацитета на партньорите за преговори и сключване на КТД по общини, за дейности, финансирани от общинските бюджети. - Необходимата институционална и логистична подкрепа от страна на Държавата на двустранния социален диалог и колективно трудово договаряне на секторно равнище. - Други теми със специфично секторно измерение. За изработката и реализацията на всички под-дейности, ще се следват разпоредбите за визуализация и публичност на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. 0.00 891.90
Дейност 4. Разработка на иновативни инструменти и подходи от страната и чужбина, с цел прилагането им в практиката: Целта на проекта е да разработи конкретни инструменти, практики и приложими в предприятията, като в края на проекта и в резултат на реализацията на дейност 3, разработките ще бъдат практически внедрени в минимум 300 предприятия. 4.1. Разработване на инструментариум и методология за обработка и анализ на данни, съдържащи се: - в секторни КТД, КТД на равнище предприятие, в т.ч. и за проучване на добри практики в областта на: договарянето по условия на труд; работни заплати в т. ч. съществуващи практики на „продуктивно” договаряне; иновативни системи за управление на ч.ресурси и др.; анализ на договорените условия на труд, заплати и други на наетите чрез атипични и нови форми на заетост; - в колективни споразумения, сключвани в звената на държавната администрация; - в КТД по общини, за дейности, финансирани от общинските бюджети. Колективното трудово договаряне е основен инструмент за въздействие върху пазара на труда, използван от социалните партньори, за постигане на баланс на интересите между работодателите и наетите работници и служители. Ето защо разработването на този инструментариум е базов за подобряване на ефективността на КТД и съответно ще подобри свободното движение на стоки, услуги, капитал. Подготовка на методически и помощни материали, насочени към усъвършенстване на дейността по подготовка на проекти за КТД и водене на преговори за сключването йм. 4.2. Изготвяне на пособие насочено към: - статута на заетите при атипични форми на заетост лица; - надграждане на индивидуалните им права, чрез колективно трудово договаряне; - усъвършенстване на колективното договаряне на обхват на работещи, чрез предприятия, осигуряващи временна работа, както и за работещи дистанционно, надомно и чрез други атипични форми на труд (самонаети и др.) . 4.3. Наръчник за колективно трудово договаряне - методическо и практическо помагало при набиране на информация и подготовка на проект за КТД и за провеждане на преговори по проекти за колективен трудов договор на равнище предприятие. Наръчникът представлява обща част, относима към всички равнища и сектори, и специализирани части, съдържащи специфични въпроси и практики на договаряне за отделни сектори (определените за участие в проекта от икономическата сфера). нивата на заплащане и на заетост, на образователен и квалификационен ценз на персонала, работно време и отпуски, съвместяване на семейния и трудов живот, на прилагането на европейските норми и стандарти. Продължава в ледващото поле. 0.00 291 304.88
Дейност 4. Разработка на иновативни инструменти и подходи от страната и чужбина, с цел прилагането им в практиката (продължение): Продължение: 4.4. Недопускане на дискриминация, вкл. предприемане на мерки за отстраняване на последиците от дискриминация, чрез колективно трудово договаряне. Методическо ръководство за включване на клаузи, които гарантират анти-диксриминация и превенция на стреса и насилието на работното място в текстовете на КТД. 4.5. КОЛЕКТИВНОТО ТРУДОВО ДОГОВАРЯНЕ В КОНТЕКСТА НА ОБЩИЯ РЕГЛАМЕНТ ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ (GDPR) •В Модул правни аспекти на GDPR се разглеждат: структурата и съдържанието на регламента; новите моменти в правото на ЕС относно защитата на данните; промените в българското законодателство и отражението му в процеса на КТД; бработване на специални категории лични данни; кодекси за поведение; задължителни фирмени правила; тенденции, делегирани актове и актове за изпълнение; случаи с трансгранично значение и др. Модулът включва и правен обзор на контролната дейност на КЗЛД. •В Модул технически аспекти на GDPR се разглеждат: новата стратегия на ЕС за защита на данните; очаквани технически трудности при прилагането на GDPR в областта на КТД; определяне на средствата на обработването на лични данни в процеса на КТД; оценка на риска; оценка на ефективността на техническите мерки; оценка преди започването на дейностите за обработване; механизми за демонстриране на спазването на регламента в процеса на КТД и др. •В Модул организационни аспекти на GDPR се разглеждат: определяне на естеството, обхватът, контекст и цели на обработването на лични данни за целите на КТД; оценка на въздействието върху защитата на личните данни; определяне на отговорности за изпълнение на задълженията по регламента; роли и връзки на съвместни администратори процеса на КТД; създаването и поддържането на регистри на дейностите по обработване на лични данни, свързани с КТД; ролята на DPO в процеса на КТД. 4.6. Практическо помагало за „ФИНАНСОВА КОМПЕТЕНТНОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ РАБОТНИЦИ“ Повишаване на компетенцията на работещите относно финансова компетентност, спомагаща за оптимизиране и повишаване на ефективността на колективното трудово договаряне. 4.7. БЪДЕЩЕТО НА ТРУДА И КОЛЕКТИВНОТО ТРУДОВО ДОГОВАРЯНЕ •Създаване на работни места в нови сектори, свързани с нови продукти и нови услуги; •Промяна на работни места: дигитализация, интелигентен машинен интерфейс, нови форми на мениджмънт; •Унищожаване на работни места: като следствие от автоматизация и роботизация; •Изместване на работни места: дигитални платформи, споделена икономика. •трудовото законодателство и фундаменталните права на самонаетите работници •формите на защита на организационните елементи (времева заетост- срок; работно време; условия на труд; възнаграждение; почивка; обучение; социално осигуряване; •колективно договаряне; право на информиране и консултиране; съвместяване на трудовия със семеен и личен живот; защита на личните данни и др. •формите на представителството на самонаетите работници •мерките за ограничаване на действащите самонаети в сферата на сивата икономика 0.00 0.00
Дейност 5. Надграждане на съществуващи инструменти, информационни системи или платформи за проследяване на развитието на КТД: Дейността предвижда (1) надграждане с нови функционалности на съществуващата Интегрирана интернет базирана много-модулна платформа, разработена по договор в BG 051 PO 001-2.1.03 и (2) осигуряване на поддръжката им в рамките на договора. 1) Надграждане с нови функционалности на съществуващата Интегрирана интернет базирана много-модулна платформа, разработена по договор в BG 051 PO 001-2.1.03 за целите на КТД Развитието на КТД е в пряка зависимост от няколко фактора: • Популяризиране на соц. диалог като ефективен способ за намиране на решения • Наличие на експертен потенциал в участниците • Информираност (навън и навътре) в социалните партньори, споделянето на добри практики и опит повишава качеството на КТД; • Споделяне на информация и добри практики между социалните партньори. Изграждането на работещи информационни канали е в пряка връзка с повишаване адаптивността на работниците. Това се постига както чрез идентифициране качествата и потребностите на работещите, така и до предоставянето на специфични, индивидуални услуги и форми на обучение и квалификация. В рамките на договора, същесвуващата платформа ще се надгради към следните нови групи: Разработка на модули 1.1. „Мрежа по Комитет по условия на труд/Група по условия на труд“, 1.2. „Информиране и консултиране“ (или Национален център по информиране и консултиране). 1.3. Изграждане на база данни за нуждите на КТД и КТС (колективни трудови спорове) 1.4. Разработка на калкулатори (за обезщетение при безработица,) (2) осигуряване на поддръжката им в рамките на договора. Усъвършенстване на функционалността на системата (особено що касае автоматизиране вкарването на различни данни и изходящи справки). 1. Развитие на вътрешните пространства на осн.членове. Развитието на федералните раздели (информационно, методологически, консултантски и т.н) би преодоляло някои вътрешни дефицити, а и ще стимулира ползването на цялата платформа. Тук осъзнавам потребността от това, но силно се притеснявам от „съучастието“ на федерациите. В този смисъл дейността е рискова (да си спомним предния проект) 2. Актуализация на структурата и съдържанието на сегашните модули. Съдържанието да е синтезирано и насочено към синд.членове. 3. Разработка на мобилно приложение, позволяващо ползването на платформата от целевите групи. 0.00 64 284.25
Дейност 6. Разработване и пилотно тестване на нови механизми, социални стандарти и инструменти за въздействие върху организацията на труда и качеството на заетостта в предприятията, колективното трудово договаряне и социалния диалог;: 7.1. Прилагане на координирани политики по колективното договаряне и заплащането на труда - Разработване на стратегически цели за постигане на съществен напредък и усъвършенстване на КТД и политиките по заплащане в средносрочен план съобразно принципите на ЕССП; - Анализ на ефективността на участието на социалните партньори в Европейския семестър – положителен и негативен опит; - Разработване на анализ за съответствието между прилаганите мерки и политики на Европейския семестър с принципите на ЕССП; - Разработване на предложения и механизми за въздействие в рамките на Европейския семестър и съдържателно подобрение на основните документи; - Изготвяне на становища и позиции за синдикалните приоритети на семестъра, мерки и политики, адекватни на целите, заложени в Партньорството по колективно договаряне и конвергенция на заплатите; - Обмяна на информация с ЕКП по резултатите от Европейския семестър, изпълнението на Плана по ЕССП и Партньорството. 7.2. Мониторинг и прилагане на „КТД и РЗ - скорборд” - Разработване на инструментариум за мониторинг на показателите от „КТД и РЗ – скорборда” и план за действие, с оглед информационното им обезпечаване; - Поддържане и обновяване на база данни по „КТД и РЗ – скорборда”; - Изготвяне на периодичен анализ на степента на съответствие на индикаторите със заложените целеви показатели по приоритетни направления: - Приоритетно направление 1 „Спазване на златното правило – ръст на реалната работна заплата не по-малък от ръста на производителността на труда + инфлация”; - Приоритетно направление 2 „Изграждане, възраждане и усъвършенстване на свободното автономно колективно договаряне”; - Приоритетно направление 3 „Реализиране на възходяща социална и доходна конвергенция чрез повишаване ефективността на КТД”; - Приоритетно направление 4 „Борба с явлението работещи бедни посредством ускорено повишение на ниските заплати и ниските доходи в домакинствата със зависими членове”; - Приоритетно направление 5 „Повишаване на солидарността, намаляване на неравенствата и премахване на различията (с механизмите на колективното договаряне)”; - Разработване на нов Раздел в Годишния доклад по доходите и колективното трудово договаряне на КНСБ – Напредък на България по „Социален скорборд” и „КТД и РЗ – скорборд”. 0.00 193 762.81
Дейност 7. Надграждане на обучителна програма "Индустриални отношения", необходимо за въвеждането в практиката на изработените нови решения и механизми в широк кръг предприятия, в т.ч. по отношение на колективното трудово договаряне;: Надграждане на обучителна програма "Индустриални отношения" Обучителна програма "Индустриални отношения" цели подобряване адаптивността на заетите и повишаване капацитета им чрез реализиране на комплексна програма за системно надграждащо обучение в контекста на стратегията за Учене през целия живот, като елемент от гъвкавата сигурност. Програмата е едно от иновациите на КНСБ, създадена в рамките на проект "Сигурност чрез закона, гъвкавост чрез КТД", реализиран с финансиране по ОП РЧР 2007-2013 год. Чрез учебната програма се цели да се подпомогне придобиването и развитието на основни знания и умения, които ще Ви позволят да осъществите необходимите подходи за осъществяването на индусриални отношения (преговори по КТД и КТС). Темите на обучението са обединени в 7 модула: ∙ Визия, мисия, цели; ∙ Трудови и осигурителни отношения; ∙ Колективно трудово договаряне; ∙ Трудови спорове; ∙ Икономика на труда; ∙ Икономика, социална политика и мениджмънт; В рамките на настоящия проекта, съществуващите модули ще се надградят с: 1. Модул „Колективно трудово договаряне“ - надграждане и осъвременяване на съществуващия модул в учебната програма, и 2. Модул „Специфика на колективното трудово договаряне в съответния сектор/бранш“ Тази дейност цели на постигане на практически умения по КТД в минимум следните области: 1.транспорт 2. машиностроене, металообработване 3. електроника 4. публични услуги - водоснабдяване и канализация; енергетика 5. Частни услуги - строителство 6. Заети лица в сферата на селското стопанство 7. Хранителната промишленост 8. Лека промишленост Като пилотно тестване на новосъздадените модули, ще се реализират обучения на минимум 3 000 работници и служители (заети лица) по: 1. Модул „Колективно трудово договаряне“ - надграждане и осъвременяване на съществуващия модул в учебната програма, и 2. Модул „Специфика на колективното трудово договаряне в съответния сектор/бранш“ 3. Останалите модули на „Индустриални отношения“ 4. Ключова компетентност от наличните за дистанционно обучение Разработените модули ще бъдат апробирани (тествани) сред минимум 3 000 представителите от целевата група заети. Те ще имат право на обучение 16 учебни часа по: Всеки обучаем ще бъде отчитан като ЕГН (чрез попълване на анкетна карта по образец и таблица с микроданни) само веднъж в рамките на проекта. 0.00 145 356.11
Дейност 8. Окончателна оценка на въздействието от разработваните нови инструменти, модели и практики и тяхната приложимост и устойчивост.: С цел осигуряване на прозрачност на изпълнението на проекта, поддържане на работеща обратна връзка за предприемане при необходимост на своевременни корективни действия за гарантиране на успешно управление на проекта и устойчивост на резултатите му по време на проектния цикъл и след неговото приключване. Посредством изпълнението на дейността ще се верифицира: 1) практическата приложимост на всички разработки по проекта 2) степента на постигане на заложените в проекта индикатори (количествени и качествени) 3) приноса на проекта за постигането на основната цел на операцията и целевата сфера "Развитие на социалния диалог, подобряване на условията на труд и КТД" 0.00 14 151.62

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).