Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 260 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project "Patronage of elderly people and people with disabilities in Montana municipality" envisages the provision of mobile health and social services to 141 persons / users (elderly people over 65 with limited or inability to self-service and people with disabilities and their families) on the territory of Montana Municipality for 12 months. Implementation of the project will contribute to improving the quality of life and opportunities for social inclusion of elderly with limited or inability for self-care and disabled. Project will contribute to prevention of the risk of institutionalization of these people through the establishment of an adequate network of quality and sustainable social and healthcare services offered in consumer homes, also by building appropriate (material and staff) capacity to provide them. Mobile services aim is to make these individuals independent and stay as long as possible in their usual environment. They will be fully committed to preventing loneliness, isolation and be adapted to the basic needs of consumers. Within the project hourly mobile integrated health and social services that are eligible to be provided outside of a medical facility will be given, including personal assistance, social support and social inclusion activities, community-based activities, medical, psychological support, counseling and rehabilitation. In order to achieve this aim a management team consisting of 38 persons will be set up. It will be directly involved in the provision of the health and social service, including psychological support and counseling, as providing a suitable room to ensure the operational implementation of the project activities, by means of supplying equipment and furnishing and supplying a vehicle, which will make provision of mobile service to consumers possible not only in Montana but also in the 23 settlements in the municipality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора на територията на Община Монтана: В рамките на дейността ще бъдат предоставяни мобилни здравно социални услуги на 141 потребители (възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства) от гр. Монтана и 23-те населени места /кметства/ към Общината, имащи за цел да подпомогнат ежедневието им, за да могат те да останат в семейната си среда и да преодолеят ограниченията пред самостоятелния начин на живот. Потребители ще могат да бъдат лица с постоянен и настоящ адрес в Община Монтана. Дейността ще бъде съществявана за период от 12 месеца, като услугите, които ще получава едно лице, няма да надвишават 2 часа на ден и в зависимост от индивидуаните потребности ще включват: 1. Здравни (медицински) услуги: измерване на кръвна захар, кръвно налягане, поставяне на инжекции, смяна на превръзки и т.н.; 2. Рехабилитация 3. Социални услуги-насочени към подкрепа на лицата за осъществяване на ежедневните им дейности и постигане на социално включване, както и неспециализираните услуги (административни услуги; комунално - битови дейности-помощ в домакинството; придружаване до различни институции, до личен лекар, подкрепа в придвижването и разходки и др. 4. Психологическо консултиране и подкрепа - изведени и описани по-подробно в следващата дейност, с оглед тяхната цел и специфика Услугите ще бъдат предоставяни на база оценка на индивидуалните потребности на всяко лице, като за целта ще бъдат изготвени Индивидуални оценки на потребностите. Лицата, които желаят да ползват мобилната услуга, ще подават писмено Заявление по настоящия си адрес до Кмета на общината, с приложени: 1. документ за самоличност (за справка); 2. копие от експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК или медицински протокол на ЛКК, ако има такива.; 3. Други актуални медицински документи, с които се удостоверява актуалното здравословно състояние на лицето ; 4. Документ, удостоверяващ представителството /при наличие на такъв/; 5. Декларация за личен доход ; 6. Служебна бележка за настоящ адрес (при разлика с постоянен адрес). Подадените Заявления, с приложените документи, ще се входират в нарочно създаден и оформен за целта „Дневник на заявленията от кандидатите“. Ще бъде разработен Формуляр за оценка на потребностите, даващ възможност за дефиниране на индивидуалните потребности на всички потребители и ще включва като минимум следната информация: 1. Обща информация за лицето (име, възраст, информация за контакт и за лица, с които живее и които могат да окажат подкрепа). 2. Информация за жилището (вид на сградата, собственост, други лица, домашни любимци, средства за отопление и готвене, вид на телефонната линия) 3. Информация за здравословното състояние на потребителя. 4. Информация за ползвани други услуги от потребителя. 5. Информация за оценка на рисковете за потребителя. 6. Информация за потребностите от мобилна подкрепа – това е информация за нуждата от подкрепа в основните области на живот на човека (придвижване и разходка, общуване и социално включване, административна дейности, готвене и хранене, почистване на дома, мобилност и други специфични за потребителя области). 7. Информация за комуникативните и когнитивните способности на потребителя – информацията е изключително важна с оглед на това че често ограничения в тези умения водят до допълнителни рискове за потребителите и/ или трудности в предоставянето на услугата. Информацията ще бъде събирана с активното участие на потребителя и, по възможност, с участието на негов близък. За всеки кандидат-потребител ще се създаде и води лично досие, в което ще се съхраняват подадените документи. Въз основа на подаденото Завление и приложените документи, както и Формуляра за оценка на потребностите, ще се извърши Индивидуална оценка (план) на потребностите, включваща: 1. ежедневни потребности; 2. здравни потребности; 3. рехабилитационни потребности; 4. потребности в свободното време. 0.00 254 620.53
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране: Тази дейност ще е насочена към осигуряване на професионална и квалифицирана терапевтична помощ с възможност за цялото семейство, целяща възстановяване и поддържане на психическото равновесие на потребителите. Ще се изследват психологичните процеси и структурата на личността. Ще се развиват познавателните процеси. В зависимост от психологичната оценка ще се работи по възстановяване на страдащите процеси и моделиране на поведението. Ще се използват специфични подходи и техники – тестове, беседи, индивидуална работа, тренинги и др. Ще бъде оказвана психологическа подкрепа и консултиране на потребители, които имат трудности в общуване, в поведението, в справянето с емоции и чувства, проблеми от личен характер. Наред с това се предвижда психологическа подкрепа и консултиране да бъдат оказвани и на семействата на потребителите, с оглед развитие на капацитета на семейството за справяне с проблеми, възникващи в резултат на трудностите при справяне с ежедневните задължения, свързани с грижите, които трябва да бъда полагани за лицата с увреждане и/или възрастните близки хора с ограничения или с невъзможност за самообслужване. Подкрепата цели съдействие, насърчаване за включване и поемане, според възможностите на задачи за активност и подкрепа на потребителя в домашна среда. Подкрепата може да бъде информационна, консултативна, практическа, морална, емоционална, образователна (например нови знания за грижи и подкрепа за възрастен и/или възрастен с увреждане) и др. На семейството и близките се гледа като на ресурс, който след съответна подкрепа да може да допълва професионалната помощ и да поддържа постигнатите резултати напред във времето, включително и след прекратяване ползването на услугата, както и да функционира като естествена система за взаимна помощ. Предоставянето на психологическа подкрепа и консултиране ще включва редица дейности, сред които: В случаите, при които липсват доверителни отношения с близките - установяване на такива и работна връзка с тях; Информиране и приобщаване към програмите, дейностите, инициативите на услугата; Информиране (за проблема/болестта, възможностите, услугите, уменията); Емоционална подкрепа и консултиране за понижаване на негативните реакции, прекомерна емоционалност, стрес, напрежение, чувството за безпомощност, отчаяние, за вина във връзка с проблемите на техния близък – потребител на услугата и др.; Изграждане на разбиране у близките за проблемите и нуждите на потребителя; Подкрепа на близките за придобиване на умения за грижа за лицето с увреждане; Привличане на семейството и близките, приобщаване към социални групи и общности; Периодично обсъждане между специалистите и близките на напредъка и трудностите на лицето при поддържането и развиването на уменията за адаптация и независим живот извън услугата и пренасянето в обичайната среда в общността; Консултативна и терапевтична помощ за укрепване на междуличностните връзки в семейството и повишаване на вътрешно семейната толерантност към дисфункционалното поведение, нарушенията, уврежданията на клиента; помощ за поддържане на семейно равновесие, семейни традиции; Консултиране на близките за конструиране и/или възобновяване на отговорности и социални функции, включване в обичайни социални роли, които лицето да поема и изпълнява в семейна и друга среда. 0.00 0.00
Оптимизиране на качеството на предоставяните патронажни грижи чрез повишаване и поддържане на компетентността на персонала и изграждане на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение: Изпълнението на тази дейност включва: 1. Обучение на персонала - Всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажните грижи, ще преминат специализирано обучение по програмата, разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. Предоставянето на обучение ще се извършва от външен изпълнител, избран според приложимото законодателство. 2. Супервизия - Супервизията е задължителен компонент и има основна роля за поддържане на компетентността на специалистите от помагащите професии. Тя е насочена към членовете на персонала и се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Нейна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. Супервизията обръща внимание на: състоянието на потребителя, качеството на услугите, професионалните стандарти, професионалната етика, придобиването на знания и умения, професионалното развитие, ценностите и нагласите, които спомагат да се развие партньорско отношение с потребителите, професионалната идентичност, границите и отговорностите на професионалната роля на специалистите, подкрепящата среда на професионалиста и взаимо-влиянието между работата личността му/й. Супервизията е преди всичко подкрепящ и развиващ процес, а не психотерапия. Аспекти от работата на специалиста с клиента/потребителя често се пресъздават под някаква форма в процеса на супервизия. Супервизорът е обучен да работи с динамиката на отношението супервизор-супервизиран, която често хвърля светлина върху работата с клиента. Супервизираният може неосъзнато да цензурира представяният материал и в същото време да предоставя ключа за възловите моменти, които се нуждаят от обратна връзка. В съответствие с наложената практика предвиждаме провеждане супервизия на екипа на периодично по време на цялото изпълнение на проекта, като тя ше бъде: - Екипна супервизия- улеснява и подпомага развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко създава условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите. - Групова супервизия - служи за подкрепа; обмен на познания, гледни точки и професионален опит; получаване от всеки участник в групата на обратна информация от по-широк брой източници; споделяне на преживявания и взаимна емоционална подкрепа; придобиване на групов опит в хода на динамиката на груповите отношения. - Индивидуална супервизия - цели да даде възможност на всеки специалист да прегледа своята работа; да провери усещанията и чувствата си; да изясни ролите и очакванията си във връзката си с потребителя. Индивидуалната супервизия има същите цели като груповата, насочена е към конкретен член на екипа и е конфиденциална. Индивидуалната супервизия може да се осигурява при необходимост по заявка на специалиста или по преценка на ръководителя на екипа. Индивидуалната супервизия трябва да съответства и адаптивно да отговаря на професионално-личностните потребности, както и на етапите на професионално израстване на супервизирания специалист. 0.00 0.00
Техническо и материално обезпечаване на предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги: В рамките на тази дейност технически и материално ще бъде обезпечено предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги посредством: 1. Осигуряване на подходящо помещение, необходимо за координиране и обезпечаване на здравните изисквания по предоставяне на патронажната грижа, посредством доставка на оборудване и обзавеждане. Помещението ще бъде общинска собственост, като съобразно спецификата на предоставяната патронажна грижа, а и на самото управление и отчитане на проект от подобно естество, планираме то да бъде осигурено с необходимите офис мебели, компютърни конфигурации с инсталиран общоупотребим софтуер, вкл. печатащо устройство, с осигурена телефонна връзка. Задължително ще бъде обособена площ, в която ще се съхраняват необходимите за предоставянето на патронажната грижа лекарствени продукти и медицински изделия, както и ще бъде осигурена необходимата мобилна апаратура и оборудване, обезпечаващи дейностите на здравните специалисти. Помещението ще бъде и място за организация на работата, за осъществяване на редовни срещи на Екипа за управление и изпълнение на проекта и Екипа за управление на услугата с цел отчет на дейността и планиране на услугите. С цел обособяване на работни места с оглед комлицираното административно и оперативно изпълнение на проекта и предвид спецификата на проектните дейности, както и на тяхното планиране и отчитане, планираме доставка на следното обзавеждане и оборудване, в това число и медицинско оборудване: - Офис бюра с контейнери - 4 бр. - Офис столове - 4 бр. - Посетителски столове - 10 бр. - Офис шкаф/модули - 4 бр. - Метални шкафове за съхранение на документи с ключалка - 3 бр. - Шкаф за съхранение на медикаменти и мед. консумативи - 1 бр. - Канапе - 1 бр.; - Климатик - 1 бр. - Компютърни конфигурации /компютър, монитор, мишка, клавиатура / - 2 бр. - Преносим компютър - 2 бр. - Принтер/копир/скенер - 2 бр. - Мултимедиен проектор - 1 бр. - Екран за мултимедиен проектор - 1 бр. - Осветителни тела - 2 бр. - Кафемашина - 1бр., предпоставка за оптимизиране на работния процес и необходима и за дейностите по обуечения и супервизия. - Хладилник -1бр. 2. Осигуряване на подходящо помещение, необходимо за координиране и обезпечаване на здравните изисквания по предоставяне на патронажната грижа, посредством осъществяване на строително - монтажни работи (СМР). - Монтаж на външни охранителни щори - Монтаж на охранителна метална врата - 1 бр. 3. Закупуване на транспортно средство за извършване на мобилната работа За целите на проекта се предвижда да бъде закупено транспортно средство. Необходмостта от закупуване на транспортно средство в рамките на проекта се обуславя от факта, че мобилните здравно-социлани услуги ще бъдат предоставяни на 141 потребители, както от гр. Монтана, така и в останалите 23-те населени места /кметства/ към Общината, като автомобилът ще даде възможност на специалистите от екипа да достигнат до потребителите и да им предоставят специализираната помощ и подкрепа.Ползването на транспортното средство ще се извършва по предварително изготвен седмичен график, според заявените нужди на потребителите. Технически характеристики: лек автомобил - нов; 4+1 места; дизел; стандарт за емисии: Евро 6; врати: 4+1 Закупеното обзавеждане и оборудване, включително и транспортното средство ще останат собственост на община Монтана в рамките на целия им икономически полезен живот. Те се заприходяват към активите на общината по реда на действащата нормативна уредба, като разходите за амортизация ще възникнат за собственика (общината), а не за доставчика на УОИИ (независимо, че доставчик може да бъде административно звено на самата община). Придобитото обзавеждане и оборудване със средства по проекта няма да бъде използвано за икономическата дейност на общината, след приключване на проекта, освен в случаите, когато се предоставя за ползване във връзка с изпълнението на УОИИ, възложена по съответния ред, съгласно правилата по държавни помощи. 0.00 101 848.22

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).