Организация и управление на проекта: За осъществяване на всички задачи по организацията и управлението на проекта ще отговаря екипът за изпълнение на проекта, в който са включени следните позиции:
- Ръководител проект;
- Координатор;
- Счетоводител;
- Технически сътрудник;
- Административен асистент.
За гарантиране спазването на тези принципи и с цел качественото, в рамките на заложените времеви и финансови параметри за изпълнение на проекта, ще бъдат подготвени и утвърдени всички необходими документи и процедури, определящи правилата и стъпките за реализирането му. За тази цел след стартирането на проекта екипът:
- ще се запознае с условията и приложимите процедури за изпълнението на проекта;
- ще се запознае с определението за нередност, както и с правилата за докладване и отчитане на нередности;
- ще приеме подробен план за изпълнението на проекта с адаптиране на плана за действие, към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на екипа във времето;
- ще обсъди и приеме в окончателен вариант предварително разработени от ръководителя на проекта описания на задълженията, отговорностите и организационните взаимоотношения за всяка една длъжност в екипа по проекта;
- ще бъде обсъден графика за провеждане на обществени поръчки, като всеки член на екипа ще получи копие от приетите документи.
- ще се запознае с изискванията за отчитане и работа в системата ИСУН, като администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани от Ръководителя на проекта и проектния екип в пълно съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ;
- ще бъде докладвано своевременно за възникнали нередности, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности;
- ще гарантира спазването на разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта, възлагането на обществени поръчки и осигуряването на равни възможности.
- ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на представители на Договарящия орган, Сертифициращия орган, Одитиращия орган, други одитиращи органи и органи на Европейската Комисия.
За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи за целевите групи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат:
- ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето;
- ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа;
- оптимално използване на наличните човешки ресурси;
- ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане;
- ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта;
- равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта. |
39 107.90
|
34 010.09
|
Организиране и провеждане на процедури за избор на изпълнител : Община Свищов е публична организация, която не разполага със собствени ресурси за самостоятелно изпълнение на дейностите и е необходимо те да бъдат възложени на външни изпълнители. Това е и основният риск за успешното и навременно изпълнение на проекта, защото най-големите забавяния се реализират при тяхното провеждане. За успешното изпълнение на проекта се предвижда всички необходими тръжни документации да бъдат подготвени със собствени ресурси на общината и процедурите за избор на изпълнител да се организират и проведат от звеното в общинската администрация отговорна за провеждането им. Предвижда се да бъдат подготвени и проведени следните процедури:
1) изпълнение на СМР ;
2) строителен надзор;
3) авторски надзор;
4) мерки за публичност и визуализация;
5) одит на проекта.
С оглед навременното изпълнение на проекта и минимизиране на риска от забавяне подготовката и провеждането на всички процедури ще започне веднага след сключването на договора за предоставяне на БФП.
При подготвката на проектното предложение са проведени следните процедури:
- "ИЗГОТВЯНЕ НА РАБОТНИ ИНВЕСТИЦИОННИ ПРОЕКТИ ЗА СЛЕДНИТЕ ОБЕКТИ: ОБЕКТ №1: „Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сградата на Община Свищов“, ОБЕКТ №2: „Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сградата на финансов отдел на Община Свищов“ ОБЕКТ №3 „Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сградата на Звено Култура и Общинско радио“ , ОБЕКТ №4 „Реконструкция и ремонт на ЦДГ №1 „Васил Левски“;
- ИЗГОТВЯНЕ НА ТЕХНИЧЕСКИ ПАСПОРТИ И ОБСЛЕДВАНЕ ЗА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ НА СГРАДИТЕ НА ОБЩИНА СВИЩОВ, ФИНАНСОВ ОТДЕЛ, ЗВЕНО КУЛТУРА И ОБЩИНСКО РАДИО И ЦДГ №1 „ВАСИЛ ЛЕВСКИ. |
0.00
|
0.00
|
Строително монтажни работи: Дейността предвижда изпълнение на строително монтажните работи, включващи всички мерки посочени в енергиините обследвания и техническите паспорти, съгласно одобрените работни проекти. Те включват:
1. Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност;
2. Изпълнение на мерки по конструктивното възстановяване/усливане, които са предписани в техническото обследване на сградата;
3. Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба N:4 oт 01.07.2009 г.
4. Други съгласно одобрените инвестиционни проекти и технически обследвания, включително:
- Топлоизолация на покрив;
- Подмяна на осветление;
- Ремонт на покриви;
- Ремонт на съществуващите в сградите ВиК инсталации;
- Изгражданена достъпна среда в сградите;
- други.
Съгласно изготвените обследвания за енергийна ефективност, след изпълнението на мерките за енергийна ефективност енергийните спестявания на сградата ще бъдат над 60% и ще бъдат постигнати съответно Клас А за сградатана община Свищов и отдел "Финансов" и Клас B за сградата на звено Култура. Достигането на целите за енергийна ефективност, позволява в пакета СМР да бъдат включени и дейности, който не са пряко свързани с мерките за енергийна ефективност, но са предписани в техническото обследване. Описаните СМР се извършват от избрания по реда на ЗОП изпълнител съгласно одобрения инвестиционен проект, спазвайки Техническите спецификации, изискванията по Договора и Законовите разпоредби.
По време на строителството Изпълнителят ще:
- поеме пълна отговорност за качественото и срочно изпълнение на дейностите по договора;
- съставя пълно и правилно всички актове и протоколи по време на строителството;
- осъществява лабораторен контрол с акредитирана строителна лаборатория при спазване на действащите нормативни документи;
- следи за осигуряването на временната организация по време на строителството;
- спазва изискванията за здравословни и безопасни условия на труд;
- недопуска увреждане на трети лица и имоти;
- следи за годността на Строежа за въвеждане в експлоатация.
Изпълнителят съхранява на строежа Заповедна книга, в която се вписват всички предписания и заповеди, свързани с изпълнението на СМР, издадени от оправомощени за това лица и специализирани контролни органи съгласно Закона за устройство на територията. След изпълнението на Строежа до степен на Съществено завършване, Изпълнителят изготвя екзекутивна документация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията и уведомява за готовността си да предаде обектите. |
2 193 098.13
|
2 226 966.31
|
Строителен надзор: Дейността включва подготовка и провеждане на процедурата за избор на изпълнител, които да изпълнява дейностите по строителен надзор. За извършване на строително-монтажните работи ще бъде избран консултант, притежаващ професионална квалификация и практически опит, който да гарантира законосъобразното изпълнение на строително-монтажните работи на обектите. Той ще бъде отговорен за:
- Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за строежа само в присъствието на служители по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, като състави необходимия за това протокол по Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;
- В тридневен срок от съставянето на Протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво да завери Заповедната книга на строежа и да уведоми писмено в 7-дневен срок от заверката Общината, специализираните контролни органи и регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК);
- съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрените технически проекти;
- контрола на продуктите, влагани при изпълнението на строителните работи;
- спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- коректното изпълнение на работите свързани с осигуряване на достъп на хора с увреждания;
- пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно наредбата на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите;
- годността на строежа за въвеждане в експлоатация.
След приключване на строително-монтажните работи упражняващият строителен надзор ще изготви окончателен доклад до възложителя, както и ще съгласува констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежа от строителя на възложителяи ще изготви и регистрира на технически паспорт на обекта съгласно чл. 176а от ЗУТ. |
24 600.00
|
14 369.44
|
Авторски надзор: Авторският надзор ще се осъществява от проектанта изготвил инвестиционния проект, съгласно сключен договор за проектиране на обекта, с който е възложено и упражняването на авторски надзор по време на строителството, съгласно Закона за устройство на територията и действащите подзаконови нормативни актове. Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект в пълно съответствие с изискванията на ЗУТ, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът на проекта осигурява необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение и узаконяване на обекта. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи:
• При подписване на протоколи и актове;
• При обсъждане и промяна на конструктивните решения;
• При одобряване на конструктивни решения;
• При изготвяне на ревизирани чертежи/проекти;
• При изменение на проектни части по време на работа;
• Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта;
• Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице;
• Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност;
• Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението);
• Проектантът съгласува екзекутивни чертежи, съгласно ЗУТ;
• Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС;
• При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа. |
14 300.00
|
14 280.00
|
Информация и публичност на проекта: В съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. бенефициентът на помощта следва да популяризира на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). При изпълнението на проекта обществеността следва да бъде информирана за целите и резултатите му, както и да бъде подчертана ролята на Общността за реализацията на му и обществените ползи от него, за постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Мерките за информация и публичност следва да се изпълняват съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
С оглед популяризиране на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване ще бъдат:
- проведени две пресконференции /встъпителна и заключителна/;
- проведена церемония "първа копка";
- проведена церемония "откриване на обекта";
- публикации за напредъка на Проекта, в регионални и местни медии - 6 броя;
- изработени и разположени 3 временни билборда оповестяващи приноса на ОПРР по време на изпълнението на проекта
- изработени и поставени три информационни табели за популяризиране приноса на ОПРР след приклчщването на проекта;
- изработени и отпечатани 500 броя информационни брошури А4;
- изработени вътрешни банери със стойка и калъф - 2 броя;
- изработени и разпространени 200 броя рекламни химикали;
- изработени и разпространени 200 броя рекламни тефтери/бележници.
В съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. бенефициентът редовно ще публикува на интернет страницата на общината информация за напредъка при изпълнението на проекта. |
12 850.00
|
10 668.00
|
Одит на проекта: Съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура извършването на независим одит на проекта е задължително. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице. Изразяването на независимо одиторско мнение по всички съществени аспекти на финансовите отчети на проекта ще удостовери допустимостта, целесъобразността и законосъобразността на разходите, както и отчитането им с релевантни разходооправдателни документи. Независимият одиторски доклад е и своеобразна оценка за качественото и финансово отговорното управление на проекта. В допълнение ще бъде представен и доклад за фактически констатации, който ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. |
9 000.00
|
1 789.00
|