Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

FIL-CO EOOD, registered in 1996, is an enterprise specialising in the production of sportswear. The latter is sold both on the national and international markets. FIL-CO’s main customers are companies from Bulgaria, Italy, Spain and Greece, such as Proteam International OOD, Pirin OFC, Spartak OFC, Chernomorets PSFC, ARGON SETTE S.R.L. and MACRON S.P.A., Italy; LUANVI S.A., Spain; SPORTIVO G.P., Greece, among others. Currently the company has the potential market for a larger production volume; however, its insufficient production capacity does not allow it to produce the desired market volumes and deliver with the desired product diversity. The shortage of machinery and equipment, as well as the insufficient technological level of the available equipment, are among the reasons why the company fails to produce larger quantities so as to satisfy its customers’ needs.
FIL-CO’s core products include sportswear such as training kits, sweatshirts, T-shirts, long and short training bottoms, sleeveless tops, training socks, etc. The aim of the project is to enhance FIL-CO’s production capacity and strengthen its export potential.

The main project activities seek to improve the production process, add new features to or improve existing products, diversify the range of products, as well as introduce new technologies to improve the resource efficiency and effectiveness in the production process. 
The project includes purchase of machinery and equipment the incorporation of which will bring about the following outcomes:
-	enhanced production capacity of the company
-	improved productivity
-	improved efficiency based on production costs
-	raised export revenues
-	added new features and improvements to existing products
-	diversified product range
-	improved resource efficiency and effectiveness in the production process.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на четирииглова верижна машина за пришиване на ластик - 2бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени четирииглова верижна машина за пришиване на ластик -2 бр. Четириигловата верижна машина за пришиване на ластик е изцяло автоматична и внедряването й ще подобри производствения процес по отношение на неговата автоматизация, което ще гарантира по-висока производителност и увеличаване на производствения капацитет на ФИЛ-КО ЕООД. Предвидените за закупуване и внедряване машини са многофункционални, което позволява изпълненито на комбинация от операции по едно и също време върху детайла. Чрез внедряването на на машините ще се намалят ръчните операции, както и последващите корекции при некачествено зашиване на ластика към плата, което ще доведе до намаляване на времето за изработване на едно изделие, респективно до повишаване на производителността на дружеството. Високата технологичност и бързина на работа на машините е гарант за подобряване на производствените процеси, което ще осигури по-голяма самостоятелност на ФИЛ-КО ЕООД по отношение на изпълнението на по-големи обеми поръчки, в които се налага изпълнението на операции, свързани с пришиване на ластици. Машината е автоматизирана по отношение на специализираните оперции, за които е предназаначена, което води до по-голяма производителност и подобряване на производствените процеси във ФИЛ-КО ЕООД. Настоящата дейност ще се реализира в следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 11-ти месец). Изборът на изпълнител ще се осъществи в съотвествие с нормативната уредбра за избор на изпълнители - ПМС 118 и в съотвествие с изискванията на Управляващия орган. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 11 - ти до 12-ти месец). След избирането на изпълнител ще пристъпим към сключване на договор със същия. Сключването на договора ще се реалзира в сътветствие с правилата и изискванията, разписани в Ръководство за изпълнение на договори за БФП по ОПИК; 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протокол (от 12-ти до 18-ти месец). Доставката ще се извърши на мястото на реализиране на дейността на изпълнителя. 4. Инстарилане и пускане в експротация на машините и оборудването. Подписване на финален приемо-предавателни протокол (18 -ти месец). С подписването на финалния приемо-предавателен протокол завръшва реализирането на настоящата дейност. В рамките на дейността ще бъдат закупени следните машини - четирииглова верижна машина за пришиване на ластик - 2бр. 12 900.00 12 260.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на на робота за автоматично разкрояване на платове - 1 бр.): Като част от дейността ще бъдат закупен и внедрен в производствения процес робот за автоматично разкрояване на платове. Роботът е изцяло автоматизиран с цифрово програмно управление. Роботът е високопроизводителна машина, внедряването на коята ще окаже изключително влиание върху производствения процес по отношение на намаляване на ръчните операции, както и последващите корекции при некачествено отрязване на плата, които се наблюдават в производството в момента. Този факт от своя страна ще дове до намаляване на времето за разкрояване на едно изделие, повишаване на производителността, респективно подобряване на производствения капацитет на ФИЛ-КО ЕООД. Предвид големия набор от функции, които са вградени в робота за автоматично разкрояване на платове и високата степен на автоматизираност, в процеса на работа в реално време може да се проследи разкрояването на плата, както и да се направи избор на детайли преди стартиране, които не трябва да се режат и ще бъдат заобикаляни по време на работа. Настоящата дейност ще се реализира в следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 11-ти месец). Изборът на изпълнител ще се осъществи в съотвествие с нормативната уредбра за избор на изпълнители - ПМС 118 и в съотвествие с изискванията на Управляващия орган. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 11- ти до 12-ти месец). След избирането на изпълнител ще пристъпим към сключване на договор със същия. Сключването на договора ще се реалзира в сътветствие с правилата и изискванията, разписани в Ръководство за изпълнение на договори за БФП по ОПИК; 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протокол (от 12-ти до 18-ти месец). Доставката ще се извърши на мястото на реализиране на дейността на изпълнителя. 4. Инсталиране и пускане в експротация на машините и оборудването. Подписване на финален приемо-предавателни протокол (18 -ти месец). С подписването на финалния приемо-предавателен протокол завръшва реализирането на настоящата дейност. В рамките на дейността ще бъдат закупен робота за автоматично разкрояване на платове. 230 800.00 230 700.00
Внедрени нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване робота за автоматично разкрояване на платове - 1бр.) : Като част от дейността ще бъде закупен робот за автоматично разкрояване на платове, с което ще се намали брака и фирата, т.е. ще се оползотворяват в максимална степен суровините и материалите, необходими за изработването на готовата продукция. Това е породено от факта, че роботът разкроява и отрязва плата с висока степен на точност и прецизност. По този начин се оптимизира и разхода за плат на единица изделие. Роботът разкроява прецизно и точно, осигурява подобряване по отношение на симетричността на детайлите, по-малък разход на разкроя, т.е. намаляване на фирата, респективно отпадъците. Предвидените технологични и функционални характеристики на робота ще намалят най-малко с 10% разхода на плат. Отпадъците, които се генерират в следствие на сегашното технологично ниво и начини на рязане на плата ще бъдат намалени до минимум. От друга страна машината е от висок енергиен клас, като по този начин също ще бъде подобрена ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес. Настоящата дейност ще се реализира в следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 11-ти месец). Изборът на изпълнител ще се осъществи в съотвествие с нормативната уредбра за избор на изпълнители - ПМС 118 и в съответствие с изискванията на Управляващия орган. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 11- ти до 12-ти месец). След избирането на изпълнител ще пристъпим към сключване на договор със същия. Сключването на договора ще се реалзира в сътветствие с правилата и изискванията, разписани в Ръководство за изпълнение на договори за БФП по ОПИК; 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протокол (от 12-ти до 18-ти месец). Доставката ще се извърши на мястото на реализиране на дейността на изпълнителя. 4. Инсталиране и пускане в експлотация на машините и оборудването. Подписване на финален приемо-предавателни протокол (18 -ти месец). С подписването на финалния приемо-предавателен протокол завръшва реализирането на настоящата дейност. Закупуването на робота ще се реализира още в дейност 2, тъй като актива участва в повече от една дейности. 0.00 0.00
Дейности за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (чрез закупуване на двулицевите кръглоплетачни машини за интерлокова плетка - 4 бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени двулицевите кръглоплетачни машини за интерлокова плетка- 4бр. Машините плетат с голяма точност и прецизност, като може да им се задава и определя точно тегло и специфични сплитки по заявка на клиента. Чрез операциите, които се извършват с тези машини могат да се добавят различни шарки и сплитки, с цел откликване на нуждите на клиентите. Машините осигуряват и гарантират относително специфично тегло на изплетения плат, което е елемент, които ни дава възможност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги. Новите характеристики на плата, съответно водят до нови характеристики на продуктите, които се предлагат на клиентите и са в унисон с техните изисквания и потребности. Настоящата дейност ще се реализира в следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 11-ти месец). Изборът на изпълнител ще се осъществи в съотвествие с нормативната уредбра за избор на изпълнители - ПМС 118 и в съотвествие с изискванията на Управляващия орган. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 11 - ти до 12-ти месец). След избирането на изпълнител ще пристъпим към сключване на договор със същия. Сключването на договора ще се реалзира в сътветствие с правилата и изискванията, разписани в Ръководство за изпълнение на договори за БФП по ОПИК; 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протокол (от 12-ти до 18-ти месец). Доставката ще се извърши на мястото на реализиране на дейността на изпълнителя. 4. Инсталиране и пускане в експлотация на машините и оборудването. Подписване на финален приемо-предавателни протокол (18 -ти месец). С подписването на финалния приемо-предавателен протокол завръшва реализирането на настоящата дейност. Закупуването на двулицевите кръглоплетачни машини за интерлокова плетка ще се реализира още в дейност 2, тъй като актива участва в повече от една дейности. 605 600.00 605 200.00
Дейности за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятието (чрез закупуване на двулицевите кръглоплетачни машини за интерлокова плетка - 4 бр.): Чрез закупуването на двулицевите кръглоплетачни машини за интерлокова плетка ще се изработва такова количесто плат със съответно специфично относително тегло, което е възложено от клиента. Възможността, която ни дават тези машини за изплитането на различините видове платове ще ни позволи както да усъвършенстваме настоящия асортимент, така и да изработваме допълнителни асортименти от продукти, по заявка на наши клиенти при разработване на собствените ни продукти. Разнообразява се асортимента на продуктите, т.е. може да се изработи плат със определени специфични характеристики, шарка, сплитка, гъвкавост, което ни позволява максимално бързо откликване на запитаванията и изискванията на клиента. Машините дава възможност да се внесе разнообразие във видовете асортименти, като се използват платове от различни прежди, създаващи различини типове материи - полиестерни, памучни, кобинирани, както и с доваки на еластан и др. Настоящата дейност ще се реализира в следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 11-ти месец). Изборът на изпълнител ще се осъществи в съответствие с нормативната уредбра за избор на изпълнители - ПМС 118 и в съответствие с изискванията на Управляващия орган. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 11 - ти до 12-ти месец). След избирането на изпълнител ще пристъпим към сключване на договор със същия. Сключването на договора ще се реалзира в сътветствие с правилата и изискванията, разписани в Ръководство за изпълнение на договори за БФП по ОПИК; 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протокол (от 12-ти до 18-ти месец). Доставката ще се извърши на мястото на реализиране на дейността на изпълнителя. 4. Инсталиране и пускане в експлотация на машините и оборудването. Подписване на финален приемо-предавателни протокол (18 -ти месец). С подписването на финалния приемо-предавателен протокол завръшва реализирането на настоящата дейност. Активите са описани и ще бъдат закупени по дейност 4. 0.00 0.00
Внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (чрез закупуване на двулицевите кръглоплетачни машини за интерлокова плетка - 4 бр.) : Чрез закупуването на двулицевите кръглоплетачни машини за интерлокова плетка ще се постигне ресурсна ефективност и ефикасност. Към настоящия момент по-голямата част от платовете се купуват от други производители - външни доставчици. Обикновено закупеният плат е по-неравномерен и неприцизен по отношение на тежестта (има различно относително специфично тегло в различини части на плата) и не отговаря напълно на изискванията на клиента по отношение на относителното специфично тегло, поради което се реализират загуби от плат, които са суровини и материали за продукцията на дружеството. По отношение на ресурсната ефективност и ефикасност, закупуването и пускането в експлоатация на машините ще повлияе в както следва: Ще се намали годишното количеството отпадъците, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта, тъй като чрез двулицевите кръглоплетачни машини за интерлокова плетка и ще се намали брака и фирата, т.е. ще се оползотворяват в максимална степен суровините и материалите, необходими за изработването на готовата продукция. Това е породено от факта, че чрез двулицевите кръглоплетачни машини за интерлокова плетка ще изработват такова количесто плат със съответно специфично относително тегло, което е възложено от клиента. Т.е. няма да се налага да се поддържат излишни запаси от платове, т.е. ще оптимизира се и разхода за плат на единица изделие. Настоящата дейност ще се реализира в следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 11-ти месец). Изборът на изпълнител ще се осъществи в съответствие с нормативната уредбра за избор на изпълнители - ПМС 118 и в съотвествие с изискванията на Управляващия орган. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 11- ти до 12-ти месец). След избирането на изпълнител ще пристъпим към сключване на договор със същия. Сключването на договора ще се реалзира в сътветствие с правилата и изискванията, разписани в Ръководство за изпълнение на договори за БФП по ОПИК; 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протокол (от 12-ти до 18-ти месец). Доставката ще се извърши на мястото на реализиране на дейността на изпълнителя. 4. Инсталиране и пускане в експлотация на машините и оборудването. Подписване на финален приемо-предавателни протокол (18 -ти месец). С подписването на финалния приемо-предавателен протокол завръшва реализирането на настоящата дейност. Активите са описани и ще бъдат закупени предишна дейност. 0.00 0.00
Дейности за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятията (чрез закупуване на автоматична бродираща машина - 4 бр.): Като част от настоящата дейност ще бъдат закупени автоматични бродиращи машини - 4бр. Чрез въвеждането им в експлотация ще можем да разнообразим асортимента на продукти и услуги, в това число и като предлагаме нови модели с различни видове бродерии, предвид изискванията на клиента. Като част от новите асортименти могат да бъдат различни видове изделия със лога, бродирани етикети, специфични надписи, които са много актуални, предвид клиентите на дружеството, и особено чуждестранните клиенти и спортните клубове. Настоящата дейност ще се реализира в следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 11-ти месец). Изборът на изпълнител ще се осъществи в съответствие с нормативната уредбра за избор на изпълнители - ПМС 118 и в съотвествие с изискванията на Управляващия орган. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 11 - ти до 12-ти месец). След избирането на изпълнител ще пристъпим към сключване на договор със същия. Сключването на договора ще се реалзира в сътветствие с правилата и изискванията, разписани в Ръководство за изпълнение на договори за БФП по ОПИК; 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протокол (от 12-ти до 18-ти месец). Доставката ще се извърши на мястото на реализиране на дейността на изпълнителя. 4. Инсталиране и пускане в експлотация на машините и оборудването. Подписване на финален приемо-предавателни протокол (18 -ти месец). С подписването на финалния приемо-предавателен протокол завръшва реализирането на настоящата дейност. 183 200.00 183 000.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на двиглов четири конечен оверлог - 37бр.): Чрез закупуването и внедряването в производствения процес на двигловите четири конечни оверлози - 37 бр. ще се повишиши на производителността, респективно производствения капацитет на ФИЛ-КО ЕООД. Машината е автоматизирана автоматична и внедряването й ще подобри производствения процес по отношение на неговата автоматизация, което ще гарантират по-висока производителност и увеличаване на производствения капацитет на ФИЛ-КО ЕООД. Настоящата дейност ще се реализира в следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 11-ти месец). Изборът на изпълнител ще се осъществи в съответствие с нормативната уредбра за избор на изпълнители - ПМС 118 и в съотвествие с изискванията на Управляващия орган. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 11 - ти до 12-ти месец). След избирането на изпълнител ще пристъпим към сключване на договор със същия. Сключването на договора ще се реалзира в сътветствие с правилата и изискванията, разписани в Ръководство за изпълнение на договори за БФП по ОПИК; 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протокол (от 12-ти до 18-ти месец). Доставката ще се извърши на мястото на реализиране на дейността на изпълнителя. 4. Инсталиране и пускане в експлотация на машините и оборудването. Подписване на финален приемо-предавателни протокол (18 -ти месец). С подписването на финалния приемо-предавателен протокол завръшва реализирането на настоящата дейност. 92 500.00 88 060.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на трииглова плоска двойнопокровна машина -24 бр.): Чрез закупуването и внедряването в производствения на робота за автоматично разкрояване на платове ще се намалят ръчните операции, както и последващите корекции при некачествено отрязване на плата, което ще дове до намалява на времето за разкрояване на едно изделие, респективно до подобрявяване на производствения процес и повишаване на производителността, респективно производствения капацитет на ФИЛ-КО ЕООД. 113 520.00 108 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).