Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 106 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal “Healthcare Center for people with mental disorders” acquires to provide adequate and effective social infrastructure, promoting new quality social services for individuals with mental illnesses in accordance with the action plan for the period 2018 – 2021 for implementation of the National Strategy for long-term care by: 

-	Providing infrastructure for social services for people with illnesses in accordance with the updated map of services;

-	Improving the life quality for physical, emotional and educational development and social inclusion of every individual  in his natural environment;

-	Creating conditions for independent and worthy lifestyle for individuals with mental disorders in accordance with their abilities and specific needs

The project proposes the establishment of a Healthcare center for individuals with mental disorders in Kyustendil Municipality. The constructed project would provide conditions for individual and worthy lifestyle for people with disorders by providing quality, accessible and sustainable long-term care services, in accordance with one’s individual needs. The optimization and modernization of the social infrastructure would increase the quality of life and contribute to achieving integrated approach to the care of people with disorders with clear social effect and impact.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта: В рамките на проектната дейност се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът по управление ще изпълнява функции по организационни и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Дейността цели да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигането на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът на проекта ще се състои от петима членове: - ръководител на проекта; - координатор на проекта; - счетоводител на проекта; - юрист на проекта; - инвеститорски контрол Екипът ще е запознат и ще използва вече използваните в общината процедури за финансово управление и контрол и по този начин ще се даде разумна увереност за спазване на принципите на добро финансово управление на проекта. Дейността на екипа ще гарантира ефикасно и навременно отразяване на всички възможни рискове при изпълнението. Функциите на екипа по организация и управление на проекта включват: - мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, осъществяващи дейности по проекта; - изготвяне на доклади по изпълнението на проекта към УО на ОП „Региони в растеж“ 2014- 2020; - финансово управление на проекта; - докладване на нередности; - архивиране; - информиране и публичност по проекта. Община Кюстендил разполага с достатъчен административен капацитет, с които да обезпечи качественото и в срок изпълнение на проекта. Ръководителят на проекта и членовете на екипа за управление ще бъдат служители на общинска администрация, с богат професионален опит. Поради недостатъчния финансов ресурс за изпълнение на проектното предложение не се предвиждат разходи за организация и управление на персонала по администриране на проекта. 0.00 0.00
Дейност 2: Публичност и визуализация на проекта: През целия период на реализиране на проект „Изграждане на Център за грижа за лица с психични разстройства“ ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност на дейностите от проекта с цел още по-голямо популяризиране на резултатите от него и приноса на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020. Информирането на широката общественост ще популяризира процеса, насочен към създаване на среда, в която институциите, гражданските организации, обществото и семействата зачитат правата на хората с увреждания, осъществяват политики, насочени към развитие, социално включване и достъп до качествени грижи и услуги в общността. Чрез активна и навременна реклама ще се предизвика разбиране у широката общественост към проблема на хората в психични разстройства, което е пряко свързано с цялостното развитие на Община Кюстендил. Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целевите групи и преките бенефициенти по проекта; - Широката общественост; - Разпространителите на информация. Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност - изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност - всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност - всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство - всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност - ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Директна комуникация – пресконференции и официална церемония; - Външна реклама - постоянна обяснителна табела. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл. 115 § 4 от Регламент 1303/2013 г . и в чл. 3, чл. 4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020г . Поради ограничения финансов ресурс при остойностяване на дейността са заложени единствено разходи за изработване, доставка и монтаж на 1 брой временен билборд и на 1 брой постоянна обяснителна табела. Средствата за организиране и провеждане на официалната церемония - "Първа копка" на обекта и провеждането на двете публични събития - пресконференции (стартова и заключителна) ще се обезпечат от бюджета на Община Кюстендил. 480.00 0.00
Дейност 3: Изпълнение на СМР и авторски надзор : Изпълнението на дейност „Изпълнение на СМР и авторски надзор “ ще се осъществи за обект: Център за грижа за лица с психични разстройства - самостоятелно обособена сграда – ново строителство в имот, находящ се в поземлен имот с идентификатор 38474.6.34 по кадастралната карта и кадастрални регистри на село Копиловци, Община Кюстендил с обща площ – 4 175 кв.м., актуван с АЧОС № 5566/09.09.2020 г., определен за изграждане на Център за грижа за лица с психични разстройства с капацитет 15места, съгласно Актуализираната карта на услугите. Дейността се разделя на две водещи направления: (1) Дейности, свързани с изпълнението на Авторски надзор по време на изпълнение на строително - монтажните работи на строежа: Осъществяване на контрол на строителната площадка във връзка с качеството на СМР и тяхното съответствие с оригиналния Технически проект; провеждане на консултации на строителната площадка по време на СМР; извършване на допустими от закона несъществени промени в Техническия проект; изработване на екзекутивна документация във връзка с възникнали несъществени отклонения по време на строителството. (2) Дейности, които са свързани с изпълнението на строително - монтажните работи на строежа: Строителните работи, изпълнявани съгласно изготвения от Изпълнителя и утвърден от Възложителя Технически проект за строежа, Графика за изпълнение на строежа, предписанията и заповедите в Заповедната книга; При необходимост осигуряване на терени за нуждите на строителството в съответствие с разпоредбите – за временно строителство, за складиране на материали и техника и други, във връзка със строителството, установени с Плановете за безопасност и здраве, когато същите са извън територията на обектите; Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите, в съответствие с изискването на българското законодателство; Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през минималните гаранционни срокове за изпълнените СМР и съоръжения на обекта. 879 600.00 601 104.00
Дейност 4: Упражняване на консултантски услуги по реда на чл. 166 от ЗУТ: По време на строителството независима компания, ще упражнява консултански услуги със следния обхват: (1) Извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежите строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; (2) Организира законосъобразно започване на строежите; (3) Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; (4) Подписва всички актове и протоколи съставени по време на строителството, с което ще осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; (5) Издава предписания и заповеди относно изпълнението на строителството с оглед, предотвратяване увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; (6) Уведомява регионалната дирекция за национален строителен контрол, при установяване на нарушаване на техническите правила и нормативи в 3-дневен срок от установяване на нарушението; (7) Изготвя окончателен доклад до възложителя след приключване на строително-монтажните работи; (8) Издава технически паспорт след приключване на строително-монтажните работи на новоизградения обект; (9) Окомплектова цялата документация, необходима на Община Кюстендил за въвеждане на обекта в експлоатация. След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания се предвижда изпълнителят на строителен надзор с оглед въвеждане на обекта в експлоатация да представи: - окончателен доклад по чл. 168, ал. 6; - технически паспорт, документ за собственост /или документи удостоверяващи качеството на възложител на строежите; - акт обр. 14 за приемане на конструкциите, констативни актове по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежите, с приложени протоколи за успешно проведени единични изпитвания, - документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите и др. 8 000.00 3 800.00
Дейност 5: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Дейността цели да се осигури необходимия материален актив за качествено предоставяне на социалната услуга с оглед задоволяване на потребностите на потребителите. За изпълнението на тази дейност бенефициентът планира да обяви процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане и инвентар за Центъра за грижа за лица с психични разстройства. Оборудването и обзавеждането за ЦГЛПР, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност ще бъдат съобразени с основните композиционни и функционални изисквания и ще включват най-общо обзавеждането на следните помещения: Спални помещения - индивидуални и са за по 2 лица. Пространството ще осигурява уютна атмосфера на лицата и няма да затруднява свободното им придвижване; Санитарни помещения с баня - едно санитарно помещение към всяка спалня; Едно санитарно помещение с баня за персонала; Стая/стаи за персонала - За преобличане и съхраняване на документи; Кухненски бокс (кухня), разливочно и трапезария (кът за хранене)- Кухненския бокс (кухня) ще е обзаведен с необходимото за съхранение и приготвяне на храна и хранене оборудване, домакински електроуреди, съдове и прибори; Дневна стая - Място, където през деня могат се събират всички живущи. В дневната ще са разположени библиотека, аудио-визуална техника, подходящи маси и столове, удобна и мека мебел за разговори и почивка; Втора дневна стая - В нея ще се провеждат срещи на персонала, представители на институции или други официални лица, роднини, гости. Обзаведено е с мека мебел, маса и столове; Стая за терапия, която ще е обзаведена с меки модули и различни форми, с тапицирани стени и под; Мокро помещение - За пране, сушене и гладене; Складови помещения - Обособени за санитарно-хигиенни, перилни и миещи препарати и за други материали и пакетирани хранителни продукти. 28 991.56 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).