Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The analysis of the provision of social services in the community and / or at home showed that the service has a strong social impact to improve the quality of life of people with severe disabilities, relieve their families and access to employment.
This project proposal aims to respond to the increased need of people disadvantaged by social services in the community or at home. Overcoming the social isolation of families in which there are people with disabilities and people living alone over 65. That are in partial or complete inability to self alone at home to organize independently their lifestyle and daily activities.
Priority objective of the operation is to offer affordable, high quality and efficient social services that meet the needs of consumers with stronger involvement of all stakeholders, provide social inclusion, living in a supportive community and full realization. For effective realization of the objective need arises Center for hourly delivery of comprehensive integrated services for social inclusion in the community and / or at home like: medical / healthcare, rehabilitation; therapeutic activities for development; psychological support, social advice for users and their relatives.
Of disadvantaged people, according to their needs, will provide an opportunity to choose and use different types of services and assistance. Along with the provision of social service in the community or at home, providing access to employment for unemployed people of working age and ability of vulnerable groups to choose their own desires and trusted assistant, which is especially important and place.
For efficient and quality realization of the planned project activities, project applicant will provide training and training of personnel to provide services in the community and / or home sreda.Povishavane and improving the quality of life of disadvantaged people by providing access to integrated health and social services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Дейността е фокусирана изцяло върху запазване и разширяване на местния капацитет за качествено предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда на хора с увреждания и хора над 65г. с невъзможност за самообслужване. Чрез създаване на организация за ефективно управление и успешното реализиране на Проектното предложение по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M90PO001-2.002 "Независим живот" по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020г. на територията на Община Борино, в т. ч. всички населени места в общината. Създаване условия за предоставяне на комплекс от интегрирани услуги и надграждане и разширяване обема и качеството на предоставяните услуги. Кандидатът ще осигури необходимите условия и ще създаде организация за ефективно управление и успешно реализиране на Проекта на местно ниво, чрез планиране, организиране, контролиране, координиране и отчитане пред Управляващия орган на дейностите и ресурсите, заложени в проектното предложение. Кандидатът ще сформира екип за организация и изпълнение на Проекта на общинско ниво, включващ - ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник. Екипът следи и отговаря за: 1. изпълнение на договорените дейности и срокове и постигане на заложените индикатори за изпълнение и резултат; 2.следи за целесъобразното и законосъобразното разходване на средствата по проекта и осъществяване на мониторинг; 3.отговаря за отчитането на проекта в различни етапи от реализирането му и поддържането; 4. създава и съхранява всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по Проекта, съгласно българското законодателство и съхраняването на необходимата документация; 5. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни и се съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 6. Архивирането и съхранението на финансовите документи се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл. 140 от Регламент (ЕО) № 1303/2013. 44 526.00 38 823.96
Дейност 2: Дейности за Информиране и публичност: Община Борино има за цел да популяризира и да осигури публичност за дейностите заложени по настоящия проект по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020, процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M90PO001-2.002 "Независим Живот", начините за реализирането им, целите и обхвата на целевите групи, обема и видовете предлагани услуги. Популяризирането ще се осъществява с финансовата подкрепа ОПРЧР 2014-2020 , съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз, съобразно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Ще се разработи бланка, съдържаща всички задължителни реквизити - флага на ЕС, лога и слоганите на ОПРЧР 2014-2020г. Дейностите за информиране и публичност ще включват официално откриване на центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Предвижда се провеждането на две публични събития/пресконференции за популяризирането на проекта сред обществеността на територията на Община Борино - за обявяване стартирането на проекта, целите и проектните дейности и за приключването му и представяне на постигнатите резултати. При провеждането на пресконференциите ще се използват - рекламни брошури , флаш памети, тефтери и химикали. Всички документи свързани с изпълнението на проектните дейности, форми и мероприятия за популяризирането на проекта ще отразяват, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОП РЧР 2014-2020г. , съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. 4 500.00 3 750.00
Дейност 3: Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : Във връзка с динамичното застаряване на населението в България, нарастват и потребностите от грижа за възрастни хора с увреждания и самотноживеещи стари хора над 65 г. с невъзможност да се самообслужват сами и да си организират битовите дейности. В отговор на максималните нужди и специфични потребности на хората от уязвимите групи и с цел осигуряване на равни възможности за независим и качествен живот, Община Борино предвижда да се създаде "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" по Оперативна програма "РЧР" 2014 -2020 г. процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M90PO001-2.002 "Независим живот" - чрез което ще е осигури достъп до интегрирани здравни, социални и друг вид услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, въз основа на индивидуалната социална оценка. Ще се създаде условия за преодоляване на социалната изолация и интеграция в обществото на хора в неравностойно положение и техните семейства, с цел преодоляване на последиците от социално изключване и бедността. Всяко лице с увреждания, съобразно нуждите си ще може да ползва комплекс социални услуги, според необходимостта и вида помощ. Като едновременно с това се предоставя и възможност за връщането на реалния пазар на труда, чрез осигуряване на заетост на безработни лица в трудоспособна възраст. /Центърът ще осъществява дейността си на територията на община Борино в общинска сграда, удостоверяваща се с Акт за общинска собственост, състояща се от два етажа. За предоставяне на услуги се предвижда 1- ви етаж, с коридор и 3 помещения- в т.ч.кабинет за персонал, кабинет за мед. специалист/рехабилитатор, зала за занимателна и психологическа терапия. /Услугата включва почасово предоставяне на разнообразни консултативни, терапевтични и рехабилитационни дейности. Ще обслужва широк кръг нуждаещи се хора с увреждания и техните семейства и хора над 65г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Като всяко лице, желаещо да ползва услуга на Центъра подава Заявление лично или чрез законен представител до Ръководителя на екипа по проекта на местно ниво /Необходими документи при кандидатстване:1.Заявление за ползване на услугата; 2. експертно решение ТЕЛК/НЕЛК или мед. протокол на ЛКК; етапна епикриза; 3. документ за самоличност/за справка/при необходимост може да се изискват и други документи свързани с дейността. Въз основа на подадените документи, Комисия, включваща членове на екипа на Кандидата и на звеното на Центъра извършва социална оценка на индивидуалните нужди и потребности на кандидат-потребителя и времетраенето, с което се определя общ брой месечни часове за ползване на вида услуга. /За цялостното функциониране и управление на Центъра, с цел гарантиране на интегриран подход при предоставяне на услугите, ще бъдат наети физически лица /звено/ на база писмена Процедура, разработена от екипа по проекта за набиране и подбор на специалисти, съобразно опита и компетенциите им. /С оглед спецификата на предоставяните услуги в Центъра екипът/звеното ще включва 4 лица- 1 Управител; 1педагог/психолог; 1социален работник; 1 медицински специалист /рехабилитатор; /За предоставянето на почасови услуги за социално включване в общността и в домашна среда за хора с увреждания в Центъра, ще бъдат наети физически лица в трудоспособна възраст, съгл. чл.68 от КСО- общо 35 лица, в т.ч. 10 - Личен асистент, 12- Социален асистент и 13 -Домашен помощник,които ще обслужват около 80-85 лица от целевите групи в зависимост от индивидуалните потребности, в т. ч. 53 хора с увреждания и 32 стари хора над 65г../ Лицата ще бъдат подбрани по Процедура за подбор и обучение, разработена от екипа за управление на проекта. За извършване на подбора ще бъде сформирана комисия, включваща представители на екипа на проекта на Община Борино. В центъра ще се предоставя психологическа подкрепа, консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. 449 112.00 449 022.53
Дейност 4: Обучение на персонала за предоставяне на услугите : Екипа по проекта на местно ниво, разработва "Процедура за организиране и провеждане на обучения на персонала" и обучителни Програми за въвеждащо и поддържащо обучение на персонала, в съответствие с базисните изисквания на Методиката за предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда утвърдена от изпълнителния директор на АСП. Предвид спецификата на целевата група и характера на предоставяната услуга, Кандидата предвижда въвеждащо и поддържащо обучение на персонала. 1. Въвеждащо обучение ще преминат, одобрените кандидати за предоставяне на услуги, които не са преминали идентични обучения за предоставяне на социална услуга в общността или в домашна среда по други източници на финансиране, схеми финансирани по ОП РЧР 2014-2020. Като същите ще получат Удостоверение за преминал курс на обучение- общо 10 лица. 2. Поддържащо обучение ще се осигури на целия персонал- 35 лица в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. С цел подобряване качеството на работа на персонала. Ще има последващ и текущ характер, като ще се предоставя в хода на изпълнение на проекта и ще включва решаване на конкретни казуси, индивидуални консултации/супервизии, споделяне на добри практики. Обучението ще се осъществява чрез: лекционни форми; дискусии на база сходен опит и установени практики; групова и индивидуална работа; казуистично решаване на проблеми; установени добри практики и др. Като кандидатът получава обратна връзка чрез Карта за участие и присъствени списъци. Основан цел е да запознае обучаващите се с философията и целите на услугата, с организацията на работа и функциите на всеки служител, както и с обхвата на услугата и основната документация. Обучението представя спецификите, потребностите и подходите на работа с целевите групи. Въвеждащото обучение осигурява информация за политиката и практиките в областта на социалните услуги, основни нормативни документи, институции и партньорски организации, свързани с предоставянето на услугата. Екипът се обучава и за работа с поверителна информация и оказване на първа долекарска помощ. При започване работа в Центъра всеки новопостъпил работник трябва да има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност, ценностите и философията, на които е основана тя, отговорностите и задълженията, които трябва да спазва, съгласно Правилата и методите за работа, организационните връзки и взаимоотношения. Продължителността на въвеждащото обучение ще е 2 дни по 4 часа, през - 3-тия месец от стартирането на проекта, поддържащото 2 пъти - през 10-тия месец и през 18 -тия месец от стартиране на проекта, с продължителност 1 ден - 4 часа. Обученията ще се провеждат съобразно разработена от екипа по проекта "Процедура за организиране и провеждане на обучения на персонала", по съответните разработени формуляри с визуализацията на проекта, както съответния материал/темите за въвеждащото и поддържащо обучение. 580.00 80.00
Дейност 5: Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Екипа по проекта разработва и утвърждава Процедура за вътрешен контрол по предоставяне на услугата. Психологическата подкрепа, консултиране и супервизията имат съществена и значима роля в екипната работа, за преодоляване на евентуална тревожност, натрапчивост и справяне с конфликтите възникнали в процес на работа. Външните събития, като постъпването на ново работно място и микротравмите/ общуване с колеги и тяхната некоректност се отразяват на личността. Съществуват събития с по-висока и по-голяма стресогенна интензивност и такива, които се преживяват като по слабо натоварващи в емоционален и психичен план. 1. Психологическата подкрепа е насочена към подкрепа на членовете на персонала и консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на възникнали конфликти- между самия персонал и/или персонал и потребители на социалната услуга. Основна цел е създаване на благоприятна работна среда и качествено изпълнение на предоставените услуги и изпълнение на задълженията и ангажименти. Психологическата подкрепа цели и търси промяна, търси намиращите се в човека способности да решава конфликти, да компенсира нарушения и функционални дефицити или да търси връзки с бъдещето. Предоставянето на психологическа подкрепа и/или консултиране на персонала, предоставящ социални услуги ще се извършва от членовете на екипа на центъра и/или от служители на кандидата при заявена /писмено/ необходимост и нужда. 2. Персонала ще получава групова или индивидуална супервизия. - Груповата супервизия цели повишаване на професионалната компетентност; снема напрежението в трудни работни ситуации; създаване пространство за изява и преработка на чувства; гарантиране и подобряване качеството на работа; профилактика на взаимоотношенията в екипа; ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на удовлетвореност. Помага на персонала да бъде мотивиран и отдаден, което осигурява добро качество на грижи. - Индивидуалната супервизия цели да даде възможност на всеки специалист от персонала да прегледа своята работа; да провери усещанията и чувствата си с клиента; да изясни ролите и очакванията си във връзката си с потребителя на социалната услуга. Индивидуалната супервизия има същите цели, като груповата, но е насочена към конкретен член на екипа и конфиденциална. Супервизията на персонала, предоставящ социалните услуги в Центъра за ще се предоставя периодично и при необходимост от психологическа подкрепа на персонала. 300.00 0.00
Дейност 6: Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Психологическа подкрепа и консултиране /индивидуално и в група/е насочено за лица, които имат трудности в общуването, в поведението, в справянето с емоции и чувства, проблеми от личен характер. Информиране и запознаване с основни аспекти на психичното здраве; Дейността ще се изпълнява на основание на Правилника за вътрешния ред за предоставяне на мотивационна и/или психологическа подкрепа за потребителите и Методиката за организиране на работата по предоставяне на социална услуга в общността, разработена от екипа по проекта. Ежеседмично екипът ще провежда работна среща, на която всеки специалист съгласува дейността си, с цел подобряване качеството и ефективността на предоставяните услуги. На всеки потребител се изготвя индивидуален план, съобразно социалната оценка и специфичните нужди от видовете социални услуги. Целта на индивидуалната работа на всеки специалист е комплексното въздействие, водещо до възстановяване и развитие на потребителите, който се извършва чрез мултидисциплинарен подход. - Подкрепа за бъдещото пълноценно участие на потребителите в социалния живот. - Осигуряване на условия за подобряване на забавените форми на физическа, психическа и социална адаптация. - Подобряване на общуването и улесняване на бъдещата социализация и интегриране в обществото на хората с увреждания. - Преодоляване на социалната изолация и придобиване на социални умения за самостоятелен живот и справяне с всекидневните проблеми. - Възстановяване и развитие на потенциала на потребителите и възможностите им за социална интеграция. Чрез методите на индивидуална и групова работа потребителите ще се обучават сами да създават умения за независим живот, изграждане на модел на поведение за намиране на подходяща работа и по-добра личностна реализация. Предоставянето на мотивационна и/или психологическа помощ и подкрепа на нуждаещите се потребители, според нужди, ще се извършва, съобразно Правилника за вътрешния ред за предоставяне на мотивационна и/или психологическа подкрепа за потребителите и Методиката за организиране на работата по предоставяне на социална услуга в общността, разработена от екипа по проекта. 300.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).