Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 161 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Establishment of a Unit for part-time social inclusion services in the community or at home at the territory of Municipality of Tutrakan.
The project implementation will provide integrated services for people with inability for self-service and for people with disabilities, as it will be combined complex steps towards providing long-term care, including health and social services in the community or at home environment
Target group:
1.      People with disabilities and their families
2.      People over 65 years with limit or impossibility in self-service
The project will be implemented through actions and measures that will be implemented in partnership with social service provider SONIK START Ltd., to achieve the planned results in the project proposal, as follows:
1.      Project management and organization. Selection and matching of consumers and providers of social services.
2.      Providing part-time social services in the community and at home environment. Providing access to integrated services, according to the specific needs of ‏ disadvantaged people on the basis of individual social valuation by supporting the activities of the Unit for hourly service provision.
3.      Staff training
4.      Providing the psychological support and/or consulting and/or supervision of the staff, providing social services.
5.      Motivational and/or psychological or other kind of support for service consumers according to their individual needs.
6.      Information and publicity

As a result of the executing the activities will be improved the quality of life of elderly and disabled people by creating conditions and support for the effective prosecution of their right to an independent living and social inclusion, with respect for their rights, to comply with their specific abilities and needs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта. Подбор и напасване на потребители и доставчици на социални услуги.: Създаване на организация за управление на проекта и ангажиране на екипа за управление. Успешно реализиране на всички дейности по проекта във времевия график и отчетени съгласно изискванията на ДО. Разработване на вътрешни правила за работа на екипа. Създаване на система за наблюдение и анализ на качественото изпълнение на проекта и управление на процесите. Създаване на мерки за контрол и влияние при неизпълнение. Разработване на документация съгласно ЗОП за предвидените в настоящото предложение процедури, както и за непредвидени към настоящия момент процедури, но възникнали допълнително във връзка с ангажименти на община Тутракан и по други проекти. Съгласуване на процедурите с ДО. Обявяване на процедури и провеждане при максимална коректност и публичност. Разработване на механизми за ясна демаркация на постиженията по проекта. Дейността включва изпълнението на мерки по цялостната организация и управление на проекта, а именно: 1. Определяне на дейностите и задълженията на членовете на екипа. 2. Осъществяване на мониторинг и отчетност на изпълняваните дейности и извършваните разходи. 3. Анализиране напредъка на проекта и постигането на предвидените резултати. 4. Осъществяване на корективни действия при възникване на непредвидени обстоятелства. 5. Съхраняване на проектната документация, съгласно изискванията и правилата на програмата. Екип за организация и управление на проекта, като типове позиции и брой хора: Ръководител проект; Координатор; Счетоводител. Провеждане на подбор на подходящи лица, които да предоставят качествени услуги в домашна среда и в общността. Подборът и наемането на преки доставчици на социални услуги ще съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство. Ще се осигури подкрепа за персонала на Звеното за почасови услуги (Ръководител и Технически сътрудник - като нова форма на услуга в общността). Община Тутракан ще привлече и 1 консултант-подбор на експертна позиция от партньорската организация, притежаващ дългогодишен опит в социалната сфера и с конкретни познания към целевата група, който ще има ангажимент да разпише критериите за подбор и за оценка на труда на назначените преки доставчици на социални услуги съвместно с екипа за организация и управление на проекта. Ще участва в подбора по документи и събеседване с кандидатите. Подборът на кандидат-потребителите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация. В обхвата на настоящия проект ще се включат хора, нуждаещи се от постоянна грижа/обслужване, в т.ч. хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. В дейности по „Напасване на двойките” (в т.ч. и реализиране на срещи между потребителя и определения от екипа на проекта доставчик, в случаите, в които екипът на проекта прецени нужда от допълнителни дейности, необхванати в процеса на подбор на двойките) ще бъде ангажиран и консултантът по подбор на преките доставчици на социални услуги. Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати отпадналите лица, обслужвани по програми НП „Асистенти за хора с увреждания” и ОПРЧР, както и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на проекта. Лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи” също ще бъдат включени в дейностите по проекта. За целта през м. март 2016 г., след приключване предоставянето на услугите по „Нови алтернативи”, ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите. 21 145.50 21 678.62
Предоставяне на почасови социални услуги в общността и в домашна среда. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка, чрез подкрепа на дейността на Звено за почасово предоставяне на услуги.: Създаване на условия за индивидуално аранжирани социални услуги за хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Целта е да се осигури качествено предоставяне на почасови услуги в общността и в домашна среда на потребителите с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на потребностите им, съгласно целите на Проекта. Удовлетворяване на специфичните потребности на потребителите и превенция на настаняването им в специализирани институции, с цел социално включване. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Планът включва дейностите, които са договорени с Община Тутракан, като доставчик на услугата за подобряване качеството на живот на съответния потребител. Индивидуалният план се изготвя с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете с участието на негов законен представител, роднина или близък. Индивидуалният план се изготвя на база оценката на потребностите от социални услуги и оценка на риска. Потребителят (или неговият представител), сам определя времето за ползването на всяка от социалните услуга: ежедневно, ежеседмично, веднъж на месец или друго. Разписаните конкретни дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя. Всеки индивидуален план се актуализира от екипа за управление на проекта чрез извършване на преглед на поне всеки 6 (шест) месеца от стартирането на услугата за съответния потребител. Преглед на плана може да се направи и по заявка на някои от страните, участващи в процеса на предоставянето на услугата при констатирана промяна на обстоятелства или възникване на друга необходимост. Предоставянето на социалната услуга по проекта за всеки потребител стартира считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Община Тутракан и потребителя и/или негов законен представител. Услугата ще се предоставя съгласно Методиките за предоставяне на социалните услуги в общността. Кметът на Община Тутракан ще утвърди Правилник за вътрешния ред, процедура за вътрешен контрол по предоставяне на социалните услуги и процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали.Управлението на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на хората с увреждания. Оценката на риска за потребителите се извършва преди изготвянето на индивидуалния план и преди да започне предоставянето на социалната услуга. На база направената оценка в индивидуалния план се залагат дейности за намаляване и предотвратяване на рисковете. Екипът на общината ще извършва и текуща оценка на динамиката на развитие на рисковите фактори в процеса на предоставяне на услугата. Ръководителят на проекта организира провеждането на инструктаж за безопасна работа на персонала на звеното при предоставяне на услугата. Инструктажът се регистрира в Книга за инструктаж, съгласно Наредба за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. За регистрация на дейностите, свързани с ползването на услугите в домашна среда за всеки потребител ще се води Дневник на потребителя. Дневникът на потребителя се съхранява на сигурно място в дома на потребителя, което е посочено от него или негов законен представител, близки или роднини, като в него домашният санитар регистрира посещението и описва дейностите, които е извършил. След преустановяване ползването на услугите на звеното Дневникът на потребителя се архивира в личното му досие. Всички дейности по предоставяне на социалните услуги от преките доставчици се извършват при спазване на задълженията и отговорностите, разписани в длъжностната им характеристика и в индивидуалния план на потребителя. 459 537.37 537 521.10
Обучение на персонала за предоставяне на услугите.: Целта на дейността е избраните преки доставчици да придобият умения и знания, необходими за удовлетворяване на индивидуалните нужди на потребителите. Създаване и повишаване професионален капацитет и обмен на практически опит на преки доставчици на социални услуги. Всички одобрени при подбора преки доставчици на социални услуги, както и екипът за управление на Звеното за почасово предоставяне на услуги, ще преминат въвеждащо, поддържащо и надграждащо обучения, аранжирани в малки групи. Провеждането на специализирано мероприятие с лектори, имащи съответния опит, ще допринесе за повишаване капацитета на доставчиците и за разширяване на контактите им с колеги, работещи в същата сфера; за придобиване на професионални умения и навици. По този начин в Звеното за почасово предоставяне на услуги ще се внедрят по-лесно добри практики и опит. Предвижда се всяко от обученията да бъде организирано в малки групи по направления (група на социалните асистенти, група на домашните помощници); във всяка група задължително се включва персонала на Звеното. Всяко предвидено обучение на група е с продължителност от 3 стандартни обучителни дни. Обученията следва да бъдат интерактивни, с мотивиращо и въвличащо влияние върху участниците; подкрепени с надлежни материали и допълнения за ефективно протичане на процеса. За качественото изпълнение на дейността Община Тутракан и партниращата организация СОНИК СТАРТ, до влизане в сила на Допълнително споразумение № 1, с което се прекратява участието на партньора в изпълнението на проектните дейности, доставчик на социални услуги, с набор от експерти, работещи в социалната сфера и притежаващи опит в работата по проекти по ОПРЧР, както и организирали и провеждали обучения на преки доставчици на социални услуги. 1 920.00 2 610.00
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Повишаване и балансиране на психо-емоционалния статус на прекия доставчик на услугите; укрепване на работата в екип и фина настройка на екипния пулс. Супервизията ще предложи на преките доставчици на социални услуги място за привилегировано слушане. В рамките на супервизионния процес, прекият доставчик ще има възможност да говори, да бъде изслушан, да разсъждава в обстановка на конфиденциалност. Тази подкрепа, писмена или говорима, позволява на преките доставчици, благодарение на рефлексията да погледнат от страни своите емоции и афекти и да започнат да анализират поведенията и тяхното значение. Супервизията съчетава елементи и от специализираното консултиране и от психотерапията, тъй като тълкуването на проблемите се извършва на тези две равнища. Така се създават условия за осъзнаване на собственото поведение в професията и свързаните с него чувства, както и за предприемането на конкретни действия за позитивна промяна. Супервизията използва и двата начина на тълкуване, като ги модифицира според основната си цел: да се подобри работната ситуация. Основната цел на супервизията ще бъде подобряване на работната ситуация, което включва: подобряване организацията на работа; подобряване на работната атмосфера; нарастване на специфичната за съответното поле компетентност; психохигиена - превенция и развиване на способност за справяне с вътрешни "замърсявания" в живота на помагащия (самообвинения, самонаранявания, напрежение от живот в общност); развиване на способността за съвместна работа. Основни теми, които ще се обсъждат по време на супервизия: несправяне със ситуацията при клиенти, чиито проблеми не се разрешават; претоварване с роли; полето на взаимодействие с клиенти със социални проблеми е многозначно и неспецифично; поради натрупване на проблеми от различно естество често възниква нужда от рефлексия; трудноизмеримият успех в професията води до конфликт между специалиста с помагаща професия и управлението (между контрол и помощ); проблеми, свързани с позицията на власт в отношенията с клиента и на безсилие към причинителите на проблемната ситуация. Предлаганата дейност ще се изпълнява от Община Тутракан и партниращата организация СОНИК СТАРТ, до влизане в сила на Допълнително споразумение № 1, с което се прекратява участието на партньора в изпълнението на проектните дейности. Предвиждат се по 17 групови супервизии (отделно за СА и ДП) и по 5 индивидуални супервизии за всеки доставчик на социални услуги, които ще се проведат в рамките от 3-ти до 20 проектен месец, включително. Проектът предвижда отделно и провеждането на общо 5 професионални супервзии на персонала на Звеното. Всяка групова супервизия е предвидена с продължителност 2 часа, а всяка индивидуална супервизия - поне по 40 минути. Цената за индивидуалната и професионална супервизия е 50лв., а груповите - 140лв. В цената са предвидени логистични разходи за транспорт, комуникация, оповестяване както и разходи за хонорари и осигуровки на квалифицирани супервизори. За качественото изпълнение на дейността Община Тутракан и СОНИК СТАРТ, до влизане в сила на Допълнително споразумение № 1, с което се прекратява участието на партньора в изпълнението на проектните дейности, ще разчитат на експерти, притежаващи опит в социалната сфера, услугите за лица в неравностойно положение, работата по проекти по ОПРЧР, както и организирали и провеждали супервизии. 5 409.88 5 409.88
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Подкрепата за потребителите ще се осъществява чрез: 1. Психологическа подкрепа, чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите. Насочена е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Тя е изключително важна, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията на потребителя. Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. 2. Социални консултации - Консултативна работа е свързана с предоставяне на информация в областта на социалната закрила за възможностите за подкрепа; изисквания, срокове и насочване към съответните институции, от които може да бъде получена подкрепата. 3. Специализирани консултации – Специализираната консултативна работа е предоставяне на практически указания и насоки на потребителите и техните семейства с цел осигуряване на система от продължаващи действия в домашни условия. Проведени минимум 5 групови срещи. Проведени минимум 40 индивидуални срещи за психологическа подкрепа, социални консултации и специализирани консултации. Цената на 5 групови срещи в рамките на проекта, всяка от които по 150 лв. Предвидени са 40 индивидуални срещи с потребителите. Всяка, от които 50 лв. крайна стойност. В цената са предвидени логистични разходи за транспорт, комуникация, оповестяване както и разходи за хонорари и осигуровки. Минимум 50% от индивидуалните срещи ще са в домовете на потребителите. Всяка групова среща ще е минимум 2 часа, а всяка индивидуална среща поне 40 минути. Всичко това ще подпомогне по-успешното удовлетворяване на потребността от социални контакти и ще намали риска от поява на самота, което увеличава шансовете за по целенасоченото и активно включване в обществения, културния и икономически живот на хората с увреждания и грижещите се за тях близки и хората над 65 г. като една достойна категория от хора в обществото с ценен опит и принос за развитието на следващите поколения, култура и цивилизация. За качественото изпълнение на дейността Община Тутракан ще разчита на партниращата организация СОНИК СТАРТ - доставчик на социални услуги, до влизане в сила на Допълнително споразумение № 1, с което се прекратява участието на партньора в изпълнението на проектните дейности, с набор от експерти ще разчитат на експерти, работещи в социалната сфера и притежаващи опит в работата по проекти по ОПРЧР. 2 599.18 2 599.88
Информация и публичност.: Информиране на широката общественост, популяризиране приноса на ЕСФ и ОПРЧР. Повишаване чувствителността на местната общност към хората в неравностойно положение. Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им. Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. Комуникациите с външни публики за информиране и публичност използват утвърдени методи за организация на работни срещи, издаване на листовки и брошури, редовни прессъобщения, подготвяне на публикации за печата; същевременно настоящият проект залага на специфично визуализирани обучителни и информационни материали, с които да се постигне различен и значително по-ефективен контакт с целевата група. Община Тутракан ще надгради постигнатите добри отношения с медийните среди, за да гарантира ефективност на информационния поток както към целевата група, така и към заинтересованите страни освен на местно, и на регионално и национално ниво. Методите, информиращи чрез електронните издания ще адресират информацията до по-нестандартен кръг от адресати и ще дадат възможност за максимализиране на информационния поток с включване на линкове и блогове в чужди уеб-страници, в т.ч. на английски език. Всички предвидени обучения са базирани на интерактивен подход и провеждане в групи при специално аранжирана обстановка, което освен, че надгражда опита и допълнително въвежда иновация в процеса. Ще бъдат издадени материали, визуализирани по изискванията на Оперативната програма за публичност. За качественото изпълнение на съответната дейност, е предвидено участието и на двамата партньори по проекта. 3 840.00 3 840.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).