Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Part of EU policy to tackle the social exclusion of disadvantaged people in the labor market is aimed at promoting the social economy as a new model of social responsibility of employers and opportunities for sustainable development and inclusive growth. Through the implementation of this project "Aksiopea Consult" Ltd. will create conditions for a successful start of a new business which will be entirely tied to the specifics of social entrepreneurship and social economy. The project proposal will provide an opportunity for inclusion in the employment of members of vulnerable groups in the labor market in employment through a range of measures and support tools, thus will complement the effects of various measures and initiatives in this market, aimed at tackling unemployment comprising a specific group of unemployed in pre-retirement age above 54 years.
The main objective of the project proposal is to provide support for social inclusion through access to employment of vulnerable groups in the labor market and creating favorable conditions for their employment and professional integration. In connection with the achievement of this goal will be set up and effectively functioning social enterprise "Aksiopea creative" as part of the overall strategy for further development of the company in the direction of social entrepreneurship.
Target group will be unemployed over the '54 age who are disadvantaged in the labor market at risk of social exclusion and at risk of poverty. The main activities related to achieving project objectives are: establishment and operation of social enterprise "Aksiopea creative"; Providing employment, social and professional integration of six unemployed; Training of employees on key competencies; The material and technical equipment of new jobs and more.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и функционирана на социално предприятие "Аксиопеа криейтив": Създаването на социалното предприятие "Аксиопеа криейтив" отговаря на визията и потребностите на ръководството на "Аксиопеа консулт" ЕООД за реализация на иновативни подходи в осъществяване на своята икономическа дейност, включително въвеждане на елементи на социалната икономика и социалното предприемачество. През последните години се наблюдава значителен ръст на броя предприятията, предоставящи подобни услуги, което от своя страна е причина за стесняване на пазарната ниша и търсена на алтернативи за по-нататъшно развитие. Артистичното занаятчийство, свързано с използване на материали за рециклиране, основно офисна хартия, стари вестници и списания, опаковки и др., е в основата на новото икономическо направление за развитие на социалното предприятие. Идеята за съхраняване на ресурсите, Хората, Природата и Земята е в основата на реализирането на настоящото проектно предложение и може да се изведе и като основна цел на тази дейност - "Създаване и функционирана на социално предприятие "Аксиопеа криейтив". Преработването на излязла от употреба хартия, в това число и преработката й в бижута, чанти, аксесоари и предмети за бита, е тенденция, която все повече се налага в световен мащаб, продиктувана от глобалното замърсяване на планетата и изчерпване на природните ресурси. С развитие на новата си дейност социалното предприятие ще бъде част от световната общност, работеща за съхраняване на природата и Земята. При реализирането на тези дейност водещо е не производството на крайния продукт, а постигнатият социален ефект за самите лица, изразяващ се в получаването на необходимата подкрепа за социално и трудова интеграция, подкрепа за запазване на трудовата и жизнена активност, подкрепа за по-добър живот. Дейността включа осигуряване на основните ресурси за успешен старт на социалното предприятие и неговото ефективно функциониране. Основни етапи за изпълнение на дейността: Първи етап: Структуриране на предприятието - 1-ви месец; Втори етап: Осигуряване на подходящо помещение под наем - от 2-ри до 14 месец; Трети етап: Подбор и назначаване на Екип на предприятието , Ръководител и счетоводител, - от 2-ри до 14-ти месец; Четвърти етап - материално-техническо осигуряване на новите работни места -2-ри и 3-ти месец; Пети етап - Осигуряване на ефективно функциониране на социалното предприятие - 2-ри до 14-месец. Чрез следващите етапи от изпълнението на проекта последователно ще се реализират и останалите проектни дейности, които са част от общата визия за изпълнение. Успешното реализиране на идеята за създаване на социалното предприятие е свързана пряко с ефективното управление на проекта ката цяло. Административното и финансово управление на проекта е важен фактор за неговото изпълнение и ще бъде възложено за изпълнение на лица с доказан опит в управлението на проекти, финансирани от Европейските фондове. Разходите свързани с организацията и управлението на проекта са заложени в Бюджетен ред "Единна ставка". 0.00 55 900.93
Осигуряване на заетост, социална и професионална интеграция за 6 безработни лица: В рамките на дейността ще бъдат разкрити 6 нови работни места за представители на уязвимата група на базара на труда "безработни лица над 54 години". Целта на дейността е да бъде осигурена трудова заетост и финансиране за трудови възнаграждения за 6 лица над 54 годишна възраст, които при включването им в проекта са без работа и търсят възможност за трудова реализация. Тази дейност е включена в проектното предложение като задължителна и ще позволи реализиране на поставената основна цел на проекта за осигуряване на достъп до заетост на безработни лица от уязвими групи и по този начин да съхрани тяхната активност в социален и трудов аспект. „Аксиопеа консулт” ЕООД възнамерява да разшири дейността си в сферата на социалната икономика като създаде СП "Аксиопеа крийтив" за ръчна изработка на изделия от хартия за рециклиране – модни аксесоари, бижута от хартия, чанти, торбички за подаръци, изделия за бита и сувенири, както и услуги, свързани с разработване на интериорни решения. За целта е необходимо наемането на подходящ персонал от 6 души работници.Чрез включването в заетост и предоставянето на възможност за обучение за придобиване на ключови компетентности, безработните лица ще получат шанс да променят икономическия си статус и да възвърнат увереността си във възможностите за успешна трудова реализация. Първият етап от реализирането на тази дейност е подготвителен и ще се състои в определяне на ясни критерии за подбор на представители на целевата група. След определяне на критериите ще бъде осъществен подборът на 6-те безработни лица, които да бъдат назначени на новоразкритите работни места. Провеждането на процедурата по подбор ще обхване периода от 2-ри до 3-ти проектен месец. Вторият етап от дейността е назначаване на работа на подбраните 6 лица от целевата група и осигуряване на възнаграждения за 12 месеца в рамките на проекта - от 2-ти до 14 -ти месец. Общата продължителност за изпълнение на двата етапа на дейността е 13 месеца. Лицата ще бъдат назначени на трудови договори на пълен работен ден. Във връзка с политиката на кандидата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд за новонаетите лица ще бъде осигурена служба по трудова медицина. Изпълнението на проекта пряко ще ангажира целевата група и ще отговаря напълно на нейните потребности. Наетите лица ще имат шанс да получат сигурност и доходи, които ще допринесат за преодоляване на социалната и икономическата им изолация. Субсидираната заетост, която предоставя настоящата процедура, е една от активните мерки за справяне с безработицата с най-голямо нетно въздействие както върху безработните, така и върху работодателите. За по-добрата социална и професионална адаптация на новонаетите лица, в проекта са включени мерки, насочени към поощряване на участието им в социалния и професионалния живот на фирмения екип. Мерките обхващат организиране на свободното време, отдиха и развлеченията чрез колективни посещения на културни мероприятия /кино, театър, изложби/ и спортни прояви, периодично, по веднъж на два месеца. Предвидено е едно участи в играта "Стая на загадките", която е от изключително значение за придобиване на навици за работа в екип и справяне с предизвикателства от различен характер в трудовия и личен живот. Разходите са включени в Бюджетно перо. "Единна ставка". „Аксиопеа консулт” ЕООД се ангажира да запази функционирането на социалното предприятие, както и заетостта на минимум 50 процента от новоназначените представители на целевата група за период не по-малко от 6 месеца след приключване на проектните дейности, като при добри икономически и финансови резултати за дружеството по време на изпълнението на проекта този процент може да достигне и по-високи стойности. Този коефициент на устойчивост на работните места до голяма степен зависи от осъзнаването и съчетаването на личните и фирмени интереси и е в пряка зависимост от желанието за успешна трудова реализация и мотивация за труд на лицата, включени в целевата група. 0.00 40 279.90
Обучение на наетите лица по ключови компетентности: Целта на тази дейност е да подобри пригодността за заетост на представителите на целевата група чрез придобиване на знания и умения по дигитална компетентност за справяне с проблема на ниската квалификация, която не е актуална за настоящата икономическа обстановка и постоянно променящите се условия на пазара на труда, но е характерна за по - възрастното население. Обучение по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност" ще се проведе в следния обем и параметри: Брой на обучаваните лица: 6. В това обучение ще бъдат включени всички представителите на целевата група, тъй като дигиталните умения са основополагащи за успешна професионална реализация, независимо от нивото на заеманата позиция в йерархията на класовете по квалификационни групи професии. Общ хорариум: 48 учебни часа по 45 минути всеки,. Хорариумът ще включва 20 часа теория и 28часа практика. Модули на обучение: 4 - Работа с операционната система Windows, Интернет и електронна поща;Подготовка и редактиране на документи, оптимално използване на функционалностите на текстообработващата програма Word; Използване на електронни таблици с Excel - извършване на изчисления, сортиране на данни, визуализация на данните чрез диаграми; Усъвършенстване на презентационните умения с Power Point. Форма на обучение: присъствена дневна, вечерна, съботно-неделна Оценка на знанията и уменията: Текущи тестове, Междинни тестове след всяко ниво, Финален изпит. Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение/Сертификат за придобита ключова компетентност. Обучението ще се проведе през 8-я месец от изпълнението на проекта, след адаптирането на лицата към новите работни условия. Екипната работа, споделянето на добри практики и научени уроци ще са методите, които ще се използват за надграждане на придобитите умения на новото работно място 0.00 0.00
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки: Целта на тази дейност е да се разработи продуктов асортимент и да се направи анализ и проучване за пазара на изработваните продукти и предлаганите услуги. Устойчивостта на социалното предприятие и постигането на неговите социални цели зависи от осигуряването на финансови средства за неговата самоиздръжка. В тази връзка определянето на пазарите за реализиране на стоките и услугите е от съществено значение за осигуряване на неговото ефективното функциониране. В рамките на дейността ще бъдат определени потребителските потребности и нагласи, включително проучване на съществуващия пазар за подобни стоки и услуги, анализ на възможните начини за продажба, изследване на ценовите равнища, препоръки и прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за дадена стока/услуга и др. Изследването от своя страна ще подпомогне вземането на съответните управленски решения и очертаване на основните задачи за в бъдеще, свързани с разкриването нови пазарни възможности, разработване на канали за директни продажби и използването на възможностите на съществуващите пазари. В рамките на дейността ще бъде разработена и цялостна маркетингова стратегия за развитие на социалното предприятие Дейността ще бъде реализирана от 10-я до 13-я месец в рамките на проекта. 0.00 0.00
Популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Целта на тази дейност е да се популяризира дейността на създаденото социално предприятие и социалната икономика като цяло. Ще бъдат използвани основните форми и способи за информация и комуникация, а именно: - изработка на информационни и рекламни материали. - организиране на събития; - представяне в Интернет. Тук се включва и активната реклама на социалното предприятие – организиране на промоционални събития за представяне на продуктите и тестване интереса на клиентите, участие в специализирани изложения, изработване на каталог и Интернет-страница на социалното предприятие с платформа за електронна търговия. Заедно с популяризирането на социалното предприятие и социалната икономика като цяло ще се осъществяват и мерките за публичност и информация за изпълнението и напредъка по проекта в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. За осигуряване на визуализация и публичност на проекта ще бъдат предприети следните действия: организиране на пресконференция за отчитане изпълнението на проекта и постигнатите резултати, изготвяне на 2 прес-съобщения в хода на проекта, изработка и поставяне на 1 информационна табела, изработка и разпространение на листовки и стикери за оборудването с информация за проекта и източниците на финансиране. Дейността ще се осъществява по етапно през целия период на изпълнение на проекта 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).