Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 106 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal „Long - term care and a decent life for people with disabilities in Kyustendil Municipality“ aims to ensure an appropriate and effective social infrastructure contributing to the provision of new quality social services for people with disabilities in line with the Action Plan for the period 2018 - 2021 to implement the National Long-Term Care Strategy by:
- provision of community-based social care infrastructure for people with disabilities under the Resident Services Map and the Community Support Services Map;
- improving the quality of life for the complete physical, emotional, cognitive development and social inclusion of each person in his natural environment;
- to create conditions for an independent and dignified life for people with various forms of dementia and their families while respecting their rights, taking into account their capabilities and specific needs;
The project proposal provides for the establishment of a Day Center to Support people with different forms of dementia and their families and three Care Centers for people with mental disabilities on the territory of Kyustendil Municipality. The established sites will create the conditions for an independent and dignified life for people with disabilities by providing quality, affordable and sustainable long-term care services compliant to the individual needs of consumers. The optimization and modernization of social infrastructure will lead to an increase in the quality of life and will help achieve an integrated approach to the care for people with disabilities with clear social effect and impact.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта: В рамките на проектната дейност се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът по управление ще изпълнява функции по организационни и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Дейността цели да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигането на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът на проекта ще се състои от четирима членове: - ръководител на проекта; - координатор на проекта; - счетоводител на проекта; - юрист на проекта; Екипът ще е запознат и ще използва вече използваните в общината процедури за финансово управление и контрол и по този начин ще се даде разумна увереност за спазване на принципите на добро финансово управление на проекта. Дейността на екипа ще гарантира ефикасно и навременно отразяване на всички възможни рискове при изпълнението. Функциите на екипа по организация и управление на проекта включват: - мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, осъществяващи дейности по проекта; - изготвяне на доклади по изпълнението на проекта към УО на ОП „Региони в растеж“ 2014- 2020; - финансово управление на проекта; - докладване на нередности; - архивиране; - информиране и публичност по проекта. Община Кюстендил разполага с достатъчен административен капацитет, с които да обезпечи качественото и в срок изпълнение на проекта. Ръководителя на проекта и членовете на екипа за управление ще бъдат служители на общинска администрация, с богат професионален опит. Поради недостатъчния финансов ресурс за изпълнение на проектното предложение не се предвиждат разходи за организация и управление на персонала по администриране на проекта. 0.00 0.00
Дейност 2: Публичност и визуализация на проекта: През целия период на реализиране на проект „Дългосрочна грижа и достоен живот за хората с увреждания в Община Кюстендил“ ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност на дейностите от проекта с цел още по-голямо популяризиране на резултатите от него и приноса на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020. Информирането на широката общественост ще популяризира процеса, насочен към създаване на среда, в която институциите, гражданските организации, обществото и семействата зачитат правата на хората с увреждания, осъществяват политики, насочени към развитие, социално включване и достъп до качествени грижи и услуги в общността. Чрез активна и навременна реклама ще се предизвика разбиране у широката общественост към проблема на хората в неравностойно положение, което е пряко свързано с цялостното развитие на Община Кюстендил. Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целевите групи и преките бенефициенти по проекта; - Широката общественост; - Разпространителите на информация. Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност - изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност - всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност - всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство - всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност - ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Директна комуникация - пресконференции, официални церемонии, разработване на информационни материали; - Външна реклама - постоянни обяснителни табели. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл. 115 § 4 от Регламент 1303/2013 г . и в чл. 3, чл. 4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020г . 2 002.50 2 398.44
Дейност 3: Изпълнение на инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР: Изпълнението на дейност „Инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР“ ще се осъществи за следните четири обекти: - Дневен Център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства - самостоятелно обособена сграда – ново строителство в имот с идентификатор 41112.503.4463 по кадастралната карта и кадастралните регистри на гр. Кюстендил, частна общинска собственост, състоящ се от 987 кв.м., идентичен с урегулиран поземлен имот IX – за обществено - обслужващи дейности, находящ се в кв. 308 по плана за регулация на град Кюстендил, определен за изграждане на Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства с капацитет 40 места, съгласно Картата на услугите за подкрепа на общността. - Център за грижа за лица с умствена изостаналост - самостоятелно обособена сграда – ново строителство в незастроен урегулиран поземлен имот III –общ., кв.14 по плана за регулация на с. Вратца, община Кюстендил, състояща се от 875 кв.м. с капацитет 15 места, съгласно Картата на резидентните услуги. - Център за грижа за лица с умствена изостаналост - самостоятелно обособена сграда – ново строителство в незастроен урегулиран поземлен имот II–общ., кв.14 по плана на регулация на с. Вратца, община Кюстендил, състояща се от 1023 кв.м. с капацитет 15 места, съгласно Картата на резидентните услуги. - Център за грижа за лица с умствена изостаналост - самостоятелно обособена сграда – ново строителство в незастроен урегулиран поземлен имот I–общ., кв.14 по плана на регулация на с. Вратца, община Кюстендил, състояща се от 1013 кв.м. с капацитет 15 места, съгласно Картата на резидентните услуги. Дейността се разделя на три водещи направления: (1) Дейности, свързани с изработването на Технически проекти: Извършване на необходимите проучвателни работи и изготвяне на Технически проект, съгласно изискванията на Възложителя и изискванията на действащите към момента нормативни документи, в обем и съдържание; (2) Дейности, свързани с изпълнението на Авторски надзор по време на изпълнение на строително - монтажните работи на строежа: Осъществяване на контрол на строителната площадка във връзка с качеството на СМР и тяхното съответствие с оригиналния Технически проект; провеждане на консултации на строителната площадка по време на СМР; извършване на допустими от закона несъществени промени в Техническия проект; изработване на екзекутивна документация във връзка с възникнали несъществени отклонения по време на строителството. (3) Дейности, които са свързани с изпълнението на строително - монтажните работи на строежа: Строителните работи, изпълнявани съгласно изготвения от Изпълнителя и утвърдени от Възложителя Технически проекти за строежите, Графика за изпълнение на строежите, предписанията и заповедите в Заповедните книги; При необходимост осигуряване на терени за нуждите на строителството в съответствие с разпоредбите – за временно строителство, за складиране на материали и техника и други, във връзка със строителството, установени с Плановете за безопасност и здраве, когато същите са извън територията на обектите; Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите, в съответствие с изискването на българското законодателство; Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през минималните гаранционни срокове за изпълнените СМР и съоръжения на обекта. 1 776 529.57 2 163 510.96
Дейност 4: Упражняване на консултантски услуги по реда на чл. 166 от ЗУТ: По време на строителството независима компания, ще упражнява консултански услуги със следния обхват: (1) Изготвя доклади за съответствие на техническите проекти на обектите от проекта; (2) Извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежите строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; (3) Организира законосъобразно започване на строежите; (4) Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; (5) Подписва всички актове и протоколи съставени по време на строителството, с което ще осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; (6) Издава предписания и заповеди относно изпълнението на строителството с оглед, предотвратяване увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; (7) Уведомява регионалната дирекция за национален строителен контрол, при установяване на нарушаване на техническите правила и нормативи в 3-дневен срок от установяване на нарушението; (8) Изготвя окончателни доклади до възложителя след приключване на строително-монтажните работи; (9) Актуализира техническите паспорти след приключване на строително-монтажните работи на съществуващие обекти от проект „Дългосрочна грижа и достоен живот за хората с увреждания в Община Кюстендил“; (10) Издава технически паспорти след приключване на строително-монтажните работи на новоизградените обекти; (11) Окомплектова цялата документация необходима на Община Кюстендил за приемането на обектите на проект „Дългосрочна грижа и достоен живот за хората с увреждания в Община Кюстендил“ от ДНСК. След завършването на строежите и приключване на приемните изпитвания се предвижда изпълнителят на строителен надзор с оглед въвеждане на обектите в експлоатация да представи: - окончателни доклади по чл. 168, ал. 6; - договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура; - технически паспорти, документи за собственост /или документи удостоверяващи качеството на възложител на строежите; - строително разрешение /акт за узаконяване, - протокол за определяне на строителна линия и ниво, с резултатите от проверките на достигнатите контролирани нива, - акт обр. 14 за приемане на конструкциите, - констативни актове по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежите, с приложени протоколи за успешно проведени единични изпитвания, - документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите; - удостоверения по чл.54а от ЗКИР от Агенция по Геодезия, картография и кадастър и др. 16 666.67 9 384.00
Дейност 5: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Дейността цели да се осигури необходимия материален актив за качествено предоставяне на социалните услуги с оглед задоволяване на потребностите на потребителите. За изпълнението на тази дейност бенефициентът планира да обяви процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане и инвентар за един Дневен Център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства и един Център за грижа за лица с умствена изостаналост. Поради недостига на финансов ресурс, определен за изграждане на инфраструктурата на съответните социални услуги, оборудването и обзавеждането на останалите два Центъра за грижа за лица с умствена изостаналост, необходими за функционирането на новите социални услуги ще бъде финансирано в рамките на предвидената операция по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020, по която ще се финансира предоставянето на новите социални услуги, изградени по процедура BG16RFOP001-5.002 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания”. Оборудването и обзавеждането за Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност ще бъдат съобразени с основните композиционни и функционални изисквания и ще включват най-общо обзавеждането на следните помещения:Спални помещения за дневна грижа (почасов отдих) - 2 бр. (за мъже и за жени) - Спалните помещения са за не повече от 5 лица, като всяко лице разполага със самостоятелно легло, гардероб, шкафче за лични вещи. Към всяко спално помещение да се предвиди и санитарен възел с баня; Дневна стая/зала за активни занимания – Ще е обзаведено с мека мебел, маса и столове; Санитарни помещения (тоалетни) – 4 бр.; Едно санитарно помещение с баня за персонала; Стая/стаи за персонала - За преобличане и съхраняване на документи. В нея да се осигури възможност за съхранение на амбулаторно предписани лекарствени средства, които следва да се приемат по времето на престоя. Кухненски бокс, разливочно и трапезария (кът за хранене) - Кухненския бокс е обзаведен с необходимото за съхранение и приготвяне на храна и хранене оборудване, домакински електроуреди, съдове и прибори; Зала за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика; Зала за индивидуална работа; Кабинет на психолог; Зала за арт терапия; Зала за трудотерапия; Мокро помещение - За пране, сушене и гладене; Складови помещения -Обособени за санитарно-хигиенни, перилни и миещи препарати и за други материали и пакетирани хранителни продукти; Оборудването и обзавеждането за Центъра за грижа за лица с умствена изостаналост, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност ще бъдат съобразени с основните композиционни и функционални изисквания и ще включват най-общо обзавеждането на следните помещения: Спални помещения - индивидуални и са за по 2 лица. Пространството ще осигурява уютна атмосфера на лицата и няма да затруднява свободното им придвижване; Санитарни помещения с баня - едно санитарно помещение към всяка спалня; Едно санитарно помещение с баня за персонала; Стая/стаи за персонала - За преобличане и съхраняване на документи; Кухненски бокс (кухня), разливочно и трапезария (кът за хранене)- Кухненския бокс (кухня) е обзаведен с необходимото за съхранение и приготвяне на храна и хранене оборудване, домакински електроуреди, съдове и прибори; Дневна стая- Място, където през деня могат се събират всички живущи. В дневната ще са разположени библиотека, аудио-визуална техника, подходящи маси и столове, удобна и мека мебел за разговори и почивка; Втора дневна стая - В нея ще се провеждат срещи на персонала, представители на институции или други официални лица, роднини, гости. Обзаведено е с мека мебел, маса и столове; Мокро помещение- За пране, сушене и гладене; Складови помещения - Обособени за санитарно-хигиенни, перилни и миещи препарати и за други материали и пакетирани хранителни продукти. 53 260.00 60 319.20

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).