Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The general objective of the project is to create new jobs and to increase the employment by using the labor potential of unemployed and inactive persons, as well as to reduce the poverty and to prevent from social exclusion.
The specific project objectives are: the employment of long-term unemployed and inactive persons;  unemployed or inactive persons with disabilities; unemployed persons with age over 54; including unemployed youths up to 29 years old; creation of 4 quality jobs needed to employ the unemployed and inactive persons engaged in the project; employment and social integration of 5 unemployed people by identifying their individual needs in professional and socio-economic terms; shortening the period of unemployment to prevent falling into long-term unemployment and/or dropping out of the labor market through the provision of subsequent employment of 3 unemployed and inactive persons.
The project activities include: employment of 5 unemployed and inactive persons from the target group; purchase of equipment, furniture, intangible assets and economic stock, required for the formation of jobs for newly employed persons; information and publicity of the project; project management.
Through the project achieved: preventing poverty and social exclusion of persons from the target group; improving employability; facilitate the transition to sustainable and quality jobs; creating conditions for earning income and acquisition insurance rights; acquire occupational skills, for combining work and family life.
For the employees from the target group within the project an employment for a period of 12 months is ensured. "DI COM" Ltd. provides employment for another 12 months after the completion of the activities of 3 individual persons from the target group.
The project is implemented in the city of Dobrich.
The project duration is 13 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да се осигури изпълнение на дейностите по проекта за постигане целите на проекта съгласно правилата на ПМС 118/20.05.2014 г., ПМС 119/20.05.2014 г., Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“. Дейността включва разходи за администриране на проекта – разходи за възнаграждения за ръководител на проект и счетоводител на проекта. Предвижда се сключването на трудови договори с ръководител на проект и счетоводител на проект, съгласно условията на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 г. Счетоводителя на проекта има следните задължения и отговорности: подпомага ръководителя на проекта в разработката на критериите за подбор на лицата от целевата група; участва в процеса на подбор и провеждане на интервюта; подготвя трудовите договори за наетите лица; съхранява трудовите досиета на новоназначените лица; обработва болнични листи, заповеди за отпуск; изготвя справки за нуждите на ръководителя на проекта, както и за НОИ, НАП, Дирекция „Бюро по труда” и др.; осчетоводява приходни и разходооправдателни документи, изготвя ведомости за изплащане на хонорари и заплати; изготвя справки по междинните и финалните финансовите отчети за изпълнение на дейностите по проекта. Счетоводителят изпълнява задълженията, си спазвайки принципите за: добро финансово управление и прозрачност на средства, осигурени по проекта, както и за законосъобразното им изразходване; за икономично, ефективно и ефикасно постигане целите на проекта; осигуряването на пълно, вярно, точно и своевременно осчетоводяване на всички операции; документирането на всички операции и действия и осигуряване на проследимост; предотвратяването на грешки, слабости и пропуски при финансовото изпълнение на проекта, както и разкриването на резерви и допълнителни финансови средства при изпълнение на бюджета на проекта. С изпълнение на поетите ангажименти счетоводителят на проекта осигурява своевременна и надеждна информация на ръководителя на проекта за вземане на правилни управленски решения. Дейността се изпълнява на няколко етапа: 1-ви етап: Създаване на екип на проекта. Първа работна среща. 2- ри етап: Подбор на безработни и неактивни лица от целевата група. 3-ти етап: Организация за изпълнение на дейностите по проекта. 4-ти етап: Междинни технически и финаносови отчети. Финален технически и финансов отчет. Дейността се предвижда да стартира в първи проектен месец и да приключи в тринадесети проектен месец. 6 500.00 6 047.56
Информиране и публичност: Целта на тази дейност е да се популяризира сред общността финансовата подкрепа на Европейския съюз за постигането на целите на проекта посредством изпълнението на дейностите по проекта от една страна, и от друга - активиране и мотивиране на безработни и неактивни лица за постигане на промяна в начина им на поведение спрямо трудовия пазар. Дейността включва: 1. Изработка на дизайн, печат, доставка и монтаж на рекламни материали; 2. Публикация на 3 бр. прес-съобщения за началото, напредъка и края на проекта, целящи популяризиране на финансовата подкрепа на ОП РЧР и повишаване на информираността на местната общност, с фокус лицата от целевата група; 3. Публикуване на обява за разкриване на свободни работни места, целяща активиране и мотивиране на безработните и неактивни лица от целевата група. 4. Изготвяне на прес-албум и фото-албум за онагледяване изпълнението на дейностите по проекта. Дейностите по информираност и публичност се изготвят по правилата на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се дейността да стартира през първи проектен месец и да приключи през тринадесети проектен месец. Изпълнението на дейността ще е на няколко етапа: 1-ви етап: Публикация на прес-съобщение за началото на проекта и на обява за разкриване на свободни работни места –изпълнява се през първи проектен месец; 2-ри етап: Изработка и доставка на рекламни материали – изпълнява се през първи и втори проектен месец; 3-ти етап: Публикация на прес-съобщение за напредъка на проекта – изпълнява се през седми проектен месец; 4-етап: Публикация на прес-съобщение за края на проекта и изготвяне на прес-албум и фото-албум за онагледяване процеса на изпълнение на дейностите по проекта – изпълнява се през тринадесети проектен месец. 1 250.00 1 081.00
Доставка и монтаж на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Дейността предвижда обзавеждането и оборудването на 4 бр. нови работни места, от които 1 бр. частично ще бъде споделено от счетоводител и техник-компютърни системи, наети по проекта. За нуждите на лицата, назначени на проекта, се предвижда закупуването на следното обзавеждане, оборудване, ДНА и стопански инвентар:4 бр. бюра (работни маси); 4 бр. работни столове с повдигащ механизъм, регулиращи се подлакътници и облегалка; 4 бр. контейнери (шкаф с чекмеджета); 4 бр. поставки за компютър (шейни) под бюрото; 1 бр. надстройка на бюро с чекмеджета; 2 бр. шкаф с вратички под бюрото; 2 бр. шкаф за мултифункционално устройство; 3 бр. компютърни конфигурации, включващи стационарен компютър, монитор, клавиатура, мишка и легална операционна система; 1 бр. сървър с легална операционна система; 1 бр. монитор за сървъра; 2 бр. мултифункционални устройства; 1 бр. рутер; 1 бр. мрежово устройство (суич); 4 бр. токозахранващи устройства; 4 бр. легален софтуер и 1 бр. антивирусна програма 3+1. Целта на Дейност 2 е обособяването на 4 бр. качествени работни места за наетите по проекта безработни и неактивни лица, отговарящи на спецификата на извършваната работа от една страна и от друга – на изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд и подзаконовите актове, свързани с него. Трите работни места включват: работно бюро, работен стол, компютърна конфигурация с легален софтуер, контейнери, поставка за компютър, токозахранващо устройство и антивирусна програма. Четвъртото работно място включва работно бюро, работен стол, сървър с легален софтуер и операционна система, монитор за сървъра, контейнер, поставка за сървъра, токозахранващо устройство и антивирусна програма. Останалата част от оборудването, обзавеждането, ДНА и стопанския инвентар се използват споделено от четирите работни места. Изработката/Доставката и монтажът на обзавеждането, оборудването, ДНА и стопанския инвентар се извършват по правилата на ПМС 118/20.05.2014 г. Стойностите на предвидената в проекта доставка на стоки и услуги попадат в обхвата на чл.7, т. 2 във връзка с чл.9, ал.1 от ПМС 118/20.05.2014 г. Съгласно чл. 9, ал. 2 от ПМС 118/20.05.2014 г. разходите могат да се отчитат само с разходо-оправдателни документи, но „ДИ КОМ” ООД предвижда и сключването на договори за изработка/доставка на стоки, включващи техническите характеристики на обзавеждането, оборудването, ДНА и стопански инвентар, както и двустранно подписани Приемо-предавателни протоколи за извършените доставки. Предвижда се дейността да се изпълнява през първи проектен месец. 19 500.00 18 616.99
Застраховка на придобитото оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Целта на тази дейност е да се осигури застрахователно покритие срещу пълна загуба или частична вреда на придобитото по проекта оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места. По този начин се гарантира, че при настъпването на непредвидими и внезапно проявили се застрахователни събития – пожар, мълния, експлозия, наводнение от природни бедствия, заметресение, кражба чрез взлом или опит за такова, кражба чрез използване на техническо средство, токов удар, собственикът на застрахованото имущество ще се обезщети от преките имуществени загуби или вреди, настъпили в срока на застраховката. Дейността по застраховането на придобитото оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар се извършва при спазване разпоредбите на чл. 21, ал. 1 от ПМС 119/20.05.2014 г. Предвижда се дейността да се изпълнява в началото на втори проектен месец, като застрахователната премия обхване периода на изпълнение на проектните дейности от втори до тринадесети проектен месец. 175.00 175.12
Наемане на безработни и неактивни лица: Тази дейност включва осигуряването на заетост на 2 бр. продължително безработни и неактивни лица; 1 бр. безработни или неактивни лица с увреждания; 1 бр. безработни лица на възраст над 54 г. и 1 бр. безработни младежи до 29 г. вкл. за период от 12 месеца. Целта на дейността е да се даде възможност на безработни и неактивни лица да се включат в икономиката на страната, да заработват доходите си, да придобият осигурителни права, да придобият и развият трудовите си умения, като съчетаят личният и професионалният си живот. Предвижда се тази дейност да стартира през втори проектен месец и да приключи през тринадесети проектен месец. 40 500.00 33 842.99
Разходи за трудова медицина: Целта на тази дейност е да се спазят изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд, Наредба 5/1999 г. за реда, начина и периодичността на извършване на оценка на риска, Наредба 3/87 г. за задължителните предварителни и периодични медицински прегледи на работниците и Наредба 7/2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи. В рамките на изпълнение дейностите по проекта се предвижда създаване на четири работни места, а именно: 2 работни места за счетоводител, 1 работно място за юрист, 1 споделено работно място за техник-компютърни системи и счетоводител. Съгласно изискванията на чл. 3 на Наредба 5/1999 г. за реда, начина и периодичността на извършване на оценка на риска, „ДИ КОМ” ООД е задължен да направи оценка на риска на 2 от новоразкритите работни места, а именно: 1 работно място за юрист и 1 споделено работно място за техник-компютърни системи и счетоводител. В изпълнение на задълженията си по Закона за здравословни и безопасни условия на труд „ДИ КОМ” ООД вече е извършил оценка на риска на съществуващо работно място за счетоводител. Оценката на риска се възлага на Служба по трудова медицина при спазване изискванията наПМС 118/20.05.2014. В рамките на проекта се предвижда назначаването на 5 нови работници и служители. Съгласно изискванията на Наредба 3/87 г. за задължителните предварителни и периодични медицински прегледи на работниците - Приложение 2 към чл. 2, ал. 2 „Списък на производствата и професиите, при които са задължителни предварителни и периодични прегледи на работещите с вредности и срокове за провеждането им“ дейността на ДИ КОМ ООД попада в „графа LVIII. Работа, изискваща значително зрително напрежение“ от приложението. На основание чл. 5, ал. 1 от Наредба 7/2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи, работодателят се задължава да проведе предварителна оценка за възможните рискове за здравето на работещите по отношение на зрението, мускулно-скелетната система, възникването на психичен стрес и др. при постъпването им на работа. Предварителната оценка се възлага на Служба по трудова медицина при спазване изискванията на ПМС 118/20.05.2014. Предвижда се тази дейност да стартира и приключи през втори проектен месец. 480.00 480.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).