Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The aim of the project proposal is to create a social enterprise "Chocolate House Stanimira" with the existing company "Eyes Open Ltd.".

In order to achieve our common goals, we have set the following specific objectives:
- Establishment of "Chocolate House Stanimira" social enterprise by Eyes Open Ltd.;
- Facilitating access to employment for vulnerable groups;
- Establishing appropriate opportunities for the implementation of the vulnerable groups involved in employment;
- Promoting social enterprises and the social economy;

The social enterprise of Eyes Open Ltd. will achieve its goals, as both managers of the company are currently working with representatives of vulnerable groups within various charity initiatives and social projects, which in turn will make it easier possible labor realization of representatives of vulnerable groups in an activity for which they have the necessary qualities and abilities.

The company of Eyes Open Ltd. will focus on the production of chocolate products. It will start its activity, providing work for up to 6 representatives of the target groups. Its activity consists in making various chocolate products - sweets, chocolates, chocolate figures, food and beverages and delivery.

The purpose of the project proposal is fully in line with the objectives of the grant procedure, by facilitating the access to employment and social inclusion of vulnerable groups by creating the appropriate conditions for their professional integration in the sphere of the social economy.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане на лица от избраните целеви групи и осигуряване на заетост за 12 месеца: Тази дейност предвижда да бъде извършен подбор на лицата от целевата група, които да бъдат включени в заетост в създаденото социалното предприятие. За ангажиране на персонала на социалното предприятие е нужен специализиран подбор поради спецификата на целевите групи, които проектът адресира. Общоприетите методи за преглед на документи и провеждане на интервю не са достатъчни и напълно приложими, поради което сме предвидили дейността да бъде реализирана на три основни етапа: 1. Популяризиране на социалното предприятие, информиране и набиране на желаещи. Този етап изисква не само публикуване и разпространяване на обяви, но и взаимодействие с потенциални заинтересовани представители на целевата група, консултации със заинтересованите страни. 2. Помощ и подкрепа за подготовка на документите и подпомагане на кандидатите за ориентиране във възможностите, които им се предлагат от социалното предприятие. Това се налага, тъй като представителите на целевите групи в по-голямата си част не притежават добри социални умения или нямат практически трудов опит, за да могат самостоятелно да се справят с този процес. 3. Провеждане на подбор, интервюта и пробен период. При провеждането на интервюто е необходимо да има участници със специфични професионални умения в областта на интеграцията на пазара на труда и психологическа специфика. Проведеното интервю ще се води от един от участниците – интервюиращи- а друг ще документира какво се случва и ще изготвя профил на лицето. За кандидатите, преминали на следващо ниво – ще бъде задълбочено изготвянето на трудовия профил. Той включва въпроси като способности и умения, мотивация, силни и слаби страни, опит или не от трудова дейност, и имат за цел да подпомогнат екипа за изработване на правилна стратегия за интегриране на работното място. На последно място се провежда пробен период – в който кандидатът ще бъде включен в реален работен процес, ще му бъдат поставяни задачи и ще бъде наблюдаван за способностите и уменията, както и за готовността да се учи и да се развива. Предвижда се да бъдат подбрани 6 лица от целевите групи - трайно безработни лица. След като бъдат подбрани, те ще бъдат включени в заетост за 12 месеца на следните длъжности: - домакин - код по НКПД 5169-1004 - 1бр. - куриер - код по НКПД 9621 - 0001 - 1 бр. - пакетировач - код по НКПД 9321-0001 - 1 бр. - помощник сладкар - код по НКПД 5120-2004 - 2 бр. - хигиенист - код по НКПД 9112-004 - 1бр. Необходимостта от наемане на 6 лица е обусловена от предмета на дейност на социалното предприятие, за чието функциониране ще са необходими помощник-сладкари ( 2 бр.) и друг персонал - пакетировач, домакин снабдител, куриер и хигиенист. Те ще отговарят за техническото и практическото подпомагане за изпълнение на основната дейност на предприятието. Домакинът ще отговаря за снабдяването с продукти и консумативи и разположението им във всеки един момент. Домакинът ще отговаря и за съхранение на готовите продукти. Куриерът ще отговаря за доставяне на изработените продукти до техните получатели. За нуждите на подбора и провеждане на интервютата с лицата от целевата група ще бъде нает консултант - подкрепена заетост за 1 месец. С лицата от целевата група ще бъдат сключени трудови договори на пълен работен ден за период от 12 месеца. 0.00 44 810.40
Социална и професионална интеграция на представителите на уязвимите групи: Тази дейност предвижда да бъдат насочени специални усилия и да се работи непрекъснато с лицата от целевата група наред с трудовата им заетост, за да се постигне социална и професионална интеграция. В процеса на функциониране на социалното предприятие е предвидено да има индивидуална социална програма за всеки от включените представители на целевата група. За разлика от наставничеството в дейност 3, което е ориентирано към изпълнение на задачите и дейността в предприятието, социалната програма е насочена към развитие на личностните качества на назначения персонал. Предвижда се да се провеждат индивидуални периодични срещи и да се подпомагат новоназначените служители в тяхното психологическо адаптиране, в изграждането на трудов образ и да се подкрепи готовността им за вписване и приучаване на трудова дисциплина и трудов ред. За извършване на тези дейности сме планирали консултант по подкрепена заетост да работи с лицата от целевата група и ще подпомага развитието на различни навици и умения за живот, намиране и прилагане на стратегии за преодоляване на конфликти. Тази подкрепа трябва да бъде продължителна и да продължи през целия период на изпълнение на проекта. Като част от тази дейност ще бъдат включени мерки, насочени към поощряване участието на наетите лица от целевите групи в социалния и професионалния живот, съобразени със спецификите на всеки отделен случай. На етап подготовка на проекта сме идентифицирали следните подходящи мерки: - Развитие на умения за общуване и работа в група; - Развитие на различни навици и умения за живот; - Организиране на свободното време, отдих и развлечения (в т.ч. културни и развлекателни дейности, любителски и професионален спорт и др.); - Професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици, съдействие за намиране на подходяща работа; В зависмост от конкретния случай ще се прецени кои мерки са подходящи и какви други мерки биха могли да се приложат за оощряване участието на наетите лица от целевите групи в социалния и професионалния живот 0.00 4 478.40
Осигуряване на наставници от работодателя за заетите лица: Тази дейност предвижда да бъде идентифициран и назначен 1 наставник, който да работи с лицата от уязвимите групи, назначени в социалното предприятие. Наставникът ще подпомага новоназначените работници за период до 6 месеца. Наставникът ще отчита отработените часове с наставляваните работници. Тъй като това е ново социално предприятие, наставникът също ще бъде новоназначен, но това ще е човек с опит в професията, който има възможност да предаде знания и трудови навици на служителите от целевата група. Наставникът ще бъде назначени на трудов договор, в който ще бъде определено разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на наставничеството. 0.00 1 881.68
Оборудване и обзавеждане на новосъздадените работни места: Тази дейност предвижда да бъдат обезпечени с оборудване, обзавеждане и инвентар новите работни места. Предвидено е за нуждите на обекта да бъдат закупени необходимия инвентар, работно облекло и ЛПС за служителите, а също и материали и консумативи, необходими за работата на социалното предприятие. Предвижда се да бъде доставено приблизително следния инвентар: мраморен плот за шоколад, форми за шоколад - различни видове; тави и купи (по 15); вилици за трюфели (5), шпатули за шоколад (5) и пластамасови бъркалки (8). За обезпечаване на работата на социалното предработен ще бъдат закупени също следните материали и консумативи - трансферни фолиа (36 бр), специализирани оцветители (208 кутии), опаковъчни кутии и пликове; панделки и стикери; шоколад (по 45 кг на месец); допълнителни подправки, вкусове и добавки. Ще бъде закупено и специализирано работно облекло и ЛПС за служителите. За да функционира социалното предприятие ще бъде използвано вече създаденото ателие за работа на Шоколадова къща Станимира. Предвижда се да бъдат покривани режийните разходи за времето, когато ще бъдат заети лицата по дейност 1. Режийните разходи ще включват електричество, вода и интернет. 0.00 4 503.02
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Дейността предвижда да бъдат организирани мероприятия за популяризиране на социалния маркетинг и социалната икономика. Наред с работата на специалистите по маркетинг и бизнес развитие в екипа на социалното предприятие, които ще разработят комуникационен план за популяризиране и социален маркетинг, като част от тази дейност се предвижда да бъдат организирани специализирани събития за промотиране на възможностите на социалната икономика чрез представяне на дейността на социалното предприятие "Шоколадова къща Станимира". Ще бъдат организирани два специализирани уъркшопа в Ателието на шоколадовата къща, като ще бъде представена работата на социалното предприятие и произвежданите продукти. Освен тези специализирани уъркшопи ще бъдат организирани и две специализирани промоционални събития, които ще бъдат в рамките на специализирани изложения или фестивали, когато се събира голяма аудитория. В рамките на тези промоционални събития ще бъдат направени дегустации и представяния с презентации на възможностите на социалните предприятия и предлаганите продукти и услуги на Шоколадова къща Станимира. 0.00 0.00
Създаване и управление на социалното предприятие: С финансирането по Процедурата Кандидатът ще разкрие по Проекта Социално предприятие с развиваща се дейност, имаща изразен социален ефект спрямо лицата от уязвими групи в най-широк смисъл с цел: -Подобряване на жизненото им равнище -Осигуряване на заетост -Предоставяне на услуги и други форми на пряка подкрепа, чиито краен резултат е ефективното им социално включване. Управлението на приходите на Социалното предприятие ще бъдат използвани единствено за постигане на определените в Устройствения му акт цели без възможност за разпределение на печалба. Ще бъдат спазени изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 1296/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 декември 2013 година относно Програма на Европейския съюз за заетост и социални иновации („EaSI“) и за изменение на Решение № 283/2010/ЕС за създаване на Европейски механизъм за микрофинансиране, както и съществуващите законови понятия в Българското законодателство. Създаване на Социално предприятие с предмет на дейности, насочени към осигуряване на подкрепа на хора принадлежащи към други рискови групи (безработни, неактивни, в неравностойно положение) във връзка с осигуряване на заетост. С подкрепата на безвъзмездната финансова помощ в предприятието ще бъдат назначени за 12 месеца Управител (код1321-3001) , Отчетник, счетоводство (код 4311-2004) за да се обезпечи нормалното функциониране и управление на предприятието. Управителя и отчетник, счетоводителят ще разработят вътрешни правила и процедури за функциониране на социалното предприятие и ще отговарят за ежедневното управление на дейността му. Етапите на изпълнение на тази дейност са: - Разкриване на Социално предприятие НЕПОСРЕДСТВЕНО ПРЕДИ СКЛЮЧВАНЕ на Административен договор с УО -- Назначаване на екип на Социалното предприятие за срок от 12 месеца - Назначаване на 6 лица от уязвимите целеви групи на пазара на труда, за срок от 12 месеца. - Оборудване на работните места - Управление и отчетност на Социалното предприятие. 0.00 17 951.43

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).