Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Through the implementation of the project will provide integrated quality hourly social and health services to at least 80 persons in the inability for self and people with disabilities, will combine complex steps towards providing long-term care. Thus on the one hand will provide employment to unemployed people of working age, and the other will enable people with disabilities to choose the desired and necessary assistant Unit of service at home and reassure their environmental control. The project will cover all the settlements in the municipality where he identified a great need for social services offered by this project. Within the project will monitor the dynamics of the development needs of the proposed hourly services in different places, through monitoring. Based on the analysis of the social services in the municipality Smiadovo in the proposal are outlined priorities for upgrading and introducing new qualitative model for hourly delivery of quality social services in the home environment, focusing on target groups. The project aims to create an example of comprehensive support and quality social services for real-deprived. With targets project complements and builds on the achievements of the services provided under the scheme "Help at Home" and procedure "New Alternatives" in Smyadovo Municipality.
The project is under the Municipal Smyadovo Development Plan 2014-2020 - Priority 6 Improving quality and access to public services Specific Objective 3.4 Ensuring high quality social and health services to improve the quality of life Measure Measure 3.4.1 and 3.4.2 and Specific Objective 3.5 Development and improvement of social infrastructure and expand the scope and type of social services Measure 3.5.2: Improve the quality and access to social services in the community.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на Екип за организация и управление на проекта.: Сформиране на Екип за организация и управление на проекта, който ръководи и изпълнява стриктно заложените дейности. Екипът включва: ръководител - 1, технически сътрудник-координатор - 1, счетоводител - 1. Целта на дейността е осъществяване на качествено управление на проекта. Екипът ще отговаря за организацията и управлението на проекта, в т. ч. мониторинг и контрол, отчитане и приключване. Ще бъдат подготвени и подписани договори с административния и технически персонал на проекта. Екипът ще следи за: стриктното спазване на проектното предложение, изпълнението на заложените дейности и времевия график, изготвяне на технически и финансови доклади, подготовка на искания за плащане, организация по избор на външни изпълнители, водене на кореспонденция и съхранение на проектната документация, организиране на процедурата по подбор и назначаване на ангажираните с предоставянето на социалните услуги лица, както и процедурата за подбор на потребители. Ще поддържа активна комуникация със Звеното за услуги. Последният месец за изпълнение на проекта екипа ще бъде ангажиран с приключване на трудовите договори, изготвяне на уведомления до НОИ, оформяне на трудовите книжки, подготовка на документи за регистрация в Дирекция „БТ”, финален отчет и др. Етапите на изпълнението на тази дейност са: изготвяне на заповед на Кмета на община Смядово за определяне на лицата, които ще бъдат включени в екипа за организация и управление, сключване на допълнителни споразумения или договори за услуга, съгласно изискванията Постановление № 119 от 20 май 2014 г. за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативните програми, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд на Европейския съюз и от Европейския фонд за морско дело и рибарство, за финансовата рамка 2014 – 2020 г. и Методологията за регламентиране на възнагражденията по Оперативна програма «Развитие на човешките ресурси» 2014-2020, изпълнение на определение задължения, а именно: ръководител проект - Организира и ръководи реализацията на проекта - следи за изпълнението на заложените дейности по график, контролира цялостната дейност на екипа за управление на проекта, контролира изпълнението на всички дейности по реализацията на проекта, сформира работните групи за изпълнението на задачите и участва в подбора на персонала в звеното и потребителите, изготвя отчети за изпълнението на проекта, подготвя заключителния доклад по проекта; технически сътрудник - координатор на проекта - Отговаря за изпълнението на проекта, участва в реализацията на дейностите по проекта, Поддържа комуникация с всички участници в изпълнението на проекта, включително външните изпълнители по договори и други отговорни институции, координира комуникацията и обмена на информация между участниците в проекта, отговаря за изпълнение на изискванията на мерките за публичност и информация на проекта, изисква, приема и анализира информация за изпълнението на проекта, организира и подпомага изпълнението на Проекта по отчитането на дейностите, съобразно времевия график, своевременно докладва на ръководителя на Проекта за възникналите проблеми по изпълнението на дейностите и предлага решения, счетоводител на проекта - Контролира правилното разходване на средствата по Проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера. Изпълнява цялостната финансово-счетоводна дейност, в съответствие с нормативните актове, регламентиращи този тип дейност. Води точна и редовна документация и счетоводна отчетност по изпълнението на проекта, използвайки подходяща и адекватна електронна система. Осигурява на всички нива събирането на необходимите данни за осъществяване на финансовото управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка. Извършва подробна документална проверка на всички разходни документи, доказващи извършването на разходите и изготвя доклади за това за ръководителя на проекта. Подготвя документи, свързани с всички плащания по проекта. 23 080.00 22 476.18
Информиране и публичност на проекта: Популяризиране на проекта и неговото финансиране от Европейския съюз чрез Оперативна програма Развитие на човешките ресурси 2014-2020 и на възможностите за работа и ползване на почасови услуги в домашна среда за чрез: - провеждане на две информационни срещи: една за обявяване стартирането на дейностите по проекта, на която ще бъде представена информация за проекта, и втората в края на периода на изпълнение на проекта за отчитане на резултатите от изпълнението на проектните дейности; - Разработване и разпространение на информационни и рекламни материали; - Популяризиране чрез местните и регионални медии за стартирането и реализацията на проекта - публикации в официалния сайт на Община Смядово, информационния бюлетин "Смядово", издание на Общинска администрация Смядово - тираж 1000 бр., и който се разпространява във всички населени места от Общината, предаване в Общинско радио Смядово. 2 178.00 2 780.96
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на хората в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка, чрез подкрепа на дейността на съществуващото Звено за услуги в домашна среда, към Домашен социален патронаж гр. Смядово, създадено по процедура Помощ в дома за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда.: Дейността започва с процедура по Подбор на потребители и персонал на Звеното за предоставяне на почасови услуги в домашна среда. По тази дейност преди всичко ще бъдат обявени процедури за набиране на документи от кандидатите за работа като асистенти и помощници в дома, и от лица, нуждаещи се от подкрепа чрез почасови социални услуги. Ще бъдат разработени заявления по образец, както и списък от необходими при кандидатстването други документи. Ще бъде публикувано съобщение със сроковете за събиране на документи, провеждане на интервю с кандидатите за работа и за извършване на социална оценка на кандидат-потребителите, както и стартиране на социалната услуга. Те ще бъдат достъпни за всички кандидати за работа и кандидат-потребители. Ще бъде направен подбор по административна допустимост. С кандидатите за работа, които отговарят на изискванията за административна допустимост, а именно да са лица в трудоспособна възраст, ще бъде проведено интервю, за което кандидатите ще бъдат уведомени писмено. Интервюто ще бъде проведено от назначена със заповед на Кмета на община Смядово комисия за подбор на персонал в Звеното за почасови услуги и на потребители, от 3 члена, в която задължително се включва ръководителя на проекта. За работата си комисията изготвя протокол. При работата си за оценяване на кандидатите за работа всеки член от комисията попълва формуляр. Като крайния резултат обобщава индивидуалните оценки от членовете на комисията. При изпълнението на процедурата ще бъдат поставяни списъци с подалите заявление кандидати за работа и класиране след провеждане на интервюто. Всички кандидати ще бъдат уведомени писмено за резултатите. С одобрените кандидати ще бъдат сключени трудови договори, съобразно българското законодателство. При подбора на кандидатите за потребители ще бъде извършвана индивидуална социална оценка на потребностите по предварително разработен формуляр от екипа на проекта. След изготвяне на оценките от експерт, комисията за подбор на персонал и потребители ще проведе заседание за класиране на кандидатите за потребители. Съобразно индивидуалните оценки, кандидат-потребителите ще бъдат включени в проекта и сключен договор за предоставяне на социална услуга. Услугите ще се предоставят почасово, а именно: помощник в дома и лични асистенти. Като е предвидено от 01.03.2016 г. в проекта да бъдат включени потребителите по настоящем включени в проект "Нови възможности за грижа" по операция "Нови алтернативи" по ОПРЧР 2014-2020. За всички работещи в Звеното и потребители на социалните услуги ще бъдат направени досиета. Ще бъдат направени индивидуални планове и индивидуални графици за потребителите. Ще бъдат създадени регистри на потребителите и на персонала в Звеното. В Звеното за почасови услуги за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите ще бъдат назначени експерти с различен профил на компетентността си: социален работник - трудов договор, психолог - договор за услуга, медицинска сестра - договор за услуга, шофьор - трудов договор, помощници в дома и лични асистенти - трудов договор. За всички назначени лични асистенти и помощници в дома, които не са преминавали към момента на стартиране на проекта сходни обучения, ще бъде проведено въвеждащо обучение. По време на изпълнение на проекта ще бъде проведено надграждащо обучение за всички назначени лица. Ще бъде закупено специализирано транспортно средство, с което да се придвижват при необходимост лицата с увреждания, потребители по проекта. Преди стартиране на услугата всеки одобрен потребител, съобразно необходимостта, ще има възможност да посочи предпочитан асистент или помощник в дома от одобрените за назначение кандидати. Ще бъдат проведени опознавателни срещи между потребител и предоставящия услугата, когато лицата нямат семейна връзка. Предоставянето на услуги в Звеното социални и здравни ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. 383 643.82 380 803.35
Обучение на персонала за предоставяне на услугите.: Целта на тази дейност е избраните „Помощник в дома” и "Личен асистент" да придобият необходимите умения за предоставяне на почасовите услуги, спазвайки всички принципи на съществуващите методики за предоставяне на социални услуги. Предвижда се провеждането на еднодневно въвеждащо обучение на предварително подбраните лица, които не са преминали курс на обучение в предишни фази. За обучители ще бъдат поканени експерти, успешно работещи по изпълнението на проекти за предоставяне на услугите в домашна среда. Темите на отделните лекции ще бъдат подбрани съгласно специализираната Методика за предоставяне на социалните услуги в общността. След това, по време на изпълнение на проекта се предвижда еднодневно надграждащо обучение на назначените лица, които са преминали курс на обучение в предишни фази. За обучители отново ще бъдат поканени експерти, успешно работещи по изпълнението на проекти за предоставяне на услугите в домашна среда. Темите на отделните лекции ще бъдат подбрани съгласно специализираната Методика за предоставяне на социалните услуги в общността. 268.08 201.89
Предоставяне на психологическа подкрепа или консултиране на персонала, предоставящ социални услуги.: Целта на дейността е оказване на психосоциална подкрепа, професионално психологично консултиране и психотерапия за възрастни, както и възможности за личен опит и обучение в сферата на психо-социалните дейности и работата с хора. Ще се работи индивидуално, групово и екипно ниво за подобряване на личното и професионално функциониране на хората, които имат нужда за преодоляване на трудностите, с които те се сблъскват. Подходът ще бъде интегриран и включва оценка на психологическата ситуация и нужди на търсещия помощ и избор на адекватна консултативна или терапевтична помощ. Ще има възможност както за краткосрочно консултиране, така и за дългосрочна терапевтична работа с различна интензивност и формат. 1 748.00 1 751.64
Мотивационна или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Ще се оказва мотивационна или психологическа подкрепа, като по този начин се подпомага и разширяват възможностите на потребителите за социално включване и за водене на самостоятелен живот. При предоставяне на подкрепа за потребителите на социални услуги са много важни добрите професионални взаимоотношения и влагането на повече емпатийност. При осъществяването на подкрепата у потребителя трябва да се създаде чувство на доверие и сигурност. Да се създаде среда, подходяща за споделяне, подкрепяща среда. В центъра се поставят потребителите на социални услуги. Поведението на предоставящия подкрепата трябва да бъде разбираемо, заинтересовано, равнопоставено. С тази дейност ще се спомогне за възвръщане на способностите за социални контакти, преодоляване на социалната изолация, за желание за включване в обществения живот. Ще се повиши самочувствието на потребителите. Целта е също да се окаже помощ за преодоляване на последиците върху физическото и повече върху психическото състояние на потребители, получени, вследствие на заболяванията или получените увреждания или неспособността за самообслужване. 9 902.00 2 267.82
Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания.: Закупуването на специализирано транспортно средство за хора с увреждания е с цел осигуряване на по качествени грижи на всяко лице с увреждане, както и за оказване на по-активна подкрепа. В някои случаи се налага хората с увреждания да ползват здравни услуги на медицински специалисти от областния град, тъй като на територията на общината няма такива. Сходни са случаите, в които на потребителите ще се налагат медицински интервенции извън общината и областта. Необходимостта от наличието на транспортно средство е и при закупуването на лекарствени средства, които липсват в местните аптеки. При посещения на социални мероприятия също възниква необходимост от придвижване на хората с увреждания. 74 768.10 78 894.41
Разработване на Правила за дейността на Звеното за услуги в домашна среда, създадено по процедура „Помощ в дома“ за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и изготвяне на индивидуални оценки на потребностите на кандидат-потребителите: Ще бъдат разработени детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще предоставя Звеното за услуги в домашна среда. Тези правила са необходими за качественото предоставяне на социалните услуги. Екипът, който ще работи в Звеното ще бъде мултидисциплинарен. Всеки от членовете в него ще трябва да има разписани ясни правила за действие, действия при риск, правила за достъп до дома на потребителите и др. Правилата за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги в домашна среда (Звеното) ще бъдат разработени в съответствие с изискванията на, Закона за социално подпомагане (ЗСП) и Правилниците за прилагането им, Методиките за предоставяне на социалните услуги „Домашен помощник“ и „Личен асистент“, както и на Наредбата за критерии и стандарти за социални услуги за деца. Разработването им се основава на опита, натрупан в работата на Звеното за почасово предоставяне на услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж, създаден по проект „Грижа и помощ в дома на лица нуждаещи се от почасови социални услуги в община Смядово“ по Схема „Помощ в дома“, по ОПРЧР 2007-2013. В Правилата ще бъдат представени изискванията за качество на услугата по отношение на материална база, персонал и организация на дейностите. С нея се определя задължителния минимум услуги и дейности, които трябва да се осигурят в Звеното и се задават минималните изисквания за качество на услугата. Ясното описание на целта и обхвата на услугите, на целевите групи и критериите за подбор ще допринeсе за подобряване качеството на предоставените услуги. Подробното и детайлно разписване на правилата, по които ще се предоставят услугите в Звеното ще даде възможност да се преценят необходимите ресурси, да се създаде адекватна организация на работа, да се осъществява вътрешен контрол върху качеството и да се създаде система за подобряването му. От друга страна, правилата ще зададат ясни критерии за оценка на работа на «Домашен помощник» и «Личен асистент», което гарантира ще гарантира справедливост при оценяване на качеството и резултатите от работата от страна на контролиращите органи. Чрез разработване на Правила ще могат да бъдат предявени изисквания по отношение на обхвата и качеството на предлаганите услуги при провеждането на подбор за персонал и при осъществяването на контрол върху качеството. Правилата ще гарантират правото на потребителите активно да участват в избора на услуги, като им дава възможност да преценят дали услугата, която се предлага, отговаря на техните потребности, а също и дали получават качествена услуга. Особено важно за качествено предоставяне на социалните услуги по проекта е идентифициране на конкретните специфични индивидуални потребности на лицата, кандидати за потребители. Изготвянето на социална оценка на потребностите за всеки един кандидат-потребител ще се извърши от експерт от Общинска администрация Смядово, притежаващ необходимия опит и квалификация. 0.00 0.00
Закупуване на оборудване за помещението в Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване: Закупуване на оборудване за помещението Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване - специализиран масажен стол за цяло тяло и бърз документален скенер. Закупуването на специализиран масажен стол за цяло тяло ще създаде възможност за провеждането на рехабилитационни процедури, до които лицата с увреждания и лицата над 65 г. не са имали възможност да ползват до този момент. Необходимостта от рехабилитационни процедури се идентифицира още при подаването на документите за ползване на почасовите социални услуги. Специализираното легло ще повлияе и ще спомогне за лекуването на редица заболявания - на всички системи от организма, също и лекуване на болести чрез манипулации по гръбначния стълб и ставите. Специализираното оборудване ще спомогне и за значително подобряване на общокондиционалното състояние и повишаване жизнения тонус. Закупуването на бърз документален скенер е необходимо с цел бързо, ефективно, качествено сканиране на документацията по проекта при създаване на електронно досие на проекта и при подготвяне на отчети и искания за плащане. Звеното за почасови услуги не разполага към момента със скенер, чрез който да се извършват необходимите дейности по създаване, подреждане, комплектоване, описване, отчитане на проекта. 4 402.80 4 402.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).