Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal includes the opening of 13 new working places in "Vimax Clima" Ltd. - Sofia, related to the specific needs evolved from the expansion of the enterprise and improving the quality and efficiency of the workflow. The project consist also the purchase of related equipment necessary to implement the workflow, appointment of unemployed and/or inactive target groups of newly created positions in the company and providing relevant trainings for the positions:
- 1 Office Assistant;
- 1 Warehouse worker;
- 2 Web designers;
- 2 Office Managers;
- 2 Specialist suppliers;
- 4 Technicians - mechanic, air conditioning, ventilation and refrigeration equipment;
- 1 legal adviser;
The project will be realized through implementation of the following activities: Activity 1 - Organization and Project Management; Activity 2 - Recruitment of unemployed and/or inactive persons for a period of 12 months; Activity 3 - Providing training for key competences of newly appointed persons; Action 4 - Purchase of equipment and furniture associated with the newly created positions; Activity 5 - Implementation of measures of visualization and communication; This project contributes to the creation of conditions for permanent employment of unemployed persons who fall within the priority target groups of the program. The project is aimed at the integration of some of the most vulnerable groups in the labor market - young people under 29 years of age. The project implementation will contribute to the realization of the fundamental set of challenges in OPHRD, namely higher and quality employment, reducing poverty and promote social inclusion, the modernization of public policies through networking and partnerships with business skills, the possibility of lifelong learning and improving the adaptability of employees, and the quality of jobs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта.: Дейността цели осигуряване на доброто управление и изпълнение на проекта и гарантиране на законосъобразността, ефективността и ефикасността при осъществяването му. Тя ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта и по-конкретно включва: цялостно управление на дейностите по проекта, наблюдение на индикаторите и вътрешна оценка на изпълнението на проекта, финансова и техническа отчетност и координация между членовете на екипа. В рамките на дейността ще бъде формиран екип за управление, които ще се състои от Ръководител на екипа, Координатор на проекта и Счетоводител на проекта. Екипът ще носи отговорност за цялостното провеждане на дейностите по проекта, ще следи за начина на изпълнение, ще прави оценка на резултатите и ще изготвя необходимите технически и финансови отчети, както и ще изготви финалният отчет по проекта. За осъществяване на координация при изпълнението на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи, на които ще се следи за изпълнението на последователността на утвърдения предварително график. Ще се конкретизират отделни задачи, ще се утвърждават и ще се назначават отговорници за тяхното изпълнение. Ръководителят на екипа има дългогодишен опит с управлението на проекти в сферата на човешките ресурси и ще допринесе със своя професионализъм за правилното и навременно реализиране на проекта. Димитър Калинов е бил Ръководител на успешно изпълнени проекти по ОПРЧР схема "Първа работа" със субсидирана стойност 51 608 лв. и по схема "Подкрепа за заетост" със субсидирана стойност 16 587 лв. с фирма "Вимакс Клима" ООД. Ръководител е бил и на проекти за създаване и развитие на клъстерите в България по проект на фирма "ПВЦ Дограма София" ООД към МИЕ със субсидия от 303 988 лв. В бюджета на дейността е предвидено заплащането на екипа за управление след сключване на трудови договори и планиран предварително работен график. Дейността е основополагаща за изпълнение на останалите проектни дейности и постигане на заложените цели на проекта. 13 440.00 8 299.75
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца.: Дейността е планирана с цел да бъдат подбрани и назначени 13 безработни/неактивни лица на новосъздадени позиции с трудови договори. Трудовите и осигурителни отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя, ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Осигурителният праг за позициите е начислен при 17,8%. На 10 от новоразкритите работни места се планира подбор и назначаване на лица от целевите групи съставени от приоритетните за финансиране специфични категории, по специално категорията на безработни младежи до 29 г. Лицата от целева група младежи до 29 г. по проекта ще бъдат назначени на следните позиции: на позицията "Складажия"с код 43212014 по НКПД 2011, МОД 590лв. и годишно възнаграждение за сметка на работодател 8 340.24 лв., "Асистент офис" с код 33433011, МОД за длъжноста при съответният КИД от 840 лв. и годишно възнаграждение заедно с осигуровките за сметка на работодател 11 874.24 лв., на двете позиции "Уеб дизайнер" с код 21663006, МОД 950 лв. и годишно възнаграждение за сметка на работодател 13 429,20 лв. На позициите "Офис мениджър" с код 33413004, "Специалист доставчик" с код 33233005 и на две от позициите "Техник - механик, климатична, вентилационна и хладилна техника" с код 31153039 също се планира да бъдат назначени лица в целева група младежи до 29 г. И за трите позиции МОД към съответният КИД е 840 лв. и годишното възнаграждение за сметка на работодателя възлиза на 11 874,24 лв. С изпълнението на дейностите ще бъде назначен и "Юристконсулт" с код 24297007, за който МОД е 950 лв., а годишното възнаграждение за сметка на работодател ще бъде 13 429,20лв. и на останалите две позиции "Техник - механик, климатична, вентилационна и хладилна техника" се планира да бъдат назначени безработни или неактивни лица между 29 и 54г. С всяко лице ще се сключва договор след одобрението му, няма да се изчаква да бъдат открити всички лица, за да се пристъпи към назначаване по едно и също време. Изброените групи попадат в обсега на заложената в Националната програма за реформи на Република България в изпълнение на Стратегия „Европа 2020“ Национална цел за намаляване на броя на живеещите в бедност с 260 хил. души до 2020 г. и дефинираните към нея четири специфични подцели. Изпълнението на тази цел е тясно свързано с политиката в областта на заетостта, която е ключов инструмент за намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване. През последните две години се наблюдава слабо подобрение на пазара на труда като резултат от увеличените възможности за износ на предприятията предвид плавното възстановяване от кризата. Пътят към постигане на по-високи равнища на заетост зависи доколко хората в трудоспособна възраст ще бъдат по-адаптивни към променящите се условия в икономиката и как по-успешно да се реализират в заетостта. Не на последно място е постигането на по-висока производителност и конкурентоспособност на българската икономика – висококвалифицираната работна сила е една от нужните предпоставки за въвеждането и използването на новите технологии в рамките на производствения процес. При планиране на инвестициите ще е от особено важно значение да бъдат посрещнати не само краткосрочните, но и дългосрочните предизвикателства пред бизнеса, свързани с кариерното развитие, придобития опит и знания. Ето защо, инвестициите в човешките ресурси трябва в максимална степен да бъдат ориентирани към потребностите на работодателите. Изпълнението на Дейност 1 на настоящият проект "Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца" допринася за осигуряването на по-­висока и по-­качествена заетост, чрез прилагане на мерки посредством повишаване на икономическата активност и едновременно с това–подобряване достъпа до заетост за търсещите работа безработни лица и неактивни лица. Разкритите позиции, ще рефлектират положително върху финансовата стабилност на предприятието като по този начин фирмата ще има възможност да реинвестира средства в развитие на човешките ресурси. 155 496.00 159 613.70
Предоставяне на обучение по Ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" на новоназначените лица.: Дейността е основна за постигане на проектните цели, като пряко допринася за постигане на очакваните резултати в следствие на проектната реализация. Дейността е пряко обвързана, както с общата проектна цел, така и със специфичните цели, като резултатът от нейното изпълнение е именно придобиване на ключова компетентност от част от новоназначените лица. Проектът планира участия в обучения за придобиване на ключови компетенстности по Ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици". Във "Вимакс Клима" ООД обучение по английски език ще преминат 8 от новоназначените лица на позициите "Асистент офис", на позициите "Уеб дизайнер", "Офис мениджър", "Специалист доставчик" и "Юрист консулт", с оглед тяхното ефективно включване в работните процеси във "Вимакс Клима" ООД, където задълженията на съответните позиции изискват постоянна комуникация с чуждестранните партньори на компанията. Обучителните методи в рамките на проекта ще бъдат определени и следвани от страна на избрания изпълнител на обучителни дейности ­- ЦПО притежаващо необходимия лиценз от НАПОО за извършване на предвиденото обучение. Методите и подходите използвани при предоставяне на обучения по ключови компетентности ще бъде използван и в бъдеще от "Вимакс Клима" ООД при нужда от допълнително обучение на персонала. Участието в предвидените обучения ще стимулира крайните бенефициенти за бъдещи участия в обучителни дейности, които водят до повишаване на техните компетенции и възможности за професионална реализация. Натрупаните по време на обученията знания и умения и натрупаният в рамките на заетостта по проекта професионален опит в сферата на обслужването на климатична техника, ще доведат до повишаване конкурентоспособността на крайните бенефициенти. Повишената професионална квалификация и натрупания трудов стаж ще допринесат за личностното развитие на крайните бенефициенти и тяхното трайно интегриране в реална работна среда. Това от друга страна е важно условие за справяне с безработицата, насърчаване на социалното включване и развитие на човешките ресурси. Дейността напълно съответства със стратегията за развитие на човешките ресурси както и с целите на оперативната програма по инвестиционен приоритет 3. „Устойчиво интегриране на пазара на труда на младите хора, в частност тези, които не са ангажирани с трудова дейност, образование или обучение.". По конкретно може да се изтъкне СЦ 1 "Увеличаване броя на икономически неактивните младежи извън образование и обучение на възраст до 29 г. вкл., които са получили предложение за обучение, работа, стаж или обучение по време на работа (чиракуване) или са насочени към продължаване на образованието" и СЦ 3 "Увеличаване броя на включените в заетост, в самостоятелна заетост или в обучение безработни младежи на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование". Дейността цели осигуряването на възможности за обучение в реална среда за усвояване на практически умения; улесняване на прехода от образование към пазара на труда; подобряване участието на регионалния бизнес във всички етапи от процеса на обучение; насърчаване на партньорството и сътрудничеството с представителите на реалния сектор. Начините за решение на проблемите пред които са изправени целевите групи, включени в настоящата дейност, са повишаване на пригодността за заетост на безработни лица чрез следните мерки: осигуряване на обучение за придобиване на ключови компетентности от безработни лица и повишаване на тяхната пригодност за заетост. 5 600.00 11 072.00
Закупуване на оборудване и стопански инвентар свързан със създаването на работните места.: Дейността по закупуване на оборудване и стопански инвентар свързан със създаването на работните места включва избор на изпълнител за доставката на оборудване и ДМА напълно необходими за нормалното изпълнение на задълженията на съответната позиция. В съответната дейност е предвидено да бъдат закупени следните активи: - подемни колички -1бр. - компютърна конфигурация - 4 бр. - лаптоп - 2 бр. -принтери - 2 бр. -работно бюро - 6 бр. - стол - 6 бр. - етажерки - 2 бр. - проектор - 1 бр. - перфоратор - 4 бр. - винтоверт- 4бр. - мрежов рутер за интернет- 1 бр. -работно облекло и предпазни колани за безопасен труд и каски - 5 бр. -сгъваеми стълби - 4 бр. -работен автомобил - 1 бр. Целта на дейността е да бъдат оборудвани работните места в синхрон с ежедневните работни дейности, както и с изискването за изпълнение на задачите на конкретната позиция. За нуждите на лицата изпълняващи задълженията и назначени на на длъжността "Склададжия" и на длъжността "Специалист, доставчик" е необходимо да бъдат закупена 1 бр. подемна количка. Това се налага поради естеството на работата, която ще се изисква да бъде изпълнена, т.е. всякакъв вид складова дейност свързана с ежедневна организация и реорганизация на стока в склада на фирмата, изписване и завеждане на стоки, както тяхното разтоварване и натоварване за експедиция. За новооткритите работни места за позициите "Асистент офис", "Уеб дизайнер", "Офис мениджър" и "Юрист консулт" фирмата планира да оборудва работни места с офис мебели и техника, която включва работни бюра, столове, шкафове/етажерки за съхранение на документация, както и с офис техника, по специално 4 бр. компютърна конфигурация, 2 бр. лаптопи, 2 бр. принтери за съвместно ползване, 1 бр. мрежов рутер за интернет, 1 бр. проектор. За четирите позиции "Техник - механик, климатична, вентилационна и хладилна техника" е предвидено закупуване на пробивни машини, сгъваеми стълби, 1 бр. работен автомобил, предпазно работно облекло, предпазни колани и каски, както и перфоратори и винтоверти. Изискванията за длъжността, ефективността и качеството на изпълнението им, както и ежедневните задължения на назначените лица се определят от възможността да бъдат извършвани всякакъв тип ремонтни дейности, на всякакъв вид обекти, които налагат закупуването на описаното оборудване. Лицата назначени на позициите ще извършват ремонтни дейности на съоръжения и инсталации монтирани и закупени от фирмата, както извършване на монтажи, демонтажи, сервизиране и диагностика на всякакъв вид съоръжения които предлага фирмата. В същото време "Вимакс Клима" ООД предлага и сервизни услуги на съоръжения и климатични услуги извън гаранционен срок, които не са закупени от фирмата. Цялото оборудване необходимо за отремонтиране на съоръженията е товароемко и за целта е необходимо закупуването на транспортно средство, с което да бъде извършван процеса по изпълнение на клиентски поръчки свързани с възникнали технически проблеми. Това ще скъси времето за изпълнение, както и ще увеличи ефективността на работния процес. Ще се даде възможност за отработване на по-голям брой клиентски искания, което ще повиши задоволеността на клиентите. Това е основата за бъдещото изпълнение на целите заложени в проекта, а именно - създаване на качествена и трайна заетост, устойчиви работни места, възможност за професионална реализация и създаване на подходящи условия на труд във "Вимакс Клима" ООД на новоназначените служители от съответните целеви групи. Тези цели са абсолютно съответствие с целите на компанията. Разходите са пряко свързани с финансираните дейности и са абсолютно необходими за постигането на целите поставени при изготвянето на проектното предложение. 65 600.00 62 017.87
Изпълнение на мерки за визуализация и комуникация.: Дейностите за информация и публичност са задължителни според Насоките за кандидатстване с оглед осигуряване на широка информираност за изпълнението на проекта и финансиращите органи. Дейностите за информация и публичност ще се извършват при спазване на техническите характеристики на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейностите по информация и публичност ще допринесат за преодоляване на липсата на ангажираност от страна всички заинтересовани страни и обществото за своевременно информиране и активизиране на гражданското участие и диалог, както и ще спомогнат за постигане на висока степен на информираност на обществеността относно проектните дейности и помощта, получена от Европейския Социален Фонд. 2 200.00 1 554.86

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).