Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Pravets Municipality, as an institution, has developed this project aiming to improve the quality of life and access to services for social adjustment in response to the complex needs of at least 45 elderly people as well as people with disabilities. The project is a follow-up of a number of social projects and activities through which an analysis of the needs of the target group has been made, and the project has a clear idea about the activities planned as well as the implementation of the project to establish a centre providing hourly services for social adjustment in home environment. The implementation of this project will provide services in home environment, such as “home assistant" and "social assistant”.  The project also includes providing health services, as well as training and supervision of staff.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Управлението и администрирането на проекта ще допринесе за успешно стартиране и функциониране на Центъра. Екипът ще се ангажира и с всички действия, свързани с осигуряване дейността на Центъра и след приключване на финансирането по ОП РЧР. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето на дейността и постигнатите резултати. 41 012.40 40 875.78
Информиране и публичност: Всички дейности, които община Правец ще предприеме за да популяризира проекта, са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. 2 256.00 2 234.40
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги: В рамките на изпълнение на дейността ще се осъществят следните задачи: 1. извършване оценка на потребностите на потенциалните потребители в Центъра –въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на потребителя. 2. разработване на методология за дейността на Центъра – включва описание на концепцията на услугата, методите и инструментариума, технологията на осъществяване на дейността в Центъра. 3. подбор и назначаване на физически лица наети в Центъра, необходими за цялостното му функциониране, управление и предоставянето на услугите – Ръководител и Социален работник. Ръководителят има следните задължения-организира цялостната дейност така, че да се осигури качество на живот, което гарантира пълноценното физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всеки потребител, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Социалният работник има следните задължения-изготвя и поддържа цялостно потребителско досие, регистър, отговаря за организиране, съхранение, администриране и архивиране на документацията по предоставяне на услугите, осъществява услугата „административни услуги в общността”. 4. подбор и назначаване на физически лица предоставящи услуги за социално включване в домашна среда- за предоставяне на услугите в домашна среда ще се назначат „лични асистенти” и „домашни помощници”. Точният брой на наетите лица и вида на длъжността им, ще се определи след като се изготвят „оценките на потребностите” на кандидатите за потребители по проекта. Водещият принцип е осигуряване на достъп до интегрирани услуги за 45 потребители, основани на индивидуалните нужди и възможности на потребителите. 5. Стартиране предоставянето на следните интегрирани социални услуги за потребителите по настоящия проект: 5.1.„личен асистент” – полагане на постоянни грижи за дете или възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности. 5.2.„домашен помощник” – предоставяне на услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности. 6. във връзка с изготвяне на досиета на участниците по проекта и упражняване контрол върху документооборота в Центъра, ще се закупят канцеларски материали и консумативи. Предвидените материали – папки, класьори, хартия, тонер касети и др. подобни, са пряко свързани с осигуряване на качество на социалните услуги в съответствие със стандартите за документиране и отразяване хода на предоставяните социални услуги. 7. за осигуряване на стандартите за хигиена при личен допир ще се закупят ръкавици за еднократна употреба, които ще използват по време на работа в домашна среда. 428 210.15 427 665.55
Закупуване на оборудване, което е необходимо да осъществяване на социални услуги в домашна среда: Един от най-големите битови проблеми на уязвимите хора от община Правец, е поддържането на хигиената в дома. Колкото и запазени възможности за самообслужване да има едно лице, то насочва усилията си към храненето и поддържането на личната си хигиена. Хигиенизирането на помещенията, които обитава, често пъти е пренебрегвана дейност. Занемаряването на бита води до поява на алергии, развитие на бактерии, акари, плесен, мухъл, поява на неприятни миризми. Освен това влошената битова хигиена допълнително влошава психо-социалното състояние на болните лица, те се чувстват безсилни, идентифицират собствената си личност със занемарения си бит, изпитват неудобство при посещение на външни лица, което в крайна сметка ги обрича и на изолация. Съществен брой от потенциалните потребители на социални услуги в домашна среда нямат уреди за почистване на пода. Често пъти домашните помощници или личните асистенти, са принудени да почистват помещението, обитавано от потребителя само с метла. Това всъщност не повишава нивото на хигиената, а поставя в риск здравето на потребителя, защото живее в запрашена и занемарена среда. Метенето на ръка застрашава и здравето на обгрижващото го лице, защото тази дейност се изпълнява в приведено, неудобно положение, с риск от вдишване на финна прах. Рисковете за здравето на потребителя и обгрижващото го лице се увеличават значително, защото често пъти след като се измете помещението, започва процеса „готвене”. Тогава има опасност да се замърси и зарази храната, която потребителя ще поеме. 3 700.00 2 140.00
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: От съществено значение за професионалното развитие на наетите в Центъра лица и осигуряване на качествени интегрирани услуги е участието в специализирано обучение за въвеждане в професията, както и уменията на лицето да се учи от своя и на колегите опит. Планира се наетите по проекта лица за работа в Центъра да преминат през тридневно въвеждащо обучение по следните теми:  представяне на интегрираните социални услуги по настоящия проект;  документиране на социалните услуги по настоящия проект;  общи познания за домашните грижи и услугите в общността;  основни задължения и права на личния асистент/домашен помощник;  основни задължения и права на потребителя;  етични стандарти в работата(принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.);  права на детето и методи за тяхната закрила;  специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни;  разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности;  умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;  умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);  здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги; 1 200.00 810.00
Предоставяне на супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и извършване на комунално-битовите дейности на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество. Супервизията може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. Груповата супервизия ще се провежда на място в Центъра с цел повишаване професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата. 11 810.00 9 228.05
Предоставяне на здравна подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: В хода на реализираните проекти и програми от община Правец ясно се открои необходимостта от извършване на здравни услуги в домашна среда за потребителите. Често пъти лични асистенти и домашни помощници са принудени да извършват манипулации, които изискват медицински познания и неправилното им провеждане може да застраши здравето на потребителя. С цел удовлетворяване на специфичните потребности ще се назначи лице на длъжността „здравен консултант”, който ще следи за здравните потребности на потребителите в Центъра. Основните дейности, които той ще извършва са дейности като измерване на кръвно налягане, осигуряване помощ в процеса на закупуване, съхранение, разпределение и прием на лекарствата в домашна обстановка, съдействие при настаняване в болница, помощ при изготвяне и спазване на хранителен и диетичен режим, смяна на превръзки и др. 11 810.00 11 565.49

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).