Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Through the project aims to reduce the number of people living in material deprivation in the Municipality of Radnevo.
The target groups that can benefit from the "Hot Lunch" in Radnevo municipality are:
-individuals and families monthly support under the conditions of Article 9 of the Implementing Regulations of the Social Assistance Act;
- Persons with a proven lack of income and relatives to take care of them established by the "Social Assistance" - Radnevo;
- Single people and families receiving minimum pensions.
These people are not able to satisfy its requirements varied hot food.
The main goal and expected outcome of the project proposal is to provide hot meals to 35 needy persons from the Municipality of Radnevo that fell socially disadvantaged. This project is part of a targeted social policy that Radnevo develops in support of people living in material deprivation and at risk of social exclusion.
The main project activities are: buying food, providing hot meals and providing accompanying measures expressed in individual or group counseling implemented in response to specific needs and problems of the representatives of the target groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Определянето на целевите групи ще бъде извършено на база Списъците предоставени от Дирекция „Социално подпомагане“- Раднево, съобразено с Изискванията за кандидатстване по настоящата процедура и НАРЕДБА № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Според информация, подадена от Дирекцията на територията на общината има голям брой лица, които попадат в основната целева група, но броят на потребителите, които реално ще ползват услугата, е съобразен с капацитета на трапезарията- 35 души – и е определящ за размера на исканата бъзвъзмездна финансова помощ. По данни от списъците, подадени от Дирекция "Социално подпомагане"-гр.Раднево, на територията на общината са регистрирани следният брой лица от съответните видове целеви групи: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане - 183 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“- 11 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност- 99 Скитащи и бездомни деца и лица, както и лица от уязвими групи- граждани на трети страни по смисъла на §1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците, не са регистрирани към Дирекция „Социално подпомагане“- гр. Раднево. Със стартиране на дейностите по проекта ще бъдат изготвени Процедура за подбор на потребители, Процедура за жалби и възражения, които ще регламентират начина на подаване на заявленията за кандидатстване и извършването на подбора на потребителите на услугата, както и реда за отговор на постъпили жалби и възражения. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Настоящия проект предвижда предоставянето на услугата „Топъл обяд” в периода септември 2016 – април 2020г. Хранителните продукти ще бъдат закупени след провеждане на процедура за възлагане на доставка на хранителни продукти по реда от ЗОП. 1.Доставка на хляб и хлебни продукти 2.Доставка на месо и месни продукти 3.Доставка на мляко и млечни произведения 4.Доставка на плодове и зеленчуци 5.Доставка на храни от списъка по чл.30 от Закона за интеграция на хората с увреждания 6.Доставка на подправки 7.Доставка на други хранителни продукти Община Раднево има ангажимент да изисква и следи за качеството на доставените хранителни продукти, които трябва да отговарят на изискванията на Закона за храните, изискванията на нормативни документи на Българската агенция по безопасност на храните и системата НАССР. Ще се следи доставките да бъдат придружени от сертификати за произход, сертификати за качество и означен срок на годност на продуктите. Опаковката на продуктите ще отговаря на изискванията на Закона за храните и Наредбата за изискванията за етикетирането и представянето на храните и ще гарантира възможността им за съхранение при обичайните за вида продукт условия. За гарантиране доставката на качествени, отговарящи на изискванията на Закона за храните, Българската агенция по безопасност на храните и системата НАССР, управителят, домакина и калкуланта на трапезарията ще упражнява контрол на доставките, като ще проверяват дали доставеното количество отговаря на заявеното, отговаря ли на изискванията за качество, посочени в договора и притежава ли изискваните от закона сертификати. Управителят на Домашен социален патронаж ще следи и за спазване на необходимите хигиенни изисквания на етапа на подготовка на храната. Срокът на договора, който е сключила Община Раднево за доставка на хранителни продукти изтича в края на м. декември 2019г. В новата обществена поръчка, която е обявена ще бъде включен и проект "Осигуряване на топъл обяд в община Раднево". До избор на нов изпълнител по ЗОП закупуването на хранителните продукти ще се осъществи до 31.12.2019г. от избрания изпълнител съгласно действащият договор. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа –предстои провеждане на открита процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00662-2019-0022. Предвиждат се дейността да се извършва само през работните дни в периода 01.09.2016- 31.12.2019г. Месеците, през които ще се изпълнява услугата имат съответно следния брой работни дни: от 01.09.2016г. до 30.04.2017г на общо 35 потребители - *2,30 храноден* = 9066,76лв. разход за храна. От 01.05.2017г. до 30.12.2019г. – 32 месеца за 35 потребители * 668 работни дни * 2,50 разходи за единица продукт - топъл обяд. = 58 450,00лв. Общо за храна - 67 516,76лв. Общият брой лица, които ще се хранят по време на изпълнение на дейността е 35 /съобразен с капацитета на трапезарията/. След направените промени се предвижда дейността да се извършва само през работните дни в периода 01.09.2016- 30.04.2020г. Месеците, през които ще се изпълнява услугата имат съответно следния брой работни дни: от 01.09.2016г. до 30.04.2017г на общо 35 потребители - *2,30 храноден* = 9066,76лв. разход за храна. От 01.05.2017г. до 30.04.2020г. – 36 месеца за 35 потребители * 749 работни дни * 2,50 разходи за единица продукт - топъл обяд. = 65 450,00лв. Общо за храна - 74 516,76лв. Общият брой лица, които ще се хранят по време на изпълнение на дейността е 35 /съобразен с капацитета на трапезарията/. 74 516.76 74 457.33
Осигуряване на топъл обяд: Услугата по предоставяне на топъл обяд - 2016 на територията на Община Раднево ще се извършва в една трапезария, намираща се в сградата на Домашен социален патронаж на адрес: гр.Раднево, област Стара Загора, ул.“Лиляна Димитрова“ №7. Сградата на Домашен социален патронаж разполага с вход за приемане на продуктите/товарене на колите за разнос, както и с изход за готовата продукция- разливна. Наличната материална база и оборудване включва: -топла кухня, помещения за: обработка на месо, обработка на плодове и зеленчуци и консерви, за обработка на яйца, разливна; -три склада; -оборудване: хладилна камера, 3 фризера, 2 хладилника, 6 фурни, 2 печки. За доставяне на приготвената храна до адрес на потребителите са ангажирани три автомобила, осигурени от Община Раднево. За удобство на потребителите са предвидени няколко варианта за получаване на топлия обяд: - на пункта в Домашен социален патронаж. - до домашен адрес за потребителите, които имат здравословни проблеми или са лица с увреждане, или живеят в друго населено място от общината. Персоналът, ангажиран с изпълнението на дейностите по проекта е с богат опит и добра квалификация. Целия състав на Домашен социален патронаж от години работи в трапезарията, познава услугата „Обществена трапезария” и се справя успешно, както с приготвянето на храната, така и с предоставянето и отчитането на социалната услуга. Екипът на Домашен социален патронаж, зает с обслужването на потребителите на Патронажа, Дома за стари хора и Обществената трапезария се състои от трима готвачи, един работник кухня, калкулант, домакин, 7 санитари в Домашен социален патронаж и 3 в Дом за стари хора, 2 социални работници, управител и трима шофьори. Управител на Домашен социален патронаж /ДСП/ – организира, ръководи и контролира цялостната работа в Домашен социален патронаж. Има 17 години трудов стаж, с образователно- квалификационна степен Бакалавър „Социални дейности“. Социалните работници в Домашен социален патронаж са двама и са с образователно- квалификационна степен Магистър „Социални дейности“. Всички готвачи на Домашен социален патронаж притежават необходимата за длъжността квалификация и опит. 3 725.84 3 722.87
Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Раднево разполага с подходящ технически и административен капацитет за реализиране на съпътстващи мерки, в допълнение към предоставянето на храни. С различните уязвими групи ще работи социален работник, назначен към Домашен социален патронаж, гр. Раднево. Съпътстващите услуги ще са изразени в консултиране и информиране за наличните социални и административни услуги на територията на общината, и при необходимост съдействие за ползването им. Община Раднево управлява множество социални услуги в общността развити за хората с различни потребности – във функциониращия Център за социална рехабилитация и интеграция се предоставя комплекс от социални услуги, свързани с извършване на социална и медицинска рехабилитация, консултации и др. насочени към хора с трайни увреждания. За децата в риск е създаден и от 2009 година функционира Център за настаняване от семеен тип. Предоставят се и услугите Домашен социален патронаж и Обществена трапезария. Ползвателите на услугата „Топъл обяд“ ще бъдат информирани още и за дейността и услугите предоставяни от Центъра за обществена подкрепа, Дом за стари хора – Раднево, предоставяните услуги Личен асистент и Приемна грижа. Потребители ще получат пълна информация и подкрепа за ползване не само на социалните, но и на всички предоставяни от община Раднево административни услуги. За всяка една от предоставяните социални услуги ще бъде изготвена информационна брошура. При проявен интерес към определена социална/административна услуга потребителите ще бъдат детайлно информирани за нея - дали отговарят на условията за достъп до услугата, как могат да я получат и къде да подадат нужните за целта документи. Наред с консултирането и информирането за предоставяните услуги ще бъдат организирани и проведени индивидуални и групови дискусии/консултации с потребителите по наболели теми. 3 725.84 3 722.88

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).