Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project is aimed at introduction in the activities of "Nice 2002" Ltd of product (product) innovation "Composition of easily curable polymer material for dentures." The investment is related to expanding of the current capacity of the company, in consequence of which will be achieved increase in volume and improvement of produced nano-hybrid restorative material without changing fundamentally his basic production process. Planned for introduction in the activity innovative product represents an innovation in the World/European market and outperforms neighboring alternative solutions.
The project implementation will lead to the commercialization of the innovative product in the priority direction "Industry for a healthy life and Biotechnology" (production of tools, equipment, supplies, medical and dental diagnostics and therapy, and / or participation in supra-national production chain) of ISIS. That subject matter is a priority for support in the NorthWest planning region where the company will achieve its investment (Vratsa). Thus the company will increase the proportion of high-tech production and create additional conditions for the development of the NW region that is among the troubles and underdeveloped areas not only in Bulgaria but also throughout the European Union.
Successful implementation of the project requires realistic planning of the whole process and balanced distribution of activities at the time of its execution. As part of the methodology for implementation of each activity, the applicant has provided project management, implementation of procedures for selection of contractors, delivery of equipment, consulting services (market research) in support of innovation. 
Planned to implement the project activities are in full compliance with EU horizontal policies.
When launching the innovative product will not infringe intellectual property rights.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния продукт (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Керамична мелница - 1 брой, Машина за смесване на прахообразни форми - 1 брой, Машина за изсушаване на прахообразни форми - 1 брой, Машина за спектрофотометричен анализ - 1 брой, Пещ 100 л.- 1 брой).: Дейността по придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния продукт ще се реализира чрез закупване, доставка и въвеждане в експлоатация на Керамична мелница-1 брой, Машина за смесване на прахообразни форми-1 брой, Машина за изсушаване на прахообразни форми-1 брой, Машина за спектрофотометричен анализ-1 брой, Пещ 100 л.-1 брой. Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността по следния начин: Предвиденото оборудване е задължителна и необходима част от процеса на внедряване в дейността на дружеството на иновативния продукт - Състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези: Керамичната мелница служи за намаляване размера на частиците на материали подлежащи на смилане; Машините за смесване и изсушаване на прахообразни форми служат за хомогенизиране на прахообразните компоненти, както и за намаляване на водното съдържание на прахообразни материали в условията на циклон, което гарантира тяхното незалепване; Машината за анализ служи за определяне на компонентите на една композитна среда, в зависимост от спектралния диапазон; Пеща е необходима за промяна на физичните характеристики на материалите след третиране с определени температурни режими. Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 1-12): В изпълнението й ще участват всички членове на ЕУП, като пряката отговорност ще се носи от Ръководител на ЕУП. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месеци 1-5): Изборът на външен изпълнител за доставка на предвиденото оборудване ще бъде извършен в съответствие с изискванията на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) и Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020. Изпълнението на тази под-дейност ще премине през следните етапи: 2.1) Представяне за съгласуване от УО на ОПИК на План на процедурите за избор на изпълнители в рамките на проекта; 2.2) Изготвяне на документация за провеждане на процедура за определяне на изпълнител за доставка на оборудване, съгласно чл.50 (1) на ЗУСЕСИФ - „Избор с публична покана“, тъй като предвидената индикативна стойност без ДДС за доставка на оборудване в рамките на проекта (в т.ч. общия размер на безвъзмездна финансова помощ и съфинансиране от страна на кандидата) попада в разпоредбите на чл.50, ал.2, т.2; 2.3) Изготвената документация ще бъде представена за осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. Предварителен контрол ще бъде осъществяван през всички етапи от провеждането на процедурата: изготвяне на документация за процедурата, изготвяне на протокол от дейността на комисията за оценка и класиране на оферти и изготвяне проект на договор с избрания изпълнител; 2.4) Провеждане на процедура „Избор с публична покана“ за доставка на оборудване, като документацията ще бъде предоставена на УО за публикуване на интернет страниците на ОПИК и ЕИПФЕС. 2.5) Оцени и класиране на постъпилите оферти. 3) Сключване на договор (месеци 6-7): Бенефициентът ще сключи писмен договор за доставка на оборудване с определения за изпълнител кандидат. 4) Доставка и инсталация на оборудване (месеци 8-12): След доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването, бенефициентът подписва Приемо-предавателен протокол за доставка съгласно Приложение 2.3. 5) Изпълнение на мерки по информация и комуникация (месец 12): Бенефициента ще изпълни задължението си да запознае обществеността с факта, че получената финансова подкрепа по настоящият проект е предоставено от ЕС (ЕФРР) чрез ОПИК в съответствие с Приложение XII „ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ОТНОСНО ПОДКРЕПАТА ОТ ФОНДОВЕТЕ” от Регламент (ЕС) № 1303/2013. За целта се предвижда изработка на следните визуализиращи средства: Обозначителна табела (1 бр.), която ще бъде монтирана на мястото на инвестицията и Информационни стикери (5 бр.) поставен върху доставеното по проекта оборудване. Бенефициента ще финансира със собствени средства разходите за информация и комуникация. 915 000.00 913 000.00
Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите (ще бъде изпълнена чрез възлагане и разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт "Състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези") - 1 брой: Дейността по консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите ще се реализира чрез възлагане и разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт "Състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези" - 1 брой. Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността по следния начин: С изготвянето на подробен и аналитичен анализ се цели да бъде подпомогнат мениджмънта на предприятието при пазарната реализация на разработения от „Найс 2002” ЕООД иновативен продукт - състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези. Пазарното проучване ще има следния минимален обхват: описание на настоящата ситуация в дружеството от гледна точка на съществуващи пазарни позиции – национален и международен пазар, описание на иновативния капацитет на дружеството, представяне на настоящата система за пазарна реализация на продукцията, основни конкуренти, SWОT анализ, продуктовото портфолио, фирмена политика по отношение на цени, клиенти и реклама, дългосрочно планиране за капитализиране на резултатите от внедрения иновативен продукт, дефиниране на стратегическите пазарни и маркетингови цели на компанията, в съответствие с наличните ресурси от една страна и изискванията и тенденциите на пазара в този сектор. Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 6-11): Координатора на проекта ще следи и отговаря за нормалното изпълнение на дейността и осъществяването на контрол и комуникация с избрания за изпълнението й външен изпълнител. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месец 6): Изборът на външен изпълнител за разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт ще бъде извършен в съответствие с изискванията на ЗУСЕСИФ и Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020. Тъй като предвидената стойност за доставки или услуги, в т.ч. съфинансирането от страна на кандидат за безвъзмездна финансова помощ, без данък върху добавената стойност е по-ниска от 30 000 лв. без ДДС, кандидата ще приложи към първичните платежни документи три предложения (съдържащи цена, характеристика/функционалност/описание, които не противоречат на заложените в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ) и изготвена от него обосновка, съдържаща аргументи за направения избор на изпълнител на базата на получените 3 предложения. 3) Сключване на договор (месец 7): Бенефициентът ще сключи писмен договор за изпълнение на консултантската услуга с определения за изпълнител кандидат. 4) Разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт (месеци 7-11): Изработването на услугата ще бъде удостоверена с подписване на Приемо-предавателен протокол за услуга съгласно Приложение 2.4. При разработването на пазарното проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт, ще бъде съблюдавано изпълнението на мерките за информация и комуникация като се посочи, че същия е разработен в рамките на настоящия проект и с финансовата подкрепа на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. 19 500.00 19 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).