Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 672 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The modern family is placed in dynamic conditions and economic dependencies for successful reconciliation of personal and professional life. In seeking balance, employed parents should be unconditionally supported by their employers, who are increasingly finding direct benefits in providing more human resources, a more motivated and productive workforce, and fewer delays and absenteeism, all of which lead to better employment.
This project proposal creates conditions for adaptation of the Children's Corner in favor of at least 22 employees from 4 companies, united in a common cause for creating social benefits for their employees and workers, in order to solve problems with parental absences, delays, absenteeism, etc. Investments will be made for the repair of an existing room with independent entrance, entrance hall and bathroom in favor of offering hourly and /or all-day services for children, actions will be taken to lay appropriate flooring, heating air conditioning systems, children's furniture and equipment, according to the requirements and according to the age range of the children.
In addition, at least 4 new jobs will be created for care professionals for at least 22 children, providing employment to selected unemployed persons registered with the Labor Office. Selection of suitable staff will be organized with subsequent particular modular training for acquiring skills in caring for children up to 14. The approved persons will be signed employment contracts to ensure permanent employment for at least 12 months, and the room will be sustainably separated. and saved after the end of the project. During the implementation, the requirements for visualization and publicity will be observed in view of the provided support of the EU and the HRD OP, placing visual tools on the resulting documents and the achieved results. An effective organization for the management of activities and monitoring during the various stages of implementation will be established.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на социална придобивка - кът за деца - в "Мива Старт, Попов и сие" чрез адаптиране и оборудване на подходящо помещение за полагане на почасови грижи за деца: Дейността ще стартира с изпълнението на проекта като ще се направи план-задание с количествено-стойностна сметка за извършване на ремонтните дейности в собствено помещение на кандидата с размери 10,1м х 5,2 м. Ще се планира всяка поддейност и ще се следи изпълнението на всяка задача за постигане на основната цел на дейност 1 за създаване на нов детски кът "Мива старт". Определеното помещение за адаптирането и обособяването на детския кът е с площ от 52 кв.м. на втори етаж от производствената сграда на кандидата, където две от стените са с четири двойни отваряеми прозореца с размери - ширина 1,45 и височина 1,54, което гарантира достатъчно навлизане на естествена светлина дори и през зимните месеци. Осветлението е вградено в окачен таван, състоящо се от луминисцентни тела с по 4 осветителни пури общо 15 на брой с размери 4х16 см. всяка за цялото помещение. Стените са шпакловани и боядисани с латексова боя в светъл тон след гипскартонова основа, а подовата настилка към момента е теракот, като е необходимо да бъде положена ударопоглъщаща противохлъзгаща настилка с дебелина мин 2 см., подпомагаща изолацията и не задържаща прах и вредни вещества. Отоплението ще се осъществява чрез климатични инсталации, като за целта са предвидени за закупуване 2 достатъчно мощни системи, осигуряващи добра циркулация на въздуха, подходяща температура и ниска влажност. Естествената светлина ще се осигурява от достатъчния брой и като размери на отвора прозорци, които ще бъдат с контролиран достъп за отваряемост. Изкуствената светлина ще се осигурява от достатъчен брой вградени осветителни тела с наподобяваща на дневната светлина. Вентилация в помещението ще се осъществява предимно чрез естествената възможност за проветряване. За пълноценно устрояване на комплексен Детски кът ще се предприемат и ремонтни дейности. Към необходимия ремонт се причислява направата на отделен самостоятелен вход с предверие и нов санитарен възел за ползване специално от децата, които ще посещават детския кът. Този вход ще е удобно решение за всички родители, особено от асоциираните партньори, така че да не се нарушава работния процес при водещия партньор. Ще се предприемат ремонтни дейности, свързани с изграждане на външно стълбище за свободен достъп до детския кът, независим вход за удобство на всички посетители на кандидата и за служителите на асоциираните партньори. Ще се изгради самостоятелен вход с външно стълбище, което ще бъде от метална конструкция с подходяща визия за ширина и височина. Ще се проектира трираменно стълбище от метална конструкция с височина 3 метра, от кота терен до кота +3,25 метра, като се предвижда навес на кота +5,90 м с размери поне 6 кв.м. до горния край. Ще бъдат поставени парапети за обезпечаване на сигурността и достъпа на всички групи заинтересовани страни. Стълбището ще се свързва с отвор на втория етаж чрез поставена подходяща входна врата, където се предвижда направа на антре със санитарен възел с влизане непосредствено преди помещението за детски кът. Ремонтните дейности ще обхванат направата на около 20 кв.м. преграда от гипс-картон, с включено изграждане, конструкция, шпакловки и боядисване. Ще се обособи в близост до входа на детския кът и до основното помещение допълнителен санитарен възел, подходящ за сервизно обслужване от деца с размери поне 2х2 кв.м. Ще се направи ВиК инсталация, връзка с канализация на първи етаж, монтаж на фаянсови плочи, теракота, умивалник и моноблок. В рамките на дейността ще се закупят съоръжения и оборудване, предназначени за няколко възрастови групи (до 3 г. и от 3 до 12 г.), като ще се обособяват отделни зони за всяка възрастова група със съответните за нея занимания и/или пособия за игра (развлекателни, пъзели, конструктори и др.). Ще се достави подходящо обзавеждане (маси, столове, пуфове, етажерки, шкафчета, закачалки и др.) и оборудване за помещението, което да е съобразено с броя и възрастта на децата, като ще се вземе под внимание наличието на елементи с остри ръбове и стърчащи части. 0.00 33 734.07
Подбор на безработни лица, регистрирани в ДБТ, за определяне на възможностите им за включване в заетост и/или в обучение при необходимост, свързано с полагане на грижи за деца: Дейността ще стартира в първите месеци от старта на проекта наред с извършването на ремонтите дейности в рамките на дейност 1, така че до завършването им и пускане на детския кът в експлоатация на разположение да е функционален екип от специалистите за работа с поне 22 деца. За целите на проекта ще се оформят подходящи профили за свободните 4 работни места, за които ще се осигури поне 12 месечна трудова заетост. Ще се подчертаят изискванията за образование, квалификация, умения и способности, ще се посочат критериите за притежаван опит в социалната, хуманната, образователната сфера, както и тази за работа с деца. Ще се публикуват обяви в Дирекция "Бюро по труда", където следва търсените лица да бъдат регистрирани, като търсещи заетост. Същевременно ще се ползват и други източници за популяризиране на информацията за свободните работни места и условията за разкриване на допълнителна заетост с цел достигане до по-широк кръг от заинтересовани страни. Спазвайки одобрената от ДБТ процедура за подбор, след верифициране на заявката от страна на регионалната структура, ще се проведат интервюта за определяне на подходящите лица, които са в готовност да се включат в краткосрочно обучение, след което да бъдат назначени по трудово правоотношение с фирмата -кандидат. Допустимо е да бъде сформирана комисия от страна на организациите - кандидата и асоциираните партньори - с оглед придобиване на реална преценка за потенциалните кандидати, както и за ясна представа от страна на кандидатите за условията и средата на работа. Ще бъде обоснована необходимостта за всяко безранотно лице за включване в специализирано модулно обучение за работа с деца до 14 годишна възраст. След изготвяне на кратък списък с кандидати, ще се премине към тяхното последователно назначаване и оформяне на документацията, прикрепена към техните трудови досиета. Допуска се и формиране на резервни кандидати към списъка с одобрените с цел създаване на допълнителна сигурност в направения подбор и възникване на непредвидени обстоятелства преди назначаването на лицата. Одобрените кандидати, за които се установи, че не притежават образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или че не е преминал вече обучение за полагане грижи за деца, ще бъдат включени в организирано обучение за придобиване на умения за полагане грижи за деца. 0.00 0.00
Предоставяне на обучение на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца: След осъществяване на качествения подбор на лицата, регистрирани в Дирекция "Бюро по труда", планиран резултат от дейност 2, ще се пристъпи към организиране на подходящо обучение за тези безработни лица, за които не е установено подходящо образование и опит за работа с деца. Дейността, свързана с целенасочено обучение за усвояване на конкретни компетенции, е в отговор на поставената специфична цел за постигане на адекватна грижа за децата, посещаващи детския кът. Необходимостта от обучение се обуславя от постигане на професионално отношение към деца от различните възрастови групи, за което са необходими определени умения и допълнителни знания. Обучението ще бъде организирано от външен изпълнител след единното одобрение на водещата организация и партньорите на проекта. В обхвата на обучението ще се включат минимум следните теми: - придобиване на познания за развитието на детето (деца със специални нужди); - дневен режим на детето и ролята на игрите в различна възраст; - безопасност на детето и възможности за предотвратяване на критични и опасни за здравето и живота му ситуации; - придобиване на познания за реакция в случай на инцидент, остро заболяване и/или насилие; - дисциплината като средство за защита и възпитание на детето; - придобиване на познания за стандартите за етично поведение на работещите с деца в сферите на образованието, здравеопазването, социалните грижи, правосъдието, вътрешните работи и др., посочени в Етичния кодекс на работещите с деца; - придобиване на познания относно разработени процедури за достъп на външни лица в кътовете и такива за приемане и предаване на децата от и на техните родители. Завършването на подобен курс на обучение е ключов за справяне с възложените ангажименти по трудовия договор на всяко от лицата и ще окаже влияние върху унифициране на познанията за справяне в различни ситуации, за поемане на адекватна отговорност в справянето с развитието на гледаните деца. Обучението ще позволи на лицата да опознаят спецификата в създаване на дневен детски режим в различните възрасти, както и степента на сложност на игровите занимания, планирани за всяка възрастова група. В рамките на обучението ще се обърне внимание на: I. Полагане грижи за деца на възраст до 7 год.​, където ще се включи темата за работа в семейство - етика, култура на общуването, психологически аспекти - реакции и поведение в конфликтни ситуации, видове задължения. Ще се поясни грижата за детето в ранна възраст - физиологични особености, дневен режим, хранене, целодневни грижи, болестни състояния.Ще се разискват теми от психология на ранното детство - познаване на психологическите особености на възрастта, изграждане на навици, правилни реакции в трудни ситуации. Обект ще бъдат интелектуалното и личностно развитие на детето - развитие на речта, запознаване с околния свят и формиране на представи, и умения, изобразителни и други арт-дейности, както подбор на игрови занимания, стимулиращи както мисловната, така и двигателната активност. Не на последно място ще се включи и първа долекарска помощ. II. Полагане грижи за деца на възраст 7-14 год., където акцентите ще бъдат към въведение в професията - адаптация в новата среда, видове задължения, психологически аспекти на работата в семейството - връзка между условията на живот и психическите особености. Ще се обоснове възрастовата характеристика - физиологически особености на тази възрастова група, взаимодействие между физическо, здравословно състояние и психическо развитие на детето; болестотворни външни фактори. Ще се наблегне на подготовката за училище - методи и средства на възпитание и обучение, създаване на навици за учене, четене, писане, особености на комуникацията в променяща се среда. Важен раздел се явява и психологията на юношеството - познаване на психологическите особености на тази възрастова група, начини за справяне с особени прояви, изграждане на правилното поведение и навици за учене и концентрация, развитие на мисленето, наред с първата долекарска помощ. 0.00 0.00
Включване на безработни лица в субсидирана заетост при работодател за почасово или целодневно полагане на грижи за деца за период до 12 месеца: Дейността ще стартира от 6-ти месец от изпълнението на проекта и ще е с продължителност 17 месеца, непосредствено след приключване на обучението за полагане грижи за деца. Целта на дейността е да се създаде заетост на поне 4 безработни лица за период от 12 месеца с възможност за продължаване, разкривайки работни позиции за специалисти за гледане на деца и осигуряване на възможност за реализация и включване в активния живот на поне 4 лица. За да се създадат всички условия за функциониране на Детски кът „Мива Старт“, ще се назначат след проведен подбор общо 4 безработни лица на пълен и/или непълен работен ден по трудов договор от организацията – кандидат на следните длъжност Възпитател НКПД 23596008 и/или Помощник възпитател с НКПД 53123003 – общо 4 лица, назначени на пълен/ непълен работен ден по трудово правоотношение. Назначените 4-ма възпитатели/ помощник възпитатели ще носят отговорност за дейности, свързани с обезпечаване безопасността и сигурността на детската среда, цялостното ѝ хигиенно поддържане, дейности за грижи, гледане и възпитание на децата. Ще оказват активно съдействие на заетите родители, останалите служители и привлечени специалисти в детския кът и ще участват в подготовката на средата, материалната база за игри и образование чрез игри в интериорна среда на центъра, според възрастта на децата. Ще участват в екип при подпомагане активността на децата в образователни дейности чрез различни игри по програма или под инструкция на специалист за стимулиране на позитивната емоционалност и детското физическо развитие. Ще оказват съдействие за осъществяване на поддържащи образователни дейности, осъществяване на различни форми на педагогическо взаимодействие за осигуряване спокойствието и заниманията на децата, според тяхната възраст. Ще насърчават и подпомагат децата за овладяване на умения за спазване на установени правила за безопасност при участието им в различните дейности. Назначените лица ще подпомагат в отглеждането на децата, посещаващи детския кът, с основна задача за опазване и на тяхното здраве, провеждайки ежедневен здравословен филтър на децата, заедно с провеждане на организирани занимания, иницииране на занимания, игри, форми на образователни умения и други. Към задълженията ще бъдат включени и това да наблюдават здравословното състояние на децата, да провеждат занимания по физическа култура и активен двигателен режим, да участват активно в здравно-възпитателната работа с родителите, както и да водят ежедневен отчет за състоянието на децата и да предават присъстващите на следващата смяна. Следва да следят за реда и санитарно-хигиенното състояние на помещението. Ежедневно ще се попълват списъци за присъствието на всяко от децата, като за всяко ще се оформи досие с данни на родителите за контакт, а ръководството ще анализира интензитета на посещаемост при необходимост, с оглед организацията на работа на служителите - възпитатели. Всяко от новоназначените лица ще отговаря за минимум 5 деца в полагане на грижите за тях в Детски кът "Мива Старт". Назначеният екип ще документира дейността на детския кът и ще организира по прозрачен и недискриминиращ начин социалната придобивка, спазвайки правата на човека и търсейки различни възможности за разширяване по популяризиране на предлаганите услуги. Ще се осигури Служба по трудова медицина за обслужване на новите работни места от гледна точка изискванията на ЗЗБУТ. Трудовите и осигурителните отношения с новоназначените 4 лица в рамките на проекта от работодателя, ще се уредят при условията на българското трудово и осигурително законодателство. 0.00 84 335.18

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).