Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project proposal is related to the continuation and upgrading of the activities under the "Social Dining Room" program to the "Social Protection" Fund, Operational Program for Food and / or Basic Material Assistance "Providing Hot Lunch - 2016-2020" and implementation of "Targeted Assistance with a hot lunch in the conditions of emergency - 2020 ". The implementation of the project aims to provide and support the following groups of disadvantaged people living in the Municipality of Borovan with a total number of 600 people to 26.03.2021 incl. and 659 users from March 29, 2021 to September 30, 2022: 
- Persons without income or low income below the poverty line - people in difficulty due to the deteriorating economic situation in the country, people who due to their age or disability are at higher risk of infection and adverse infection;
- Persons placed in quarantine - without income or with low income below the poverty line and have no relatives to support them;
- Persons subject to social assistance, for whom the need for additional support has been identified and in the conditions of an emergency epidemic situation, are unable to satisfy their basic living needs;
Borovan Municipal Administration, as well as "Home Social Patronage" in the village of Borovan, will commit to the implementation of the project proposal. Borovan Municipality and "Home Social Patronage" have sufficient qualified staff who have experience in providing social services in the municipality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1- Определяне на целевите групи: Целевите групи по проекта са 600 лица до 26.03.2021г. вкл. и от 29.03.2021г. до 30.09.2022 г. 659 броя потребители, отговарящи на едно от следните условия: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна Общинска администрация Борован, както и "Домашен социален патронаж" с. Борован, ще се ангажират с реализирането на проектното предложение. Община Борован и "Домашен социален патронаж", разполагат с достатъчно квалифициран персонал, който има опит в предоставянето на социални услуги на територията на общината. За техническо отчитане изпълнението на дейност „Определяне на целеви групи“ – подадените заявления - декларации на кандидат- потребители /Приложение № 2 от Методиката/; списъците /Приложение № 1 от Методиката/ ще бъдат предоставени на ДСП Бяла Слатина за определяне на принадлежност на целевите групи. Кмета на община Борован ще издаде заповед за сформиране на комисия за подбор с представител на ДСП Бяла Слатина. 0.00 0.00
Дейност 2- Приготвянена топъл обяд: Ястията, които ще се предоставят ще бъдат включени в седмичните менюта. Ще се осигури здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, да съдържат информация за алергените. Рецептите за приготвяне на ястията, които ще се приготвят ще бъдат съгласно Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене. Предоставянето на социалната услуга ще се реализира на територията на цялата община, т.е. във всички населени места – с. Борован, с. Малорад, с. Добролево, с. Нивянин и с. Сираково. Приготвянето на храната ще става една трапезария: Трапезария №1 "Домашен социален патронаж" – с. Борован, ул. "Иван Вазов" № 1 и ще се транспортира по домовете на бенефициентите по изградени пунктове по населените места (с. Малорад, с. Нивянин, с. Добролево, с. Сираково). Домашен социален патронаж функционира на територията на община Борован от 1990 г. През 2013 г. е извършен ремонт на сградата на патронажа и той в момента отговаря на всички европейски законови изисквания. Сградния фонд в момента е един от най-модерните на територията на областта. Сградата на ДСП е общинска собственост съгласно АОС № 656. ДСП разполага с квалифициран персонал, който е преминал различни обучения и има богат опит в предоставянето на социалната услуга. В момента по щатно разписание в ДСП работят: 1 бр. управител, 1 бр. домакин, 1 бр. главен готвач, 3бр. помощници кухня и работници кухня, 4 бр. разносвачи на храна, 1 бр. социален работник, 1 бр. калкулант, 2 бр. шофьори и 2 бр. охрана. Оборудването на ДСП е следното: 1 печка с 4 котлона на газ, 1 абсорбатор, пекарна на ток, 1 печка на ток с 6 котлона, 1 фритюрник, 2 фризера, 2 хладилника, 6 мивки, 6 работни маси алпака за подготовка на храната, посуда за приготвяне на храна. Хранителните продукти ще се закупуват от избрания доставчик при проведената процедура по ЗОП.Към настоящия момент община Борован е в процедура за избор на Доставчик на хранителни продукти по реда на ЗОП. С доставчика ще бъде договорено доставяне на хранителните продукти в срок до 24 часа след подаване на конкретната заявка от съответния обект. Те могат да предлагат и по-кратък срок за изпълнение на доставката. В случай на рекламация на доставен продукт доставчиците са длъжни да подменят за своя сметка същия в срок до 8 часа, след съобщаване на рекламацията. Те могат да предлагат и по-кратък срок за реакция при рекламация.Възложителят си запазва правото да променя, след предварително съгласуване с изпълнителя, приблизително посочения график на доставяне, в зависимост от нуждите на отделните обекти, както и от възможността им за съхранение на доставените количества хранителни продукти. Посочената периодичност на доставяне е приблизителна, като е предвидена възможно най-голямата честота на доставяне. 772 499.60 776 414.06
Дейност 3- Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на социалната услуга ще се реализира на територията на цялата община, т.е. във всички населени места – с. Борован, с. Малорад, с. Добролево, с. Нивянин и с. Сираково. Приготвянето на храната ще става в "Домашен социален патронаж" – с. Борован, ул. "Иван Вазов" № 1 за Трапезария 1 и ще се транспортира по домовете на бенефициентите по изградени пунктове по населените места (с. Малорад, с. Нивянин, с. Добролево, с. Сираково). Домашен социален патронаж функционира на територията на община Борован от 1990 г. През 2013 г. е извършен ремонт на сградата на патронажа и той в момента отговаря на всички европейски законови изисквания. Сградния фонд в момента е един от най-модерните на територията на областта. Сградата на ДСП е общинска собственост съгласно АОС № 656. ДСП разполага с квалифициран персонал, който е преминал различни обучения и има богат опит в предоставянето на социалната услуга. В момента по щатно разписание в ДСП работят: 1 бр. управител, 1 бр. домакин, 1 бр. главен готвач, 3бр. помощници кухня и работници кухня, 4 бр. разносвачи на храна, 1 бр. социален работник, 1 бр. калкулант, 2 бр. шофьори и 2 бр. охрана. Оборудването на ДСП е следното: 1 печка с 4 котлона на газ, 1 абсорбатор, пекарна на ток, 1 печка на ток с 6 котлона, 1 фритюрник, 2 фризера, 2 хладилника, 6 мивки, 6 работни маси алпака за подготовка на храната, посуда за приготвяне на храна. Считано от месец юни 2022 г. в Община Борован преустановява приготвянето на топлият обяд в 2-ра обществена трапезария - Трапезария №2, която се помещава в сградата на „Училище Св. Св. Кирил и Методий“ с. Малорад, с адрес с. Малорад, ул. „Петко Р.Славейков“№13а. За реализирането и изпълнението на тази дейност ще бъдат изготвени механизми за: принос на балансирано хранене, критерии за подбор на потребители и целеви групи, механизми и начини за обхващането на лица, представители на целевите групи, които имат затруднения в придвижването и не могат да отидат до пунктовете за раздаване на топлия обяд, механизми за избягване разхищението на хранителни продукти, контролни механизми за избягване на двойно финансиране, дейности, свързани с прилагането на принципите на Регламент 223/2014 за недопускане на дискриминация и зачитане на личното достойнство на целевата група, дейности и мерки, свързани с информиране и публичност, механизми за получаване на обратна връзка от крайните потребители. Ще се приложи механизъм за подбор на конкретните представители на целевите групи и критериите, по които те ще бъдат включени в дейността за предоставяне на топъл обяд, включително и по отношение на лицата, инцидентно пострадали при форсмажорни обстоятелства, когато е приложимо. За целта със заповед на кмета на общината, като конкретен изпълнител, ще се сформира Комисия с постоянен характер за определяне на бенефициентите , които ще ползват социалната услуга „Топъл обяд“, като в същата ще бъде включен представител от Дирекция „Социално подпомагане“. 38 624.98 34 710.53
Дейност 4- Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще бъдат реализирани, по какъв начин ще бъде събирана информация за реално реализираните съпътстващи мерки, кой ще извършва дейността и с каква честота. При попълване на заявленията, всеки кандидат-потребител ще има възможност да заяви предоставянето на допълнителна услуга, която се изразява в : •Помощ в общуването и поддържането на социални контакти; •Подпомагане и разширяване възможностите на потребителите на социални услуги да водят самостоятелен начин на живот; •Организиране на културни мероприятия; •Взаимодействие със социални, здравни и други институции, помощ и извършване на административни услуги, както и заплащане на сметки за потребление на електричество, вода и т.н.; •Съдействие за снабдяване с необходимите технически помощни средства за болни и хора с увреждания; •Поддържане на хигиена в жилищните помещения, обитавани от ползвателя, като и закупуване на стоки и хранителни продукти при необходимост. 38 624.98 38 624.99

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).