Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Патронажна грижа: Дейността „Патронажна грижа” е продължение на изпълнявания от Община Димитровград Договор № BG05М9OP001-2.040-0084-С01 по процедури Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2, Компонент 3 и Компонент 4. Преди стартиране предоставянето на дейността Патронажната грижа, в първи проектен месец ще стартират подготвителните дейности, които ще продължат два месеца и ще включват: Подбор, наемане и въвеждащо обучение на персонала в Патронажна грижа; Разработване на детайлни правила, регламентиращи дейността на услугата, за да се гарантира мултидисциплинарният подход и качеството на предоставянето й. Предвидено е подборът на персонал да се извърши преди стартиране предоставянето на услугата, като изборът му се очаква да приключи минимум една седмица преди това. Целта е да се проведе адекватно и навременно въвеждащо обучение и реалното предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги да стартира по възможно най-бързия начин, за да не се прекъсва предоставянето им след приключване на дейностите по договор BG05М9OP001-2.040-0084-С01. В подготвителния период ще се проведе специализирано обучение, съгласно програмите разработени от Министерството на здравеопазването в рамките на Компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания”, в което ще бъде включен персонала, който не е преминал въвеждащо обучение по тези програми. Предоставянето на Патронажната грижа ще стартира в трети проектен месец, при продължителност 12 месеца и ще обхваща: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора - ще се осъществява съобразно разработената от Министерство на здравеопазването методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1" и действащата нормативна уредба. На кандидат-потребителите ще се извърши предварителна оценка на потребностите, като на тези, които бъдат насочени за ползване на услугата ще се изготви индивидуална оценка на потребностите, ще бъдат идентифицирани приоритетните области за подкрепа, на база на което на всеки потребител ще се изготви индивидуален план за подкрепа, а за ползващите медицински услуги - и план за здравни грижи. Преглед на плана ще се прави при констатирана промяна на обстоятелствата в процеса на предоставянето на услугата. 2. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране от психолог - на потребителите на услугата, техните семейства и близките им, съгласно включена в индивидуалния план идентифицирана необходимост от психологическа подкрепа. 3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, включително лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция) - ще се извършват по заявка на потребителите, включително и на лица поставени под карантина от здравните власти поради COVID-19, след направена заявка на обявените телефони или лично чрез домашния санитар. 4. Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата, който ще се ползва по предварително изготвен график и конкретни маршрути. Ще се сключат договори за осигуряване на необходимото обучение на персонала и за провеждане на супервизия на персонала. Предвидено е изпълнението на индивидуални и групови супервизии с цел персоналът да получи подкрепа, която ще доведе до подобряване качеството на работа. При спазване разпоредбите на ЗОП и съобразно планираните разходи и необходимостите, ще се осигури работно/защитно облекло, лични предпазни средства, дезинфекциращи, хигиенни и почистващи препарати, други материали и консумативи за предоставящите почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги. 0.00 160 198.65
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: За изпълнението на дейността ще бъдат включени всички социални услуги, делегирани от държавата дейности (ДДД), на територията на община Димитровград. Дейността е насочена към осигуряване на подкрепа за приспособяване на тези услуги, към възникналите вследствие на извънредната епидемична обстановка предизвикателства, свързани с опазване здравето както на ползвателите, така и на персонала, който предоставя тези услуги. Дейността ще стартира от началото на втори проектен месец, ще е с продължителност дванадесет месеца и ще обхваща: 1. Осигуряване на лични предпазни средства (ЛПС). 2. Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД. 3. Тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, ДДД за COVID-19. 4. Въвеждане при необходимост на: - мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите, в т.ч. и физическо разделяне/преграждане на помещения, - допълнителни плащания на персонала за положен извънреден труд, - осигуряване на компютърна техника, таблети, телефонни апарати и др. с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, ДДД в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране, скайп връзка и др.). Дейността е насочена към следните целеви групи: Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 (персоналът, зает в социалните услуги, ДДД); Участници, вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19 (потребители, които ползват услуги, ДДД) . Общия брой персонал пряко изложен на риск от заразяване с COVID- 19 са 77 лица, а потребителите са 181, разпределени в 7 социални услуги, делегирани от държавата дейности в Община Димитровград, както следва: 1. Център за обществена подкрепа: Потребители - 70; Персонал пряко изложен на риск от заразяване с COVID-19: 11 служители; 2. Дневен център за деца с увреждания: Потребители - 30; Персонал : 13,5 лица; 3. Дневен център за пълнолетни лица с увреждания: Потребители - 34; Персонал: 14,5 лица. 4. Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания „Дъга”: Потребители - 14; Персонал: 14 лица. 5. Защитено жилище за лица с умствена изостаналост: Потребители - 8; Персонал: 5 лица. 6. Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с умствена изостаналост: Потребители - 15; Персонал: 13 лица. 7. Кризисен център: Потребители - 10; Персонал:6 служители При необходимост ще се осигури подкрепа, свързана с превенция на COVID-19, за персонала и потребителите, включени в социалната услуга „Асистентска подкрепа“ в община Димитровград. С цел опазване здравето на персонала и потребителите в социалните услуги, ще бъдат осигурени лични предпазни средства, дезинфекциращи препарати, почистващи и хигиенни материали, а при необходимост - защитни костюми и други индивидуални предпазни средства, както и провеждане на допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд и повърхности от лицензирана фирма. За подпомагане на дейността в услугите, ще бъде нает допълнителен персонал, пряко ангажиран с дейностите по превенция на COVID 19 (за осъществяване на дезинфекция, пропускателен режим, допълнителни подсилващи дежурства при заразени и болни потребители и/или персонал). Ще бъдат осигурени допълнителни плащания за положен извънреден труд от персонала по реда на Кодекса на труда (КТ), свързан с извършване на дейности по прилагане противоепидемични мерки по превенция на COVID 19. На персонала и потребителите ще бъде осигурено периодично превантивно и при възникнала необходимост тестване за COVID-19. В контекста на епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за предоставяне на социалните услуги дистанционно (консултативни услуги в дневните центрове и ЦОП, скайп връзка и др.), ще бъдат осигурени компютърна техника, таблети и телефонни апарати и други. 0.00 87 483.12

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).